2206_CENDIS_sleva_jizdne_Zdopravy_728x90

Nový dopravce na pražských kolejích? Praha jedná o zajištění městské linky

Pantograf Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraPantograf Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Pražský magistrát se v těchto dnech snaží rozlousknout jeden železniční oříšek: jak zajistit provoz na městské lince S41 z Roztok

Pražský magistrát se v těchto dnech snaží rozlousknout jeden železniční oříšek: jak zajistit provoz na městské lince S41 z Roztok přes Libeň do Hostivaře. Organizátor dopravy ROPID potvrdil, že plánuje od prosince rozšíření provozu na větvi z Libně do Hostivaře z víkendů i na všední dny. Dnes linka ve všední dny pendluje pouze mezi Roztoky a Libní. „Je to náš plán, aby od prosince mohly jezdit vlaky v hodinovém intervalu každý den,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Jenže už dnes je na lince problém se zajištěním vlakové kapacity, neboť stařičké pantografy Českých drah letos určitě doslouží. A náhrada za ně není. Na pražské koleje se tak může ve větší míře probourat jiný dopravce. Kromě linky z Masarykova nádraží do Čakovic, kterou zajišťuje KŽC Doprava, v Praze za dotace jezdí pouze České dráhy. „Zvažujeme vpuštění jiného dopravce než jsou České dráhy. Už jsme dostali nabídku, o které budeme jednat,“ řekl deníku Zdopravy.cz k lince S41 radní pro dopravu a náměstek primátorky Petr Dolínek. Mělo by jít podle něj o elektrické vlaky. Který dopravce s nimi přijde, ale radní nesdělil. Na dotaz nicméně připustil, že by mohlo jít o někoho z trojice „alternativců“ RegioJet, Arriva a Leo Express. RegioJet a Arriva jednání s městem popřely, Leo Express dotazy deníku Zdopravy.cz nekomentoval. „Pokud by nás objednatel oslovil, zájem bychom měli,“ uvedl nicméně mluvčí Arrivy Roman Herden.

Soukromníci zřejmě dostanou v pražské aglomeraci šanci i jinde. Město a Středočeský kraj uvažují pro nové smluvní období od roku 2020 o zavedení vrstvy spěšných vlaků, nejčastěji se mluví o lince z Prahy do Benešova. Tam sice dnes jezdí Arriva, její vlaky ale nejsou v závazku a pod střechou integrace. „Každopádně se u tohoto záměru nenecháme limitovat vozovým parkem Českých drah,“ doplnil Dolínek. Ani České dráhy ale nezahálejí. Řídící výbor ČD jako nejvyšší orgán společnosti včera schválil nákup až 60 nových elektrických jednotek pro 240 osob za téměř deset miliard pro regionální dopravu.

Deník Zdopravy.cz mapuje situaci před vypršením smluv nejen v Praze a okolí, ale ve všech krajích. Oslovil je s dotazy a chystá se věnovat každému jednotlivě.

Tagy hostivař MHD praha ropid S41 vlaky
27 komentářů