Nový čtyřkolejný most přes Labe, úvrať pro některé vlaky. Správa železnic upravila plány na VRT v Ústí

Železniční most přes Labe v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční most přes Labe v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Centrální nádraží má mít dvě podlaží.

Správa železnic představila dílčí úpravy projektu vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan v Ústí nad Labem. Průchod budoucí trati krajským městem narazil na velký odpor místních politiků. Vznikla proto pracovní skupina, která má rozdílné představy obou stran sblížit.

„Prověřujeme nové varianty, jak trasu Ústím nad Labem vést. Na některé požadavky přistoupit nelze, v některých ohledech jsme ale ustoupili,“ řekl Pavel Hruška, náměstek pro přípravu vysokorychlostních tratí v oblasti sever.

Podle plánu Správy železnic by mělo dojít k posunutí portálu Středohorského tunelu posunut do oblasti Setuzy. Namísto dvou dvoukolejných mostů přes Labe má vzniknout jeden čtyřkolejný s průběžným štěrkovým ložem. Stávající mezi Střekovem a západním nádražím tak už nebude potřeba. „Můžeme ho nabídnout městu k využití,“ vysvětlil Hruška. U mostu může vzniknout i nová lávka pro pěší a cyklisty.

Změnou může projít i uspořádání budoucího centrálního nádraží. To by  mohlo být dvoupodlažní: ve spodním patře by byly hlavně regionální vlaky, nově by byla umožněna i úvrať vlaků mezi Lovosicemi a Děčínem. V horním patře by pak byly dálkové vlaky. Nákladní vlaky by byly vyvedeny na samostatnou dvoukolejnou estakádu co nejdále od centra města. Úprava profilu umožní současně také větší využití prostoru kolem řeky Bíliny.

Návrh uspořádání stanice Ústí nad Labem centrum. Foto: Správa železnic

O definitivní podobě trasy rozhodne ministerstvo dopravy na základě požadavků městských a krajských zastupitelů zastupitelé. Pracovní skupiny se týkají i dalších úseků v kraji, u kterých jednání dál probíhají.

Tagy Správa železnic Ústí nad Labem VRT Praha - Drážďany
122 komentářů