Novinky v jízdním řádu v Olomouckém kraji: nasazení dalších RegioPanterů, obnovení spěšných vlaků
První jednotka RegioPanter 640.2 ze Šumperka. Foto: Škoda Group
Kraj dostane nové RegioPantery, na koridoru u Lipníka budou výluky.
Teda! Olomouc – Šumperk za 31 minut, to je dost velký vylepšení už tak podle mě dost dobrého spojení těchhle 2 měst. Snad to bude mít úspěch. S radostí sleduju, jak se města jako Šternberk, Uničov a Šumperk „přibližují“ Olomouci.
A ještě si tu neodpustím kacířskou poznámku. Škoda že i tento GVD všechny osobáky na Prostějov zastavujou v Kraličkách 😀 Bezpráví Olomouckého kraje
Škoda, že změnou také není to, že DPMO umožní, aby se jízdenky na jim zajišťované linky daly koupit v aplikaci mobilOK (což je aplikace pro cestování v rámci Olomouckého kraje s výjimkou právě cestování po Olomouci).
Nahrajte si apku DPMO a je to |:-)
Tak proč to řešit jednou aplikací, když můžete mít dvě pro cestování v rámci jednoho kraje. 😀
Protože jsou dvě, jedna kraje druhá podniku města.
A propos už vám někdo řekl jaké jste ťululum když nevíte že s jízdenkou IDSOKU můžete jezdit i v MHD v Olomouci a dalších městech? 🙂 🙂 🙂 aneb jak ze sebe udělat chytrolína že? .-)
Já teda nevím, z čeho usuzujete, že nevím, že s jízdenkou IDSOK nemůžete jezdit i v Olomouci, pokud ta je alespoň na dvě zóny. Já tady píšu o tom, že v aplikaci mobilOK si nemůžete koupit jízdenku pouze na zónu 71, tedy město Olomouc.
IDSOK je krajskou a pokud chcete pouze Olomouc tak použijete DPMO, potřebujete vysvětlovat co stojí evidence a přeúčtování takových transakcí kvůli několika neumětelům, kteří mají mobily plné nesmyslných aplikací, ale dvě na jízdenky jsou velikanananský problém že? To že máte x aplikací dopravců je pohoda, ale toto je oberproblém že? 🙂 Klasický šotosexuální kvaziproblém. :-)) Já mám všechny a žiju a komlikace to není.
Zajímavé ovšem je, že u ostatních zón si můžete koupit lístek i právě jen na tu jednu zónu, s výjimkou té olomoucké. Asi od integrovaného dopravního systému máte jiné očekávání, ale já mám třeba i takové, že v rámci jednoho integrovaného systému mi bude stačit jediná aplikace.
Od dopravního systému očekávám, že se dostanu tam kam potřebuju, včas a solidním vlakem nebo busem, co od něj čekáte vy? Kvaziproblém. .-) Pokud od něj čekáte aplikaci, tak ta už dávno funguje. Vymýšlíte klasické šotosexuální kvaziproblémy, notabene jste asi jediný kdo ten problém má. 🙂
Aplikace DPMO rozhodně není plnohodnotnou náhradou papírových jízdenek v současné době. Když potřebuji jednotlivou jízdenku na MHD ale tak, abych na stejnou jízdenku mohl jet i vlakem nebo autobusem uvnitř Olomouce od Arrivy/Vojtily/jiných dopravců , jaksi to zatím nejde elektronicky. Ostatní dopravci neuznávají ani SMS jízdenky, ani jízdenky zakoupené v aplikaci DPMO. Tudíž ne, „ta už dávno funguje“ rozhodně není pravda pro všechny případy. Ano, papírová jízdenka by pokryla všechny tyto druhy dopravy, jenže v době, kdy spoustu dopravních podniků nebo IDS zdražuje papírové jízdenky na úkor toho, aby „donutili“ cestující využívat ty elektronické, je určitá obava na místě, pokud… Číst vice »
Kolikrát týdně tento zcela kardinální problém řešíte, že jsem tak smělý a dovoluji se dotázati?
V Olomouci je spoustu relací, které jsou rychlejší jinými dopravci než DPMO. Typický to jsou právě zmiňované vlaky, případně i příměstské autobusy. Ty často jezdí v takových trasách, které pro některé mohou být rychlejší než DPMO. Buď protože nezastavují všude, nebo jezdí v (pro některé lidi) lepších časových polohách a nebo právě ty jiné trasy. Případně existují zastávky v Olomouci, které jsou pouze obsluhované příměstskými autobusy. Ačkoliv plně rozumím tomu, že z pohledu celého města je tato skupina menšinová, rozhodně není zanedbatelná. Já takových spojení využívám denně (a to nepřeháním), protože mi to krásně navazuje na dojíždění. A to zdaleka… Číst vice »
Pokud spoje používáte denně tak máte časovou jízdenku? Takže kolikrát využíváte apky k nákupu jízdenky v měsíci se ptám.
Ano, já mám časovou jízdenku. Šlo mi ale o princip, kdy i pro občasné cestující by se mohlo vyplatit spojení, které zahrnuje jiné dopravce. Elektronicky to aktuálně totiž nejde. Ostatně, proč cestujícím ubírat tyto možnosti, když u papírových jízdenek to bylo doposud možné? Z pohledu cestujícího nevidím pro to jediný důvod.
Takže neřešíte problém váš, ale kvazi problém “jiných” tedy problém který jste si sám vymyslel. A propos ona v ceníku IDSOK neexistuje jednorázová jízdenka platící i pro zónu 71 Olomouc? Opravdu? Jste si jistý?
I pokud mu nebylo 18 a nekupuje si „dospělácký“ lístek?
Kolik ti je?
A propos ano i nezletilci, jen si najít ten správný ceník co? :-)))
Já jsem to tušilo, že je tam nějaká změna (už jsem dost rezavé na tuhle věkovou kategorii). Takže mládežníci už přestupovat na MHD mohou, ale studenti mezi 18 až 26 ne. To by tak hrálo, aby do eletriky lezli s integrovanou jízdenkou i vysokoškoláci! Ale zase si můžou nainstalovat dvě aplikace pro jeden INTEGROVANÝ systém. Slovy klasika: „Nechci se nikoho dotknout, ale kdo z vás to má?
Jste opravdu takový hlupák, že si ty kategorie v ceníku B včetně zóny 71 od 01.01.2024 nejste schopen najít a místo toho jen kvokáte nesmysly? 🙂 …Protože jsem hlupák, nemumím číst a hledat tak to neexistuje že? :-))))
Když se bavíme o tarifu platném od 10. 12. 2023, tak se dívám do tarifu platného 10. 12. 2023. Ale to víte, jsem jenom blbé zábradlí, takže je mi to třeba v diskusi taktně připomenout.
Lidi je třeba usměrnit, aby třeba nechodili nejkratší cestou, od toho jsem tu já, nebo aby v INTEGROVANÉM systému nepoužívali INTEGROVANOU aplikaci, od toho jsou tu géniové Vašeho formátu, takže se vlastně krásně doplňujeme.
Tak se dívejte do tarifu od 01.01.2024, a propos, abyste se těch 21 dnů nepoto…víte co že? :-))
A propos, už ti někdo řekl, že se tu chováš jako dobytek? Jinde už bys dávno měl banána.
Ty si kdo? A kdo se ptal na tvůj blábol?
Vidím, že jsem se zmýlil. Přirovnávat tě k dobytku je urážka toho dobytka, kterému se tímto omlouvám.
Opakuji kdo se tě ptal na tvůj blábol?
Je ohromně těžké toto zařídit. Nevěště hlavu, opravdu je na to soustředěný tlak, ale spolupráce DPMO a IDSOK není jako z pohádky. Doufám, že se to povede.
Nebuďte slušnej, řekněte jména. 😁
Přitom ten eshop (pěkně blbej podle mě) používají obě dvě organizace stejnej 😀
Sjednocení ve stylu PID ale moc fandím!
Proč ten vagón navíc z JE nedojede prostě do Brna? Eso ho utáhne. To je už nedostatek i Bg/Bt/B/…?
Vzhledem k tomu, že půjde o Bdt 280, tak by cesta trvala ještě déle než teď, více starostí pro personál kvůli dveřím a také nevím, kdo by v tom chtěl celou cestu sedět.
Na Nez-Kouty se motá i jedno Bdt 262 v zelené kožence. Můžou si vzít tohle a třeba přestříkat na lahvově zelenou ať je echt retro
Tak momentálně vzhledem k okolnostem nedostatek zrovna těchto vozů zcela určitě není. V úseku Zábřeh – Brno jezdí ty rychlíky minimálně pětivozové, což v naprosté většině případů bohatě stačí. Tady jde o to, že v Zábřehu se přepřahá a navíc se zvyšuje frekvence o cestující ve směru od Prahy. Za mě je ta posila Bdt až ze Zábřeha úplně v pohodě.
Akorát další manipulace navíc….
To zase bude psina všem natvrdlým vysvětlovat že v Zábřehu musí přestoupit do jiného vozu :-)))
Protože ohlásit dopředu „vůz do Zábřeha je v sektoru A, vůz do Olomouce v sektoru B“ by dávalo smysl.
Mít ve voze informační systém taky moc práce.
Info systém v Bdt280?
Jasně halekající vlaková četa :-)))
Protože to platí kraj a ne ministerstvo ?
Protoze ze Zabrehu dal do Brna se jedna o rychlik placeny statem. A stat si nemuze dovolit zaplatit vykon jednoho vagonu na stredni Morave navic, protoze musi setrit na altan na prazskem hlavnim nadrazi.
Dávno tomu již, v minulém tisíciletí, jezdíval z Košic do Prahy rychlík R603, přezdívaný manipulák, protože v každém větším uzlu dobíral a zase odpojoval vagóny, nebo alespoň měnil lokomotivu s pravděpodobností přímo úměrnou velikostí ranžíru a nepřímo úměrnou velikosti přilehlého městečka. To prostě nejde, neuronit nostalgickou slzu. 😥
Tak jsem zvědav, co by řekli olomoučtí a zlínští regionální politici, kteří se tuze plácli přes kapsu s 35x trojvagonovými RegioPantery. Pokud dojde k posunutí výhradního provozu ETCS. Tím netvrdím, že vlaky 460 měly pokračovat do roku 2030, ale v Jihomoravském kraji se uvolnily např. vagony Bdmtee. A asi jsou volné i vagony Sysel. Když to mohlo stačit na trati Přerov-Břeclav, tak by to mohlo stačit 10 či 15 let na Olomoucku, Jesenicku a Valašsku. Za ušetřené peníze, namísto drahých RegioPanterů, raději investovat do krajského zdravotnictví. Neboť menší nemocnice patrně budou předávat své funkce do větších nemocnic. A v celém… Číst vice »
Sorry, tohle je úplně mimo. Kardinální problém našeho zdravotnictví není nedostatek peněz, ani nedostatek lékařů, ale fakt, že téměř každá okresní nemocnice má zbytečně široký (téměř úplný) záběr péče, což extrémně přetěžuje personál. Prostě preferujeme kvantitu nad kvalitou soustředěnou do menšího počtu center. Další problém je nulová regulace příchozích pacientů díky předchozí eliminaci poplatků od ČSSD a Babiše, takže na pohotovost si dnes každý zajde skoro jako do nákupního centra. Výsledek je přetížený personál, naštvaní pacienti a mizerné služby typu ležící pacient na lůžku v průvanu na chodbě. My opravdu máme NADprůměrné výdaje do zdravotnictví i NADprůměrné počty lékařů na… Číst vice »
Asi Vás překvapím, ale v zásadě souhlasím. Akorát se dívám o krok dál. Neboť na zdravotnictví jsou zodpovědné kraje, zvláště poté co fakultní nemocnice budou odmítat „běžnou“ léčbu, aby se soutředily na „vysoce specializovanou“, viz vyjádření šéfa FN Brno. A je tedy zřejmé, že v případě OLK a ZLK tedy vznikne jedna velká krajská specializovaná nemocnice, patrně rozpůlená na půl (půlka jako znovunastartovaná Čunkova nemocnice ve Zlín-Malenovice a druhá půlka patrně namísto nynější Vojenské nemocnice Olomouc). A po ukončení nájmu AGELu budou z okresních/městských nemocnic pacienti na specializované léčení posílání do oné jedné velké krajské nemocnice. V okresních nemocnicích zbyde… Číst vice »
Co si volič na kraj zvolil, to má. Problémy zdravotnictví fakt nevyřeší to, že budeme dalších 10-15 let jezdit Syslem + 2xBDmtee namísto Regiopanterů. Navíc, pokud se pacienti do té spádové nemocnice (ať už bude kdekoliv) mají nějak slušně dostat, tak je plošně potřeba lepší infrastruktura – vozidla, tratě, parkovací domy v nemocnicích, efektivní VHD, atd. Kraje se podle možností snaží (některé více, některé méně, ale tak tomu bude vždycky).
Je rozdíl mezi zastávkovým vlakem, kde spousta lidí na-/vystupuje každých pár kilometrů a vlakem, zastavujícím co 20 kilometrů.
Těch 35 trojvagonových RegioPanterů stálo skoro 6 miliard v nákupní ceně.
Při životnosti RegioPanterů 25 let by oba kraje ušetřily zhruba zhruba 3 miliardy plus další odhadem miliardu či dvě za úroky/kurzové jištění, pokud by nechaly dojezdit Bdmtee.
P.S. Onkologicky (po chemo) či ortopedicky (po zákroku) nemocní fakt nejezdí veřejnou hromadnou dopravou
OL ani ZL kraj si žádné vlaky nekupoval. Nejsme na jižní Moravě
Ale oba kraje ty RegioPantery (včetně úroků) postupně proplatí firmě ČD.
Jak vyplývá z výroček ČD, registru smluv a ze slibů firmy ČD ratingové firmě.
A o to jde, že kdyby nebylo od 2025 zaveden výhradní provoz ETCS, tak namísto zbrusu nových RegioPanterů by jezdily Honeckery Bdmtee s blbě vyřešeným interierem. Možná s vyměněnými sedačkami za sedačky normální velikosti
Táhni do..
Proč věcně diskutovat s lidmi Vaší vyjímečné úrovně?
Nicméně prokážete-li schopnost věcně diskutovat včetně faktů, tak třebas to přehodnotím.
Prozatím Vy, jako železničář-lehkoživka, patříte zaslouženě do kategorie „LHÁŘ“.
Pro nás ostatní zůstane velmi velkým otázníkem, zda fakt bylo prioritou těch 35 RegioPanterů, když to snad mohlo počkat někdy do 2035, aby se dojezdily Bdmtee. Neboť mnohem vyšší prioritou je krajské zdravotnictví.
Sorry jako, ale takové bludy mohou vypouštět jen ti, kteří bydlí v krajských městech a přestože jsou zvyklí, že mají vše v dosahu, tak mají tu drzost se snažit omezovat péči ostatním. Ne, skutečně téměř vše by mělo být v každé okresní nemocnici a jen ty nejtěžší případy by měl pobrat kraj.
Proč proboha do diskuze o vlacích v Olomouckém kraji taháte zdravotnictví? Admine, není už tohle za hranou?
Protože peníze (možná zbytečně) utracené za 35 trojvagonových RegioPanterů evidentě budou chybět v rozpočtu obou krajů. A že pro kraje je/bude mnohem zásadnější prioritou zdravotnictví, to se člověk dozví, když si pročte noviny za týden zpátky.
Neboť to nemocniční lékaři říkají jasně = menších nemocnic je mnohem víc než je potřeba a bude chybět o něco víc specializovaná péče, kterou prý začnou odmítat poskytovat fakultky, aby se soustředili na superspecializovanou.
Už dávno tu mohly být pantery.. v tom kraj zaspal.
https://zdopravy.cz/novy-jizdni-rad-v-olomouckem-kraji-nastup-novych-regiopanteru-a-zrychleni-do-unicova-a-sumperka-135331/
Zdržení u výrobce, nestíhá.
Nee myslel jsem už před roky.m
Vždyť OLK a ZLK ty nové vlaky platí jen kvůli nástupu ETCS, protože priority jsou jinde než v ši-ši-hú.. Vy neznáte monitor.statnipokladna.cz, abyste pochopil v jaké finanční kondici byly oba kraje?
Ale ono to dopadne s Vámi železničáři/režijkáři jako vždycky = proč věcně diskutovat s lidmi Vaší vyjímečné úrovně?
Nicméně prokážete-li schopnost věcně diskutovat včetně faktů, tak třebas to přehodnotím.
Tahni
Ano chápu, že mé sdělení převyšuje Vaši mozkovou kapacitu.
Tak šup, šup, vážený pane železničáři, na cigárko a na frťany, neboť to z Vás dělá to, jak se veřejně prezentuje
Pro nás ostatní těch 35 RegioPanterů v OLK a v ZLK v 2023-2024 zůstává velkým otazníkem, neboť mnohem vyšší prioritou je krajské zdravotnictví
Podle sebe soudím tebe, co Axeli?
Nevšiml jsem si, že bych se k Vám soustavně choval vulgárně a bez špetky věcné diskuze, tak jako ctihodný předřečník
To si nedělal nikdy a přesto už tě admin nejmíň 2x vymet jak saze z komína a jsi tady oblíbený jak osina v p*deli. Proč asi? Sám se divím, že se tak opět nestalo.
Tož to víte, takový člobrda v diskuzi má potenciál (neříkám, že to tak nutně je) zvýšit návštěvnost stránky a tím i příjem z reklamy 🙂 není to tak dávno co byl banován prakticky okamžitě po reinkarnaci.
Nemá, dost lidí to naopak odrazuje. Ale zatím ho nemám za co zablokovat a místy se naopak bavím, jak na něj někteří startují.
Spěšné vlaky z údolí Desné jsou fajn, mohlo by jich být i víc. Hlavně by to na této trase chtělo jízdní řád trochu stabilizovat, do Olomouce přijíždí ze severu snad víc vlaků zpožděných, než na čas…
Ve stabilizaci provozu asi pomůžou rychlejší vozidla.
A například funkční ETCS.
Na koridoru zatím jen rychlejší vozidla.