Nové vlaky pro Ústecký kraj nebudou z Polska. RegioJet otočil, koupí je od Škody
Nové vlaky mají být dodány do konce roku 2026.
Společnost RegioJet ustoupila od plánů pořídit nové vlaky pro provoz v Ústeckém kraji u polského výrobce Pesa. Poprvé v historii se dohodl se společností Škoda Group na dodávku 23 nových elektrických jednotek. Kontrakt má hodnotu 3,5 miliardy korun. Jde o jednotky, které jsou v Česku známy pod obchodní značkou Českých drah RegioPanter.
O transakci dnes informoval RegioJet v tiskové zprávě, jako první na ni upozornil server Hrot.cz v rozhovoru s majitelem firmy Radimem Jančurou na konci dubna. Nové vlaky mají být dodány do konce roku 2026.
Oznámení o zakázce přišlo jen pár měsíců poté, co RegioJet získal zakázku na provoz v Ústeckém kraji na patnáctiletý provoz takzvané elektrické páteře, tedy vlaků na hlavních tratích v kraji.
RegioJet získal svoji největší zakázku na české železnici, kraj ušetří tři miliardy korun
„Podobně jako u autobusů chci mít více než jen jednoho dodavatele,“ vysvětlil rozhodnutí majitel RegioJetu Radim Jančura. Pesa již dodala RegioJetu jednotky pro provoz na některé linky v Ústeckém kraji, vyrobit má i nové jednotky pro provoz linky R9 z Prahy do Brna.
„Jsme hrdí, že můžeme ohlásit tuto historickou investici, která nejen značně rozšíří naše kapacity, ale také posune standardy komfortu, bezpečnosti a ekologické udržitelnosti našich služeb na absolutně novou úroveň. V letošním a příštím roce plánujeme investovat do našeho vozového parku více než 4,5 miliardy Kč,“ uvedl v tiskové zprávě Radim Jančura.
PESA ukázala podobu nových vlaků pro rychlíky Praha – Brno. RegioJet s nimi má vyjet v roce 2026
Nové nízkopodlažní jednotky, které jsou navrženy pro provoz na příměstských a regionálních tratích, budou schopné dosáhnout rychlosti až 160 km/h. Objednáno bylo 15 dvouvozových a 8 třívozových jednotek. Dvouvozová jednotka bude dlouhá 53 m se 142 místy k sezení. Třívozová s délkou 80 m nabídne 228 míst k sezení. Součástí bude oddíl první třídy.
„Oznámení dopravce RegioJet o nákupu elektrických jednotek od Škoda Group je skvělá zpráva pro český železniční průmysl. České podniky železničního průmyslu investují ročně miliardy Kč do inovací, výzkumu a vývoje a dodávají do celého světa špičkové výrobky pro moderní železniční dopravu coby páteř bezemisní mobility. Další úspěch tentokrát na domácí půdě u RegioJetu je důkazem, že vlaky české výroby jsou nejlepší volbou pro splnění náročných požadavků dopravců, objednatelů i cestujících,“ říká Marie Vopálenská, generální ředitelka Asociace podniků železničního průmyslu ACRI.
Nové jednotky budou nasazeny na tyto vysoutěžené linky:
U1 Děčín – Ústí nad Labem – Most – Kadaň
U2 Chomutov – Karlovy Vary
U3 (Děčín -) Ústí nad Labem – Litvínov
U32 Ústí nad Labem – Lysá nad Labem
U51 Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří
U54 (Děčín -) Ústí nad Labem – Roudnice nad Labem (- Hněvice)