Nové vlaky pro Ústecký kraj nebudou z Polska. RegioJet otočil, koupí je od Škody
Vizualizace elektrické jednotky pro RegioJet. Foto: Škoda Group
Nové vlaky mají být dodány do konce roku 2026.
Nové vlaky mají být dodány do konce roku 2026.
Správně, Škoda není ideál ale lepší než kraksna od vidláků.
Dobrý den.Spíše by mě zajímal ten důvod proč obrátil názorově,přece dával jasně vědět že pesa je dle jeho slov, dvorní dodavatel?Co myslíte ví někdo o pravdivích důvodech,o tom že, mezi sebou nebudou dále spolupracovat rozhodli u Regiojetu,nebo u Pesy?
Zatím se už proslýchá, že pan Jančura nebude mít v termínu začátku zakázky v Ústeckém kraji kapacity…jsem docela zvědavý jakým způsobem se občané budou dopravovat do zaměstnání.Už jednu velkou blamáž ústečtí krajští radní s dopravou předvedli… všichni si jistě pamatujete systém autobusové dopravy v Ústeckém kraji jak byl špičkový a na konec si kraj založil svoji společnost na autobusovou dopravu….
Stávající autobusová doprava v kraji je na nesrovnatelně lepší úrovni než před 10 lety, a kdokoliv kdo tvrdí opak si fakt nepamatuje jak (ne)vypadalo linkové vedení, takty a návaznosti.
Opravdu. Autobusová doprava v Ústeckém kraji je na úrovni PID.
Ať si pan Jančura kupuje co chce jeho firma a volba, ale může mi nějaký manažer vysvětlit v čem je vlastně výhoda kupovat si vozidla od více výrobců? Pokud vím na toto přesně trpí ČD, že mají spoustu řad vozidel a pak trpí servis, takže se snaží od tohoto ČD ustoupit a přecházejí čistě na pantery a vectrony. Takže prosím o vysvětlení v čem je ta výhoda. Díky
Budete pravidelně útrpně chodit na jídlo pouze do hospody, kde vám ho přinesou za hodinu a studené, nebo se, po neblahé zkušenosti, zkusíte porozhlédnout i někde jinde?
Produkce ŠG je v Česku servisovatelná alespoň tak dobře, jako Pesa, možná i lépe.
Ke změně dodavatele ale mohou vést i jiné motivy, jako např.:
– administrativní průchodnost
– včasnost dodávky
– vlídnost podmínek financování investice
– to, co uvedl ve svém příspěvku dole pan Hoermalmeister
protože pesa prostě nestíhá, tak není jiná možnost, nebo by jste radši jezdil v 628?
Samozřejmě záleží jak u čeho, ale druhý schválený dodavatel se používá jako prostředek k dosažení lepších cen. Zrovna u firmy velikosti ČD bych to i očekával v různých segmentech. U DMU je to asi už nyní problematické, ale u EMU by nějaká štika v rybníce neškodila. Druhý dodavatel ale musí dostat relevantně „čuchnout“, nejen že bude dělat u výběrek užitečného idiota.
To je dobrý tah. Aspoň fírové, co budou přecházet od ČD k RJ díky ztraceným výkonům, se nebudou muset učit nic nového a bude se jim přecházet snadněji.
Zdravím, po nějaké době se PPF stane spolumajitelem RegioJetu, proč ne, jsou to české firmy.
Celkem chytrý tah.
Vlakové jednotky jsou už prověřené a mnoho potíží je vychytáno. Bude díky rozšíření jednodušší servis, náhradní díly a jednotné školení pro obsluhy.
Od státních drah se budou lišit hlavně interiérem.
Je dobře, že výroba zůstává doma… ✊🍀
Jj. prověřený low cost, tudíž na obří hluk se můžeme těšit i mimo vlaky ČD.
No že by zrovna Foxy byly etalonem ticha…
(já vím, je to diesel, ale ten nadměrný hluk z dieslu nepochází)
Bohužel výměna z čehokoliv na sharky a jiné polské hity probíhá ve znamení neskutečného navýšení hluku.
Jančura od Pesy nemá ropu ale elektriku, podvozky pod každým vozem, jen kastle je stejná.
Za mne je to dobrý tah a musím RJ vyjímečně pochválit, rodina Panterů se rozšíří na 221 jestli to dobře počítám a chválím to.
To se nedá za tak krátkou dobu stihnout vyrobit a certifikovat.
Řekl bych, že Škodovka bude chtít převzat maximum dílů z 15Ev vyráběných pro ČD, aby se minimalizoval počet nutných schvalovacích zkoušek.
Předpokládám, že RJ koupil klasický Pantery 3. generace který už dneska jezdí u ČD a tudíž se na nich nic schvalovat nemusí.
Proto bych řekl že odstoupili od nákupu od Pesy – tam by se výroba ani certifikace skoro určitě do 12/26 nestihla.
Pokud RJ koupí aktuální verzi, tak se nan ich nebude muset schvalovat nic, maximálně se bude posuzovat shoda s typem, take to bude ryhlejší než u jednotek PESA, které by se kvůli rozdílnostmi s pražskými třívozovými jednotkami ř. 655 musely schvalovat znova podobně jako Panteři pro PID. Hlavně u těch ústeckých byl požadavek na 6 dvoukřídlých dveří, což ty pražské mít nebudou.
A to mely byt v tehle objednavce jine pesy, nez ty, ktere uz u RGJ jezdi?
Samozčejmě. Ve výběrovém řízení je požadavek na čtyři dveře u každého vozu.
Bylo by fajn, kdyby kraj naplno využil flexibility jednotek. V případě, že by došlo k dohodě s Karlovarský krajem, mohli by Sp jezdit dvě dvouvozové jednotky do Kadaně – Prunéřova, kde by se obě rozdělily a jedná by pokračovala zastávkou do Karlových Varů tam by měla cca dvanáctiminutový obrat a jela by zpět, druhá by jela do Kadaně, kde by ještě jednou otočila Prunéřov a zpět jako přípoj k rychlíku a pak by zase jela do Ústí a z Prunéřova spojená s tou jednotkou z KV. Kadaň a města na trase mezi KV a Prunéřovem byl získala rychlé spojení s… Číst vice »
Jakožto obyvatel Boče, cestující do Ústí nad nad Labem za prací, bych tohle zbožně ocenil!
Jsem pro návrat rychlíků pod objednávku IDS/Krajů. Ministerstvo má objednávat Ex- ne Rychlíky! PID by určitě vyhověl na R20/R23 vstříc jako spolupráci DÚK s PID… Přeci nejde aby stát rozhodoval za kraje ohledně rychlíků linek R-Sp i R, stejně jako linky S/T linky-Os(Sp). Ale když všichni dojíždíme za prací do Středočeského kraje i Prahy proč je tu moc IDS MÍSTO jednoho PIDu? Mohou se sousední kaje vč.Karlovarského stát rovnou součástí PID bez X-tarifů, X-aplikací v Mobilu a X-karet. Žádný co-kraj to-tarif, je na čase propojovat mezikrajské linky v rámci jednoty PID> DÚK,IDOL,IREDO,VDV,IDS JihKr,IDPK A IDOK = TARIFNÍ guláš je na… Číst vice »
Víte o tom, že kraj může jít za ministerstvem a pobavit se o tom, aby ministerstvo vyhovělo potřebám kraje? Říká se tomu „domluvit se“
Myšlenka skvělá má to háček. V úseku, kde se rozdělí, potřebujete navíc strojvedoucího a vlakvedoucího (stevarda). Z hlediska turnusu, pracovního vytížení (z hlediska zaměstnavatele) neakceptovatelné.
Zajímavý bude další vývoj ve vztahu Škoda – Regiojet. Regiojet chystá dualizaci a instalaci ETCS do řady 162, nákup nových vagónů a otázka je, jak bude vypadat budoucnost s lomomotivami, protože by Regiojet měl dostat ještě letos 13 lokomotiv traxx MS3, má sice ještě opcí na 109 lokomotiv, ale zřejmě ji nevyužije a vývoj s CRRC můžeme dopadnout různě. A pro Škodu by odběr okolo 50 – 100 lokomotiv mohl být zajímavý i tím, že Regiojet jezdí na vlastní licenci a osvědčení dopravce i v zahraničí, navíc má vlastní lokomotivní pool.
A co by tak mohli nabídnout ? Další nepodarky vzor 380 ?
Jen mi prosím sdělte, jaké lokomotivy by zavody-brzy-bez-jmena momentálně byly schopny nabídnout, aby to mělo minimálně středoevropskou certifikaci.
Regiojet má v provozu lokomotivy traxx, vectron a pokud mají představu co od nové lokomotivy chtějí a za jakou cenu a budou chtít větší desítky těchto lokomotiv, není důvod produkt nevytvořit.
škodovka sama už do lokomotiv jít nechce, na trhu je co jiného si vybrat, to je naprostý nesmysl udělat stejnou chybu a objednat si něco co neexistuje ani na papíře, jako to udělaly čd
Hm, tak místo modrobílých Regiopanterů budou jezdit zelenožluté. Něco jako z louže pod okap. Člověk by čekal něco např. od Hitachi, nebo např. německou řadu 442 apod., ale to bychom toho asi chtěli moc.
Kdepak, ikdyby tam byly ČD, tak panter bude úplně stejný 🙂
S tím naprosto souhlasím. Jediný rozdíl je to, že doufám, že Panteři pro Regiojet dosáhnou přesun ojetých Panterů do Pardubic.
Řada 442, tedy Talent 2, který už se od roku 2017 nevyrábí, a nabízí nahuštěné sedačky převážně za sebou a bez stolků? To asi raději toho Pantera, byť v něčem ten Talent lepší je.
Talent 3 je stále k mání. Ze zrušeného kontraktu ÖBB jsou již některé soupravy vyrobené avšak zákazníkem neodebrané a odstavené na několika koutech Německa. Pravda jsou jen na 15kV AC. Ale je stále dost kusů z této objednávky nevyrobených. Některé byli objednané i pro provoz z Rakouska do Itálie (15kV AC + 3kV DC).
Některé vyrobené soupravy už převzali jiní dopravci ale jen jednotky kusů.
A k čemu by dopravce pro Ústecký kraj kupoval soupravy na 15 kV ? Že to chce nějaký šotouš ?
Nejsem žádný šotomagor.
Můj příspěvek je jen reakce, že se sice již nevyrábí Talent 2 ale Talent 3 je stále k dispozici.
Po jednání s výrobcem a původním objednavatelem by bylo možné soupravu překonfigurovat a zároveň dosáhnout zajímavé ceny. To vše s ohledem na skutečnost, ze výrobce má k výrobě mnoho dílů naskladneno resp. zasmluvněno od subdodavatelů.
Člověk by možná čekal, ale bylo by dobré se vrátit zpátky na zem. Prostě tu je domácí výrobce elektrických jednotek, který je má schválené, tak zašel Jančura k němu.
To by stálo mnohonásobně víc jak od Škody, jediná věc co mě u těchto strojů chybí, jsou spojovací dveře, mezi jednotlivými články =větší hluk, a při ztrátě těsnosti i úniky tepla…..
A zaplatil byste pak to jízdné?
Že by RJ také neměl, stejně jako ČD, na kryty podvozků jako mají Morávie a Slováci. Ten kdo dělá tyto vizualizace asi neví, že ta aerodynamická klapka na sběrači je jen jedna.
Tak to je zcela zásadní pro realizaci kontraktu 🙂
Prosím, kde na uvedených trasách bude v nejbližších 50 letech rychlost 160 km/h? Děkuji za kvalifikovanou odpověď, protože dle mne zde po celou dobu použitelnosti nových souprav nevytočí tacho nad 100 km/h a většinou pojedou mnohem méně.
Nad 100 km/h je mezi Ústím a Chomutovem hned na několika úsecích, dále Ústí – Děčín, většina tratě z Ústí do Lysé a také trať z Ústí do Roudnice, tam je i těch 160 km/h.
Na U32 by měla být 140 do Mělníka a do Lysé 160 po modernizaci a na Chomutov taky 140/160, co vím.
🤦♂️
Na U1 mezi Děčínem a Ústím se jezdí až 140 km/h (a Regiopanter to dokáže vytáhnout i mezi zastávkami). Dále by měla být po modernizaci 150 km/h mezi Ústím západem a Chabařovicemi a Krupkou, už dnes se jezdí 130-140 km/h mezi Teplicemi a Bílinou (a i tady to Pantery dávají, ale jen při zpoždění). Po modernizaci by měla být 160 km/h mezi Chomutovem a Prunéřovem.
Na U2 už se teď 160 km/h mezi Lovosicemi a Roudnicí.
Lovosice-Roudnice je U4 a tam mají zůstat České dráhy. Pravdou je, že tam též postupně začnou jezdit s Pantery místo stávajících CityElefantů.
Ústí – Roudnice je U 54 a bude tam jezdit Regio Jet. Stačí přečíst článek, na který reagujete.
Spoje, které končí v Roudnici, jsou U54, na nich bude jezdit Regiojet. Vše, co pokračuje dále do Středočeského kraje, je U4 a tam budou i nadále České dráhy.
A jaký to má vliv na RegioPantery dopravce RJ, že do Roudnice bude jezdit i ČD ? Pako začal s tím,že Pantery RJ nebudou jezdit víc, než 100 km/h.
Jenom jsem chtěl opravit drobnou nepřesnost, že linka do Roudnice není U2, ale U4 (potažmo U54). Nic víc.
Jen 2 poznámky:
– soutěž je na 15 roků
– SW omezením na 120 km/h nic neušetří.
Osobáky obecně cokoliv nad 120 moc nevyužijí..
Jasný, proto s nimi 160 jezdím běžně… Další pohádka? 😄
A jak dlouho tou rychlostí jedou? A kolik z jízdní doby poté sundají? 20 vteřin?
Jenom mezi Olomoucí a Štěpánovem tou 160 udělám rozdíl skoro 2 minuty, oproti 120 km/h. Takže dál? Co ještě za pohádku tam máme? 😄
Dále za pohádku tam máme to, že ze Štěpánova do Olomouce to je téměř přesně 10 km, což konstantní stodvacítkou ujedu za rovných 5 minut a konstantní 160 za 3:45 minut.
No a protože se ještě rozjíždím a brzdím, tak tou konst. rychlostí pojedu kratší úsek, a tedy rozdíl bude ještě menší.
Tak by nás zajímalo, ve které pohádce se dají ušetřit 2 minuty.
To tam potom asi platí jiný fyzikální zákony ty pohádko lol.
Jasný, vy dva gaučoví experti. Přijďte se někdy svézt.
Když z Oc jedu načas, do Štěpánova dojedu 120 přesně na odjezd. Když to poženu na krev, dle možnosti 160, s rozjezdem, i bržděním (a za předpokladu, že z Oc osobního rovnou do rovné a né skákačku přes přednádraží bokem), tak ve Štěpánově zastavím minutu před pravidelným příjezdem. Což pak vychází cca na minutu a půl čumákování ve Štěpánově a čekání na čas.
Ale co to takovým kapacitám budu vysvětlovat, že? Jsem jen blbej fíra, co tam už takhle jezdí jen několik let… 😀
Tady jsou ale i dost dlouhé mezizastávkové úseky (Jirkov zast. – Třebušice, pravobřežka) a navíc tam jsou i Sp linky.
Mne by zajímalo, kde Vás napadla tato otázka? U1 už dnes mezi Ústím a Děčínem 160 dovoluje, od Ústí na západ se některé úseky na 160 plánují. U2 bude z většiny na 160. Podobně U3, U51 je na tom jako U1 a U54 těch 160 dá úplně v pohodě. A pokud jde o U32, tak minimáně od Mělníku do Lysé se chystá modernizace na 160. A to, že to ten vlak nevyužije je totální nesmysl, běžte se projet třeba na linku S3 mezi Brnem a Hustopečemi/Židlochovicemi, kde to využívá standardně. To zrychení, které Panter má na to 160 vystačí v… Číst vice »
Tak mezi Ústím severem a Děčínem je přesně 0 km na 160. Nejvíc je tam 130.
Na pravé straně je 80 – 100.
Otázka související. Jak to bude s uznáváním jízdenek?
Varianta 1. Budu mít lístek ČD na R15 neco – Praha – Teplice a kvůli zpoždění pojedu místo toho EC + U51. Bude lístek uznán nebo budu muset kupovat nový na UL-TP a reklamovat u ČD? Nebo kupovat jen Oneticket?
Varianta 2:. Mezinárodní jízdné. Budu mít lístek od DB na trasu třeba Lübeck-Teplice. Musím čekat v UL až na R15 nebo můžu jet dříve navazujícím vlakem U3?
Lístek jednoho dopravce vám těžko bude uznávat jiný dopravce. Řešením je Oneticket nebo jízdenky DÚK.
To je otázka dohody, na tu se právě ptám. Když můžou ČD uznávat DÚK, šlo by to v případě mimořádností jistě i obráceně.
A jaký je status mezinárodních jízdenek netuším vůbec. Teď jedu zrovna na DB jízdenku (Supersparpreis) z Mnichova do Teplic. Až do Martktredwitz je dopravce DB, z Martktreedwitz do Chebu Agilis, ale jízdenka tu platí. Zbytek cesty ČD a jízdenka stále platí.
Zpoždění je záležitostí jinýho dopravce. Proč by měl RJ zadarmo vozit cestující někoho jinýho ? POkud to není ve smlouvě mezi dopravcem a krajem, tak smůla.
V Německu byli na počátku liberalizace dopravy vládou stanoveny podmínky a rozhodnuto, že jako callingový operátor budou Deutsche Bahn. Proto všechny jízdenky koupené přes App DB, jsou akceptované i soukromými dopravci, protože si jízdenku dokáží načíst a jejich software zpracovat svůj podíl na trase. Tento podíl je následně automaticky on-line přefakturován DB a jimi proplacen. V ČR to z důvodu nadměrné administrativy a zejména nejasných podmínek financování provozu České Dráhy nechtěli dělat. Proto se to u nás dalo na starost Cendisu. To je callingový operátor, nezávislý na dopravcích. Ten přišel s projektem One Ticket. Tedy jízdenkami i softwarem, které uznává… Číst vice »
Ale supersparpreis je vázaný na vlak úplně stejně. Pokud vám DB ujede, nemůžete v tom úseku jet ani vlakem jiného dopravce ani jiným vlakem DB (pokud není Zugbindung aufgehoben). U ČD si můžete úplně stejně koupit jízdenku kombinace dopravců, třeba R9 od ČD a R8 od RJ, ale v daném úseku si nemůžete vybrat vlak od jiného dopravce ani když máte flexi jízdenku
Když mi ujede připoj nebo je zpoždění přes 20 minut, stává se i supersparpreis jízdenkou volnou. A aplikace DB navigátor ještě nabídne alternativní spojení do cíle, klidně i oklikou.
Jasně. Ale zamysleme se – oba soukromí dopravci mají smlouvu s krajem, mají dohodnuté kompenzace. Když má cestující lístek na dopravce A a z důvodu zpoždění mu ujede dopravce A, proč by se nemohl svézt dopravcem B? Reálně se pro nikoho nic nezmění proti stavu, kdy by čekal na další spoj dopravce A – oba dopravci by měli stejné tržby, kraj by platil stejnou kompenzaci jako před tím, jen cestující by byl doma dřív…. Takové KŽC v rámci PID uznává i jízdenky CD, protože mu ztrátu kompenzuje objednatel. Přijde mi to logické, kraj má stejný příjem/výdej bez ohledu na to,… Číst vice »
Myslím si, že je to úplně zbytečná otázka. Je jasný, že tam bude DÚK, SJT. Snad vidíte výběrko poprvé v životě?
Dotyčnému ale jde o to, jestli při výrazném zpoždění pražské R15, na který už má lístek ČD, který je levnější než SJT pojede třeba EC směr Německo s přestupem na linku U51, bude mu platit tarif ČD na U51. Vše je asi o domluvě. Zde DÚK nepomůže – na EC od Prahy neplatí – EC nestojí nikde po cestě, kde by se PID (ČD) vyměnil za DÚK – podobně nestojí ani R15 – i té mohou ujet spoje a mezi Prahou a Ústím nelze použít kombinaci s DÚK, bude-li zpožděna. Toto by mělo být vyřešeno – dotyčný za zpoždění nemůže… Číst vice »
Když chce někdo nějakou slevu, musí počítat s tím, že ta sleva má nějaká omezení. Pokud nechce mít omezení, koupí si jízdenku SJT. A je jedno, jestli za zpoždění může nebo nemůže.
Cestujici nemusi mit zadnou slevu, ma proste jizdenku na nejaky spoj. SJT je dobry tak akorat k tomu, kdyz potrebujete lidi z verejne dopravy vyhnat.
V té smlouvě se počítá s uznáváním krajského a celostátního tarifu, tkaže není co řešit.
Na to se ale neptal. Dotaz byl pokud mám ČD jízdenku třeba Pardubice – Teplice, s tím že chci jet R15 a ta mi v Praze ujede, na co pojedu s RJ do těch Teplic a bude mi někdo něco kompenzovat?
Skoda, ze není přesně poznat na kolik mil. vychází jedna jednotka. Bylo by zajímavé porovnat cenu pro RJ a cenu pro ČD, jestli se liší, když se bude jednat vlastně o totožné soupravy.
Stejné jednotky, ale podmínky můžou být přesto dost jiné.
* dodací lhůta
* případné sankce
* údržba a náhradní díly
* drobné úpravy na přání zákazníka (informační systém, příprava na extra vybavení jako např. kávovar nebo automat na jízdenky, počítadlo cestujících…)
Také sedačky by mohly být zcela jiné. Také jejich počet a rozmístění záleží běžně na objednávce, Škodovka to dělá různě pro různé kraje.
Co si pamatuji smlouvu a specifikace, tka se to podobalo klasickému RegioPanteru, jaký má Moravskoslezský kraj, jak v dvou, tak třívozové podobě, co si tak vybavuji.
Kdyby se tam tak dostaly BorCady z CityJetu. Mezi Regiem a Geniem stejného výrobce by nemusel být až tak brutální rozdíl aby to nešlo. A když už mají ten slogan o třídu lepší a BorCad u Genií tvrdí, že je to sedadlo neomezené třídou, tak by si to i sedlo.
Well well well, how the turntables
https://www.forum24.cz/pani-s-leukemii-i-deti-v-zamrzlych-vagonech-regiojet-ma-problem-inspekce-resi-diskriminaci-ukrajincu
Je třeba odvést pozornost jinam…
„Jsme hrdí, že můžeme ohlásit tuto historickou investici, která nejen značně rozšíří naše kapacity, ale také posune standardy komfortu, bezpečnosti a ekologické udržitelnosti našich služeb na absolutně novou úroveň…“
Prostě tam, kde jsou ČD již dávno. A objednateli dopravy je to ve vztahu k cestujícím úplně fuk.
Asi Jančurák pochopil že kellnerka má dlouhé prsty v politice a bez toho aby jí dávali zakázky další tratě nedostane…
Ještě před rokem tady podobní formáti tahali zaručené pravdy o tom, jak si Jančura vyřval v evropském parlamentu soutěžení veřejné dopravy, jak všecko ovládá až do Bruselu.
To si nemyslím, spíš jde o to, že výroba a schvalování pod Pesou a Schadewerkem bude rozdílné.
Za mě moc lepší než pesa.
Můžou si podat ruce co do kvality…
S Honekrem na věčné časy
Kdo na to jde od lesa, koupí vlaky od pesa.
A kdo dělá deal z hospody, koupí vlaky od škody…
Dobrý rým
Kdo nechce mít malér, ten si koupí Stádler
Kdo Siemense koupí, jistě neprohloupí.
děkujeme za užasný příspěvek, avšak trochu mimo, myslím že stadler co se tyče spolehlivosti minimalně emu je naprostá jednička na trhu
což lze dokazat u LE který jezdí bez zálohy a problemy s jednotkami jsou minimalní
„Objednáno bylo 15 dvouvozových a 8 třívozových jednotek. Dvouvozová jednotka bude dlouhá 53 m se 142 místy k sezení. Třívozová s délkou 80 m nabídne 228 míst k sezení. Součástí bude oddíl první třídy.“
Tím pádem se celková kapacita sníží a to bude mít alespoň na U3 negativní dopad v době špiček, jelikož vlaky bývají i přeplněné.
Už chápu proč kraj ušetří tolik peněz…
Vlaky U3 rozhodně nejezdí přeplněné, plné jezdí opravdu v největší špicce, avšak i v ní si lidé v dvouvozové jednotce sednou, holt nebude čtyřka pro sebe, tašku, bundu a pití…
To samé osobáky na Lysou, dvouvozová jednotka je naprosto optimální.
Mohu potvrdit, že i na Moravě po nasazení jednotek místo Honeckerů najednou více lidí sedí.
Jak překvapivé, že Honeckerovu pomstu lidi nechtějí. 😀
Řek bych, že od roku 1995 jsem se najezdil už dost 😁 Zlatý béčka….
Po skončení ř. 560 jsem si mohl B249 vyzkoušet na osobácích u Brna. Upřímně, i ten Honecker je na osobáku lepší než B. Místo na sezení je horší, ale mnohem přehlednější interiér a hlavně tak dvojnásobná rychlost výměny cestujících.
PS. Neberte to jako chválu Honeckerů, sice jsou na osobák o trochu lepší než B, ale oba typy je potřeba vyměnit za lepší.
Taky mohu potvrdit z Moravií a Olomouckého kraje.
Ale jezdí, a hodně krát.
Kraj ušetří moc peněz? Vždyť kdosi tady horoval za ČD, že byly jenom o 1 Kč/km dražší. … a nakonec tam bude jezdit totéž, co by nabídly ČD.
Mírně úpravený Panter, pražský Panter má taky méně sedadel kvůli dvěma oddílům 1. Třídy a na U3 mohou být dva spojené, kdy ty třívozové budou pro U1 a jinde se může zdvojovat.
Hodně zjednodušeně – dvouvozový Panter za 129,6 milonů, třívozový za 194,4 milionů.
A k tomu jste došel jak? 😀
Tak jednoduše, že dvouvozový Panter stojí 2/3 třívozového, to fakt není.
Zeptal se v Áčkách:-D
Co jste nepochopil na slovním spojení „hodně zjednodušeně“?
SELZKY ROSUM??? 😄
ač jsem pese fandil, tak Škoda co se týče jednopodlažních emu nad pesou vyhravá,
pesa není špatná, ale jde na ní poznat horší kvalita zpracovaní
taky si jde všimnout že RJ nakonec zvyšil počet 3 vozovych jednotek oproti puvodnímu planu
Jestli to bude stejnej střep, jako Morávie, tak ne. Trafo hučí i po úpravách, ze střechy se tuším od hl, vypínače ozývaj dost velký rány a měniče taky nejsou nejtišší.
Ústecký kraj jezdí na 25kV, že by tam bylo potřeba trafo? 🙂
Jednotky budou dvousystémové.
Ze zvědavosti: jak si představujete průchod SS proudu trafem?:-) Obvykle po zapnutí pěkná rána a výpadek jištění….
Nechystaj se to předrátovat na střídavinu až po Chomutov?
V době životnosti jednotek se střídavina jistě dostane i na pravobřežku.
Ano, z Prunéřova se chystá styk posunout k Chomutovu, jednotky jsou dvousystémové a počítá se stím, Schadewerk dělá standardně dvousystémové.
Tři z těch šesti uvedených linek jezdí na 25 kV už dnes, u zbytku je to otázka času.
Vzhledem k tomu, že to má jezdit až do Varů, tak ano.
Ty rány jsou nepříjemný. Ale to hučení trafa sluchátka s ANC celkem dávaj…by Alza mohla dávat nějakou slevu pro držitele ročních jízdenek IDS JMK…
Pokud musím ve vlaku nosit sluchátka, tak je něco špatně..
Na druhou stranu, jiné pantery (kromě Moravie) problém s hlukem od trafa myslím nemají.
Část Moravií má už upravená trafa, která dělají jen minimální hluk.
Která odrůda, například? Že bych okoštoval…
Posledně jsem jel 530 020 „Veltlínské červené rané“.
Vyzkouším, díky…
Tak to jsem na ně asi neměl štěstí. Zatím jsou za trest všechny.
Ano, to trafo na Moraviích bylo kvůli tomu, že tam je vyšší zrychlení než u ostatních Panterů, kdy to trafo už tak hlučné není.
Tak tady je to úplně jinak. V panterech je o 1 trafo víc.
Vsichni panteri nove generace maji jen 1 trafo. 640.2 maji stejne trafo jako 530 a zvukove se na stridavine projevuji stejně, vcetne zvuku hlavniho vypinace pri zmene systemu napr v Nezamyslicich smer Vyskov. I kdyz se trafo utlumi, pulzni usmernovace budou pistet stejne. Zde diskutujici mozna jen zamenuji nebo nerozlisuji zvukovy projev trafa a pulznich usmernovacu.
A to si lidi na peroně občas zacpávají uši, protože jekot špalíkových brzd…
To dělaj snad už jen Bdt, ne? Nejhorší to bylo u řady 560…
… a 460, kde by nepomohly ani Otíkovky.
Přijde mi, že někdo se snaží za každou cenu najít chlup, jen aby dokázal, že staré (460, 560) byly lepší.
Bdt mají kotoučové brzdy
Ne všechny. Bdt279 a Bdt280 ano, ale Bdt262 ne. Ani deriváty Bdtee286 a Bdtee287 nemají kotouče.
Bdt 262 už snad nejsou v provozu.. a bdtee286 a 287 jsem viděl jen výjimečně na Frýdlant.
Kéž by výjimečně, poslední dny jezdí na Frýdlant/Frenštát alespoň jedna souprava s Bdtee286/287, častěji spíše dvě.
Jo, je to vyloženě ŠKODA…
Holt maj ta trafa blbě udělané plechy, a tak bzučej.To je běžný defekt nekvalitně udělaných transformátorů.
Mlácení střídavého HV bude dáno jeho konstrukcí, pravděpodobně tu bude něco podobného co je na lokomotivách 363, 362, …, a ty mlátěj pořádně.
Ty pulzní měniče jsou hlučné bo pracují se slyšitelnými frekvencemi(viz. staré pulzní lokomotivy Škoda), a řešení by spočívalo v úpravě frekvence na něco co člověk neslyší.
S podivem, že jinde to umí udělat tiché 🙂
Jo, jo, o takovém Flirtu od Stadlera ani nevíte, že tam vůbec stojí.
Doporučuji britskou řadu 378/379 (Electrostar). Vypínač dělá ránu, že se z toho jeden… lekne, abych byl slušný. Na trase ze Stanstedu do Londýna asi čtyři stahovačky, tak jsme se naučil jezdit ve vozech bez pantografu.
Dnes tam jezdí Stadlery a je to jinak.
Moravie ř. 530 (4 vozové) jsou mezi pantery atypické výkonem – 4 hnané vozy z jednoho trafa. Bohužel se to velké trafo evidentně moc nepodařilo, nicméně dvouvozové jednotky tento problém nemají.
Vcelku by mne zajímalo, ta kolik bude Regiojet ty jednotky od Škody nakupovat. Vzhledem k tomu, že měl nabídku od Pesy pro výběrové řízení.
Viz text
Noerf to asi myslel tak, že z celkové částky nevyčtete cenu dvouvozovky a třívozovky.
Navíc nabídky nelze porovnat jinak než přes jeden kus, protože pesa měla méně třivozovych
To nebude ani tak otázka ceny jako spíš toho, že Pese nelze absolutně věřit termíny a RJ nemůže riskovat, že nestihnou ani vozidla pro R9 ani pro ÚK.
Tak ona ani Škodovka v tomhle zrovna není přeborník, ale nějaká diverzifikace určitě není na škodu
Zpoždění v JMK, zpozdění v ZLK, jedno o půl roku, druhé o celý rok.
A v Moravskoslezském kraji díky zpoždění bez dotací.
Jak jsem napsal výše jde o to, že třívozové jednotky pro Ústecký kraj by ty jednotky PESA mussela vyrobit trochu jinak kvůli požadavkům na dvoukřídlé dveře v počtu 6 místo 4 u pražské jednotky a dalších úprav interiéru a konstrukce. PESA bude ráda, dkyž stihne jiné dodávky a výroba Panterů už většinou stejně je v Ostravě, resp. Plzni/Šumperku.
Aby mr. Superman žlutý zase neotocil.
Hlavne at to dodaji vcas….a RJ ma na zaplaceni
Kdyžtak prodají pozemky pod kolejemi… oh wait🙂
Jaké je záložní řešení pro PID jednotky ? 628 to byt kvuli ETCS nemuzou
Jakoze by Škoda vyrobila vlaky za 7 měsíců? To se mi nezdá uplne 😃
jakých 7měsícu . Mají být dodané do konce roku 2026 a je teprve půlka 2024
Řeč je o zakázce na S49+S61 PID se začátkem 12/2024.
Naráží se na to, že Haas v podcastu říkal, že jednoteky PESA elf ř. 655 by měly být dodány včas, ale RJ má nějaké náhradní řešení, kdy mají nasadit jednotky od prosince 2024 a Panteři pro Ústercký kraj mají být od 12/2026.
Jaké pantery? RJ by na S49 měl začít jezdit v prosinci.
Jablíčka zvlášť a hrusticky taky. Prosinec 2024 s Pesou po městské lince v Praze. Prosinec 2026 s „pantery“ okolo Větruše.
Toto vlákno je o linkách v PID.
Pod článkem o DÚK.
Přirozeně, protože situace kolem jednotek pro PID je velmi napínavá a tematicky se to dost blíží obsahu vlastního článku.
Nějaké jednotky pro PID má již Pesa snad vyrobené, aktuálně by je měli začít oživovat.
Dá se to někde najít, třeba i s fotkami? Zkoušel jsem to a neuspěl jsem.
Jo, jo, už by bylo na čase nějakou dovézt na okruh na testy, ať se to stihne, jsem zvědavej na porovnání Pantera 640.2 pro PID a jednotky PESA elf ř. 655 na linkách S4 a S49 mezi Podbabou a Roztoky.
Byť může mít člověk proti RegioJetu i Škodě oprávněně řadu věcí, ten Panter v těchhle barvách vypadá prostě dobře!
A ano, tak někdo ze Škody byl šikovný a zavolal do RegioJetu. 100x efektivnější cesta k zakázce, než se prát v nějakém výběrku.
A nebo v RegioJetu nečekali až naprší a poohlíželi se sami i jinde, sami vědí, že Pesa nestíhá.
ono na konec to bude i o cene. rj navic jiz ma polske jednotky v usti. je mozne, ze tam neco nesplnuje ocekavani (jen spekulace!). take skoda mohla nabidnout lepsi platebni podminky anebo budou moc chtit investovat do rj. to muze take dlouhodobe zajistit zakazky, mozna ocekavaji u cd stratu vyberovich rizeni a stratu cd jako hlavniho zakaznika. rj prachy opravdu potrebuje, snad zname kolik neuskutecnenich planu rj ma. škoda ma moznost modernizovat pro rj vagony a dalsi jednotky. napriklad rj ma take stale 9x E162 kde bude potreba etcs a vybava na stridavi proud. skoda ma v portfoliu take… Číst vice »
„kdyz bude mit skodovku jako investora“
Co to melete?
to je na vas moc slozite. chapu. kdyz ja necemu nerozumim, tak se zeptam na vysvetleni a nejsem sprosti jak vy.
Kávu, kávy není nikdy dost!
https://www.youtube.com/watch?v=fvXFqS9gbVg
Tak konečně vím, jak přemýšlí někdo kdo věří na to, ze země je placatá 😅 Díky za sondu. 🤘
muzete te me vysvetlit jak to souvisi? ja nepisu ze to tak je anebo bude. akorat jsem spekuloval. jen tolik: rumunsky vyrobce softronic provozuje vlaky v rumunsku. a i v historii prumyslu jsou takove souvisejici obchodni cinnosti zname. akorat na to musi clovek byt ctivy.
Jenže ty to píšeš tak hrozným způsobem. Gramatika děsná.
A jinak dobrý žvásty. Na čem jedeš?
zadny vztah k tematu, ale osobni utok a ponizeni (maskovane jako kritika). typicka arogance vuci vam nezname osobe, jejiz puvod neznate. toto jsem v teto sile ve na anglickojazycnych forech nezazil.
Sice jsem nečekal, že Škodovka koupí ten Cegelec, ale tohle mi přijde krajně nepravděpodobné. Škoda se musí snažit udat RegioPantery všude, kde to ještě jde, pže se jim trh rychle zmenšuje. V ČR už není moc míst, kde by se ještě daly uplatnit. Bude muset zapracovat na rychlíkové jednotce pro 200 km/h, ta bude v příštích letech potřeba, regionalní EMU už chybí jen na pár místech, kde jezdí motoráky pod dráty, a ty kapacitně stačí. Další možnost je kompletní přechod na BEMU, o ty bude taktéž zájem. Škodovka musí investovat do vývoje, s nynějším arsenálem už toho moc nezvládnou, proto… Číst vice »
„uplatnit. Bude muset zapracovat na rychlíkové jednotce pro 200 km/h, ta bude v příštích letech potřeba”
skoda si je toho vedoma a predpokladam ze se kons vyvoj. ten skok o 40 km/h neni az tak velky zazrak. otazka bude, jestli zaklad bude panter nebo neco noveho.
Souhlas, jsem zvědavej, zda jim dopadne ta zakázka pro KM v Polsku na BEMU.
Barva je to poslední, to zajímá tak šotouše.
Tak panter bude stejně zelený, protože Ústecký kraj pro své objednávky už chce vše zelené.
On taky mohl nastat problém s financováním. U ČSOB už je to docela balík. A tady to může jedna firma skupiny PPF vyrobit a druhá firma téže skupiny financovat.
Ve světle právě ohlášeného nákupu Cegelecu by si jeden skoro myslel, že Jančurovi „došlo“, že pokud chce v elektrické trakci ukousnout 30% národnímu dopravci, bude to možné pouze, pokud bude odebírat jednotky od národního dodavatele.
Ale jsem si jist, že jsem pouze příliš cynický a ohlášený obchod není ničím jiným než důkazem schopností obchodního oddělení Škoda Transportation.
V tim to vubec není, pesa hold nestíhá vyrábět, budou rádi jestli stihnou jednotky pro R9 tudíž se přešlo ke Škoda, jinak by nebyl důvod mít v jednom kraji více typu jednotek
A jak to vypadá s vlaky pro PID? Stihne to PESA?
„pouze, pokud bude odebírat jednotky od národního dodavatele.“
Pak ale nebrečte, že Škodu nechtějí pustit do Německa, že tam tenhle metr uplatňovat nesmějí.
Škoda svou šanci dostala a totálně pohořela…
Měl jsem na mysli zkoušky ř. 380 ČD v Německu, jak se skuhralo, že to dělá němec čechům naschvál, že protahuje testy…
No, a teď je krásně vidět, jaká byla realita…
Nejsem si jist, že jste můj příspěvek pochopil zcela správně. Už vůbec nerozumím, jak Vás napadlo, že by mi ležel na srdci obchodní (ne)úspěch plzeňského výrobce v zahraničí (nebo i u nás)
Cegelec nedodává výzbroj do Panterů a pokud vím, tak ani do Elfů.
A do tramvají, elektrobusů. Plus měniče do metra, vlaků..
Nedodává, ale škodovka jeho nákupem jasně signalizuje jak pečlivě si hodlá střežit trh s trolejbusy na našem území. Předpokládám, že v oblasti elektrických jednotek se bude chovat zcela stejně a použije veškeré páky na to, aby zůstala dominantním dodavatelem na domácí trh. Dokud toho dosahuje obchodním jednáním, tak je to samozřejmě zcela v pořádku.
Pokud se ale v tendrech na dopravce začnou objevovat požadavky na marginální technikálie, vedoucí k nutnosti nasazení jednotek Škoda, tak jako jsme toho byli svědky v minulosti, pak to již zcela v pořádku nebude.
Nejsem si jistý, ale není lepší mít méně typů a mít event. něco „na skladě“ pro jednodušší opravy?
Myslím, že firma to podobně prohlašovala v kontextu Traxx vers Vectron!
Ono tady je zase docela výhodné, že ČD a Arriva mají taky pantery, takže si mohou u ČD/Škody servis zasmluvnit a na relativně malém území je těchto jednotek plno. Tudíž dostupnost náhradních dílů a servisu bude dobrá.
Nepsal tu někdo, že je těch Panterů několik typů, vzájemně ne moc kompatibilních?
není kompatibilní jen první(druhá) serie se serii třetí
jinak jednotky RJ budou stejne jak třetí serie od ČD
A co takhle kompaktibilita s dualizovanejma : Ta se taky nekoná.
U těch nevím jak to je, ale tipuji ze budou umět moci jezdit s 1. a 2. Serii
Neumí.
Jenže ta nekompatibilita se schovává jen ve verzi SW a elektrickém spojení na automatických spřáhlech. Ty série mezi sebou prostě jen nespojíte tak, aby se spolu bavily a normálně jely.
Ostatní věci, jsou podobné. Nějaké rozdíly mezi sériemi jsou, třeba podvozky a další věci v el. výzbroji, ale nic, co by z těch jednotlivých sérií dělalo jiné vozidla to opravdu není…
Zajímavé, že i u Siemensu si spolu „povídají“ i lokomotivy různých dopravců, řad a také stáří.
To je samozřejmě druhá věc. Co říct a neurazit. 🙂 Škoda se vyjádřila, že od ČD nebyl požadavek… Tak si to škodováci udělali po svým.
Lepší mít 2 typy než nemít jednotky v čas
Není tohle porušení smlouvy? Dopravce se do výběrka nehlásí s konkrétním typem vozidla?
Ve vyberku šlo o cenu a splnění standardu, nebimdim v tom zadny problem
Výběrko předepisuje pouze kapacitu a standardy, konkrétní typ vozidla je objednavateli ukradený.
Dobrý den,
myslím, že kdyby RJ splňoval zákonný limit pro významný tržní podíl, už by jeho výběr dodavatele jednotek byl pod dohledem a zákonnými omezeními. Ale to zatím nesplňuje (myslím).
Hezký den!
Soukromník musí vyspat zakázku pouze pokud by chtěl čerpat nějaké dotace. V tomto případě nabídnul cenu za kterou je schopen jezdit a vozidla financuje pouze z vlastních zdrojů, získaných mimo jiné ze zakázky, pro která jsou vozidla určena, bez pomoci třetí strany. (Dotačního fondu)
„Třeba ten nejdražší výrobek.“
A nebo taky ten nejlevnější, čímž se mu sníží náklady a tak víc vydělá. Naopak s tím nejdražším může skončit ve ztrátě.