Nové spojení z Pardubic? Wizz Air žádá o povolení na lety do Kyjeva

Airbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz AirAirbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air

Po ukrajinské společnosti SkyUp Airlines může získat pardubické letiště další přímou linku do Kyjeva. Až sedmkrát týdně chce mezi oběma

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda

Překvapuje mě Wizz jde zrovna na tuto trasu, čekal bych že využije Pardubice pro lety kam by neměl žádnou konkurenci. Jestli za tím nestojí i snaha o oslabení nebo zastavení růstu SkyUp aby se v budoucnu nestala přílišnou konkurencí právě pro oblast Východní Evropy.

Libor

Doprava na Ukrajinu vůbec nepokryje obrovskou poptávku. Ať ve vlacích nebo letadlech. Uživí se i víc dopravců…

Gajda

Zase je pravda, že Wizz má už docela zajímavou síť a zrovna Kyjev, kde se sice asi oba uživý, není to nejzájímavější, co by mohl h Pardubic nabídnout

Roiman4

V tomto vidím potenciál Pardubic, kdy prostě jsou tu linky mezi dvěma státy a letišti a další dopravce musí jít jinam. Z LED by to bylo taky super, to je taky vyčerpané pro PRG. Bohužel, co jsem viděl a slyšel, tak Sky Up vozí občas vzduch, jestli to je blbými časy či nevhodný den, nevím… A ještě že se nepřejmenovali nebo by nám tu vznikl další paradox jako loni s Ruskem…

Džamel

Po otevření rychlodráhy je Žuljany skoro nepoužitelné, z Borispolu jsem za hodinu ve městě. Z Igora Sikorského budu za hodinu poskakovat v koloně v trolejbuse…

Tony

Co je špatného na Žuljanech? S uberem jsem v centru za chvilku.

Džamel

Pravidelně jsem létal z UDJ, než spoj zrušili, přílet v 9:00 a nikdy jsem u metra nebyl dříve jak v 10:30. Ranní špička v Kyjevě je vždy zásek a dostat se z Igora jinak než po silnici jaksi nejde. No šlo by na Volyňský na električku, ale to by bylo časově nastejno…

Petr plachta

Uber 20 min a 100 Kč co řešíte?

Dushan

Na Ukrajinu jezdí už léta autobusy, teď možná i letadla, ale vlakem se dostanete leda s přestupem na motoráček 810 kousek za hranice UA do Mukačeva https://zdopravy.cz/do-mukaceva-za-osm-stovek-drahy-rozsirily-vcasnou-jizdenku-na-ukrajinu-a-chorvatsko-30416/

Džamel

Tak na Ukrajinu jako takovou se jezdí přes Przemysl… Ta bageta řeší jen Zakarpati…

Nekdo

Je to ovsem Podkarpati. Vzdy bylo.

Džamel

Закарпаття

Petr plachta

Zakarpatska Ukrajina a nebo podkarpatska Rus neva kousek vedle

Radek Janata

Z Čopu lze dojet do Kyjeva nočním vlakem. Je to sice delší, ale co by ukrajinský vnitrostání spoj velmi levné.

Zbyněk

Cestující to možná přinese, ale obávám se, že ve ztrátě bude letiště pořád. Nízkonákladovkám jsou tradičně odpouštěny letištní poplatky, aby linku vůbec létaly, letišti tak nízkonákladovky moc peněz nepřinesou. Na velkých letištích ti cestující něco utratí v duty free, na malých letištích ale duty free často vypadá jak trafika na nádraží, kde se moc velký obrat neudělá.

Každopádně lince i rozvoji pardubického letiště fandím 🙂

VíKo

Ja si naopak myslim, ze Dutyfree zacne mit smysl, pokud se prizpusobi cestujicim. A pokud to udela, pak v nabidce budou levny cigara a alkohol. Zadny top znacky to byt nemusi. Aniz bych se chtel ukrajincu dotknout, tak tohle je jejich zivotni styl na vikendy.

Zbyněk

To určitě ano, ale řekl bych že se nějaké duty free vyplatí až od určitého počtu cestujících nejlépe na letišti s celodenním provozem, protože do něj musíte najmout i obsluhu, která taky něco stojí a kvůli jednomu letadlu denně bych řekl, že náklady převyšují příjmy.

ViKo

To ano. Tak jako je to letiště low cost, tak by muselo i Duty free být low cost. Ale v tomhle obchodě se nepohybuju. Téma to bude, až tam bude přistávat tak 10 letadel denně. Opravdu trudné letiště, kdysi i s ambicema, jsou Košice. Jsou tam i nějaký stánky s občerstvením… ale pro koho, to nevím. Tam jsem měl doslova deprese. Boj taxikářů o kunšofty ze tří letadel denně. Z toho 2 byly ATR od ČSA.

Daniel Novák

Viděl jste ceny cigaret a alkoholu na Ukrajině?

G700

Vozit kontraband typu cigarety a alkohol na Ukrajinu, kde karton zlatých Máček stojí 450,- je dost utopie… To dává smysl jen opačně.

petr766

A kdyby se Pardubice přejmenovaly na Praha – Východ, tak by to létat nemohlo, ne?

Jen tak

Tohle je docela zajímavé téma.

Pokud si pamatuji, tak vlastně problém v tom, jestli nějaké z „moskevských“ letišt je ještě moskva, nebo už není, bylo jedním ze spouštěčů „konfliktu“ a zákazu letů loni mezi českem a ruskem.

Roiman4

Ano, Ural Airlines ze ZIA. Ale snad nekecám, já to nehledal, ale mělo by to být tato linka.

Jirka

Ano, tato. Podle Rosaviacie je ZIA regionální letiště města Žukovskij a podle ÚCL a mnohých dalších zahraničních administrátorů je to jedno z letišť Moskevského leteckého uzlu. IMHO Pardubicím toto nehrozí. Praha neni Moskva a Pardubky jsou od Prahy 100 km, zatímco ZIA od centra cca 40 km.

Martin V.

Kolem Moskvy je spousta letišť, i když ne všechna jsou civilní a mezinárodní. http://www.gcmap.com/mapui?P=MOW-SVO/VKO/ZIA/DME/BKA/OSF/UUMB/UUMU/&DU=km

nicky

Aby ta letadla v PED stíhali ve špičkách odbavovat.

Jindra

Pardubkám fandím. Za mě pohoda. Dobrá dojezdová doba, parkování zdarma. Cesta na dovču i na výlet v poho. Věřím, že je Wiz nastartuje k růstu a u jedné linky to neskončí.

MaraSourak

To parkovani zdarma brzy skonci, letiste to chce od leta zpoplanit…

Daniel Novák

Protože dosavadní působením Wizzu v ČR slibuje kontinuální dlouhodobý rozvoj linek a ne jen zmatené, zřejmě bez hlubší koncepce otevírání a zavírání linek stylem pokus/omyl následované teatrálními odchody z letišť. [/sarkasmus].
Rád bych se pletl, ale obávám se, že Wizz linku do Kyjeva klidně otevře jen aby nechal SkyUp vykrvácet a jakmile se tak stane, tak do půl roku zavře krám. „Odborníci“ ve vedení regionálních letišť a krajů jsou natolik hloupí, aby ten trik prohlédli.

vojta

Čekal jsem, kdy to přijde, Wizz mi do Pardubic sedí. V Ově ho odmítli a blízko KTW, v Brně skončil a z Prahy se téměř stáhnul. Zároveň ale v Česku přeci jen nějaký potenciál je, zvláště když se může specializovat na tom, na čem vyrostl, cesty z východu za prací, čehož si určitě všimnul i u Skyupu, jehož cestující tvoří především dělníci. Vůbec bych se nedivil, kdyby přidal i linku z Petrohradu, kde to rozjíždí. U Pardubic je potenciál na lc linky z východu obrovský.

Jen tak

jak ho mohli v obe odmitnout?

vojta

V době kdy na kraji ještě seděli lidi co nechtěli lc a wizz teprve vznikal, už je to dávno.

Adam H

Na stránkách OSR sem tam někdo píše že by chtěl z Ostravy létat Emirates a podobně 😀

Petr

Snad to bude mít úspěch a Wizzair to tam třeba rozjede víc. Tahle aerolinka a její podivné destinace na východě mi v Čechách chybí.

Jiří 24

A to má spojení Pardubic s Ukrajinou nějaký potenciál? Již nynější spojení s jakýmsi neznámým městem zajisté přepravuje vzduch, a jestli se spojení s Kijevem vyplatí si opravdu nejsem jist 🤣

Tom

Nemohou do Prahy. Stačí si přečíst, co je napsáno v článku. Mimo EU není open sky.

Jen tak

jento znouze ctnost za prahu, kam nemuzou.

ukrajincu je v praze a okoli spousta.

Zbyněk

V Pardubicích taky, v těch montovnách v Černé za Bory pracují hlavně ukrajinci, bulhaři a podobné národnosti.

LKPD

bohužel chybí adekvátní reklama aby se to i tito lide dozvěděli že je tu nějaka linka

Honza

Stačí se podívat, kolik autobusů na UA počítá krom Prahy i s Libercem, Mladou Boleslaví, Hradcem Králové…