Nové RegioPantery začaly dnes na jihu Čech vozit cestující

Nové jednotky RegioPanter pro Jihočeský kraj. Pramen: České dráhyNové jednotky RegioPanter pro Jihočeský kraj. Pramen: České dráhy

Z jihočeské regionální dopravy RegioPantery vytlačí soupravy s lokomotivou, což povede k vyřazení lokomotiv řady 242 Plecháč.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír Sklář

No já viděl stát v sobotu večer ve Strakonicích na osobáku do ČB. 100% to byl nový, nakoukl jsem i dovnitř.

CHODECzJIHU

Nové pantery oproti starým: – lepší chodové vlastnosti (motoráky řady 842 však v tomto zůstanou asi nedostižné) – osvětlení a hlášení stanic na mne působí přívětivěji – hodně místa pro kola (bohužel většinou nejsou háky), kočárky a vozíčkáře; velký prostor hlavně v záchodovém voze – ve střední části 651 převažují sedačky v „autobusovém“ uspořádání (moc šikovné mi to nepřipadá) – podélné zavazadlové police (bohužel, běžky si na ně nepoložíte) – sedačky (potěšila mne malá ouška) mi přijdou ještě méně pohodlné než ve starých panterech, spíš pro hubeňoury; z jedné strany tlačí odpadový koš, z druhé zásuvky – velice hlučné pípání… Číst vice »

Paja

No já myslím že srovnáváte něco jiného než naši politici. Nebo možná jste milovníkem GHW jako jsou B249 a BDs co jezdí teďka s plecháčem (v horším případě s žehličkou), takovou deformaci nicméně nemá mnoho lidí (ke smůle ČD 🙂 )

CHODECzJIHU

„Jihočeští politici v souvislosti s nasazováním nových RegioPanterů hovoří o skokovém zvýšení kvality železniční dopravy v kraji.“ Snažím se na to dívat nezaujatě. Z pohledu cestujícího pantery nepřinesly jen zvýšení kvality, ale v mnoha případech je tomu naopak. Třeba sedačky mi přijdou hodně nepohodlné (hlavně tvrdé opěradlo). Najít tiché místo se mi v panteru nepodařilo. Ani osvětlení není pro odpočinek přívětivé, natož když si chcete zdřímnout (to se mi v panterech oproti starým vozům nedaří). U panterů bych uvítal lepší větrání. Při otevřených dveřích je nepříjemný průvan. Poměrně hodně sklopných sedaček nemá nad sebou zavazadlové police (chápal bych to, kdyby… Číst vice »

Jirka

Dobry den, jen bych se chtel zeptat, zda jsou tyto soupravy uplne stejne jako vlaky RegioPanter, ktere zacaly jezdit v prosinci na lince Beroun – Prestice?

Vbb

Úplně stejné asi nebudou. Já na fotce vidím řadu 551 a ta by do Berouna asi nedojela (či možná dojela, ale už by neodjela 🙂 )

Paja

Řadu 551 neznám, na jihu jezdí řada 650 a ta samozřejmě do Berouna dojede i odjede.

Jan Sůra

Z tiskové zprávy ČD, která dorazila dnes: „Dnes byly poprvé po převzetí a zaškolení personálu uvedeny do provozu nové jednotky RegioPanter“
Ale jistě má pravdu anomymní trotl, který ani neví, kdo text napsal:))

Aleš

Tak Honza jako Honza, hodinky nebo holínky 🙂 Nicméně úplně na začátku diskuze jsou dva lidé, kteří také tvrdí, že už to jezdilo.

FrantaOva

Tak jezdit mohli dříve, ale v rámci testování,přejímky a hledání závad..
Nyní jsou soupravy převzaty oficiálně ČD

Lesan

V tiskové zprávě se nachází:
„Dvojice nových RegioPanterů dnes zahájila pravidelný provoz. Počínaje dnešním dnem začnou obsluhovat osobní vlaky mezi Českými Budějovicemi, Dívčicemi a Strakonicemi.“

Ode dneška jde o pravidelný provoz, doposud to bylo nepravidelné nasazení pro zaškolení a také jako náhrada za starší pantery, které držet v provozu 4/4 nelze pořád. Pravda je tedy někde mezi Vámi dvěma – v článku chybí zmínka o pravidelném provozu (pouze „provoz“ už je to od toho 30.1.), ale tisková zpráva vyšla nyní, ne toho 30.1.

Vladimír Sklář

Jo, tak tím se to vysvětluje, díky👍

Karl vB.

Pane Sůra, 1. Nelíbí se mi, že nazýváte Ajznboňáka trotlem. Upozornil vás na rozpor mezi realitou a tím co píšete v článku. Moje osumdesátiletá matka mi už minulý týden s nadšením o novém vozidle referovala také, doufám, že jí nebudete chtít nazvat stejně. 2. Možná stačilo, kdyby byl nadpis lépe formulován, např. že „Nové RegioPantery byly dnes na jihu Čech uvedeny do PRAVIDELNÉHO provozu“a nebylo by co řešit. 3. V tom, že se Ajznboňák obrátil na vás a ne na pana Šindeláře bych žádný problém neviděl,. Stalo se mi v minulosti, že jsem narazil na totožný text, který byl zde… Číst vice »

SaulGoodman

Myslím, že klíč autorů je následující. ČTK = převzatá agenturní zpráva, co ve stejném znění vyjde i všude jinde. Redakce = lehce upravená tiskovka.

Karl vB.

U tohoto konkrétního článku došlo také k „lehkému přetvoření“ textu tiskové zprávy ČD. Bohužel tím autor založil na nepřesnost, pro kterou byl text napadán. V takovém případě bych považoval za lepší řešení tiskovou zprávu uvést v originálním znění, uvést to jako TS ČD a nevkládat do ní vlastní invenci, pokud se tato projevuje jako nesprávná interpretace původního textu TS (viz link).
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-32299/

Paja

A vaše ?osum?desátiletá matka referovala o novém vláčku ve stejně přátelském duchu jako Ajzboňák?

Swariner

Přesně. Asi bych to v sobě nakonec polkl, ale kdyby na mě takhle hezky p. Ajzboňák vyjel, spolehlivě bych se nas.al na první dobrou.

axon

co bude jezdit Tábor – Benešov? Stále Regionova?

Lesan

Obával bych se, že časem možná nic..

Jiří Kocurek

Jezdí tam PID 401, z Tábora přes Benešov až na Roztyly.

axon

blbost, možbá se něco omezí ale nulprovoz těžko,

Cestující

Spíš nic než RegioNova

rozinka

To je těžký, když se tam na 10 let nakýbloval dopravce s dieslovými soupravami.

Pražec

Lipenka bude s Pantery fakt luxus.

Karl vB.

Pro některé pivem zmožené cestující v letní sezóně možná až nemístný luxus.

bakiy

Pořád nechápu, jakej je rozdíl mezi přepravou pivem zmožených cestujících v šuflatech a Bmz a panterem. Nějak jsem si nevšimnul, že by se všichni ožrali při přestupu v Rybníku…

rozinka

To nic, to je tady takový kolorit, že zaměstnanci ČD urážejí svoje zákazníky.

Karl vB.

Začtěte se do 8 měsíců staré diskuse Příspěvky od „Doktora“ a „Lesana“ pod tímto článkem:
https://zdopravy.cz/regiopantery-mohou-vyjet-na-lipenku-drahy-zahajuji-rocni-zkusebni-provoz-83276/#comment-551972
Vaše pindy o zaměstnancích ČD, co urážejí svoje zákazníky, si laskavě nechte od cesty.

Lesan

Pro mimosezonní počty cestujících to bude opravdu velký luxus.

bakiy

Co je lepší, když panter stojí, nebo když veze deset lidí?
A pro cestující ze Strakonic do Čejetic ten luxus nevadí, kdežto pro cestující z Loučovic do Vyššího Brodu vadí?

Lesan

Nikde nepíšu o tom, že by mi to vadilo. Spíš je to takový postesk nad tím, že bude panter (stejně jako jsou teď patra) v zimě poloprázdný. Naprosto chápu, že když se v létě zaplní, tak je lepší ho tam točit celoročně, než ho na zimu někam uklízet – elektrické Os/Sp v JčK budou v panterech skoro komplet, takže by ani nebylo kam ho jinam poslat.

Greta

Zítra a pozítří má přijít vichr až 110km/h takže do konce týdne budou nejen na jihu Čech místo Panterů jezdit akorát hasiči.

Dolfi

Plzeň a Budějovice by s mněly domluvit na střídavé obsluze ať už do Horažďovic a nebo do Strakonic. Nejsem odborník ale myslím si že by to šlo párkrát už se my stalo že my ujel rychlík v HORAŽĎOVICÍCH já musel sem tam čekat další dvě hodiny na další rychlík. Bylo to kuli tomu že osobák od Klatov mněl spožděni. A to po mně pak ještě chtěla průvodčí doplatek v rychlíku za to že jedu jiným vlakem než mám lístku. Nejsem odborník ale myslím že by to mohlo jít vždyť to dělaj naší politici pro nás.

Karl vB.

Když budete brečet na správním hrobě, možná to bude mít větší význam, tady se můžete „jen odvzdušnit“.
Letos jsou volby do zastupitelstev obcí a 1/3 Senátu, takže by mohli být politici k přání občanů trošku více empatičtí.
Kontakty:
JČK: hejtman@kraj-jihocesky.cz
PLK: https://kupk.maps.arcgis.com/apps/CrowdsourceReporter/index.html?appid=f0a8a1854047410182d046307b27fb90&locale=cs&webmap=709fadc3737b4808a549b490c362fee1&layer=NM_JK_6092

libor

chyba je spíš na straně jčk. PK integroval vlaky až do Strakonic a je jasné že by snad chtěl i více, ale myslím si ,že spíš jčk nechce. něco tam jezdí a mají to snad domluvené, že jčk platí Blatná-Nepomuk, a pk platí Hora-Straky

Karl vB.

Ano, vypadá to tak. Jikord má nového vedoucího a hejtman Kuba má více důvodů osobní dopravě v Jihočeském kraji věnovat větší pozornost (viz případ žlutých autobusů do Krumlova). Za této situace by se mohlo mezi oběma kraji dosáhnout dohody usnadňující „přeshraniční“ cestování.

Tomariero

Tak jck to zajímá po Katovice a tam zajíždí MHD Strakonice, tzn nemají důvod tam objednávat vlak.

J.K.

Myslím že by tam šly provozovat spešňáky stejně jako na Chebské, tedy v lichou z obou stanic, možná úvratí přes Písek, rychlejší u obou konců… Možná časem jako jedna linka už z Varů, ale to asi až po reko 190…

Ondřej

Ty hrubky jsou schválně? (Chtěl bych tomu věřit).

libor

a nejhoršími vlaky na jihu a západě jsou… linka R11 (objednávka MD).

dan Žatecký

Skokový růst kvality je jedna věc, ale to druhou je drastický propad kapacity jednotek, zatímco jedna lokomotiva klidně utáhne 5 vozů, aniž by bylo třeba zdvojování. Jsem moc zvědav, jak si jeden panter poradí s letní sezónou na Lipně…

martinek.k

Pokud si kraj objednává kapacitu dvou vozů, dostává dva vozy 🙂 To je zcela jednoduché.

Pezos

Co je konkrétně problém na zdvojování? §1?

Jelen

Nedostatek jednotek?

Karl vB.

Kolikavozové soupravy jezdily loni v létě Rybník – Lipno?

Lesan

Bmto + BDs

Jiří Kocurek

Lokomotiva jich klidně utáhne 15. Ale tak nějak není důvod tahat 400 sedaček pro stovku cestujících.
Ohledně operativního posilování spojů mám zkušenost takovou, že v pátek odpoledne se jezdí nastojáka. Protože se tak jezdilo už před 60 roky, tak o co jde.

jarda V.

k tomu se asi mohu vyjádřit poměrně přesně, až na pár turnusů na Lipno je tu klid a když jedu z/do práce tak v patráku sedí cca deset lidí.
takže asi není problém v tom riskovat poblití pantera a vytáhnout ze křoví nějakou zálohu nebo to jen odpojit od rychlíku z Prahy a dotáhnout to do „Vyšáku“ prakticky čímkoliv, ideálně to odpojovat až v Rybníku aby neutrpělo Budějovické nádraží když už ho tak pěkně opravují.

zdydy

že to nenatáhnou až do HORAŽDOVIC

Haha

Plzeň chtěla už tehdy P1 Jih do Strakonic, chyba je na druhé straně.

XXXD

Tak úsek Horažďovice předměstí – Strakonice spadá spíš do Jihočeského kraje. Takže by to měl řešit primárně Jihočeský kraj. Plzeňský kraj má své zastávky a stanice v tomto směru obsloužené.

Tomariero

Jihočeský také a to formou MHD Strakonice (zajíždí do Katovic)

Alibaba

Protože z Babína nejsou do Horažďovic dráty. 🙂

Gargy

Jirka z Brna byl dnes v obchodě.

Lesan

Gargy byl před polednem na internetu a promarnil čas psaním nesmyslného komentáře.

Tomariero

Tak obě jednotky jezdí minimálně od 31 1 na Velenice. Dnes je to poprve na novém turnusu který je pro ty nové jednotky vytvořen

Lesan

Nejen na Velenice, střídají se také se starými pantery na Strakonice a pokud se nemýlím, jeden večerní osobák do Písku už taky byl. Ale prozatím to bylo náhodné nasazení, ne pravidelný oběh.