Na S49+S61 je potřeba 6+1 záložní vlak na 0,8 mil. vlakkm rocne
Pokud by firmě RGJ vyšly všechny zvazovane navýšení jízd (Říčany, Smíchov, Úvaly,…) a pokud by RGJ získal i novou linku S71, tak by to dělalo dalších 1,9 mil. vlakkm. Čili dalších cca 10 až 14 nových vlaků
Myslíte, že RGJ pro nic za nic uzavřel, rámcovou smlouvu na až 30 těchto vlaků?
Je-li to pravda, tak RGJ asi tradičně bude chtít expandovat
Navýšení výkonů linek S49/S61+S71 Běchovice-Radotín je jedna možnost.
Další možností je, že Středočeský Kraj a Praha využijí možnost, že 20% smlouvy s ČD lze přesoutěžit. Takže třebas od 12/2024 na S4 Praha-ÚnL a R41 Praha-Kolín(-Čáslav) nebudou jezdit bez výběrového řízení trojvagonové RegioPantery firmy ČD, nýbrž se rozhodne ve férovém výběrovém řízení https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-jedna-s-ceskymi-drahami-o-porizeni-regiopanteru-119200/
V jakém stavu je vlastně příprava stavby přesmyku v Libni, a stanice Depo Hostivař a zastávek Hostavice, Jahodnice a Jiráskova Čtvrť? Stránky SŽ bohužel nejsou tak sdílné jako ŘSD, navíc kromě přesmyku, který má poslední aktualizaci z března roku 2020, nejsou ty stavby ani uvedeny na jejich interaktivní mapě. Ten PDF leták přesmyku navíc uvádí, že má SŽ v plánu získat územní rozhodnutí ještě v listopadu roku 2020, ale úřední deska Prahy 14 prozrazuje, že o něj zažádali až letos v červnu.
To je pěkná snůška nesmyslů, a tak je to u nás se vším. No myslím, že kdyby k tomu tenkrát přistupovali stejně, tak by tam nestálo ani to trojmostí, kterého si tak cení.
Jiří Kocurek
2 let
A přitom tam ČD mohly nasadit české panťáky řady 460, nemuselo se nic kupovat a ROPID by ušetřil.
Navíc by to byla léty prověřená řada, která svou vysokou hlučnost a spotřebu vykupuje opravitelností kladivem. Přece si je nebudeme syslit na Moravě sami pro sebe, nechť i Praha pozná ten pravý luxus!
No já bych byl rád, kdyby se konečně dostal Regiopanter klidností chodu alespoň na úroveň řady 460. Když už ji tady tak často s rád kritizujete a ještě mimo téma.
Nejsem jejich příznivce, ale třeba z Děčína do Prunéřova jsem v těch 440 co tam jezdí žádnej problém neshledal.
Je pravda, že v 640 mezi Olomoucí a Prostějovem to ideál nebyl.
No, tak snad je opravdu všechny dodají včas a nebude tam jezdit lowcoast, který bude pochopitelně chybět jinde a to ideálně jen jeden jediný, ve kterém se bude stát na jedné noze a to ještě ne vlastní LOL
MHD
2 let
A kdy vlastně mají vyjet Pesy v Ústeckém kraji? Do konce roku?
Z provozních důvodů budou dne 3.11. – 6.11. 2022 spoje linky U7 nahrazeny AUTOBUSY NÁHRADNÍ DOPRAVY v celé trase. Autobusy budou ze zastávek NAD odjíždět v čase odjezdu vlaku.
To je kolorit od začátku. A už za to snad dostali i pokutu. Pesy nemaj ještě certifikát na české koleje a jestli se nepletu tak jsou hotový jen dvě. Má jich u nás sedm.
Na okruhu v Cerhenicich testovali tři spojené jednotky řady 654. Reálně jsem viděl fotky jednotek 654 001 až 654 004 z jízd na kolejích.
Předpokládám, že mají již schválen minimálně zkušební provoz na České železnici, na což traxxy MS3 jezdily v ČR téměř rok.
Já také v Děčíně koukám přímo na trať, ale upřímně se přiznám, že jejich výpadky už ani nevnímám. Nicméně jsou. Nedávno jsem jel z Liťáku právě na Střekov. Rychlík OK a uznávám že i s lepšími vozy než jsme tam tahali my, ze Střekova busem s +15.
Původní Aleš
2 let
Ta fotka je dost matoucí. Nevím, zda je jen přepálená nebo kde je problém, ale není na ní vidět ano trolej ani sběrač. Takže první, co člověka napadne je „Proč se bude nadále jezdit v dieselu na zadrátovaných tratích?“ než se v článku dozví, že to jsou elektrické jendotky.
No občas se tam asi i ta 628 podívá. Sice bude jedna záloha, ale čas přinese nějakou údržbu/poruchu/nehodu na přejezdu a pak ta jedna stačit nebude. A při provozu 6 jednotek mít víc jak 1 záložní moc smysl nedává. Nicméně to bude stav, kde asi nepůjde moc řvát, i když k tomu dojde. Navíc ROPID asi bude mít tu smlouvu postavenou dobře, aby se nedodržení slibů absolutně nevyplatilo.
Aby to mělo ten smysl, tak by i ta budou 71 musela zajíždět do Dobřichovic, které narozdíl od Úval a Říčan a vlastně i Roztok neleží na hranicích s Prahou.
Zjevně je snaha nazatěžovat rozvrtanou trať 171 (+ do budouna akce most Výtoň) dalšími vlaky, protože by je nepojmula.
Administrativní hranici „Velké Prahy“ bych do toho vůbec netahal, ta je v době PID, z hlediska dopravy, čím dál více nevýznamný faktor.
Naopak, z pohledu intervalu a směrové nabídky by to byl pro Prahu obrovský krok.
Pro Říčany, Kolovraty, Uhříněves a Měcholupy (prudce rozvojová území) by to znamenalo zahuštění na velmi atraktivních 10 min, a navíc přímé spojení do Vysočan, Holešovic a Dejvic.
Pro Úvaly a Klánovice by to zase byla možnost, jak se krásně dostat na metro A a do celých Vršovic v bezkonkurenčním čase.
Toto je přesně ten směr, kterým se má městská železnice ubírat.
Nejdříve by ale měla dostat potřebnou kapacitu, aby na tom netratila nákladní doprava. Zahuštění na 10 minut a prudký rozvoj mi přijdou být za současné živelnosti vývoje spíše noční můrou a strašákem. Čtvrthodina a přiměřená kultivace území by zněly mnohem lépe. Mimochodem, takové prodloužení základní větve A ze Strašnic k vlaku do Zahradního Města mi v současných úvahách chybí zcela.
Ten hlavní kapacitní problém je ale v Malešicích a na Libni. S tím prodloužení neudělá vůbec nic.
Z Hostivaře do Říčan je to bez problémů, a poptávka tu jednoznačně je.
Z Běchovic do Úval je trať o dost vytíženější, ale není to nereálné – a opět, vrátí se to v celkovém dopravním mixu této části Prahy.
Je nákladově OK jezdit co deset minut vozidlem pro 300 cestujících místo po 15 minutách vozidlem pro 450 cestujících? Co rezerva v kapacitě, počítáte s ní, nebo chcete trať vytížit na 100 %, což se důrazně nedoporučuje?
Ono ve Švýcarsku jezdí Sbahn po deseti i po pěti minutách, ale ty soupravy jsou osmi- až dvanáctivozové dvoupodlažní.
Je. Interval je jeden z hlavních faktorů pro upřednostnění veřejné dopravy, a tedy neplatí, že častější menší vlak bude využívat stejně cestujících, jako kapacitnější, ale méně frekventovaný.
Poptávka není fixní, do značné míry je indukovaná nabídkou, a právě interval je v tomto rozhodující.
Ona trať na Úvaly stejně v horizontu několika let má být víc příměstská – aspoň tedy pokud se povede odsunout část dálkové dopravy na VRT, jak je to v plánech. To je jediný udržitelný model do budoucna.
To ano, ale na tratích k tomu určených a postavených, kde se pohybuje jen městská železnice a nic jiného. My si tady na příměstskou železnici jen hrajeme. Vymýšlet jak kam nacpat další a další vlaky to bych uměl taky.
Na to, že si na ní jen hrajeme, jsou výsledky docela slušné. Před covidem to bylo nějakých 170 tisíc lidí denně, zástavba na periferiích všude roste, taková S9 ve špičkách praská ve švech.
Ostatně i proto se má stavět VRT, ne? Ať dálková doprava konečně vyklidí příměstské trasy a Praha může mít konečně odpovídající páteřní dopravní systém.
Sice nevede, ale nad rámec osobáků po té trati těch ostatních vlaků nejezdí tolik, aby se tam 2x do hodiny nevešla linka S49 prodloužená do Říčan. Já osobně bych takové prodloužení ocenil a nejspíš i často využíval.
Ano, správně, městská železnice 😉. Obávám se však, že Praha nemá žádnou městskou železnici … To jen po smíšených konvenčních, hustě nasycených, tratích provozuje něco mezi městskou a regionální dopravou. Myslím, že se tomu říká Esko😉😊
No, ony některé autobusy MHD z odlehlejších míst také nejezdí po 6 minutách ve špičce a 10 mimo špičku, ale po 30 a 60. Ne každá trasa MHD má intervaly v jednotkách minut.
Myslím, že jednotný nátěr budou mít ve smlouvě, stejně jako to mají třeba provozovatelé autobusů. Ti to mají taky všechno sjednocené do aktuálních barev a pochybuju, že je to jen tak, protože se jim chtělo.
Ano, do Kladna už nemá cenu nasazovat nové vlaky, protože každým dnem má začít konečně modernizace prvního úseku se zavedením trakce. Kdyby například místo nesmyslů se sjednocenými nátěry radši ty elefanty dualizovali pro tuto trať i například r49,tak by to bylo lepší.
*DÚK, tedy Doprava Ústeckého kraje. DSÚK je Dopravní společnost Ústeckého kraje, krajský autobusový dopravce.
Pražský uzel stále není
2 let
Je to určitě dobrý nápad ale přijde mi také důležité konečně spojit stávající vlaky do sebe. Tzn. Elefanty od Ústí nad Labem by jely přes Hlavní nádraží do Benešova u Prahy a každý druhý třeba do Berouna. Naopak Elefanty z Berouna by každý druhý jel do Kolína přes Libeň. Z Benešova zase jeden na Ústí a druhý na Vysočany a Lysou nad Labem. Metro taky nezačíná nesmyslně na Muzeu a nejede jedno na Letňany a druhé na Háje ale jezdí skrz tak to samé udělat s vlaky. Nebo náhradní dobré řešení by pak bylože by alespoň všechny Elefanty jezdily na… Číst vice »
1. To by ovšem znamenalo, že sebemenší zpoždění kolem Berounky by odnesli rovnou i cestující z Kralup. No bueno. 2. Napojení z hlaváku na sever je nepraktické, protože musí přes Balabenku. Úplně by to minulo novou stanici Bubny. 3. Zatahování S7 na nást. 1A a S9 na nást. 7 má hodnotu hlavně v tom, že nekříží koleje dálkové vlaky od ONJ nebo od Smíchova. Hodit všechno na 4, tak klesne kapacita hl.n. Co s tím? Ve Vídni ten model třeba funguje, ale S-Bahn má v centru téměř vlastní infrastrukturu, včetně mnoha zastávek, které nekolidují s ostatní dopravou. A taky tam… Číst vice »
Jeden tam a druhý tam? To už mi přijdou lepší ty přestupy hrana-hrana (bacha, vlaky jezdí k nástupišti, nikoli na nástupiště 🙂 – ovšem při preferenci fiktivních ‚kolejí‘, když i překlad už zní ‚platform‘, co bych chtěl…). Základním předpokladem možnosti průjezdu je ale stabilita jízdního řádu, čehož dosahujeme – přijde mi – čím dále tím hůře, a „řešení“ krácením intervalu pak ty možnosti zabíjí úplně, protože kumulace zpožděných spojů.
Stejně tak „se“ několik let ví, že po dokončení koridoru přes Sibiř bude uzel Čerčany v X:15/45 a bude tedy potřeba výhybna Svárov a zrychlení horního Pacifiku pro dosažení křižování v Ledečku…
Hlavně zatím nic nenasvědčuje dostatečné kapacitě přes Malešice ani zřízení nové zastávky Strašnice (matoucně pojmenovávané Depo ‚Hostivař‘) na tamní spojce. Bez toho je mrskání krátkých osobních vlaků (s plánovaným zkracováním intervalů přednostně před prodlužováním souprav, protože ‚atraktivita‘ – i kdyby mělo jít ne o lidi z aut, ale nové přepravy) zcela proti smyslu úspor energie v dopravě. Průjezd bez zastávek by to mohl akorát zmírnit, ovšem zase k čemu to.
David
2 let
Já nevím, proč se nejdříve v Libni nepostaví dvojkolejny presmyk, aby nemuseli všechny vlaky relace Holešovice – Malešice jezdit přes vytizenou trojkolejku. Tahle stavba by mela být prioritní a v tom okamžiku nákladním dopravcům už by bylo jedno, že tam jednou za půl hodiny projede i osobák.
A taky, dokud ta ML nejezdí tak se to všechno v Libni nějak poskládá a lastně ten přesmyk „není potřeba“.
Tak teď bude jasně vidět, že potřeba je.
Scheinherr sice tu ML chtěl, ale nějak jsem nezaznamenal, že by na tenhle přesmyk nějak tlačil, což mu zazlívám.
Tady má hlavně máslo na hlavě naše milovaná SŽ, plány na tuto linku jsou minimálně 25 let, to bylo Scheinherrovi tak 10 let, když přišla první myšlenka těchto linek. Naše úžasná SŽ za čtvrt století nebyla schopna ten přesmyk postavit…
Asi na ten přesmyk SUDOP nevypracoval dost studií o proveditelnosti….
ROPID o přesmyku (resp. o zájmu na městské lince z Libně do Hostivaře) mluví už asi 25 let. Aby „doložil“ svůj zájem činy, zavedl nejprve S41, později o víkendech protaženou do Hostivaře a nakonec protaženou i v pracovní dny.
Jo, toho se taky trochu bojím. Na druhou stranu, ROPID plány na tyto linky veřejně deklaruje už mnoho let. Minimálně 5, možná i 10. A zatím Správa železnic udělala co… možná nějakou studii. Ale do země se ani po těch letech nekoplo, stavební povolení není… a nepostavily se ani ty „hloupé“ zastávky, které by snad měly být projednatelné jednoduše.
Tak to Praha chce. Stav „vše dálkovými tahači do hal u polí“ ji netrápí, vlečky a překladiště neřeší (a když, tak někde daleko ve středních Čechách, vždyť ty věci nejsou pro zahušťovanou Prahu potřeba, jen ji obtěžují a zabírají místo, a vesnice to ‚přežijí‘). A když už chce alespoň ponechat možnost vozby stavebního materiálu po kolejích, tu ji zase ‚zdrbnou‘ dopravní fandové, vždyť ideál už byl předveden při demolici továrny a stavbě víceúčelové sportovní haly na jejím místě v Libni, Vysočany pozvolna následují. Aspoň erár zafinancuje nové silnice…
Kapacitnější trať je ovšem i v zájmu ŽESNAD. Lepší než se přetlačovat vzájemně by bylo lepší tlačit stát k té kapacitě, vždyť vedle už jsou pomalu dvě kapacitní silnice, a tady stále jednokolejka. Na druhé straně, metoda příliš krátkých intervalů (a zvýhodnění častějších cest) také nevede ke kýžené dopravní efektivitě.
Problém je v tom, kam chcete jak u těchto linek, které vedou přes město v zastavěném prostoru, dostat zkapacitnění trati. V každém případě tento nápad města u nové linky považuju za naprosto deb**ní…trasa od Běchovic přes Malešice a dál na Krč byla stavěna jako nákladní průtah Prahou, aby se ND vyhnula centru města…teď se politici, u kterých pochybuju, že viděli vlak zevnitř, podívají na mapu MHD v Praze a namalují si novou linku….osobně, jako bývalemu pražákovi, nedávají smysl ani přepravní proudy…ale třeba se pletu, podle mě to většinu dne bude vozit vzduch…..Vršovice – Běchovice…in the middle of nowhere…
Politici? Nebudou za tím spíš šotouši z Ropidu? K těm přepravním proudům: nevidím to tak jednoznačně. Dnes se dostat MHD z oblasti Běchovic do oblasti Vršovic rozumně nelze, takže lidi mají tendenci nevytvářet si vazby (zaměstnání, škola atd) na téhle ose, ale tendujou k tomu, vytvářet si vazby tam, kam dojedou lépe (Vysočany, Libeň, Žižkov..). Kdyby rychlé spojení Běchovice – Vršovice existovalo, postuupně by si cestujíc našlo. Tím nijak nepléduju pro zavádění S61, taky mi to nepřijde na dnešení infra rozumné, jen chci poukázat na to, že v aglomeracích ty dnes neexistující vazby můžou vzniknout, Když začínala S49, tak to… Číst vice »
Jiří 3
2 let
S čím měla v plánu vyjdt Arriva? U ČD bych to viděl na Pantera.
Ano, tady je potřeba Prahu potažmo ROPID pochválit, protože ta soutěž měla jasná kvalitativní pravidla a nepřipouštěly se nějaké ojetiny a low-cost řešení.
To na linku S49 byly taky, když se to Arrivě předávalo, byly sliby, že do tří let vyjedou elektrické jednotky. A jak to vypadá? Tuto linku má Arriva už snad čtvrtý (nebo pátý?) grafikon a realita je taková, že tam občas jezdí desiro místo 845, což je sice lepší, ale pořád je to motorák.
Motoràk , ale kapacita po dvě třetiny spojů je dostačující. Znáte El jednotku pro 80 cestujících? Vectronem vléci jeden vagón jistě lze , ale takto to asi smysl nemá.
noerf
2 let
Pokud třívozové jednotky bude schvalovat drážní úřad jako novou řadu, tak to aby se příští rok na podzim dostali do Cerhenic. Protože na schválení řady 654 trvá cca rok.
Vcelku by mne zajímalo, jako je dohoda stará, protože Pesa má na svých stránkách uvedenou třívozovou jednotku pro Regiojet v barvách Ústeckého kraje již minimálně dva měsíce.
zde je i budoucí podoba v laku PID : https://www.nakolei.pl/pesa-bydgoszcz-dostarczy-kolejne-ezt-dla-regiojet-beda-jezdzic-w-aglomeracji-pragi-wizualizacje/?fbclid=IwAR3xYjWf44kEjlKyM3CYOtvie5DrjkeBssEGOwXynN7VywfUFzV9QkT70-o
Na S49+S61 je potřeba 6+1 záložní vlak na 0,8 mil. vlakkm rocne
Pokud by firmě RGJ vyšly všechny zvazovane navýšení jízd (Říčany, Smíchov, Úvaly,…) a pokud by RGJ získal i novou linku S71, tak by to dělalo dalších 1,9 mil. vlakkm. Čili dalších cca 10 až 14 nových vlaků
zvazovane
Myslíte, že tyhle elektrovlaky by byly vhodné na novou pražskou linku S71 Běchovice-Radotín?
Článek je jiných linkách, tak nevím co to sem pletete. Navíc linka S71 bude až po zdvojkolejneni branickeho mostu a kdo ví, zda v létě opravdu kopnou.
Myslíte, že RGJ pro nic za nic uzavřel, rámcovou smlouvu na až 30 těchto vlaků?
Je-li to pravda, tak RGJ asi tradičně bude chtít expandovat
Navýšení výkonů linek S49/S61+S71 Běchovice-Radotín je jedna možnost.
Další možností je, že Středočeský Kraj a Praha využijí možnost, že 20% smlouvy s ČD lze přesoutěžit. Takže třebas od 12/2024 na S4 Praha-ÚnL a R41 Praha-Kolín(-Čáslav) nebudou jezdit bez výběrového řízení trojvagonové RegioPantery firmy ČD, nýbrž se rozhodne ve férovém výběrovém řízení
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-jedna-s-ceskymi-drahami-o-porizeni-regiopanteru-119200/
myslíš a předpokládáš
Mužů zdroj ze je uzavřena nějaká OPEC na další jednotky
*opce
V jakém stavu je vlastně příprava stavby přesmyku v Libni, a stanice Depo Hostivař a zastávek Hostavice, Jahodnice a Jiráskova Čtvrť? Stránky SŽ bohužel nejsou tak sdílné jako ŘSD, navíc kromě přesmyku, který má poslední aktualizaci z března roku 2020, nejsou ty stavby ani uvedeny na jejich interaktivní mapě. Ten PDF leták přesmyku navíc uvádí, že má SŽ v plánu získat územní rozhodnutí ještě v listopadu roku 2020, ale úřední deska Prahy 14 prozrazuje, že o něj zažádali až letos v červnu.
takhle nějak?
https://www.prahain.cz/zivot-ve-meste/obyvatele-hrdlorez-s-prahou-9-bojuji-proti-nesmyslnemu-mostu-7939.html
To je pěkná snůška nesmyslů, a tak je to u nás se vším. No myslím, že kdyby k tomu tenkrát přistupovali stejně, tak by tam nestálo ani to trojmostí, kterého si tak cení.
A přitom tam ČD mohly nasadit české panťáky řady 460, nemuselo se nic kupovat a ROPID by ušetřil.
Navíc by to byla léty prověřená řada, která svou vysokou hlučnost a spotřebu vykupuje opravitelností kladivem. Přece si je nebudeme syslit na Moravě sami pro sebe, nechť i Praha pozná ten pravý luxus!
😀
No já bych byl rád, kdyby se konečně dostal Regiopanter klidností chodu alespoň na úroveň řady 460. Když už ji tady tak často s rád kritizujete a ještě mimo téma.
Nejsem jejich příznivce, ale třeba z Děčína do Prunéřova jsem v těch 440 co tam jezdí žádnej problém neshledal.
Je pravda, že v 640 mezi Olomoucí a Prostějovem to ideál nebyl.
Tam ještě nějaké 440 zbyly? Nevím, ptám se, nejsem místní.
Už ne, ze všech už jsou 640.1 (resp. 004 a 006 jsou ještě v Šumperku v procesu přestavby).
Pohádky, jezdí to úplně klidně a v pohodě, i ty nejstarší kusy.
Mohly by jezdit mnohem klidněji a pohodověji, alespoň úrovně 471 mohly dosáhnout. Já ten rozdíl cítím.
Také už tušíte kterému dopravci, spadne do klína pražská příměstská doprava ?
460 už to mají zapár.. posledních 9 stroju v akci
Těch 7 nových elektrovlaků od PESy prý je součástí rámcové smlouvy RGJ a PESA na až 30 vlaků
No, tak snad je opravdu všechny dodají včas a nebude tam jezdit lowcoast, který bude pochopitelně chybět jinde a to ideálně jen jeden jediný, ve kterém se bude stát na jedné noze a to ještě ne vlastní LOL
A kdy vlastně mají vyjet Pesy v Ústeckém kraji? Do konce roku?
Od nového grafikonu.
Od loňského grafikou ne?
Pesa vyjednala roční posun nasazení jednotek z důvodu covidu. A Ústecký kraj to bez penále schválil.
Tak se připravte na autobusy jako na na lince U7.
Na U7 jezdí autobusy ? Nějak jsem si nevšimnul a to pracuju přímo na Střekově, z okna koukám přímo na střechu jednotek RJ .
Třeba dnes,, včera atd.. V úterý jel vlak a to je výjimka co potvrzuje pravidlo.
Z provozních důvodů budou dne 3.11. – 6.11. 2022 spoje linky U7 nahrazeny AUTOBUSY NÁHRADNÍ DOPRAVY v celé trase. Autobusy budou ze zastávek NAD odjíždět v čase odjezdu vlaku.
To je kolorit od začátku. A už za to snad dostali i pokutu. Pesy nemaj ještě certifikát na české koleje a jestli se nepletu tak jsou hotový jen dvě. Má jich u nás sedm.
Na okruhu v Cerhenicich testovali tři spojené jednotky řady 654. Reálně jsem viděl fotky jednotek 654 001 až 654 004 z jízd na kolejích.
Předpokládám, že mají již schválen minimálně zkušební provoz na České železnici, na což traxxy MS3 jezdily v ČR téměř rok.
Já také v Děčíně koukám přímo na trať, ale upřímně se přiznám, že jejich výpadky už ani nevnímám. Nicméně jsou. Nedávno jsem jel z Liťáku právě na Střekov. Rychlík OK a uznávám že i s lepšími vozy než jsme tam tahali my, ze Střekova busem s +15.
Ta fotka je dost matoucí. Nevím, zda je jen přepálená nebo kde je problém, ale není na ní vidět ano trolej ani sběrač. Takže první, co člověka napadne je „Proč se bude nadále jezdit v dieselu na zadrátovaných tratích?“ než se v článku dozví, že to jsou elektrické jendotky.
Polopantograf je stažený a pokud je to, jakože pravděpodobně ano, focené ve výrobním závodě v Bydgoszczi, tak tam na těch kolejích nemají troleje.
Je to focené na základně ve Velimi a světe div se, tam taky některé koleje nemají vrchní vedení.
Řešíte blbosti.
nakonec bude stejně jezdit s nějakým šrotem, známe RJ
Nemyslím si. Tohle totiž těžko využije na nějakých komerčních dálkových linkách, takže toho bych se nebál…
Jako na lince Bratislava-Komárno?
No občas se tam asi i ta 628 podívá. Sice bude jedna záloha, ale čas přinese nějakou údržbu/poruchu/nehodu na přejezdu a pak ta jedna stačit nebude. A při provozu 6 jednotek mít víc jak 1 záložní moc smysl nedává. Nicméně to bude stav, kde asi nepůjde moc řvát, i když k tomu dojde. Navíc ROPID asi bude mít tu smlouvu postavenou dobře, aby se nedodržení slibů absolutně nevyplatilo.
Kde je tam na těch tratích přejezd?
Já jen doufám, že zajíždění do Říčan/Úval zůstane nakonec jen v úchylných myslích autorů těchto myšlenek.
Aby to mělo ten smysl, tak by i ta budou 71 musela zajíždět do Dobřichovic, které narozdíl od Úval a Říčan a vlastně i Roztok neleží na hranicích s Prahou.
Zjevně je snaha nazatěžovat rozvrtanou trať 171 (+ do budouna akce most Výtoň) dalšími vlaky, protože by je nepojmula.
Administrativní hranici „Velké Prahy“ bych do toho vůbec netahal, ta je v době PID, z hlediska dopravy, čím dál více nevýznamný faktor.
Nejezdily by přes Výtoň ale přes Krč
Tam ale bude dost plno od dálkové dopravy, když přes Výtoň to nepůjde.
To bude ale jenom dočasně, protože Radotín nemůže Smíchovu dělat konkurenci.
Naopak, z pohledu intervalu a směrové nabídky by to byl pro Prahu obrovský krok.
Pro Říčany, Kolovraty, Uhříněves a Měcholupy (prudce rozvojová území) by to znamenalo zahuštění na velmi atraktivních 10 min, a navíc přímé spojení do Vysočan, Holešovic a Dejvic.
Pro Úvaly a Klánovice by to zase byla možnost, jak se krásně dostat na metro A a do celých Vršovic v bezkonkurenčním čase.
Toto je přesně ten směr, kterým se má městská železnice ubírat.
Nejdříve by ale měla dostat potřebnou kapacitu, aby na tom netratila nákladní doprava. Zahuštění na 10 minut a prudký rozvoj mi přijdou být za současné živelnosti vývoje spíše noční můrou a strašákem. Čtvrthodina a přiměřená kultivace území by zněly mnohem lépe. Mimochodem, takové prodloužení základní větve A ze Strašnic k vlaku do Zahradního Města mi v současných úvahách chybí zcela.
Ten hlavní kapacitní problém je ale v Malešicích a na Libni. S tím prodloužení neudělá vůbec nic.
Z Hostivaře do Říčan je to bez problémů, a poptávka tu jednoznačně je.
Z Běchovic do Úval je trať o dost vytíženější, ale není to nereálné – a opět, vrátí se to v celkovém dopravním mixu této části Prahy.
Je nákladově OK jezdit co deset minut vozidlem pro 300 cestujících místo po 15 minutách vozidlem pro 450 cestujících? Co rezerva v kapacitě, počítáte s ní, nebo chcete trať vytížit na 100 %, což se důrazně nedoporučuje?
Ono ve Švýcarsku jezdí Sbahn po deseti i po pěti minutách, ale ty soupravy jsou osmi- až dvanáctivozové dvoupodlažní.
Je. Interval je jeden z hlavních faktorů pro upřednostnění veřejné dopravy, a tedy neplatí, že častější menší vlak bude využívat stejně cestujících, jako kapacitnější, ale méně frekventovaný.
Poptávka není fixní, do značné míry je indukovaná nabídkou, a právě interval je v tomto rozhodující.
Ona trať na Úvaly stejně v horizontu několika let má být víc příměstská – aspoň tedy pokud se povede odsunout část dálkové dopravy na VRT, jak je to v plánech. To je jediný udržitelný model do budoucna.
Tak nejdřív z těch tratí vyhoďte všechno ostatní, kromě osobáků. Pak teprve si na nichuueme dělat esbán.
To ano, ale na tratích k tomu určených a postavených, kde se pohybuje jen městská železnice a nic jiného. My si tady na příměstskou železnici jen hrajeme. Vymýšlet jak kam nacpat další a další vlaky to bych uměl taky.
Na to, že si na ní jen hrajeme, jsou výsledky docela slušné. Před covidem to bylo nějakých 170 tisíc lidí denně, zástavba na periferiích všude roste, taková S9 ve špičkách praská ve švech.
Ostatně i proto se má stavět VRT, ne? Ať dálková doprava konečně vyklidí příměstské trasy a Praha může mít konečně odpovídající páteřní dopravní systém.
Souhlas, jenom v trase S9 žádná VRT nepovede.
Existuje územní rezerva pro jižní variantu VRT do Brna, v tam by se měla stavět „VRT“ do Benešova.
😂😂😂
Sice nevede, ale nad rámec osobáků po té trati těch ostatních vlaků nejezdí tolik, aby se tam 2x do hodiny nevešla linka S49 prodloužená do Říčan. Já osobně bych takové prodloužení ocenil a nejspíš i často využíval.
Součásti VRT Praha je i odbočka do Benešova. Bude tuším „jen“ na 200, ale to bude stačit.
Ano, správně, městská železnice 😉. Obávám se však, že Praha nemá žádnou městskou železnici … To jen po smíšených konvenčních, hustě nasycených, tratích provozuje něco mezi městskou a regionální dopravou. Myslím, že se tomu říká Esko😉😊
Až se podaří segregovat dálkovou dopravu mimo 011 a 221 tak to možné bude.
Jako nápad jistě dobrý, jen ty intervaly jsou na MHD poněkud dlouhé.
No, ony některé autobusy MHD z odlehlejších míst také nejezdí po 6 minutách ve špičce a 10 mimo špičku, ale po 30 a 60. Ne každá trasa MHD má intervaly v jednotkách minut.
Zbytečné tříštění sil.
Přeloženo z odborářštiny: „Monopol si rozvracet nedáme!“
Já jen doufám, že budou jezdit ve sjednoceném nátěru pid. Tyhle zelenožlutý se mi strašně moc nelíbí.
Myslím, že jednotný nátěr budou mít ve smlouvě, stejně jako to mají třeba provozovatelé autobusů. Ti to mají taky všechno sjednocené do aktuálních barev a pochybuju, že je to jen tak, protože se jim chtělo.
Ano, maji. Treba motorove pesy ČD pro trat Pha – Kladno uz byly v nateru PID i prezentovany.
Akorát nejsou pro trať Praha – Kladno, ale Praha – Rudná – Beroun – Rakovník
Ano, do Kladna už nemá cenu nasazovat nové vlaky, protože každým dnem má začít konečně modernizace prvního úseku se zavedením trakce. Kdyby například místo nesmyslů se sjednocenými nátěry radši ty elefanty dualizovali pro tuto trať i například r49,tak by to bylo lepší.
Nebojte, žádné hromadné lakování elefantů se dít nemá (protože by ho musel někdo zaplatit). Ale dualizace taky ne, maximálně ETCS.
To mi chcete říct že někdy od 2025 se začneme mačkat v panterech
https://zdopravy.cz/drahy-letos-vypisi-soutez-na-nastupce-elefantu-chteji-az-90-patrovych-jednotek-113981/
Pošlete svoje CV na dreamjob@idsk.cz
Každým dnem znamená u trati na Kladno reálně každým rokem. Budeme hooodně rádi, když se začne kopat příští rok.
I přes rekordní investiční rozpočet SŽDC (po navýšení v létě na 40 miliard) je těch investic naplánováno tolik, že peníze asi nestačí.
Viz ministr dopravy tento týden: „PPP projekt na železnici by kromě IV. koridoru mohl být i na trati z Prahy do Kladna, řekl Kupka.“
To se omlouvam a diky za doplneni.
Pid poručí a určitě budou jezdit v nátěru prazské verze ruských zeleznic.
*DÚK, tedy Doprava Ústeckého kraje. DSÚK je Dopravní společnost Ústeckého kraje, krajský autobusový dopravce.
Je to určitě dobrý nápad ale přijde mi také důležité konečně spojit stávající vlaky do sebe. Tzn. Elefanty od Ústí nad Labem by jely přes Hlavní nádraží do Benešova u Prahy a každý druhý třeba do Berouna. Naopak Elefanty z Berouna by každý druhý jel do Kolína přes Libeň. Z Benešova zase jeden na Ústí a druhý na Vysočany a Lysou nad Labem. Metro taky nezačíná nesmyslně na Muzeu a nejede jedno na Letňany a druhé na Háje ale jezdí skrz tak to samé udělat s vlaky. Nebo náhradní dobré řešení by pak bylože by alespoň všechny Elefanty jezdily na… Číst vice »
1. To by ovšem znamenalo, že sebemenší zpoždění kolem Berounky by odnesli rovnou i cestující z Kralup. No bueno. 2. Napojení z hlaváku na sever je nepraktické, protože musí přes Balabenku. Úplně by to minulo novou stanici Bubny. 3. Zatahování S7 na nást. 1A a S9 na nást. 7 má hodnotu hlavně v tom, že nekříží koleje dálkové vlaky od ONJ nebo od Smíchova. Hodit všechno na 4, tak klesne kapacita hl.n. Co s tím? Ve Vídni ten model třeba funguje, ale S-Bahn má v centru téměř vlastní infrastrukturu, včetně mnoha zastávek, které nekolidují s ostatní dopravou. A taky tam… Číst vice »
Jeden tam a druhý tam? To už mi přijdou lepší ty přestupy hrana-hrana (bacha, vlaky jezdí k nástupišti, nikoli na nástupiště 🙂 – ovšem při preferenci fiktivních ‚kolejí‘, když i překlad už zní ‚platform‘, co bych chtěl…). Základním předpokladem možnosti průjezdu je ale stabilita jízdního řádu, čehož dosahujeme – přijde mi – čím dále tím hůře, a „řešení“ krácením intervalu pak ty možnosti zabíjí úplně, protože kumulace zpožděných spojů.
V tom vašem zahraničí, kde se přestupy hrana-hrana takto praktikují, jsou obvykle číslovány koleje. Jak to ti lidi jen dělají?
Toto zavedli i v Plzni…. ze začátku jsem šel na druhé nástupiště po paměti, ale to je již kolej 3 a 4. Zvyknete si rychle.
A až v roce 2024 nebude na trati Zahradní město – Běchovice jediná zastávka (čemuž vše nasvědčuje), tak co? Bude se jezdit bez zastávek?
SprŽel na tom zajisté pracuje, už to ví několik let.
Stejně tak „se“ několik let ví, že po dokončení koridoru přes Sibiř bude uzel Čerčany v X:15/45 a bude tedy potřeba výhybna Svárov a zrychlení horního Pacifiku pro dosažení křižování v Ledečku…
Hlavně zatím nic nenasvědčuje dostatečné kapacitě přes Malešice ani zřízení nové zastávky Strašnice (matoucně pojmenovávané Depo ‚Hostivař‘) na tamní spojce. Bez toho je mrskání krátkých osobních vlaků (s plánovaným zkracováním intervalů přednostně před prodlužováním souprav, protože ‚atraktivita‘ – i kdyby mělo jít ne o lidi z aut, ale nové přepravy) zcela proti smyslu úspor energie v dopravě. Průjezd bez zastávek by to mohl akorát zmírnit, ovšem zase k čemu to.
Já nevím, proč se nejdříve v Libni nepostaví dvojkolejny presmyk, aby nemuseli všechny vlaky relace Holešovice – Malešice jezdit přes vytizenou trojkolejku. Tahle stavba by mela být prioritní a v tom okamžiku nákladním dopravcům už by bylo jedno, že tam jednou za půl hodiny projede i osobák.
Přesmyk je investice státu, který se k realizaci asi moc nemá a Praze zjevně došla trpělivost s čekáním až se stát nějak rozhoupe.
A taky, dokud ta ML nejezdí tak se to všechno v Libni nějak poskládá a lastně ten přesmyk „není potřeba“.
Tak teď bude jasně vidět, že potřeba je.
Scheinherr sice tu ML chtěl, ale nějak jsem nezaznamenal, že by na tenhle přesmyk nějak tlačil, což mu zazlívám.
Tady má hlavně máslo na hlavě naše milovaná SŽ, plány na tuto linku jsou minimálně 25 let, to bylo Scheinherrovi tak 10 let, když přišla první myšlenka těchto linek. Naše úžasná SŽ za čtvrt století nebyla schopna ten přesmyk postavit…
Asi na ten přesmyk SUDOP nevypracoval dost studií o proveditelnosti….
ROPID o přesmyku (resp. o zájmu na městské lince z Libně do Hostivaře) mluví už asi 25 let. Aby „doložil“ svůj zájem činy, zavedl nejprve S41, později o víkendech protaženou do Hostivaře a nakonec protaženou i v pracovní dny.
Nevyjedou!
Kudy budou jezdit náklady, že by po silnici?
Jo, toho se taky trochu bojím. Na druhou stranu, ROPID plány na tyto linky veřejně deklaruje už mnoho let. Minimálně 5, možná i 10. A zatím Správa železnic udělala co… možná nějakou studii. Ale do země se ani po těch letech nekoplo, stavební povolení není… a nepostavily se ani ty „hloupé“ zastávky, které by snad měly být projednatelné jednoduše.
víc
Tak to Praha chce. Stav „vše dálkovými tahači do hal u polí“ ji netrápí, vlečky a překladiště neřeší (a když, tak někde daleko ve středních Čechách, vždyť ty věci nejsou pro zahušťovanou Prahu potřeba, jen ji obtěžují a zabírají místo, a vesnice to ‚přežijí‘). A když už chce alespoň ponechat možnost vozby stavebního materiálu po kolejích, tu ji zase ‚zdrbnou‘ dopravní fandové, vždyť ideál už byl předveden při demolici továrny a stavbě víceúčelové sportovní haly na jejím místě v Libni, Vysočany pozvolna následují. Aspoň erár zafinancuje nové silnice…
Asi jsem hodně tupá tužka v penálu, ale vůbec jsem nepochopil smysl vašeho příspěvku.
Pokud by ŽESNAD uspěl a ani jedna linka by nejezdila, tak na jakých jiných linkách by nové vlaky jezdily?
V úspěch ŽESNADu bych moc nevěřil. Hlavní město Praha má politicky daleko větší vliv jak ŽESNAD.
Kapacitnější trať je ovšem i v zájmu ŽESNAD. Lepší než se přetlačovat vzájemně by bylo lepší tlačit stát k té kapacitě, vždyť vedle už jsou pomalu dvě kapacitní silnice, a tady stále jednokolejka. Na druhé straně, metoda příliš krátkých intervalů (a zvýhodnění častějších cest) také nevede ke kýžené dopravní efektivitě.
Problém je v tom, kam chcete jak u těchto linek, které vedou přes město v zastavěném prostoru, dostat zkapacitnění trati. V každém případě tento nápad města u nové linky považuju za naprosto deb**ní…trasa od Běchovic přes Malešice a dál na Krč byla stavěna jako nákladní průtah Prahou, aby se ND vyhnula centru města…teď se politici, u kterých pochybuju, že viděli vlak zevnitř, podívají na mapu MHD v Praze a namalují si novou linku….osobně, jako bývalemu pražákovi, nedávají smysl ani přepravní proudy…ale třeba se pletu, podle mě to většinu dne bude vozit vzduch…..Vršovice – Běchovice…in the middle of nowhere…
Politici? Nebudou za tím spíš šotouši z Ropidu? K těm přepravním proudům: nevidím to tak jednoznačně. Dnes se dostat MHD z oblasti Běchovic do oblasti Vršovic rozumně nelze, takže lidi mají tendenci nevytvářet si vazby (zaměstnání, škola atd) na téhle ose, ale tendujou k tomu, vytvářet si vazby tam, kam dojedou lépe (Vysočany, Libeň, Žižkov..). Kdyby rychlé spojení Běchovice – Vršovice existovalo, postuupně by si cestujíc našlo. Tím nijak nepléduju pro zavádění S61, taky mi to nepřijde na dnešení infra rozumné, jen chci poukázat na to, že v aglomeracích ty dnes neexistující vazby můžou vzniknout, Když začínala S49, tak to… Číst vice »
S čím měla v plánu vyjdt Arriva? U ČD bych to viděl na Pantera.
Taky pesa
Něco vyřazeného z Německa? Tipoval bych 845 nebo Lint.
Ano, tady je potřeba Prahu potažmo ROPID pochválit, protože ta soutěž měla jasná kvalitativní pravidla a nepřipouštěly se nějaké ojetiny a low-cost řešení.
To na linku S49 byly taky, když se to Arrivě předávalo, byly sliby, že do tří let vyjedou elektrické jednotky. A jak to vypadá? Tuto linku má Arriva už snad čtvrtý (nebo pátý?) grafikon a realita je taková, že tam občas jezdí desiro místo 845, což je sice lepší, ale pořád je to motorák.
Motoràk , ale kapacita po dvě třetiny spojů je dostačující. Znáte El jednotku pro 80 cestujících? Vectronem vléci jeden vagón jistě lze , ale takto to asi smysl nemá.
Pokud třívozové jednotky bude schvalovat drážní úřad jako novou řadu, tak to aby se příští rok na podzim dostali do Cerhenic. Protože na schválení řady 654 trvá cca rok.
Vcelku by mne zajímalo, jako je dohoda stará, protože Pesa má na svých stránkách uvedenou třívozovou jednotku pro Regiojet v barvách Ústeckého kraje již minimálně dva měsíce.
předpokládám, že dohoda, minimálně ve finální předsmluvní fázi, existovala nejpozději na jaře 2022, vzhledem k výroční zprávě RGJ za rok 2021.
On se nemusí schvalovat každý jeden kus.
Jakmile bude schválená verze Elf.eu pro ÚK, tak verze pro PID už je v pohodě.
Bude to mít jiný počet vozů, tedy řadu, takže úplně bez práce to nebude.
Ano, ale nemusí se začínat úplně od nuly.
Předpokládám, že v Praze budou jezdit v PID nátěru, nikoliv v nátěru ÚK.