LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Nová silnice I/35 mezi Turnovem a Jičínem získala po letech souhlas ministerstva

Budování nadjezdu přes silnici I/35 v Ktové. Foto: ŘSDBudování nadjezdu přes silnici I/35 v Ktové. Foto: ŘSD

ŘSD počítá se stavbou v roce 2029, má prověřit delší tunel v Turnově.

Zpět na článek
59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Jičín-Turnov by měl být takovým bypassem dvoupruh se stoupacím pruhem…..

Pavel Mauric

Lepší by byl v celé délce čtyřpruh v kategorii R 25,5/120.

IBM

Proč ty mapy v článku nejdou (v mobilu) roztáhnout, jako v jiných článcích?

Michael

To až poslední dobou, nevím čím to. Jinak článek zajímavý, snad se to podaří zahájit!

stanik

Vivat ŘSD. Jedna z pozitivních zpráv roku 2021! Jen at se daří a D35 se rozvíjí dále a Turnov -Hradec Králové k zdárnému konci – z pohledu občanů na r35 žijících.

V. P.

Kde je napsáno, že „Nerozhodlo definitivně, zda silnice bude ve čtyřpruhovém, nebo třípruhovém uspořádání.“. V posudku k dokumentaci EIA je jasně vybrána varianta E12, tj. čtyřpruh mezi MÚK Ohrazenice a MÚK Žernov, v navazujícím úseku mezi MÚK Žernov a MÚK Úlibice bohužel ve vystřídaném třípruhu. Snad to vyprojektují tak, že to bude pouze poloviční profil pro pozdější rozšíření v případě, že dopravní intenzity adekvátně vzrostou, např. po dostavbě B178 mezi A4 a Žitavou (viz např. úsek I/35 MÚK Bílý Kostel nad Nisou – MÚK Václavice) nebo po dostavbě D35 z Úlibic směrem do Mohelnice.

Karlos

Ano, v úseku od R35 Bílý Kostel n/N, částí přes Polsko, pokračující jako B178 v Německu, je v projektu počítáno s možností zkapacitnění v případě potřeby.

Jarda

Čtařpruh je zbytečný…mnohem více funkční bude napojení z Ml. Boleslavi na Jičín….Jičín – Turnov je spíš místním řešením poměrně husté dopravy v v obestavěném území a svým způsobem rozšiřuje dopravní napojení Semil. Z mezinárodního hlediska má větší smysl brát v potaz také Mladou Boleslav, jako cílem tranzitu v pozici Jičín-Turnov je základním řešením vymístění dopravy mimo zastavěná území a zrychlení. Větší ambice to nemá…Turnov není významným průmyslovým místem , aby tam musel směřovat čtařpruh z obou stran

luda

Turnov je významným dopravním uzlem odjakživa, a né konečná tranzitu, jak lze z vašeho příspěvku vyčíst…

Miroslav Zikmund

Silnice o něco žádala ? Napsat něco podobného ve slohové práci ve škole, následovala by nedostatečná … tak náročnou jsem měl (měli jsme) češtinářku … nejen na pravopis, ale i logiku textu ….

LKB

Doufám, že tu silnici postaví ve ctyrpruhove variante, aby se později dala levněji přeměnit v dálnici. Tripruhove varianty zacaste nefungují, jak lze vidět u Benešova a Vlašimi na I/3…

Qěcy

Vystřídány tripruh funguje. problém je ucpaný kruhac v Benešově a navazující úseky I/3 bez vystridaneho tripruhu. Ovšem samozřejmě nemá takovou kapacitu jak ctyrpruh.

Kebab

Třípruh funguje do určitých intenzit, které jsou u Benešova dalece překročené.

Jarda

počkejte si na D3, pak se asi situace změní

A. Mikulka

Co to vykládaš, Honzo, kruháč v Benešově na I/3 (jsou tam dva) jsem ještě ucpaný neviděl. Ucpaný bývá konec stoupáku před kruháčem na Červených Vrškách, tam by stálo za úvahu protažení až ke kruháči. V opačném směru je problém s koncem stoupáku u Pětihost, kde se 2/3 řidičů buďto zařazuje předčasně a pak nelibě nesou, když je ještě někdo předjede, nebo se naopak drží levého pruhu i když se táhnou jak sopl po dece.

A. Mikulka

Kolem Vlašimi I/3 vůbec nevede a u Benešova je bezproblémová. Akorát by se řidiči museli naučit jezdit.

Jarda

to záleží jakou máte ambici v místě…podle mě zkapacitnění není to hlavní…

ušatá

A železnice mezi Turnovem a Jičínem bude pořád jako v 19. století i s úvratí v Turnově? Co je důležitější? Kolik by rekonstruovaná železnice mohla převzít dopravy z té silnice? Zase, jak je vidět, máme peněz hodně a uživatelé silnic si to navíc nezaplatí.

Joseph

Mezi námi… silnice propojující krajská města Liberec – Hradec Králové a Olomouc již dávno měla být a odlehčit tak D1.

Joseph

Už měla dávno být…

mirek

„Vede mezi dvěma částmi Chráněné krajinné oblasti Český ráj.“

A zase tenhle nesmysl. To nejsou dvě části, ta silnice prochází středem chráněné oblasti, byť je z něj samotné těleso vyňaté.

Jarda

to, že něco není zrovna v CHKO, neznamená, že není cenné https://mapy.cz/zakladni?x=15.2772483&y=50.5657364&z=10&source=area&id=512675

ald

Já jsem jen vyvracel, že silnice má vést středem CHKO – tak to zkrátka není. Pokud se silnice zrealizuje, bude mít jednoznačně pozitivní vliv na životní prostor obyvatel žijících v současné trase i na přilehlé okolí. Když dopravní proud nebude opakovaně brzdit v obcích a následně akcelerovat a profrčí (cenným) územím víceméně konstatní rychlostí emisní zátěž bude jistě nižší.

Jarda

některým lidem to zkrátka nevysvětlíte…

Jindra

Hurrrrá. Ale slyšíte, nekřičím. Jen hlasitěji jásám. Včera bylo pozdě! Silnice mezi Jičínem a Turnovem dávno kapacitně nedostačuje. Přesto se najdou dobráci, co novou komunikaci považují za zbytečnost. A dál hájí právo křečka v poli před obyvateli dotčených obcí. Křičí něco o zničeném výhledu na Trosky atd.
Děsím se dne, kdy dojde D 5 k Jičínu a pak? Do Turnova po jedničce co jde jednou obcí za druhou, protože dálniční pokračování nebude? Opravdu krásná vyhlídka.

mirek

Nikdo není proti rozumně vedeným obchvatům obcí, co lidem pomůžou. Ale dálnice akorát přivede další provoz a lidem ublíží. Stavět dálnici středem chráněné krajinné oblasti je zvěrstvo, to je možné jen v Čechistánu.

Karlos

Dálnice hlavně absorbuje tranzitní dopravu, a uleví místním obcím, které těžká doprava demoluje. Kdyby vám okolo domu projely denně stovky kamiónů 50km/h, taky byste nadával na Čechistán. 35-ka vede v tom úseku jednou obcí za druhou.

ušatá

Ta tranzitní a těžká doprava vůbec na silnicích nemá co dělat!!!

Kebab

To je možné, nicméně tam je, takže je potřeba ji řešit.

Jarda

řešit tím, že se budou nafukovat silnice řešením nikdy nebylo…

Jarda

to by jsme si neměli dříve zdemolovat překladiště na železnici a koukat se na to, jak Kargo živoří

Vladimír Bílý

Řeší se to 20 let a řešení bohužel odpovídá intenzitám před 20 lety, které se však od té doby dost změnily. Dnes by se místo toho spíše hodilo zkapacitnění I/16 na 2+2. A to z Úlibic do MB, avšak na Exit 46. Plus k tomu odbočka někde od Horního Bouzova na Exit 57 jako náhrada D35 pod Troskami. Nazval bych to obchvatem Českého ráje. A ze současné I/35 by se následně mohla udělat krajská dvojka, protože to přesně svými parametry byla, je a bude.

David

Po dostavbě D11 do Trutnova provoz na I/16 klesne.

Vladimír Bílý

Ano, o jednotky procent:-)

ald

Vámi navržená trasa je mezi Turnovem a Úlibicemi o 60% delší než navrhovaná I/35. Nezapomínejte, že se jedná mj. o spojnici krajských měst.

MartinS.

Ne všechna krajská města jsou vzájemně propojena kapacitními komunikacemi. Takže je otázkou, zda provoz mezi LB a HK potřebuje přímou spojnici a nebo by ta zajížďka až tolik nevadila.

mirek

A je ten tranzit HK – Liberec na dálnici? No jasně že není a nikdy nebude. Z Úlibic jde většina dopravy na Jičín a Boleslav, ne na Liberec.

ald

Je to cca 11tis. vs 8 tis. aut denně. (Čísla z r. 2016) Dostavbou D11 k Trutnovu provoz na I/16 výrazně klesne. Stavbou D35 od HK na východ naopak výrazně vzroste význam 35 i mezi Jičnínem a Turnovem.

Zyx

Prosim o zdroj. Ja cetl kdesi zcela neco jineho, tam ale byl uvazovan I rozvoje mimo ČR.

Karlos

Zapomínáte na budovaný tranzit na sever Německa, potažmo do Polska. Z Německé strany chybí necelých 10 km čtyřpruhu (B178). Ten má ulehčit dopravě ve středu Čech. Podle kolon polských a německých kamiónů, je využívaný už od dokončení části z Lbc na Zittau.

Jarda

není…protože stejně dobře se mohla použít jižní varianta a udělat Bypass Jičín-Turnov….ML.Boleslav je cílem i producentem tranzitu, jenže tady je mnoho ctitelů kydání beton asfaltu do krajiny

V. P.

Na I/16 mezi Mladou Boleslaví a Jičínem stačí udělat 2-3 obchvaty obcí a několik úseků s vystřídaným 3 pruhem ve stoupáních nebo nepřehledných úsecích a je z toho špičková komunikace na rozdíl od I/35 mezi Turnovem a Jičínem, která prochází jednou obcí za druhou. Jinak v Mladé Boleslavi se připravuje přeložka I/16 MÚK Průmyslová – Martinovice (zahájení 2023, do provozu 2025): https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby/I16/i16-mlada-boleslav-martinovice?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&filters%5B%5D=StavbyStudie&page=0.
Proto se musí udělat komunikace v nové stopě s patřičným výhledem (od Žernova v polovičním profilu s podjezdy pro plný profil), protože na stávající silnici nemá vůbec cenu něco dělat.

Zyx

Coz je z hlediska tranzitni dopravy uplne nic.

Ostatne nevyreseni teto varinty (bylo vyreseno pouze politickym rozhodnutim, nikoliv vecnymi argumenty), vse jeste zpozdi vzhledem k stavajicimu mnozstvi nesouhlasu a nevyreseni dopravy na MB.

Diesel

Tak doufejme že to na ten čtyřpruh prehodnoti v celé trase. Ono by k němu stejně časem došlo takže je lepší mít ,, strýčka,, než po čase rozvrtavat novostavbu. Stejně jako rekonstrukce D1 kdy se mohla táhnout v sestipruhu celá a ne za pár let aby tam opět vjeli stroje a ty dva pruhy se dodelavali dodatečně.

Tomáš

Kdyby se modernizace D1 plánovala v šestipruhu, tak ještě dnes jezdíme po starém povrchu…

A. Mikulka

To samozřejmě není pravda.

mirek

D1 potřebuje rozšířit okolo Brna, jinak po dostavbě D35 bude plně postačovat dvoupruh s možností vést 2+2 i při opravách.

mirek

(samozřejmě myslím dvoupruh v obou směrech, tj čtyřpruh)

Jaaaa

Jupí, stavíme obchvat obchvatu. 🙂

Greta

Čtyřpruh je nesmysl, když za Ulibicemi bude stejně jen tripruh. Ostatně soudím, že se v tomto úseku postaví maximálně obchvat Rovenska, na víc nebudou peníze a budou jiné priority.

Johniee

A to jste četl kde o třípruhu? Na ŘSD je všude uveden čtyřpruh 🙂

Předmětem stavby je nahrazení stávající, v současné době již kapacitně nevyhovující dvoupruhové silnice I/35 dálniční čtyřpruhovou komunikací. Ta umožní převedení dopravy mezi Úlibicemi a městem Hořice.

Kryštof

Varianta E1 – kombinovaná S 21,5/110
a S 15,25/110 (2 + 1) – je vedena severně od Blatce
a Sýkořic, kříží stávající silnici II/282. S uvažovanou
variantou přeložky silnice II/282 je navržena MÚK
Žernov situovaná jižně od stejnojmenné obce.
V těchto místech se mění kategorie ze čtyřpruhu S
21,5/110 na třípruh S 15,25/110. Trasa dále severovýchodě míjí Rovensko pod Troskami a kříží železniční trať Turnov–Jičín. Trasa je vedena po zemědělských pozemcích mezi Újezdem pod Troskami
a Semínovou Lhotou. Severně od Čimyšle je navržena variantní MÚK Čimyšl s přivaděčem pro možnou etapizaci výstavby. Tam končí variantní úsek.

Greta

V článku.

Sch

Jedině obchvat Turnova kvůli bezpečnosti v tunelech jako čtyřpruh. Dál to vzhledem ke koncepci celé trasy nrma smysl.

standa

to zašpuntování trasy je nešťastný… třípruh hlavního tahu z olomouce , pardubic a hradce na liberec? vážně? bude to jak z Rybím – Rychaltice kde se po letech budovala plnohodnotná dálnice…

Jiří Kocurek

Ale můžete to vézt vlakem s dodáním plus mínus 1 týden, když si postavíte sklad na celý vagon čerpadel.

mirek

Kolik tranzitu do toho Liberce jezdí? A musí nutně jezdit chráněnou oblastí? Když už dálnici v této oblasti, tak spíš Boleslav-Jičín a spojku mezi D10 a I/16 od Mnichova Hradiště.