Norwegian omezuje lety přes Atlantik s 737 MAX 8, ruší spojení ze Skotska i Belfastu
Letecká společnost Norwegian Air Shuttle ruší po roce provozu některé linky mezi Evropou a Severní Amerikou, na které nasazuje úzkotrupé
Letecká společnost Norwegian Air Shuttle ruší po roce provozu některé linky mezi Evropou a Severní Amerikou, na které nasazuje úzkotrupé Boeingy 737.
Od března příštího roku zruší všechny tři linky přes Atlantik z Edinburghu a dvě linky ze severoirského Belfastu. Na konec linek z Edinburghu upozornil Edinburgh Reporter, na odchod z Belfastu Irish Times.
„Po důkladném hodnocení našich linek jsme se rozhodli pro ukončení našich linek do oblasti New Yorku a Bostonu,“ potvrdila firma v pohlášení. Končí také spojení do Barcelony a na Tenerife.
Firma tvrdí, že za koncem linek je i letecká daň, kterou musí platit za každého cestujícího. Skotská vláda loni původně slibovala, že ji sníží, nakonec se tak ale nestalo. Nejde přitom o malou sumu: u letů nad 2000 mil, tedy i u letů do USA, platí každý cestující 75 liber.
Už od 27. října skončí lety mezi Belfastem a USA. V případě těchto tras firma tvrdí, že jde o reakci na poptávku zákazníků. Důvodem může být i nízká frekvence těchto letů, většinou jen dva lety týdně.
Norwegian spustil lety s novými letadly Booeing 737 MAX 8 přes Atlantik loni v létě ze Skotska, Severního Irska a Irska, jako cíl si vybral malá regionální letiště na východním pobřeží poblíž velkých metropolí. Lákal i na ceny: v akci se dala jednosměrná letenka pořídit za 99 eur.
Norwegian neruší všechny lety, dnes se ještě pochlubil v tiskové zprávě tím, že v Dublinu po 14 měsících provozu přepravil na transatlantických letech čtvrt milionu lidí. Firma chce naopak z Dublinu přidat od příštího letního letového řádu další lety.
Úzkotrupá letadla přes Atlantik se snaží nasadit ještě Primera Air, která chce příští rok nabídnout spojení s Airbusy A321 a Boeingy 737 MAX 9 i z Německa. Průnik letadel určených hlavně na krátké a středně dlouhé trasy na transatlantické spojení umožnilo jejich vylepšení a prodloužení doletu. Větší konkurence vedla ke značnému poklesu cen i u klasických dopravců, většina z nich ale už požaduje poplatek za odbavené zavazadlo.