Norse Atlantic se chystají na start, převzaly první dreamliner

První Boeing 787-9 v barvách Norse Atlantic Airways. Foto: FlyNorsePrvní Boeing 787-9 v barvách Norse Atlantic Airways. Foto: FlyNorse

Byznys model nového dopravce připomíná dálkové lety Norwegian.

Nová letecká společnost Norse Atlantic Airways udělala další krok k plánovanému startu provozu dálkových letů mezi Evropou a Severní Amerikou. Od leasingové společnosti BOC Aviation převzala tento týden první Boeing 787-9.

Letoun registrace LN-FNB je necelé tři roky starý a létal pouze v barvách Norwegian Air Shuttle. Svoji bázi bude mít na letišti Gardemoen u Osla. „Dodávka prvního dreamlineru je důležitým mezníkem pro náš plán zavést lety přes Atlantik,“ řekl šéf a zakladatel Norse Atlantic Airways Bjørn Tore Larsen.

Nový dopravce plánuje letadla pojmenovávat po národních parcích, první letoun nese název Rondane podle národního parku v Norsku. Dopravce plánuje převzít 12 letadel 787-9 a tři 787-8. Dodávky mají pokračovat postupně do dubna.

Aerolinky zatím neuvedly přesný termín startu provozu, mluví stále o jarních měsících. Dopravce využil přetlaku dálkových letadel u leasingových společností, podle tiskové zprávy bude platit pouze za čas, kdy bude letadlo v provozu.

Byznys model výrazně připomíná dřívější působení Norwegian Air Shuttle v dálkové dopravě. „Věříme, že na trhu je prostor a poptávka po nové a inovativní společnosti, která obsluhuje nízkonákladový trh dálkových letů s moderními a úspornými stroji,“ dodal Larsen. Norwegian dohnal nízkonákladový model ještě před pandemií téměř ke krachu, firma z byznysu dálkových letů zcela odešla.

Tagy BOC Aviation Boeing 787 Boeing 787-9 Norse Atlantic Airways
14 komentářů