Norse Atlantic Airways mohou začít létat, získaly licenci

První Boeing 787-9 v barvách Norse Atlantic Airways. Foto: FlyNorsePrvní Boeing 787-9 v barvách Norse Atlantic Airways. Foto: FlyNorse

Dopravce plánuje zahájení letů přes Atlantik na jaře letošního roku.

Letecká společnost Norse Atlantic Airways udělala důležitý krok k tomu, aby mohla na jaře začít s provozem letů mezi Evropou a USA. Od norského úřadu civilního letectví získala potřebnou licenci pro provoz (osvědčení leteckého provozovatele – AOC).

Dopravce to oznámil v tiskové zprávě. „Jsme o další důležitý krok blíže k tomu, abychom mohli na jaře spustit lety mezi Evropou a USA,“ řekl zakladatel letecké společnosti Bjørn Tore Larsen.

Norse Atlantic Airways převzaly před týdnem i první letadlo pro svůj provoz: Boeing 787-9 od leasingové společnosti BOC Aviation. Letoun registrace LN-FNB je necelé tři roky starý a létal pouze v barvách Norwegian Air Shuttle. Svoji bázi bude mít na letišti Gardemoen u Osla. Nový dopravce plánuje letadla pojmenovávat po národních parcích, první letoun nese název Rondane podle národního parku v Norsku. Dopravce plánuje převzít 12 letadel 787-9 a tři 787-8. Dodávky mají pokračovat postupně do dubna.

Aerolinky zatím neuvedly přesný termín startu provozu, mluví stále o jarních měsících. Dopravce využil přetlaku dálkových letadel u leasingových společností, podle tiskové zprávy bude platit pouze za čas, kdy bude letadlo v provozu. Zatím začne s provozem z Osla, později dalších evropských zemí.

Byznys model výrazně připomíná dřívější působení Norwegian Air Shuttle v dálkové dopravě. „Věříme, že na trhu je prostor a poptávka po nové a inovativní společnosti, která obsluhuje nízkonákladový trh dálkových letů s moderními a úspornými stroji,“ dodal Larsen. Norwegian dohnal nízkonákladový model ještě před pandemií téměř ke krachu, firma z byznysu dálkových letů zcela odešla.

Tagy Norse Atlantic Airways
1 komentář