Noční rychlík z Česka k polskému Baltu vyjede i letos, jízdenky začínají na 629 Kč
Pobřeží Baltského moře v Sopotech. Foto: Suesun/Pixabay.com

České dráhy po loňské premiéře obnoví společně s polským dopravcem PKP Intercity na léto provoz nočního přímého rychlíku Wydmy z
Zaujimalo by ma kto vymyslel tu casovu polohu.
Prichod do Helu je este relativne OK, ale absolutne sa zahadzuje potencial Trojmestia kam je ten vlak nepouzitelny (clovek sa velmi nevyspi ak ma o 5:10 uz vystupovat z vlaku).
Keby ten vlak isiel o take tri hodiny neskor, bolo by to ovela lepsie.
Poláci při cestování nikdy den a noc příliš nerozlišovali …
Tak já nevím, když nastoupím v 20:12, tak se do 5:10 docela vyspím, ne?
“Na rozdíl od Česka neplatí v Polsku velkorysé slevy dotované ze státního rozpočtu” skutečně? Při nákupu na e-shopu pkp jsem si všiml značně slevy pro studenty, i když jen domácí.
Možná bych upřesnil cenu jízdenky pro děti. Do 4 let jezdí v PL děti zdarma a kdyby někdo kupoval jízdenky na vlak přes e-shop PKP IC tak s dětmi do 16 let má dospělý cestující slevu 30 %.
e-shop PKP IC je skutečně velkým zážitkem. Včera jsem to zkusil, v PL jízdenky ještě v prodeji nejsou.
Ano, v PL se totiž jízdenky prodávají s měsíčním předstihem, koupě je možná vždy od 0:30 daného dne měsíc předem.
Myslel jsme především podobu eshopu. Například jeho anglické stránky. První strana anglicky, dál polsky. To jsou přesně chvíle, kdy si člověk uvědomí, že ČD jsou v ledasčem opravdu velmi vyspělým dopravcem.
Přes eShop PKP IC kupuji jízdenky vždycky a nikdy jsem neměl problém. Ale pravdou je, že jsem si vystačil s polskou mutací, angličtinu jsem nezkoušel. Jde mi především o cenu jízdenek a koupi jízdenek, což polský eShop umí.
Tak kdyby e-shop neuměl zajistit koupi jízdenek, tak už by to z definice nebyl e-shop 😄
Nezapomeňte že se jedná o polský web a v Polsku je stejně jako ve válce možné vše 🤣🤣🤣
No eShop Regiojetu neumí prodat Bratislava-Komarno, slovinský web zase v prosinci neuměl jízdenky na jejich Pendolino a EC atd atd. Takže když mi eShop dokáže prodat jízdenku jsem docela rád. Nebývá to samozřejmost.
Ale umí mluvit anglicky, jen je problém, že si ten eshop musíte přepnout do angličtiny. Eshop PKP Intercity prostě nepochopí, že když jsem na webu v anglické verzi, tak když pak budu hledat jízdenky, tak chci být v angličtině.
Pane Sůro, nezlobte se, ale není to rouhání?
Není. Já si opravdu myslím, že ČD jsou v porovnání s jinými evropskými dopravci na tom dobře.
Zase tak moc bych edhop ČD nechválil. Například jízdenka Jeseník Mohelnice kupovaná dva dny předem je vždy drahá oproti Jeseník Olomouc. Nebo pro cestujícího bez slevy zkuste srovnat cenuJeseník Hanušovice a cenu na cestujok.cz
Ten Šťáhlavský je mimo. Minulý rok z Bohumína odjížděl TLK Wydmy a deseti vozy. Spací vůz a 4 vozy druhé třídy jely na Hel a spací vůz a 4 vozy druhé třídy jely na Łebu.
Nemáte tušení, kdy se začnou prodávat i lůžkové rezervace?
Rezervace se dají prodat nejdříve 30 dní před odjezdem daného vlaku.
Dobrý den pane Sůro,
polovina vlaku jezdila do Leby už vloni.
Vlak EC Sobieski je s měkkým I.
Hezký zbytek dne.
Dobrý den, díky za upozornění. Ohledně Leb loni neměly jezdit všechny typy vozů, myslím že pokračovaly jen vozy k sezení. Letos i s lůžky a lehátky.
Jedno lůžko jelo na Hel, druhé na Lebu.
Přesně. Vlak byl rozdělen na dvě části, jedna jela na Hel, druhá na Lebu. Vždy do cílové destinace jely vozy na sezení i jedno lůžko. Když jsem pak v srpnu jel s přítelkyní do Gdyně, šli jsme napoprvé ke špatnému lůžkovému vozu. Oba měly trasu do Gdyně, tam se pak dělily. Ostatně, psal jste o tom 😉 https://zdopravy.cz/ceske-drahy-nabidnou-primy-nocni-rychlik-k-polskemu-baltu-ceny-zacnou-na-624-kc-12006/
Tak EC Sobieski byl už i před rokem s tvrdým y a nikdo si toho kiksu nevšiml.
Žádná lehátka. Pořád jen vozy na sedáka a k tomu dva vozy lůžkové. Krásně je to vidět z webu ČD https://www.cd.cz/vlak/403/27.6.2019/5434124/20.12/5101977/8.35/ … spíš je novinkou ten vůz 349 BDs449 pro přepravu kol.
Tak holt místo Chorvatska budou FIPkaři jezdit na otužilecké zájezdy k Baltu.
Jestli fakt něco nemusím tak to je cestovat s českým FIPkařem v jednom kupé…
Co je prosím FIPkař? 😀
Ajznboňák ČD na dovolené, při které spí zásadně v nočních vlacích, aby ušetřil za nocleh, po několika takto strávených dnech je „luxus“ být s ním zavřený v jednom kupé déle než tři minuty.
FIPkař může být i můj přítel ( ve smyslu kamarád) z SNCF v lůžkovém voze do Tater. Voní vždy , protože je Francouz… A Čech může smrdět is jízdenkou 1. třídy koupenou za plnou cenu, protože je Čech… ( zažito na vlastní nos…)
Loni jsem byl na dovolené u moře v Polsku, jsem naprosto spokojen, a žádný FIPkař nejsem, jel jsem jako běžný cestující.
Otužilecký? Jsem dost zimomřivý, ale když jsem byl v létě u Baltu já, nebyl tak studený, jak se na mapě zdá.