Cestovní ruch

Noční rychlík z Česka k polskému Baltu vyjede i letos, jízdenky začínají na 629 Kč

Pobřeží Baltského moře v Sopotech. Foto: Suesun/Pixabay.com
Pobřeží Baltského moře v Sopotech. Foto: Suesun/Pixabay.com

České dráhy po loňské premiéře obnoví společně s polským dopravcem PKP Intercity na léto provoz nočního přímého rychlíku Wydmy z Bohumína až na poloostrov Hel v Baltském moři. Jízdenky na první termíny jsou již v prodeji.

Vlak bude vyjíždět každý den ve 20:12, v 8:30 je na konečné ve stanici Hel. Oproti loňskému roku došlo k rozšíření počtu míst, kam lze přímo z Česka dojet. „Nově pojede skupina vozů do stanice Łeba. To je také na pobřeží Baltu, ale více západním směrem od Helu a Gdyně,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Časem odjezdu z Bohumína navazuje rychlík například na EC Ostravan, který odjíždí z Prahy v 16:24.

Vlak dříve jezdil z Katovic, loni se ale České dráhy dohodly s PKP Intercity na jeho prodloužení do Bohumína. Než dojede na konečnou, jede přes města Gdaňsk, Sopoty a Gdyně, což jsou atraktivní destinace na pobřeží. Zpět jede vlak v 19:50 z Helu, v 7:55 je v Bohumíně.

České dráhy zahájily prodej jízdenek zatím jen v přímých vozech se sedadly, nikoliv v lehátkových a lůžkových vozech. První vlak vyjede 19. června, v prodeji jsou jízdenky zatím na období do začátku července. Cena jednosměrné jízdenky začíná na 629 korunách. Na rozdíl od Česka neplatí v Polsku velkorysé slevy dotované ze státního rozpočtu, takže seniory i děti vyjde cesta na 561 Kč.

K polskému Baltu je možné cestovat přímo z Česka bez přestupu vlakem EC Sobieski odjezdem v 11:20 z Bohumína a příjezdem 18:54 k do Gdyně, cena bývá stejná.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Zaujimalo by ma kto vymyslel tu casovu polohu.

Prichod do Helu je este relativne OK, ale absolutne sa zahadzuje potencial Trojmestia kam je ten vlak nepouzitelny (clovek sa velmi nevyspi ak ma o 5:10 uz vystupovat z vlaku).

Keby ten vlak isiel o take tri hodiny neskor, bolo by to ovela lepsie.

železničář v důchodu

Poláci při cestování nikdy den a noc příliš nerozlišovali …

Glutexo

Tak já nevím, když nastoupím v 20:12, tak se do 5:10 docela vyspím, ne?

Človek

“Na rozdíl od Česka neplatí v Polsku velkorysé slevy dotované ze státního rozpočtu” skutečně? Při nákupu na e-shopu pkp jsem si všiml značně slevy pro studenty, i když jen domácí.

Roman Svačina

Možná bych upřesnil cenu jízdenky pro děti. Do 4 let jezdí v PL děti zdarma a kdyby někdo kupoval jízdenky na vlak přes e-shop PKP IC tak s dětmi do 16 let má dospělý cestující slevu 30 %.

Jan Soukup

Ano, v PL se totiž jízdenky prodávají s měsíčním předstihem, koupě je možná vždy od 0:30 daného dne měsíc předem.

Roman Svačina

Přes eShop PKP IC kupuji jízdenky vždycky a nikdy jsem neměl problém. Ale pravdou je, že jsem si vystačil s polskou mutací, angličtinu jsem nezkoušel. Jde mi především o cenu jízdenek a koupi jízdenek, což polský eShop umí.

Petr

Tak kdyby e-shop neuměl zajistit koupi jízdenek, tak už by to z definice nebyl e-shop 😄

Vladimir

Nezapomeňte že se jedná o polský web a v Polsku je stejně jako ve válce možné vše 🤣🤣🤣

Roman Svačina

No eShop Regiojetu neumí prodat Bratislava-Komarno, slovinský web zase v prosinci neuměl jízdenky na jejich Pendolino a EC atd atd. Takže když mi eShop dokáže prodat jízdenku jsem docela rád. Nebývá to samozřejmost.

Miropiro

Ale umí mluvit anglicky, jen je problém, že si ten eshop musíte přepnout do angličtiny. Eshop PKP Intercity prostě nepochopí, že když jsem na webu v anglické verzi, tak když pak budu hledat jízdenky, tak chci být v angličtině.

Jiří Šrámek

Pane Sůro, nezlobte se, ale není to rouhání?

Cejvik

Zase tak moc bych edhop ČD nechválil. Například jízdenka Jeseník Mohelnice kupovaná dva dny předem je vždy drahá oproti Jeseník Olomouc. Nebo pro cestujícího bez slevy zkuste srovnat cenuJeseník Hanušovice a cenu na cestujok.cz

Roman Svačina

Ten Šťáhlavský je mimo. Minulý rok z Bohumína odjížděl TLK Wydmy a deseti vozy. Spací vůz a 4 vozy druhé třídy jely na Hel a spací vůz a 4 vozy druhé třídy jely na Łebu.

Jan Soukup

Nemáte tušení, kdy se začnou prodávat i lůžkové rezervace?

-TR-

Rezervace se dají prodat nejdříve 30 dní před odjezdem daného vlaku.

Michal0044

Dobrý den pane Sůro,

polovina vlaku jezdila do Leby už vloni.
Vlak EC Sobieski je s měkkým I.

Hezký zbytek dne.

JaJeČ

Jedno lůžko jelo na Hel, druhé na Lebu.

Miropiro

Přesně. Vlak byl rozdělen na dvě části, jedna jela na Hel, druhá na Lebu. Vždy do cílové destinace jely vozy na sezení i jedno lůžko. Když jsem pak v srpnu jel s přítelkyní do Gdyně, šli jsme napoprvé ke špatnému lůžkovému vozu. Oba měly trasu do Gdyně, tam se pak dělily. Ostatně, psal jste o tom 😉 https://zdopravy.cz/ceske-drahy-nabidnou-primy-nocni-rychlik-k-polskemu-baltu-ceny-zacnou-na-624-kc-12006/

Roman Svačina

Tak EC Sobieski byl už i před rokem s tvrdým y a nikdo si toho kiksu nevšiml.

Miropiro

Žádná lehátka. Pořád jen vozy na sedáka a k tomu dva vozy lůžkové. Krásně je to vidět z webu ČD https://www.cd.cz/vlak/403/27.6.2019/5434124/20.12/5101977/8.35/ … spíš je novinkou ten vůz 349 BDs449 pro přepravu kol.

Jméno

Tak holt místo Chorvatska budou FIPkaři jezdit na otužilecké zájezdy k Baltu.

David

Jestli fakt něco nemusím tak to je cestovat s českým FIPkařem v jednom kupé…

Franta

Co je prosím FIPkař? 😀

Tronda

Ajznboňák ČD na dovolené, při které spí zásadně v nočních vlacích, aby ušetřil za nocleh, po několika takto strávených dnech je „luxus“ být s ním zavřený v jednom kupé déle než tři minuty.

ketchup1970

FIPkař může být i můj přítel ( ve smyslu kamarád) z SNCF v lůžkovém voze do Tater. Voní vždy , protože je Francouz… A Čech může smrdět is jízdenkou 1. třídy koupenou za plnou cenu, protože je Čech… ( zažito na vlastní nos…)

-TR-

Loni jsem byl na dovolené u moře v Polsku, jsem naprosto spokojen, a žádný FIPkař nejsem, jel jsem jako běžný cestující.

A.R.

Otužilecký? Jsem dost zimomřivý, ale když jsem byl v létě u Baltu já, nebyl tak studený, jak se na mapě zdá.