Newag v Česku finišuje s testováním nového Dragona

Lokomotiva Newag Dragon 2 při pantografové zkoušce. Foto: Radim ŠkopecLokomotiva Newag Dragon 2 při pantografové zkoušce. Foto: Radim Škopec

Lokomotivu čekají poslední povinné zkoušky na veřejné železniční síti.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Proc vlastně Škoda hodila ručník do ringu v oblasti lokomotiv. Jasne, 380 je propadák, ale porad je to slusne velky trh… Děkuji za vysvětlení

Kubrt

Vyvinout a prosadit na trhu soudobou elektrickou lokomotivu je velmi náročné technicky i ekonomicky. Je rozumné, že se Škoda soustředila na EMU a tramvaje (a pohony – i pro lokomotivy), než aby se, při své velikosti a síle, snažila pokrýt celé spektrum železničních vozidel. Ostatně, nic není definitivní, třeba se někdy k lokomotivám zase vrátí.

PvvS

Nestíhají vyrábět ani to co mají v portfoliu teď. A i tam je co zlepšovat..

liposh

Teď mě tak napadlo, jak to vlastně vypadá se Siriusem? Na nějakém zahraničním webu říkali, že když všechno půjde podle plánu, tak v lednu 2024 (!!!) by mohl jít do provozu.

M152

Údajně stojí na okruhu a nezkouší se. Ale důvod nevím, naposled sem slyšel že kvůli covidu.

Král Já První

Brzo půjde do zkušebního provozu.

Jiří 3

Je reálná šance, že se v běžném provozu podívají i hlouběji do ČR?

Bubák2003

Pokud dostanou štempla,tak vrabci štěbetali,že by mohly být nasazováni na relace Chalupki/Zebrzydowice-Břeclav,Rajka,Štúrovo,no a potom co bude výhradně ETCS tak dispečerky PKPC na ostravsku.

hoholu

tak alespoň budou mít tabulky pro CoCo po vyřazení ř.181 trochu smysl..

Alibaba

Doufám, že to bude mít lepší přechodnost než řada.

Alibaba

řada 181. Mi vypadlo.

Radim Škopec

Když jsem slyšel zvuky, jaké to dělalo v obloucích, kde jsem jel dle kulatých, tak dost pochybuji, že by to mohlo dostat normální přechodnost…

Pája

Není tam nějaký posuv dvojkolí nebo jiná úprava s ohledem na svršek? Nebo je to i přes to?

Pitrys

Nutno ale uznat, že rozmístění jednotlivých náprav je podstatně lepší, než u našich starých šestikol, takže namáhání svršku by nemuselo být špatné.

Dušan

Proč ? Třeba konkrétně Maxima i Gravita má na tratích Správy železnic, státní organizace přechodnost 2, čili to jede normálně na spodní hranaté rychlostníky.

Král Já První

Jenže Maxima má radiální natáčení dvojkolí. To Dragon nemá.

Kubrt

Vy už znáte, jakou bude mít na SŽ přechodnost?

Mašinka1

To záleží pro koho nebo Jančura :))))

Jiří Kocurek

Zaákazník je PKP Cargo.
Ale ti, kteří článek ani nečetli, vědí nejlíp.

Král Já První

Ano, a na SŽ to vědí taky, když o tom na základě provedených zkoušek rozhodli.

Tonda Sehnal

Určitě nebude. Nové 6 nápravové loko nejsou zařazeny v přechodnosti 3. Není důvod.