Newag v Česku finišuje s testováním nového Dragona
Lokomotiva Newag Dragon 2 při pantografové zkoušce. Foto: Radim Škopec
Lokomotivu čekají poslední povinné zkoušky na veřejné železniční síti.
Lokomotivu čekají poslední povinné zkoušky na veřejné železniční síti.
Proc vlastně Škoda hodila ručník do ringu v oblasti lokomotiv. Jasne, 380 je propadák, ale porad je to slusne velky trh… Děkuji za vysvětlení
Vyvinout a prosadit na trhu soudobou elektrickou lokomotivu je velmi náročné technicky i ekonomicky. Je rozumné, že se Škoda soustředila na EMU a tramvaje (a pohony – i pro lokomotivy), než aby se, při své velikosti a síle, snažila pokrýt celé spektrum železničních vozidel. Ostatně, nic není definitivní, třeba se někdy k lokomotivám zase vrátí.
Nestíhají vyrábět ani to co mají v portfoliu teď. A i tam je co zlepšovat..
Teď mě tak napadlo, jak to vlastně vypadá se Siriusem? Na nějakém zahraničním webu říkali, že když všechno půjde podle plánu, tak v lednu 2024 (!!!) by mohl jít do provozu.
Údajně stojí na okruhu a nezkouší se. Ale důvod nevím, naposled sem slyšel že kvůli covidu.
Brzo půjde do zkušebního provozu.
Je reálná šance, že se v běžném provozu podívají i hlouběji do ČR?
Pokud dostanou štempla,tak vrabci štěbetali,že by mohly být nasazováni na relace Chalupki/Zebrzydowice-Břeclav,Rajka,Štúrovo,no a potom co bude výhradně ETCS tak dispečerky PKPC na ostravsku.
tak alespoň budou mít tabulky pro CoCo po vyřazení ř.181 trochu smysl..
Doufám, že to bude mít lepší přechodnost než řada.
řada 181. Mi vypadlo.
Když jsem slyšel zvuky, jaké to dělalo v obloucích, kde jsem jel dle kulatých, tak dost pochybuji, že by to mohlo dostat normální přechodnost…
Není tam nějaký posuv dvojkolí nebo jiná úprava s ohledem na svršek? Nebo je to i přes to?
Nutno ale uznat, že rozmístění jednotlivých náprav je podstatně lepší, než u našich starých šestikol, takže namáhání svršku by nemuselo být špatné.
Proč ? Třeba konkrétně Maxima i Gravita má na tratích Správy železnic, státní organizace přechodnost 2, čili to jede normálně na spodní hranaté rychlostníky.
Jenže Maxima má radiální natáčení dvojkolí. To Dragon nemá.
Vy už znáte, jakou bude mít na SŽ přechodnost?
To záleží pro koho nebo Jančura :))))
Zaákazník je PKP Cargo.
Ale ti, kteří článek ani nečetli, vědí nejlíp.
Ano, a na SŽ to vědí taky, když o tom na základě provedených zkoušek rozhodli.
Určitě nebude. Nové 6 nápravové loko nejsou zařazeny v přechodnosti 3. Není důvod.