regio-vlak

Nesmrtelná kredenc. Praha bude platit provoz 65 let starého motoráku až deset let, bez soutěže

Motorový vůz 831 v zastávce Praha-Žvahov. Foto: RopidMotorový vůz 831 v zastávce Praha-Žvahov. Foto: Ropid

Provoz retrolinky zlevnil o 28 % v porovnání s loňskem.

Pražský organizátor veřejné dopravy Ropid se v závěru loňského roku dohodl na až desetileté smlouvě na další provoz takzvaného Pražského motoráčku. Jezdit bude mezi pražským hlavním nádražím a stanicí Praha-Zličín. Stejně jako posledních 16 let ho bude provozovat společnost KŽC Doprava.

Vyplývá to z informací v registru smluv. Ropid dnes o další spolupráci s firmou, které dlouhodobě posílá veřejné prostředky bez soutěže, informoval v tiskové zprávě. Výsledná cena je 252 korun za každý ujetý kilometr, což je méně, než za kolik spoje jezdily dosud.

Smlouva je uzavřena na pět let s možností prodloužení o dalších pět let. Denně pojedou každý nepracovní den čtyři páry vlaků, na lince budou stejně jako dosud platit jízdní doklady PID.

308 Kč za kilometr s vozem z roku 1959. Kredenc má dál po Pražském Semmeringu jezdit, míní zastupitelé

Na lince bude dál jezdit hlavně motorový vůz řady 831 s přezdívkou kredenc, konkrétně vozidlo z roku 1959. V případě poruchy může KŽC nasadit historický motorový vůz řady 851, který je známý pod přezdívkou krokodýl. Ten je z roku 1968.

Ropid v tiskové zprávě uvedl, že Pražský motoráček nabízí možnost volnočasových aktivit nejen Pražanů v kombinaci s pěším výletem do turisticky oblíbené lokality Prokopského údolí a okolních skalních útvarů.

Čtyři páry vlaků v nepracovní dny jsou podle Ropidu i součástí „běžné dopravní obslužnosti Košíř, Jinonic či řepského sídliště“.

Mám Pražský motoráček rád, hájí provoz nejdražšího vlaku v zemi politik ODS

Smlouva s KŽC skončila loni na konci roku. Nová cena za dopravní výkon je zhruba o 28 % nižší, než kolik platil Ropid loni. Namísto loňských 308 korun za kilometr vyjde nově na 252 korun. „V nové smlouvě totiž nejsou zahrnuty náklady na nutnou větší opravu použitého vozidla, které prošlo velkou prohlídkou již během uplynulého smluvního období,“ dodal mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Motorový vůz 831 v zastávce Praha-Žvahov. Foto: RopidMotorový vůz 831 na trase Pražského Semmeringu. Foto: KŽCPoslední motorové vozy původní řady M 262.0 označené od roku 1988 jako řada 830, resp. v případě remotorizace jako řada M 262.1, po novu 831, dojezdily v pravidelném provozu až v roce 2010. Foto: České dráhyMotorový vůz 831 v Libochovicích.Pramen: Wikipedia, Ctenar1957Požár motorového vozu 831 na Pražském Semmeringu. Foto: @hasicipraha

Podle smlouvy může dojít k prodloužení o dalších pět let, hlavní město ale musí rozhodnout o tom, zda bude financovat instalaci ETCS do obstarožního vozidla. KŽC Doprava už na instalaci získala příslib dotace.

Stát rozdělil přes miliardu korun dopravcům na ETCS, dotace půjde i na zabezpečení 70 let starých motoráků

Tagy 831 KŽC Doprava praha Pražský motoráček ropid šotouši za veřejné prostředky
115 komentářů