Německý řetězec supermarketů otestoval nové železniční spojení z Číny do Česka
Kontejnery v Lovosicích. Foto: ČD Cargo
Vlak z Číny pro obchodní řetězec by mohl jezdit jednou týdně. Z Lovosic jede zboží dál po silnici.
Vlak z Číny pro obchodní řetězec by mohl jezdit jednou týdně. Z Lovosic jede zboží dál po silnici.
Proč jsou najednou kapacitní problémy?
Je celosvětový nedostatek kontejnerů a také došlo k prudkému růstu ceny za jejich užití. Doporučuji přečíst si HN nebo jiný normální sdělovací prostředek.
To je záhadná zpráva nezpráva z níž se vlastně nic nedovíme. Ale jak vidím diskutérům to tady v jejich hašteření a vtipkování moc nevadí.
A proč z Lovosic dál už vlakem ne? Snad by se pro to konečně něco mohlo udělat a hlavně v tom Německu, kde si nákladní dopravu po železnici dost zlikvidovali.
Boha jeho,Orech robte niečo!
Dobrá práce Bohouši.
Hodně dobrá věc 🙂 Jen by mě zajímala trasa, jestli se jezdí přes Bajkal, resp Rusko, nebo se to objede někudy jinudy? Ono kdyby celá trasa byla normálorozchodová (což Čína většinou je) a bylo by to pod drátama, tak si myslím, že by to bylo i levnější a ekologičtější, jak ty lodě, jelikož ten vlak má výhodu, že zajede až do toho centra města, kdežto loď jen k přístavu, kde se pak musí překládat na vlak a pak z vlaku na auto. Takhle by se ušetřilo jedno přeložení, což jsou nemalé peníze. Nehledě na to, jaká katastrofa je havárie lodi… Číst vice »
Deset vlaků je tak deset procent kapacity jedné lodi . Tím to asi nevytrhnou
Všechny kontejnery z Evergivenu by daly vlak dlouhý cca 143km….
Bez mašiny, jen vozy…
120km jen v kontejnerech. Počítáme-li 6m jeden teu.
1 vlak 41 kusů 40ft kontejnerů = 82 TEU, loď Evergiven ma kapacitu 20000 TEU, ale zase pluje dvakrát tak dlouho.
Takže na jednu lod potřebujete 122 vlakových souprav a 4 odjezdy denně.
A jakou kapacitu bude mít každý ze čtyř vlaků. A jak bude ten vlak dlouhý ?
Jednotka TEU = dvacetipalcový lodní kontejner 6,1 m. Kontejner 40ft = dvě jednotky TEU …
Při 20 vozech a 4 TEU / vůz (délka 26 m) = 80 TEU / vlak.
18 000 / 80 = 225 vlaků, při 20 000 TEU = 250 vlaků.
Pojede-li vlak každou hodinu, tak těch 250 vlaků odvezete za 10 dnů a 10 hodin ….
moc tomu mozna fandite. ale hlavne jste zcela mimo.
Normálněrozchodná trať z Číny do Evropy neexistuje (a zřejmě dalších 100 let existovat nebude).
Chá chá chá …. Když zůstala lodička Ever Given, v Suezu a začaly problémy, tak jsem jen tak zkusmo začal počítat, jak by její kapacitu zvládla železnice. Rodina EVERGREEN, kam loď se svými sestrami patří je na 14. místě v pořadí rodin kontejnerových lodí s kapacitou „nad“ 20 000 jednotek TEU —————————————————————————————————– Délka vlaku je limitována „nejkratší staniční dopravní kolejí“ na trati … Na plošinový vůz – zjednodušeně – délky 26 m se umístí 4 kontejnerové jednotky (20′ ISO). Vlak o 20 vozech měří (bez lok) – zjednodušeně – 520 metrů + délka lok = cca 550 metrů a odveze… Číst vice »
Tak aspoň je vidět proč by se nová spojení měla budovat na double-stack…
Jezdí se buď přes Transsib, nebo přes novou hedvábnou stezku, tj. přes Kazachstán a jih Ruska. Cena za „40“ kontejner je u železniční přepravy obecně cca o 50 % dražší, než pro stejný kontejner lodí. Je to alternativa hlavně pro spěchavější zboží, tranzitní čas door-to-door je tam cca o 20 dní kratší, než u námořky.
Zajímavá představa,že by jezdili kamiony z Číny až do Evropy,ale to by musela v Rusku existovat nějaká dálnice z Moskvy až na hranici s Čínou a pravděpodobně nic takového není.
Dálnice v našem smyslu ne, dálková silnice jistě.
V sovětském pojetí se za dálnici považovala silnice „vedoucí daleko“ např. z Moskvy do Gorkého ….
jenže ty kamiony jezdí 🙁
https://zdopravy.cz/logisticka-krize-v-praxi-schenker-zacal-vozit-zbozi-z-ciny-do-ceska-kamionem-84803/
Za měsíc nahradí jeden až dva vlaky. Za kolik roků nahradí jednu loď?
o to tu přeci vůbec nejde 😉
Dobrý nápad!
Fajn iniciativa.
Vlak jede z Číny do ČR, kde se přeloží na kamiony, které pokračují dále do Německa? To ten vlak nemůže jet rovnou do Německa?
To ukazuje, kde je na celé té trase z Číny to nejužší místo 🙂 Ale vážně, z Lovosic to už rozhodí na kamióny do různých směrů. Optimální místo. Zřejmě.
No je, Labská souteska. Thou Shalt not Pass!
Což je řešitelné…
Snížením výdajů (konec EC, zkrácení „Krušnohorů“) se zvýší příjmy (kapacita trati)
Je otázka, jestli se vůbec jedná o zboží co míří do Německa. Německé supermarkety jsou i ty u nás. Takže se ty kamiony mohou rozjet třeba do logistických center Lidlu v Německu, Rakousku, ČR, Slovensku atd.
i tam by se to asi dalo rozumně dopravit vlakem, pokud by se jednalo o pravidelné ucelené přepravy
Problém je v tom asi, když ani nevíme, kam to jede.
A z těch Lovosic je více tratí.
Jistě. Do skladu Lidlu v Horní Dolní pojede celej vlak.
Celej vlak nejezdí ani do Schenkeru.
Vlaky jezdí na terminál nebo seřadiště kde se buď přeloží nebo přeskládají a odtud teprve putují k zákazníkovi.
Německý řetězec je pravděpodobně Lidl. Spoustu prodejen má i v ČR. Do Německa dost možná jede jiný vlak.
A nebo nějaký jiný řetězec. Insider nejsem, jen mě to tak napadlo. Ostatně s ČD mají dlouho spolupráci, prodávali i jízdenky.
Čeho by supermarket potřeboval přepravit 40 kontejnerů z Číny? 😮
Oblečení, průmyslové zboží apod.
Mrkněte u sebe na objednané zboží za poslední rok
No třeba té své šlendriánské elektroniky…
Tady je videt ta vase sotousska zaslepenost. Proc se to zbozi nerovna z vagonu rovnou do regalu, co?
To zbozi asi pojede do ruznejch logistickejch center v ruznejch zemich Evropy. K tem skladum stejne nevedou koleje (takze se stejne musi nekde prekladat na kamion) a bude jich nekolik (takze par jednotek kamionu do kazdyho smeru).
Supermarket na seřazovacím nádraží?
Kdo by tam chodil krom pracovníků depa a okolních obyvatel…
Tak to měli stavět na kolejových trasách. Snad už to konečně mnohým dochází.
Proč by k velkoskladům nevedly koleje?
No tak par duvodu me napada:
1) Nikdo je tam nepostavil,
2) Byly tam v minulosti, ale nekdo je vytrhal.
Protože je tam nepostavili a dokonce se tomu ti majitelé skladů brání a tady se jim bohorovně vyhoví. A pak jsou problémy se silniční dopravou. Bohužel i ta naše legislativa tomu nahrává.
Dobrý nápad, přistavit na první nástupiště, otevřít z boku a začít prodávat….
Z překladiště v Polsku jezdí kontejnerové vlaky „kamkoli“ … dohledaná informace – kapacita je (nebo bude) na 55 vlaků / 24 hod. Zda v jednom směru nebo oběma směry = ????
Pokud součet oběma směry, pak praktická kapacita je jeden vlak na odjezdu každým směrem …
Nejede-li z Číny ucelený vlak, tak je nutno kontejnery přešíbovat na správný vlak ….
Obchodní řetězce mají vlastní logistická centra, kam se doveze celý kontejner. Ten s vyloží a pak se zboží rozváží na prodejny nebo do oblastního centra …. a odtud na prodejny ….