Německý řetězec supermarketů otestoval nové železniční spojení z Číny do Česka

Kontejnery v Lovosicích. Foto: ČD CargoKontejnery v Lovosicích. Foto: ČD Cargo

Vlak z Číny pro obchodní řetězec by mohl jezdit jednou týdně. Z Lovosic jede zboží dál po silnici.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alois

Proč jsou najednou kapacitní problémy?

vhdh

Je celosvětový nedostatek kontejnerů a také došlo k prudkému růstu ceny za jejich užití. Doporučuji přečíst si HN nebo jiný normální sdělovací prostředek.

Richard Fiala

To je záhadná zpráva nezpráva z níž se vlastně nic nedovíme. Ale jak vidím diskutérům to tady v jejich hašteření a vtipkování moc nevadí.

ušatá

A proč z Lovosic dál už vlakem ne? Snad by se pro to konečně něco mohlo udělat a hlavně v tom Německu, kde si nákladní dopravu po železnici dost zlikvidovali.

Chronosphere

Boha jeho,Orech robte niečo!

Zamestnanec firmy bývalý

Dobrá práce Bohouši.

Mat

Hodně dobrá věc 🙂 Jen by mě zajímala trasa, jestli se jezdí přes Bajkal, resp Rusko, nebo se to objede někudy jinudy? Ono kdyby celá trasa byla normálorozchodová (což Čína většinou je) a bylo by to pod drátama, tak si myslím, že by to bylo i levnější a ekologičtější, jak ty lodě, jelikož ten vlak má výhodu, že zajede až do toho centra města, kdežto loď jen k přístavu, kde se pak musí překládat na vlak a pak z vlaku na auto. Takhle by se ušetřilo jedno přeložení, což jsou nemalé peníze. Nehledě na to, jaká katastrofa je havárie lodi… Číst vice »

***** Petr

Deset vlaků je tak deset procent kapacity jedné lodi . Tím to asi nevytrhnou

Alois

Všechny kontejnery z Evergivenu by daly vlak dlouhý cca 143km….

Bez mašiny, jen vozy…

Karek

120km jen v kontejnerech. Počítáme-li 6m jeden teu.

Sch

1 vlak 41 kusů 40ft kontejnerů = 82 TEU, loď Evergiven ma kapacitu 20000 TEU, ale zase pluje dvakrát tak dlouho.
Takže na jednu lod potřebujete 122 vlakových souprav a 4 odjezdy denně.

Miroslav Zikmund

A jakou kapacitu bude mít každý ze čtyř vlaků. A jak bude ten vlak dlouhý ?
Jednotka TEU = dvacetipalcový lodní kontejner 6,1 m. Kontejner 40ft = dvě jednotky TEU …

Při 20 vozech a 4 TEU / vůz (délka 26 m) = 80 TEU / vlak.
18 000 / 80 = 225 vlaků, při 20 000 TEU = 250 vlaků.
Pojede-li vlak každou hodinu, tak těch 250 vlaků odvezete za 10 dnů a 10 hodin ….

Tomas

moc tomu mozna fandite. ale hlavne jste zcela mimo.

Kubrt

Normálněrozchodná trať z Číny do Evropy neexistuje (a zřejmě dalších 100 let existovat nebude).

Miroslav Zikmund

Chá chá chá …. Když zůstala lodička Ever Given, v Suezu a začaly problémy, tak jsem jen tak zkusmo začal počítat, jak by její kapacitu zvládla železnice. Rodina EVERGREEN, kam loď se svými sestrami patří je na 14. místě v pořadí rodin kontejnerových lodí s kapacitou „nad“ 20 000 jednotek TEU —————————————————————————————————– Délka vlaku je limitována „nejkratší staniční dopravní kolejí“ na trati … Na plošinový vůz – zjednodušeně – délky 26 m se umístí 4 kontejnerové jednotky (20′ ISO). Vlak o 20 vozech měří (bez lok) – zjednodušeně – 520 metrů + délka lok = cca 550 metrů a odveze… Číst vice »

J.K.

Tak aspoň je vidět proč by se nová spojení měla budovat na double-stack…

Jirka

Jezdí se buď přes Transsib, nebo přes novou hedvábnou stezku, tj. přes Kazachstán a jih Ruska. Cena za „40“ kontejner je u železniční přepravy obecně cca o 50 % dražší, než pro stejný kontejner lodí. Je to alternativa hlavně pro spěchavější zboží, tranzitní čas door-to-door je tam cca o 20 dní kratší, než u námořky.

Fandík

Zajímavá představa,že by jezdili kamiony z Číny až do Evropy,ale to by musela v Rusku existovat nějaká dálnice z Moskvy až na hranici s Čínou a pravděpodobně nic takového není.

Jaaa

Dálnice v našem smyslu ne, dálková silnice jistě.

Miroslav Zikmund

V sovětském pojetí se za dálnici považovala silnice „vedoucí daleko“ např. z Moskvy do Gorkého ….

Potulný wechtr

Za měsíc nahradí jeden až dva vlaky. Za kolik roků nahradí jednu loď?

kakov

o to tu přeci vůbec nejde 😉

Lovosičan

Dobrý nápad!

Radek

Fajn iniciativa.

Cestující

Vlak jede z Číny do ČR, kde se přeloží na kamiony, které pokračují dále do Německa? To ten vlak nemůže jet rovnou do Německa?

Pavel

To ukazuje, kde je na celé té trase z Číny to nejužší místo 🙂 Ale vážně, z Lovosic to už rozhodí na kamióny do různých směrů. Optimální místo. Zřejmě.

Jiří Kocurek

No je, Labská souteska. Thou Shalt not Pass!

medical_examiner

Což je řešitelné…
Snížením výdajů (konec EC, zkrácení „Krušnohorů“) se zvýší příjmy (kapacita trati)

vas

Je otázka, jestli se vůbec jedná o zboží co míří do Německa. Německé supermarkety jsou i ty u nás. Takže se ty kamiony mohou rozjet třeba do logistických center Lidlu v Německu, Rakousku, ČR, Slovensku atd.

kix

i tam by se to asi dalo rozumně dopravit vlakem, pokud by se jednalo o pravidelné ucelené přepravy

Jiří Kocurek

Problém je v tom asi, když ani nevíme, kam to jede.

ušatá

A z těch Lovosic je více tratí.

Potulný wechtr

Jistě. Do skladu Lidlu v Horní Dolní pojede celej vlak.
Celej vlak nejezdí ani do Schenkeru.
Vlaky jezdí na terminál nebo seřadiště kde se buď přeloží nebo přeskládají a odtud teprve putují k zákazníkovi.

Jiří Kocurek

Německý řetězec je pravděpodobně Lidl. Spoustu prodejen má i v ČR. Do Německa dost možná jede jiný vlak.

A nebo nějaký jiný řetězec. Insider nejsem, jen mě to tak napadlo. Ostatně s ČD mají dlouho spolupráci, prodávali i jízdenky.

vydra

Čeho by supermarket potřeboval přepravit 40 kontejnerů z Číny? 😮

Radek

Oblečení, průmyslové zboží apod.

Třicátáprvní Béé

Mrkněte u sebe na objednané zboží za poslední rok

medical_examiner

No třeba té své šlendriánské elektroniky…

Petr

Tady je videt ta vase sotousska zaslepenost. Proc se to zbozi nerovna z vagonu rovnou do regalu, co?
To zbozi asi pojede do ruznejch logistickejch center v ruznejch zemich Evropy. K tem skladum stejne nevedou koleje (takze se stejne musi nekde prekladat na kamion) a bude jich nekolik (takze par jednotek kamionu do kazdyho smeru).

medical_examiner

Supermarket na seřazovacím nádraží?
Kdo by tam chodil krom pracovníků depa a okolních obyvatel…

ušatá

Tak to měli stavět na kolejových trasách. Snad už to konečně mnohým dochází.

Leinad

Proč by k velkoskladům nevedly koleje?

Petr

No tak par duvodu me napada:
1) Nikdo je tam nepostavil,
2) Byly tam v minulosti, ale nekdo je vytrhal.

ušatá

Protože je tam nepostavili a dokonce se tomu ti majitelé skladů brání a tady se jim bohorovně vyhoví. A pak jsou problémy se silniční dopravou. Bohužel i ta naše legislativa tomu nahrává.

Luboš Beneš

Dobrý nápad, přistavit na první nástupiště, otevřít z boku a začít prodávat….

Miroslav Zikmund

Z překladiště v Polsku jezdí kontejnerové vlaky „kamkoli“ … dohledaná informace – kapacita je (nebo bude) na 55 vlaků / 24 hod. Zda v jednom směru nebo oběma směry = ????
Pokud součet oběma směry, pak praktická kapacita je jeden vlak na odjezdu každým směrem …
Nejede-li z Číny ucelený vlak, tak je nutno kontejnery přešíbovat na správný vlak ….

Miroslav Zikmund

Obchodní řetězce mají vlastní logistická centra, kam se doveze celý kontejner. Ten s vyloží a pak se zboží rozváží na prodejny nebo do oblastního centra …. a odtud na prodejny ….