Německý prezident přijel vlakem Českých drah na oficiální návštěvu Česka
Německý prezident Frank-Walter Steinmeier po příjezdu na pražské hlavní nádraží. Foto: České dráhy
Německý prezident pojede po železnici i zpět do Německa. Jede běžným vlakem.
O Zemanovi vím, teda nepamatuji si datum ale bylo to uzkokolejkou z Třemešné do Osoblahy přes Slezské Rudoltice. A kouřil ve vlaku plném lidí.
Mám takový pocit, že poslední český prezident, který jel kdy vlakem, byl Havel, a to ne kvůli tomu, že by to chtěl, ale že v době, kdy jel vlakem ještě nebyl prezidentem a na nic jiného tehdy neměl.
Ta poznámka o Zemanovi je trapná. A to ho hodně nesnáším…
A co je na ní trapného? Autor uvedl jak cestují vlakem jiní státníci a pro porovnání také to že informace o poslední cestě Zemana nejsou k dispozici – ČD zřejmě předlistopadové údaje už nemá k dispozici
Kdy jel naposledy vlakem náš prezident, to také nevím. Zato si pamatuji, jak dvakrát zatloukal základní hřeb do plánované širokorozchodné tratě z Bohumína do Ruska.
Nebylo to do Ruska, ale jenom prodloužení z Polska, ale Polská vláda jasně deklarovala negativní postoj k projektu. Náš pan prezident byl v mladí členem strany proto ty postoje k vládnoucím totalitám.
A nechtěl to radši vzít z Berlína přes Žitavu a Reichenberg? Za dva dny by možná do té Prahy i dorazil..
To nechme dvojministrovi.
Takže západní politici přebírají zvyky orientálních diktátorů. Aspoň víme kam to v Evropě směřuje.
Kterej orientální diktátor jezdí linkovým EC?
To je nějaká schýza, ne?
Změň lěkaře nebo dealera!
Tak tohle je totálně mimo.. Chcete říct, že když prezident kterékoli země využije linkový spoj, přikloní se k diktatorství? 🤔
Tak TGM měl salonní vůz … diktátor ?
Jak symptomatické. Německý prezident jezdí na návštěvy vlakem stejně jak Kim Čong Un 🙂
Jako že byla komplet vyloučena doprava mezi Berlínem a Prahou a současně vyjely další dvě identické soupravy pro zmatení nepřítele?
Bože vy jste mamlas😂
ne. je to kokot.
Mamlas je slabý slovo
Symptomaticky je skor Vas komentar
Kim Čong Un jezdí rychlíkem ČD ?
Náš prezident jezdí jen na kriplkáře, protože mu z chlastu odumřely nervy v nohou.
To bude spíš z toho udrncanýho Superba, jiní evropští prezidenti, totiž jezdí v pohodlných luxusních autech, jenom ti naši v low-costu. Klaus v tom v rámci zachování zdraví odmítl jezdit.
Že jo.
Superb není to co bývala Tatra 603…
Skoda ze opet nestal dnes koridor jako tento mesic uz dvakrat aby bylo videt v jakem stavu je koridor ktery vecne je mimo provoz…..a bude hur pretizenim….Snad se dostane Nemecky prezident zpet jistota to neni….Jistota zacne v Schone…..
Co další stávka strojvůdců?
To bojuji strojvedouci o sva prava domahaji se bonusu 600 euro a tam odbory neustoupi ne jako v cechach bububu…..a zeptejte se strojvedoucich CD co jezdi ec do Drazdan jak vypada trat Schona -Drazdany o tom mohou cesi jenom myslet…..Dal uz ceske strojvudce za Drazdany nemci nepusti smer Berlin na rychlotrate….Muzete se presvedcit osobne ja to mam denni zkusenost….
No vidíš a já jsem včera přivezl vlak z Hamburku a dokonce přes Berlín a Drážďany.
Jo mozna nakladni ale urcite ne osobni a Ceskych drah tam koncis v Drazdanech dal te nemci nepusti
Strojvedoucí osobky jezdí tam, kam jim vychází obraty, hlupáčku.
Českého strojvedoucího ČD jsem potkal i v Lipsku i v Berlíně.
Český strojvedoucí jezdil i u Leoexpresu na Flixtrainech ze Stuttgartu do Berlína.
Čeští strojvedoucí nákladní dopravy jezdí po celém Německu. Mnozí mají i oprávnění na osobní dopravu.
GDL vyhlásili stávku u svých členů. Převážně zaměstnanců DB Regio, DB Fernverkehr a DB Cargo. Ne všichni strojvedoucí jsou členy odborů.
Hlupacek jste vy psal jsem o ec cd tam cesi konci v Drazdanech vy pletete nakladni dopravu a osobni a jaky ec cd jede s ceskym strojvudcem dal za Drazdany kdyz je tam stridani s nemcem prosim napiste vlak rad se s vami uvidim osobne v Drazdanech aby jste byl v realite
Českě vlaky a čeští strojvedoucí v Německu, nejsou jen Eurocity ČD. O vlacích víš prd. O Německých fírech v Praze, Mělníku nebo Kutné Hoře. O Českých v Lipsku, Hamburku, Mnichově nebo Norimberku víš kulový. Němci i Češi pustí strojvedoucí druhé strany tam, kam si dopravce zažádá. Když bude mít ČD v Berlíně nebo kdekoliv jinde střídací místo a dostatek strojvedoucích, tak není žádný zákon ani předpis, který by jim to zakázal. Jenže je nedostatek strojvedoucích. V Německu ještě větší než v Česku. Takže mnoho dopravců musí mezi sebou spolupracovat ať chtějí nebo nechtějí. V některých slepičích mozečcích však poté vznikají… Číst vice »
Kdyz vim prd jak pisete tak proc vlaky ec mely konecnou po dobu stavky v nemecku v Drazdanech protoze nemec ktery tam ceka odmitl makat a cech dal nesmi takova je realita napiste ec ktery z Drazdan tahne ceska lokomotiva dal smer Berlin Hamburk muzeme jit do reality a sejit se v Drazdanech na nadrazi a pockat na Ec a uvidite realitu proc asi nemci nepusti cechy dal s ec…..kdyz vidi trat koridor Decin Breclav nebo trat Plzen Domazlice statni hranice to je ostuda o zabezpeceni nemluvim.Je neco takoveho videt na tratich v nemecku? Schona- Drazdany nebo Drazdany Berlin a… Číst vice »
Předpis DB Netz Ril 492.0755.
Strojvedoucí ČD by klidně mohl jet z Drážďan dále do vnitrozemí.
Ale pokud nechce dopravce, tak holt nejede. Nehledej v tom nějaký zákaz nebo protekcionismus. Tak to zkrátka je a fertig.
Když byla před pár lety chřipková epidemie a DB mělo spoustu fírů marodných, tak na EC jezdili fírové ČD do Lipska i Berlína.
Co to meleš za nesmysly?
Jaky nesmysle? realitu cechacku
Nemeleme nesmysle, protože jezdíme jak v Česku, tak v Německu. Po celém území.
Najdi si DB Netz Ril 492.0755 a zjistíš za jakých podmínek může strojvedoucí v Německu jezdit kde chce i bez seznání.
Muzete napsat jedno ec kde pokracuje ceska lokomotiva s Drazdan dal ani jedna to same mate uvedene na ceskych drahach tam Cechy nemci nepusti to je jejich byznys proto jak prijede ec do Drazdan automaticky se odpojuje ceska lokomotiva a prijizdi nemecka takto uz je to roky jedine co tam zustava ceske jsou vagony a to je plno reklamaci ze strany DB jelikoz vecne ve vagonech neco nefunguje at informacni system nebo wc atd.proto uz nekolikrat jezdil i technik ve vlaku a zavady odstranoval a pokud to bude dal pokracovat budu jezdit na ec vagony OBB rakouskych drah tech zavad… Číst vice »
Jasnou odpoved mate par dni starou proc koncilo kazde ec v Drazdanech po dobu stavky…..Protoze cesi jezdi jen do Drazdan dal na ec jenom nemci….jedine co tam jezdi dal jsou nakladni doprava to nemci nechteji jezdit….
Na EC ČD jezdí lokomotiva Siemens Vectron z Prahy až do Hamburku/Kielu. Resp. Z Budapešti až do Hamburku. Když se jezdil za starších grafikonů Leipzig, jezdil český fíra až tam, podle toho jak vycházeli obraty.
Já jezdím do Prahy pravidelně (vlakem) z Ústí a už dlouho jsem nikde nestál. Asi mám štěstí.
To mate ja tento mesic uz dvakrat jednou ctyri hodiny a jednou dve hodiny SZ absolutne nefunguje…..Kdyby tato organizace fungovala nemohl koridor dopadnou do takoveho stavu a nechapu proc na tento koridor pretizeni posilaji nakladni dopravu proc se vice nevyuziva trat Decin Lysa nad Labem
Protože do Prahy by se musela dělat někde úvrať. Nebo vybudovat spojku z pravobřežky do Čelákovic a dál do Prahy.
Obojí stojí peníze.
Kdyz jede nakladni vlak na moravu ze zbozim nemusi jed pres koridor ktery je pretizeni neni treba vybudovavat vubec nic jen v Decine premyslet a dat vlak na trat Decin Litomerice Lysa tak jak to dela Skoda auto a vozi auta do nemecka to same Toyota Kolin take auta netaha pres koridor Praha Decin
Nákladní vlaky které jedou na Moravu, tak přes Prahu nejezdí. Jedou po pravobřežce.
Na koridoru z Děčína do Prahy jezdí vlaky, které mají v Praze svůj cíl cesty, nebo pokračují dále na jih směr České Budějovice nebo směr Beroun a Plzeň.
Toto vubec v Decine nikdo neresi jezdi se normalne ze zbozim na moravu po koridoru coz nechapu sami se tomu strojvudci divi a druha cast trate Decin Litomerice Lysa je vyuzita na padesat procent nechapu to kdyby to bylo tak jak pisete chapal bych to taky bych to chtel takto ale realita je jina
Předevčírem jsem odevzdával nákladní vlak z Bremerhavenu do České Třebové ve stanici Děčín – východ. Odtud pokračuje přes Litoměŕice, Mělník, Nymburk a Kolín do cíle své cesty.
Dnes mám vlak z Prahy směr Hannover. Budu jej přebírat logicky v Děčín Hl. n. nákl. n.
Prosím tě. O fungování mezinárodní železniční dopravy víš kulový. Já v tom dennodenně pracuju. Zbytečně se zde ztrapňuješ a zesměšňuješ pouze sám sebe.
Mně dost mrzí, v jakém stavu je čeština!
To vite kdyz nekdo zije v zahranici uz padesat let hodne zapomina…..ale ten vas koridor mimo provoz je ostuda evropy uz nemci k vam jezdi radeji pres Polsko mozna pro vas prekvapeni.Rad vam ukazi trat jak ma vypadat Schona Drazdany trat a okoli a vezmu vas na rychlotrate za Drazdany o cem v Cechach zatim jenom uvazujete pocitam ze vybudovani vzladnete tak v roce 2100 vasim tempem
Tak ta rychlotrať z Drážďan do Berlína zatím funguje na 160 km/h. a v nejbližší době se rychlost zvedne na 200 km/h. To není nic, co by u nás také časem (za 10 let?) nemohlo být. Rychlotrať si představuji jinak, třeba jako Erfurt – Norimberk.
To mate pravdu ale ta trat stoji je plne bezpecna a ne ceska koridory a pokud pisete ze rychlotrat Praha Drazdany bude do deseti let tak jste nekde jinde vzdyt jeste nemaji ani pozemky a hadaji se kudy vubec v cechach povede muj odhat na dvacet az dvacet pet let drive ne proto uz planuji rekonstrukci koridoru a co se nepostavi do roku 2025 s evropskych penez uz se nepostavi protoze cesky rozpocet na to mit nebude diky zadluzeni
Nepsal jsem Praha – Drážďany, myslel jsem obecně někde v ČR. Třeba mezi Brnem a Břeclaví nebo někde mezi Prahou a Českými Budějovicemi.
Ale nejvetsi problem je ted koridor Praha Decin Drazdany doslova katastrofa
Snad budete mit i nekdy trat Plzen Domazlice Mnichov o dvou kolejich zatim se vam v roce 1950 zastavil cas o vasem zabezpeci trati neni potreba mluvit(katastrofa)……Tak hodne stesti jsme v roce 2021….
Na domluvu jsou potreba dva a kdyz jste roky delaly koridory a jeste vsechny nemate v cechach hotove tak domluva je zbytecna vzdyt se na te koridory podivejte v jakem je stavu koridor Decin Breclav doslova katastrofa a to je zakladni mezinarodni koridor CR to je rok 1980 a kdo to nevidi tak tomu neni pomoci az ted prisel vas ministr Havlicek ze se chce dohodnout jinak zadny ministr pred tim nemel zajem a to ze se k vam vozi vse spatne to mate pravdu ale chcete veci levne tak co se potopi na mori a pripluje do Hamburku automaticky… Číst vice »
Tady se ale všechny koridory plánovaly obezřetně tak, aby tam alespoň projela Regína. V tomto mají SŽ splněno. V době velkých plánů se navíc všude u odborníků razil názor, že nač 200km/h, že 120 nebo 160 bohatě postačuje.
To mate pravdu ale tady tezko se zaspalo vzdyt kazdy normalni clovek musel vedet ze tato stara trat nemuze vydrzet dele nez tricet let vzdyt se podivejte jak vypadaji tunely pred Kralupama a prujezd pres Kralupy a kavu mit to se muzete sni rozloucit jak to hazi s celym vagonem a toto je mezinarodni trat to je ostuda a SZ teprve pripravuje rekonstrukci na rok 2023 potom se rekne nejsou penize a tim to skonci jako rychlotrate…..
Vzdyt je hezka historicka trat v Cechach ne Plzen Domazlice statni hranice a spickove zabezpecena jako vetsina trati CR v roce 2021….Tak mozna kde bylo nemecko v roce 1980 moc hezke….
Nazývat dnešní Německo nácky může jen nějaký naprosto debilní zkurvený bolševik či tupé hovado od SPD.
Samé anglicismy…např. v „Mladé Boleslavy“… 😀
Taky byste si měl ohlídat svou, Vy „mně“.
Chápu že jel vlakem.
Bylo to naprosto dobře promyšlené.
Kdyby přiletěl, nebo limuzíny =absolutní nezájem nebo 1 věta.
Takhle, spousty článků, spotů, tv, prostě jinak.
Můj názor je, že sám si to nevymyslel.
Ale nápad skvělý.
To jste teda objevil Ameriku, že si prezident cesty neplánuje sám :).
Kdy jela naposledy vlakem ta vypita troska z lanske LDN je mi celkem ukradené. Snad jen kdyby se jednalo o cestu úplně poslední. Na to jsem ochoten i přispět.
Jestli bude míst státní pohřeb, tak to budem platit ať chcem nebo ne, z daní.
Státní pohřeb bude mít jak Miloš Zeman tak Václav Klaus. To je stále součástí ústavy ČR. Vy jste platil Klausovi osmdesátiny na pražském Hradě ??
Státní pohřeb prezidenta opravdu není zakotven v Ústavě ani v žádném jiném zákoně😊
Krása. Takovou úplnou pitomost tady nepíšete a takovejch trubek vám to lajkuje… Ve skutečnosti státní pohřeb neřeší ani ústava (proč by to taky měl dělat základní zákon státu, žejo), ani žádný jiný zákon, ale vyhlašuje jej vláda, případně parlament, a jeho podoba se řídí nepsanými zvyklostmi.
Takže Staníku, udělej Donalda, čulibrka, vozembouch a pak se běž naložit do láku.
Já myslím, že by to šlo.
Bbdgmee 236
Opravdu ubohe. Nemas informace, jen kydy opobloku.
Ale no taaak, trochu nadhledu! Nakonec, nejdebilnejsi bonmoty ma stejně Eman, co?
Co je ubohé na konstatování pravdy? Nebo je lhář z Hradu (tedy spíše z lánské LDN) v plné fyzické formě?
Vy znáte zdravotní dokumentaci pána, o kterém se vyjadřujete … mám zato, že jako novinář byste měl veřejně zůstat „nad věcí“ nebo neutrální …. co si budete vykládat s kolegy / známými u piva je váš problém …
Richtig! Pojďme se vrátit k tématu železnice. V mauzoleu už to nějak dopadne…
Vidím jeho „aktivní“ prezidentský život. To mi bohatě stačí. A když dovolíte, budu si dělat to, co uznám za vhodné. Chápu, že to voliče lháře velmi rozčiluje. Mě rozčilují pro změnu jeho voliči.
Nemusíte znát zdravotni dokumentaci. To stačí jen pouhým okem vidět v TV. Ale k jeho cti, teď ho náhodou jeho vrchní balzamovači dali zase na chvíli dohromady. (A nebo má za sebe nějakýho toho „Nývlta“??) Ale taky souhlas s komentem pode mnou. Vrátil bych se zpět k vážnějšímu k meritu věci, jak přijel Německý prezident na návštěvu tank.. hmm teda vlakem. Musel potupně projít kolem Wintonova pomníku a hrdinný strojvůdce mu, špatným zastavením téměř znemožnil vystoupit (po červeném koberci). Buďme zase vážní a politicky korektní… 😀 😀
Pan prezident také není nad věcí. Jasně se vymezuje proti mnoha skupinám obyvatel, mj. novinářům. Nedivím se panu Sůrovi, že ho nemá v úctě. Úcta není povinná, o tu se musíte zasloužit. A nazývání póvlem, bahnem nebo ještě jinak s negativní konotací, si tu úctu těžko vybudujete.
Já se chystám podat profesuru, ale z rukou Zemana bych jí přebírat nechtěl. Naštěstí to nepospíchá, jako „pouze“ docent si ještě pár let vystačím, garantovat studijní programy můžu i tak.
Určitě ale v lepší mentální nez vy, ubožáku!
určitě. tak hezký zbytek života v diskuzích jinde.
Je symptomatické, že vy, voliči té ožralé a jak kanál sprosté vlastizrádné trosky, máte největší problém s tím, když se o ní někdo vyjádří tak, jak se ona troska běžně vyjadřuje o všech ostatních.
Sympatické rozhodnutí, gesto .. naše suita umí jen létat a nebo se válet v limuzínách obklopena ochrankou
Kdepak, dvojministr Havliček obráží lokálky ve středních Čechách se sdělením, že jeho ministerstvo by tam ty vlaky objednalo. Sice na to nemá kompetence, ale kdyby mělo, tak by objednalo a tak může aspoň slibovat, protože kompetence na to mít nebude.
Tak ať ministerstvo ty vlaky objedná a na své komerční riziko taky zaplatí.
tak třeba, když byla nehoda na přejezdu ve Studénce, tak jelo vlakem do Ovy půl vlády vlakem, Klaus občas vlakem jezdil co by prezident
Ano – na pohřeb do Krakowa … do Bohumína jel vlakem z důvodu PR, ochranka, která ho dovezla na HLN to s majáčkem stíhala rychleji než vlak do Bohumína a tam pana prezidenta vyzvedla a přepravila do Krakowa. Zpátky se jelo po silnici.
Přitom mohl jet Salonem 001 v celé trase vlakem …
Naposledy jel pan prezident Zeman, pravděpodobně 29.7.2018 AZA80 a to z Hodonína do Topoľčianek.
Ano a kvůli tomu se dokonce nádraží v Topolčiankách (kam osobní vlaky nejezdí od 70. let) dočkalo jako jedno z mála v Horních Uhrách kompletní opravy.
Vy žijete v minulosti ? Občan lenního knizetstvi svaté římské říše národa německého ?
Když si chceš hrát na vzdělance, tak nepiš „knížetství“, ty jitrnice.
Správně je to soudruh prasident Mstiloš Zloman
No to měl štěstí že nenastal pravidelný kolaps dopravy (porucha zabezpečení nebo trakčního vedení).
To by asi asi pan prezident koukal, kdyby ho nechali třeba 4 hodiny stát třeba v Horních Počáplech a pak by se třeba i svezl NAD. 🙂 🙂 🙂
Ale je pravda že na této trati se to nestává tak často jako třeba na 171 nebo 010,
To zalezi ciste na tom jestli zije mimo realitu nebo ne, ale vzhledem k tomu, ze jezdi vlakem docela casto, by ho to nemuselo uplne vyvist z miry.
Asi je u DB InterCity zvyklý na to, že meteorologové ohlásí silný vítr a všechny dálkové spoje jsou preventivně odřeknuty…
V Německu by se mu to podobně stalo taky. Možná i bez té NAD. Osobní zkušenost.
Mám podobnou zkušenost. Pokud je nějaká NAD, tak mnohdy kapacitně nedostačující. O tom, že by brala i kola, nebo že by se rozdělila na přímé busy a zastávkové, se může Němcům jen zdát.
nedělejte z toho kovbojku, kdyby něco, pošle se pro něj z Prahy limuzína……
Jako pro Husáka z Bratislavy do Břeclavi při jeho (ne)slavné jízdě vlakem na pohřeb tragicky zesnulé manželky Viery Husákové ….
Je vidět že má zřejmě dost času.
Jen ať si zvyká…
Škoda, že nejede z Mnichova, mohli mu ukázat moderní spojení na úrovni 21.století.
Nebo přes Zitavu a dál přes LBC.
Jsou země, kde premiér běžně jezdí do práce MHD…
Alespoň primátor jezdí pravidelně na magistrát z Jižáku metrem.
A jsou zase jiné země, kde multiminstr mezi Ministerstvem dopravy a Ministerstvem průmyslu a obchodu, což jsou dvě budovy 700 metrů od sebe, jezdí služebním autem – které je jen o několik minut pomalejší, než na kole nebo pěšky.
https://zdopravy.cz/glosa-855-metru-autem-aneb-promarnena-prilezitost-ministra-dopravy-havlicka-42585/
PS: já jsem opavdu naměřil 700 metrů, ne 855 jak je v článku
To sice jo, ale aspoň jezdí vlakem ze Mšena do Mladé Boleslavi na hlavák 🙂
No jo, ale kolikrát za rok? Resp. kolikrát za funkční období? To není jako denní dojíždění do práce… 🙂
No tak mohl by jezdit z toho Mníšku pravidelně vlakem, když se za něj tak bije, ne? 🙂
Kdyby jezdil každý den vlakem tak by dvě ministerstva nezvladl. 😉
Navíc vstává tak brzo, že žádný vlak ještě nejede.
A to by byl takový problém, abytam stát objednal nějaký ten flamendrák? 🙂
A v kolika zemích dostanou politikové IN 100, a prezident s vládou salonní vagon?
Žádné limuzíny…vlakem budou jezdit!
A třeba Klárov je tramvajemi bohatě obsluhován…
A co na Klárově? Máte pocit, že politici potřebují tak často navštěvovat Českou geologickou službu? Že by se tam jako jezdili radit, jak a kde si nejlépe nahrabat? 🙂
Za rohem je Úřad vlády a ještě blíž je Valdštejnský palác, sídlo Senátu…
Je tam Urad vlady, Senat a Poslanecka snemovna, to nestaci?
V Severní Koreji jezdi tamní vůdce pravidelně vlakem.
A taky jí rýži, takže pokud jste někdy jedl rýži, jste v podstatě to samé jako on.
Takový Olof Palme by mohl vyprávět…
Škoda že jede jen na návštěvu, mohli bychom jej vyměnit.
Prezidenta?
Kim Ir Sen a Stalin taky jezdili vlakem.
Ale ti proto, že jako všichni milovaní vůdcové své vlasti se panicky báli toho, že je některý z jejich spoluobčanů ve vzduchu úkladně zavraždí.
Kim Čong-un jel taky vlakem na některé zahraniční cesty
O tom se ale říkalo, že jezdil vlakem hlavně proto, že se panicky bál letání.
Já se mu nedivím…
Co kdyby se tohle ještě opakovalo…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Malaysia_Airlines_370
Na tohle byla story s odsunem rudoarmějců. Kocáb vzpomíná jak chtěli posledního generála poslat pryč vrtulníkem přímo z koncertu. Ten jim to rozmluvil se slovy, že „pokud se mi něco stane, zítra nás máte zpátky“.
Takové letadlo taky občas spadne…
A vlak občas nejede. Ale myslím, že to druhé je přeci jen pro cestující trochu perspektivnější možnost…
Nevim kdo to byl, mozna Kim. Ale jednomu vlaku jsme mavali ve Vsetatech. Nekdy kolem roku 1980. Pamatuju si kameramana, co stal za jizdy v otevrenych dverich a kameroval 😉
V roce 1984 ….
I soudruh Brežněv se suitou jel v srpnu 1968 do Čiernej nad Tisou z Moskvy vlakem. V roce 1961 jel i N.S.Chruščov do Vídně vlakem ….
A František Josef I. taky jezdil vlakem. Akorát Fridrich Falcký zdrhal v kočáře, asi mu to ujelo.
Já myslel, že Německo prezidenta snad ani nemá, že tam hlavou státu je premiér alias kancléř.
(To byl vtip.)
Tak ona ta otázka, k čemu je hlava státu v zemích, které nejsou prezidentské či poloprezidentské, je celkem legitimní.
tak někdo je potřeba aby kladl věnce na hroby neznámých vojínů a potřásal rukou cizím prezidentům a prezidentkám. nicméně na této honorární funkci by třeba mohli rotovat členové kabinetu, stejně jako ve Švýcarsku, co myslíte?
Já na to, přiznám se, nemám úplně jasný názor. V případě monarchie dokážu pochopit symboliku a symbol státnosti, ale v případě „nevládnoucích“ prezidentů, kteří se většinou rekrutují z vysloužilých politiků, tam prostě ten symbol státnosti moc nevidím (kromě opravdu historicky definujících figur).
A který třeba, když bude:
1. ministr financí – drží kasu
2. ministr vnitra (spíše vnitřních záležitostí – nyní agenda MPSV a Ministerstva pro místní rozvoj)
3. ministr obrany – agenda všech ozbrojených složek
4. ministr železnic – netřeba vysvětlovat
5. ministr průmyslu – průmysl, obchod, zemědělství
6. ministr školství
7. ministr kultury
8. ministr spravedlnosti
Sice je to celé offtopic, ale myslím si, že data jednozančně ukazují, že žádný ze systémů (prezidentský, parlamentní, monarchistický, …) nepředstavuje žádnou zásadní výhodu proti jinému. Protože to v žádném případě nefunguje tak, že by země s prezidentským systémem byly viditelně úspěšnější než ty s parlamentním nebo jiným a naopak. Kdyby tomu taky bylo, a jeden systém byl objektivně měřitelně lepší, už by na něj nejspíš všichni přešli nejpozději před stoletím. Protože však není, je to jen akademická debata a nejspíš i při změně systému by se v ekonomické a společenské realitě obyvatelstva nezměnilo nic. Jinak řečeno: Nejsme chudší než… Číst vice »
Souhlasím, že to řízení země ani naše štěstí moc neovlivní. Spíš jsem narážel na to, že v našem systému je pozice prezidenta spíše zbytečná. Máme v čele státu postavu, o jejíž volbu se jednou za pět let pohádáme víc, než v těch skutečně rozhodujících volbách, vystavujeme ji na školách etc. a přitom nemá na směřování země (v této době naštěstí) přílišný vliv. Ale není to nic, co by mě extra pálilo.
Není jednodušší DIKTÁTOR REPUBLIKY volený občany v přímých všeobecných volbách, který nebude potřebovat Parlament, politické strany budou končit na krajské úrovni … bude kontrolován Ústavním soudem … současně bude předsedou vlády jíž sám jmenuje ….
mno, tohle myslíte vážně nebo jste předsedal na černý humor?
už staří římané limitované úřad diktátora tuším max. jedním rokem…a to stále uradoval senát a další magistráti…
Obávám se, že kovaný soudruh Zikmund to bohužel myslí zcela vážně.
Vynikající systém.
To ano. Z téhož důvodu nemají USA premiéry…
Rakouský prezident je taky nejvíc vidět v Plesu v Opeře…
… a na Novoročním koncertu Vídeňských filharmoniků ….
K čemu je královna/král v Británii, Španělsku, Belgii, Nizozemí, Dánsku, Norsku, Švédsku, velkovévoda v Lucembursku, kníže v Lichtenštejnsku a Monaku ?
Co přesně je na vašem komentáři vtipné?
asi má taky rád nostalgii dávných časů
Až dodá Siemens Státním drahám celý salonní vlak, tak to moc nostalgické nebude…
Klimatizace, plnohodnotná kuchyně a jídelna, konce vlaku s prosklenými stěnami…
Takový vlak v Německu existoval a možná stále je … v Česku byl 24.09.1994 při zahájení provozu ROLA z Lovosic do Dresden … na konci byly 3 vozy Bmee ČD ….
Zajištění jeho bezpečnosti asi dokáže ochranka realizovat, cestou se může zviditelnit. Vlakem jezdili i jiní státníci, snad vše proběhne v pořádku a bez potíží technického rázu. Náhoda je blbec 😉
Předpis ČSD O6 ….
Zuzana Čaputová přijela z Bratislavy do Prahy na státní návštěvu vlakem, rakouský prezident Alexander Van der Bellen
jezdí běžně vlakem, nyní i Frank-Walter Steinmeier. Jen my potřebujeme pro přepravu prezidenta letadlo, protože pro ten Medevac box by se musel připojovat služební vůz…
Živě si představuji: Název projektu „Zavlečkování letního sídla prezidenta v Lánech“
Koleje už tam kdysi byly. https://mapy.cz/s/fojuvavedu
No výborně…tak není co řešit.
Jedině jak nějak šikovně vozit becherovku…
4n kotlovy vůz. nejaky větší. zacs?
Říká někdo že musí existovat nějaké letní sídlo?
Jojo, a dělala by to Energie Kladno, kterou by v otevřeném výběrovém řízení vybrali Mynář s Balákem. A eště by jí prodali ukradený kamenivo z toho neexistujícího lomu v Lánský oboře.
Němci také mají vládní speciál. Mimochodem, prezidenta vlakem až do Číny? On necestuje jenom do sousedních zemí.
A proto ani do sousedních zemí nemůže vlakem? 🙂
To tvrdím kde, že prezident ČR nemůže na Slovensko vlakem? Jak jste to z toho vyčetl?
Tak vozy vhodné pro přepravu vozíčkářů ČD také běžně na mezinárodní spoje vypravují, jen teda často nejsou v první třídě.
Řešení je naprosto snadné.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_ADbmpsz-8191-0.php
A AB se mohly odebrat do věčných šrotišť i s částí BDs…
Těch vozů je 32…
Pro hlavu státu existuje Salon 54 51 89 80 001, 003; Vmax160
Bundeswehr mu nedal lietadlo. Mnohí vieme prečo, ale konšpirácia predbieha oficiálne správy o pol roka skôr.
Nebuďte skoupej na slovo – ilumináti, židozednáři, rosekruciáni, Soros?
Britové… Jejich nejnovější křižníky mají problémy s chlazením strojů za vyšších teplot a tak Britové potřebují ochladit planetu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99%C3%ADda_Daring_(typ_45)
Pomozme jim v tom! Omezme topení, nadbytečné svícení, spotřebu (nejen) teplé vody, užívání klimatizace, cestování za jinými než pracovními / studijními účely. Na kratší vzdálenosti choďme pěšky. Příroda nám poděkuje a Evropská komise nás pochválí!
A představte si, že brtitům někdo zakáže vařit si čaj. To by se nejspíš důrazně ohradili za použití síily. To by bylo stejně necivilizované, jako bombardování v Coventry.
Přírodě je to úplně u pr… Slunce za vteřinu spálí víc energie než lidstvo za celou svou existenci. A slunce je jenom jedna z miliónú hvězd v jedné z nepředstavitelně mnoha galaxií. Návrat do doby kamené žádný problém opravdu nevyřeší.
Oh thank you, Captain Obvious.
Cože, rosenkruciáni už v tom lítají taky? Já myslel, že ti si tiše bádají ve spiritistických oblacích a reálný svět je nezajímá. :)))
V Česku snad Kalousek, ne? 😉
Ano, Evropský rok železnice.
A proto jeďte z Liberce do Jablonce vlakem, ať ušetříte emise. Tolik k tomu, jak moc lidi zajímají tyhle politické proklamace.
Jezdím a nemůžu si to vynachválit. Zrovna na této trati ukazují České dráhy svoji lepší tvář.
Z Lbc do JN to vcelku ujde.
Kdyby jel v Bmz měl by to ještě pohodlnější. Ale to je věc priorit. Třeba chtěl být víc mezi lidmi.
Třeba si jako normální člověk našel v jízdním řádu časově vhodný spoj a jednoduše koupil jízdenku. Pokud není šotouš, pak netuší a nemusí tušit, co tyhle různé Bmz, BDHye, xYQWo apod. znamenají, prostě očekává, že dojede do cíle a nechytne cestou parazity. :-))) P.S. Vím, že koupi jízdenek asi obstarává sekretariát.
A také s celým svým aparátem platil jízdenku nebo jedou všichni zdarma? A jak se bude německý prezident přesouvat v Praze?
V Česku jezdí cizí státníci zpravidla vozidly Ochranné služby Policie ČR.
Děkuji za odpověď.
na rejdění po praze mu pošlou z německa služební letadlo.
Škoda, že jste zapoměl dodat smajlíka… Smíchy jsem poprskal monitor.
I kdepak, povozí ho žvýkající najatý taxíkář v kraťasech, žabkách, s řetězem na krku a s tetováží. To se spolkový rozpočet prohne.
Nejspíš salonní tramvají.
Pochybuji že má metro nějakou speciální soupravu…
Jízdenky mají, to platí úřad …. na tom by si „investigativní“ novináři z Blesku a podobných tiskovin zgustli … jel zadarmo ….
Za ušetřené body koupil se slevou skupinovou, co je na tom špatného?
A hele, reko z Parsu. Už jsem čekal, že tam nasadí Amz co mají od ÖBB. 😂
Pamatam si, ako pravidelne cestoval vlakom do Kosic a spat uz nas prezident Rudolf Schuster. Verejne sa ale nehovorilo, ze po cestach sa presuvali aj tak vsetky limuziny, nad vlakom isiel vrtulnik a prezident sa viezol v samostatne uzamknutom vozni, ktory cely tyzden stal na odstavnej kolaji a nikam nejazdil. Navyse bol 48h pred odjazdom strazeny a opakovane prehladavani. Co sa tym realne usetrilo? Nic. Ak by isiel beznou „prezidentskou“ kolonou, tak ani ta helikoptera neleti cely cas.
Taky mohl letět normální linkou, tehdy ještě BTS-KSC létalo. …
Jistě, tohle je pokrytecké. Ale tak tomu snad v tomto případě není.
V ČR svojí kolonu mít nepotřebuje, protože vozidla na přesuny zajistí ochranná služba policie. Do letadla by si je taky s sebou nevzal.
Tak třeba US prezident si svoje služební auto a doprovodnou kolonu letadlem přepravuje 🙂
No já si ho pamatuji v normální velkoprostorové jedničce i s dalšími cestujícími. Akorát asi dvě řady sedadel kolem něj byly blokované.
Koncom 90. rokoch Schuster podla svojich slov cestoval vo vlaku s dvomi ochrankarmi medzi beznymi cestujucimi. Ale ked isiel na vysetrenie do nemocnice potreboval styroch v cakarni :)) .
Heh.
Ja si zase pamatám, že sa to verejne naozaj rozoberalo. Síce si nie som istý tou helkoptérou, ale o kolóne, ktorá šla viac-menej súbežne s vlakom bola reč nie len pri cestách vlakom, ale aj pri leteckých cestách do zahraničia (nie len ČR). Neviem, či to dokonca nebolo aj vo vzťahu k Mečiarovi, ktorý bol pred ním. A snáď aj niektorý zo svetových politikov (a nie som si istý, či to nebol snáď Bush junior) bol takto prepieraný, že letel komerčnou linkou a pritom deň pred tým poslali štátnym špeciálom jeho obrnenú limuzínu s ochrankou, do ktorej potom po prílete… Číst vice »
Pro zaměstnance FMD z Bratislay jezdil od roku 1972 na Slovenské strele 173 (R 16) v pátek salon do Bratislavy, vracel se v noci z neděle na pondělí na Devínu 178 …. než jezdil Devín, tak na R 13.