Německo čeká stávka na železnici, strojvedoucí chtějí vyšší mzdy

Jednotka ICE 3 v Kolíně nad Rýnem. Foto: Deutsche Bahn AG / Axel HartmannJednotka ICE 3 v Kolíně nad Rýnem. Foto: Deutsche Bahn AG / Axel Hartmann

Podle Deutsche Bahn přichází stávka ve velmi nevhodnou dobu.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gale

Katastrofické zprávy o kolapsu dopravy v Bavorsku jsou nesmysl.
Jezdí víceméně všechno, jen ve zhruba dvojnásobných intervalech. Fungující fírové mnichovského S-Bahnu by měli nafasovat nůše – cestující jim nosí kafe, čokolády, cigarety a kdovíco všechno. Sympatické je, že i nestávkujícím soukromníkům.
No, to se GDL dost nepovedlo..

Karensky

No jsem vcelku zvědavý jak to bude… Mám v pátek ráno v 5.39 odjet z Frankfurtu směr Řezno icečkem tak snad to klapne….. No moje blbost plánovat přesun na pátek 13 že….

Arnošt

Jaké jsou dopady pandemie na strojvedoucí za 600?

Vin

A jaké jsou např. na zdravotní sestry ?? Ty dostaly příplatek 200 Kč/hod. a ještě megaodměny.

Greta

Sestrám práce během covidu přibyla, strojvedoucím ubyla.

medvěd

EU DB povolila státní pomoc cca 0,5 mld. Eur. A za oceánem se těší, až ta EU klekne a oňi převezmou současné trhy EU.

Vašek

A kdy je podle Deutsche Bahn vhodná doba na stávku? Kdyby stávka neměla mít žádné dopady, pak by nemělo cenu stávkovat.

Pája

To je právě oříšek 😀. Jak stávkou přimět zaměstnavatele a přitom nepoškodit zákazníky? Nápady?

ABC

Ona otázka je kdo je vlastně zákazník u závazkové dopravy. Cestující?

Miroslav Zikmund

Tak to bude zábava, při minulé stávce jsem měl naplánovanou D na cestování po Německu – zrušit D už nešlo. Podrobně zpracovaný itinerář vzal sice za své, ale zase tolik změn nakonec nebylo ….
Slabší bylo, že vyhledávač spojení nabízel i vlaky, které současně označil poznámkou „vlak“ nejede, takže bylo třeba spojení vyhledávat štafetově …. dojedu někam tím, co jede, pak zase dál …

CDP

Uvidíme jestli se v Čechách někdo inspiruje. Inflace aktuálně dle spotřebního koše 3,4% v reálu spíš ještě více a zaměstnavatelé se tváří že vlastně máme být rádi že nepropouští.

Gwann

a zdejší diskuteri…se tváří, že zaměstnanec, který chce přidat je nebezpečný buric…

PS: nejsem odborář a nepotřebuju pridat

medical examiner

Hmm, kolikanásobek průměrné mzdy pobírají strojvedoucí?
(Jak v ČR, tak v Německu prosím)

Apollo17

U nás desetinásobek,v Německu dvanáctinásobek. 🙂

Potulný wechtr

🙂

CDP

V Čechám to není několikanásobek a v Německu je to podobné, o něco víc než je celostátní průměr.

Miroslav Zikmund

Německé /hrubé) platy na železnici nejsou nijak závratné. I když si to vynásobíte „jen“ 25, tak to není nic extra … ono ne všechno je v Německu na úrovni tuzemských cen …. nebo dokonce v marketu levnější …

Petr Šimral

Já bych to viděl asi tak:
V ČR ( 35 285 Kč ) to může být tak 1,2 – 1,8
V DE ( 3 771 EUR ) to může být tak 0,7 – 1,2

medical examiner

Děkuji. Tomu říkám validní data!

bkv

Ti umělci, kteří to podepsali. Žádnej z nás nebere takový platy, prostě jako berou oni. Dostávám jednou ročně výpis… seznam těch umělců, kteří berou nad těch 100 tisíc korun. No tak řekněme paní Zagorová, je to milá holka, všechno… ale ona už tři roky po sobě bere 600 tisíc každý rok. A další ne 600, milión, dva milióny berou. Jandové a jiní každý rok. Ty náhodou neprotestovali.

luk

Neví někdo zda se to dotkne i jiných dopravců. Chystám se ve čtvrtek z Liberce do Drážďan s Die Landerbahn a nerad bych skončil někde na půli cesty:)

Lol Phirae

Zkusil bych gumokol. 😉

asdfsfgdhjfghng

Mezinárodních vlaků do česka se to taky dotkne?

Radek Janata

Internationaler Fernverkehr Auch internationale Fernzüge sind vom GDL-Streik betroffen und können auf der gesamten Strecke oder im deutschen Abschnitt ausfallen. Folgende internationale Verbindungen verkehren auf den genannten Abschnitten planmäßig. Belgien/Niederlande: – ICE-Züge Frankfurt(M) – Köln – Brüssel – ICE-Züge Frankfurt(M) – Köln – Amsterdam – IC-Züge Bad Bentheim – Amsterdam Frankreich: – ICE/TGV-Züge Frankfurt(M) – Strasbourg/Saarbrücken – Paris – ICE/TGV-Züge Stuttgart – Strasbourg – Paris – TGV-Züge Frankfurt(M) – Strasbourg – Marseille Schweiz: – ICE-Züge Hamburg – Frankfurt(M) – Basel – Zürich/Chur – IC-Züge Singen – Schaffhausen – Zürich – ECE-Züge München – Bregenz – Zürich (einzelne Fahrten) Österreich/Italien: –… Číst vice »

asdfsfgdhjfghng

ok, a nevíte jak je to v německu s uznáváním jízdného zakoupeného u ČD, když člověk pojede delší trasou jiným vlakem?

Jarda V.

Do Německa bych doporučil krajové jízdenky. Jsou levnější a i na MHD a člověk pak nemusí řešit že jede „odklonem“ a kdyby náhodou bylo potřeba v nouzi použít vlak na který jízdenka neplatí dá se to domluvit … Osobní zkušenost v Drážďanech. S-ko kolabovalo a na cestu do Čech jsme jeli EC.

Gwann

těžko říct, nakolik je požadavek odůvodněný vyšším pracovním vypětím a nárůstem cen.

každopádně to ale nebude černobílé. jeden něco chce, druhý nechce dát, neschopnost ustoupit z obou stran.

takže nejen zaměstnanci ale i vedení firmy si berou jako rukojmí kaštanstvo.

kdyby to bylo jinak…železárny nedodají kolejnice, pokud dráhy nezaplatí vyšší cenu, nikdo se nebude divit a nadávat, max. drahám, že chtějí vzít železárny u huby.

ale že si zaměstnanci řeknou takhle o víc…óooo ta hrůza, komunismus začíná.

Jiří Kocurek

Jeďte autem, my chceme přidat 3,2 procenta!

Milan

A to je jeden z důvodů proč je třeba mít vlastní osobní auto a nemuset se spoléhat na veřejnou dopravu.

Twix

Stávku 2 dny jednou za 3 roky bych do těch důvodů asi nepočítal, ale samozřejmě vlastnictví auta a spoléhání se na veřejnou dopravu se nevylučuje.

medical examiner

Hmm…ještě ho takhle např. v Nerudovce někde zaparkovat…

Pája

Ale jo, auto má svůj význam. Používáme ho 5-7 dní v týdnu. Dnes jsem se v koloně z okna stojícího busu díval na stojí auta a bezradně volající řidiče /nestihnu přijet včas protože…./ a uvědomil si, že to naše sice dnes stálo větší část dne doma v garáži, jenže zrovna v té situaci by mi stejně bylo k ničemu.

Cestujici

Hloupost neb vyjímka. Vždy se IAD dostanu tam kam chci za zlomek času oproti socce.

Ketchup1970

Asi jste nepoužil D11 při bourání mostu. To i odklonem vedeny vlak byl v Oraze dřív než auto skrz ten kolaps…

Tomas

a to se deje jak casto? cca 1x za desetileti? mozna jeste mene

Swarrior

Například z osobní zkušenosti: jakmile skončí dovolené tak zkolabování příjezdu do Prahy z jihu po Strakonické bude realitou rána každého prcovního dne, snad s vyjímkou pátku.

Greta

Firma poškodí, zákazníky naštvou, sami ní nezískají.

Dominik

U nás by to bohužel dopadlo to, že by velká část lidí řekla, stávku podporuji, ale neúčastním se, protože prachy.

Petr

A proč by měl někdo řešit peníze? Kdyby se nepřetržitě stávkovalo za něco většího (např. po x letech velký nárůst mzdy, benefity, pracovní podmínky) a s tím že zaměstnavatel musí zpětně vykompenzovat peníze za rozdíl kolektivka vs. zákoník, tak pak nevidím problém.
Bohužel na to nemá vedení odborů odvahu.

Dominik

Protože při stávkování jaksi nedostanete mzdu, logicky, a to máte hypotéku a další účty, a toto mám přímo od kolegů, kdy z 10 řekli 3, že by se zúčastnili. Další buďto podpora, ale kvůli výši výplaty neúčast, a pár to je úplně jedno, protože mají své vedlejšáky, které jim vydělávají dost.

Koro

Nastudujte si zákon o stávce.

Dominik

Myslíte to, že za účastníka stávky se považuje zaměstnanec, který s ní souhlasí?
Záleží jestli to musí být písemně, nebo stačí i ústní sdělení, či jiná forma.

Před 4 lety byla podobná situace u řidičů busů, kdy část řidičů jen stávku podpořila tím, že vylepila letáky, či jezdila ve vestě, a nevím o tom, že by se pak řešilo krácení mezd.

medical examiner

Počítám současný… 😀

Petr

Tak v podmínkách odborů by bylo, že to zaměstnavatel musí doplatit.. nicméně i kdyby to bylo o měsíc později, tak to že mi jeden měsíc nepřijde pár tisíc a přijdou až další, tak snad nemůže být takový problem ne? Menší rezervu by si měl minimálně u ČD umět vytvořit každý. Zase tak málo se nebere, aby to nešlo. No mě má práce baví, ale účelem je být v práci co nejméně za co nejvíc peněz. A pokud někomu jde až tak o to, aby neměl volný čas a byl pořád v práci a hodně vydělal, tak může být rád, že… Číst vice »

Dominik

Jenže kde máte tu jistotu, že na to zaměstnavatel přistoupí? I stávka může skončit kompromisem.

Petr

Navíc mě se třeba nikdo nikdy na nic neptal a ani spousty kolegů. Docela bych ocenil, kdyby vedení odborů nastavilo nějaké požadavky a pak by se zaměstnanců zeptalo, zda by za to bylo ochotno bojovat a z toho vycházet do vyjednávání.
A ano, pokud by většina řekla, že jim je to jedno, tak pak se tím asi opravdu nedá nic dělat..

M19

Vstupte do odborů, pak po vedení odborů můžete něco chtít.

Apollo17

To je takový Ferda mravenec.Ten jen vykládá, jak to mají jiní dělat . 🙂

Petr

Ten Ferda Mravenec v odborech je a po vedení odborů nekolikrat něco chtěl… Bohuzel vzdy bezúspěšně a jen sliby, jak se něco nepodepíše a pak podepsalo…
A zjistit si v soucasne dobe treba i online nazor lidi neni zase tak tezke..

medical examiner

No dá… ;-D
Dokonce by si toho ti zaměstnanci i všimli…

Dominik

Problém je, že část lidí je v odborech jen kvůli pojistce a tím to hasne.
Nadávat se umí tak maximálně na cimře, ale už nejsou ochotni udělat něco navíc. Stěžují si na odbory, že nic nedělají, ale sami kandidovat nebudou.
Stěžujeme si, že 15 minut od nástupu je pro seznámení se změnami, atd… málo, ale už si nikdo netroufne odjet zpožděný, protože se seznamoval se změnami, atd…
A jak už tady padlo, když víte, co by vedení odborů mělo udělat, tak jim to navrhněte, nebo kandidujte a zorganizujte to sám, nebo čekáte, že to udělá někdo jiný?

Petr

Ja uz to x krat navrhoval.. bohuzel zustalo jen u slibů. Nebyt pojistky, tak uz jsem fuč, protože to skoro za peti stovku měsíčně nestoji ten vykon.
Nicméně do stavky bych sel, byt nepatrim mezi ty co si na fircimre vecne stezuji

Petržel

Přijdeš dřív do práce, aby jsi se stihl seznámit a pak napíšeš přesčas.

Dominik

Ani mě nehne, zvlášť na ranní nástupy by to bylo hodně „příjemné“. To raději odjet dýl. To samé přebírání rozkazů, atd…

Dominik

Navíc už vydím, jak mi takový přesčas schválí.

medical examiner

Jo zákoník…
Existují i jiné „zákoníky“ než ten pracovní… 😀

Koro

Dobře dělají