dkv-spojujeme

Konečně: Stát vypsal tendr na elektrizaci tratě z Brna do Střelic

Nádraží Střelice. Autor: Michal Klajban – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19320523Nádraží Střelice. Autor: Michal Klajban – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19320523

V přípravě projektu modernizace a elektrizace tratě z Brna do Zastávky u Brna došlo dnes po deseti letech příprav a

V přípravě projektu modernizace a elektrizace tratě z Brna do Zastávky u Brna došlo dnes po deseti letech příprav a úředních peripetií k průlomu. Správa železniční dopravní cesty vypsala tendr na stavbu první etapy, kterou je elektrizace úseku Brno – Střelice.

Trať bude elektrizována střídavou soustavou 25kV, 50 Hz. V rámci stavby budou nově vybudovány zastávky Starý Lískovec a Ostopovice, což má zkvalitnit obslužnost lokalit v rámci integrovaného dopravního systému a usnadnit přestupy vlak/autobus.

Navržená maximální traťová rychlost je 120 km/h, do doby zavedení zabezpečovacího systému ETCS se ale bude jezdit maximálně 100 km/h. Předpokládané náklady činí 1,8 miliardy korun, stavět se má v letech 2020 až 2022.

Tendr na náročnější druhou etapu by měl být vypsán na jaře příštího roku. Druhá etapa zahrne vedle elektrizace i zdvoukolejnění úseku od Střelic do Zastávky u Brna. Správa železnic už má pro celou stavbu pravomocné územní rozhodnutí, pro první etapu aktuálně završuje stavební řízení.

Právě územní řízení bylo zřejmě největší brzdou přípravy. Původně se dvacetikilometrový projekt měl realizovat už mezi lety 2012 a 2014, jenže už tehdy zrušil územní rozhodnutí soud na popud obce Tetčice. V roce 2016 vydal nové územní rozhodnutí úřad v Rosicích, odvolalo se ale proti němu sdružení Voda z Tetčic. To dlouhodobě proti stavbě brojilo.

Stavba patří mezi strategické projekty na Brněnsku. Celkové náklady železničáři odhadují na více než čtyři miliardy korun.

Tagy brno elektrizace Střelice SŽDC Zastávka u Brna
56 komentářů