Nejvytíženější část průtahu Libercem čeká rok a půl omezení. Vznikne nový most, druhý nahradí stěna

Most na silnici I/35 v Liberci u bývalého Baumaxu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMost na silnici I/35 v Liberci u bývalého Baumaxu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Investice za 343 milionů korun přinesou i bezpečnější nájezd na průtah městem od Jablonce nad Nisou.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kix

když vidím jak se dopravně významné stavby řeší v zahraničí, tak mi je docela smutno.. Radelský mlýn na rok a půl (původní plán dokonce na dva roky), most v Liberci na rok a půl..jaké jsem z oboru, vím, že se to nepostaví za týden, ale tyhle termíny jsou zase z opačného konce reality…hlavně i ta koordinace, rádelský mlýn mohl být alespoň po značnou část stavby třeba střídavě třeba i jednosměrně na I/65 průjezdný..

Jakub

Za jak dlouho byste zdemoloval a postavil nově 13 pólovou estakádu v zastavěném území s komunikacemi, železniční tratí, a areály firem pod mostem?

Démon

Chápu to dobře, že to bude v budoucnu v režimu 3+3?

Jakub

Do pásu směr Praha se nebude sahat. Tam zústanou 2 pruhy a 1 odbočovací.
Ve směru na Chrastavu budou 2 pruhy a 1 odbočovací/připojovací do/z Jablonce.
Dojde k rozšíření mostu o cca 1 m.

Démon

Tedy současný stav než zjistili, že ten most ten provoz nezvládne. 🙂 + 1m. Tedy české řešení alá D1 🙂

Jakub

No zcela upřímně si nedokážu představit tu majetkoprávní přípravu na zřízení 3+3 skrz Liberec.
Pokud se podívate na mapu tak by se muselo technicky řešit co s ulící Doubskou a zástavbou domů, železniční vlečkou do dopravního podniku, s ulicí Nákladní a Libereckým tunelem.

Démon

Asi jde jenom o ten úsek České Mládeže – Košická. Někde jsem četl, že tam jezdí až 65 tisíc vozidel denně.

Alibaba

Neměli by ty mosty prohlásit památkáři za památku?
Je to jedinečný doklad staveb ze 70 let. Tímto způsobem „oprav“nebudeme mít na tyto stavby žádné praktické dokumentace.

Rochličák

Ne, to není dobrý ani jako fór, bohajeho. 😀 Ale možná by ŘSD mohlo požádat o prohlášení Šmejkalky za kulturní památku, když už to její rozšíření tak vázne.

Jiří Kocurek

Dědo, proč se po tom mostě nemůže chodit?
Nemudruj a zouvej boty, budeme brodit!

Rochličák

Ta MÚK I/35 a I/14 je jedním velkým neštěstím. Kromě toho, že se tam nacházejí směrově i výškově prudké nájezdy a sjezdy, tak se k tomu přidaly ještě uzavírky těch odbočovacích a připojovacích pruhů na východním okraji mostu. Plán udržitelné mobility Liberec – Jablonec nad Nisou (SUMF) přitom poukázal na velikou dopravní zátěž této křižovatky. V praxi to znamená, že v dopravní špičce ve slabém autě vyjíždět z rochlické estakády na průtah nebo sjíždět za bývalým Baumaxem na estakádu je dosti o ústa.

Jakub

Němelo by se jednat o soubor 3 staveb? Ještě je v plánu rekonstrukce komunikace I/35 od křížení s komunikací České mládeže po most přes ulici Doubskou.

Martin

Tak to bude veselo. Vtip roku je, že se doprava rozptýlí do ulice České mládeže, ta kolabuje už teď při střídání směn v průmyslové zóně. To bylo slibů, že až se průmyslová zóna zaplní na 50 % tak dojde vybudování druhého napojení na I/35 v Doubí.

Tonik

A co se ze zóny nevejde na Mládež, to ucpává Švermovu. Až se tam doprava ze zóny na Hrádek a Frýdlant překlopí celá. Což díky omezení na průtahu můžeme čekat, nastane kolaps.

Démon

V Liberci je dopravních vtipů 🙂

Rochličák

Jak loni prohlásil k SUMFu Jiří Janďourek: „V obecné rovině říkáme, že město Liberec by podle všech dopravních teorií už nemělo dávno fungovat. Ale ono nějak funguje z hlediska asi nějaké improvizace a vůbec schopnosti lidí se adaptovat na městský systém.“
A kupodivu mu dokonce roste počet obyvatel. I když to asi bude suburbanizací v rámci svého vlastního katastru, zatímco u jiných podobně velkých měst se investoři rodinných domů ve větší míře rozutekli do okolních obcí.

Víťa

Podobně jsou na tom Pardubice, jednak nemají žádný městský okruh ani průtah městem (v režimu 2+2) neexistuje. Přesto to tak nějak „funguje“ a lidi si zvykli že je to ve špičce jedno velké parkoviště.
Hlavně že se otvírají okruhy kde jaké pr*ele (Osová Bitíška, Lubenec), ale zásadní okruhy se nestaví (D0). Chápu, že pro výstavba obchvatu Osové Bitíšky je co se týče projednání daleko jednoduší, ale kdo takovou stavbu potřebuje ?