Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Mosty jako noční můra řidičů v Liberci. První na průtahu čeká oprava letos. U dalšího ŘSD doufá, že ještě vydrží

Most na silnici I/35 v Liberci u bývalého Baumaxu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Most na silnici I/35 v Liberci u bývalého Baumaxu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Řidiče na vytíženém průtahu Libercem na silnici I/35, kterým denně projede přes 40 tisíc aut, čekají už letos velké komplikace kvůli havarijnímu stavu dvou mostů. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce na podzim začít s opravou mostu na okraji Liberce u sjezdu do Hodkovické ulice a věří, že ještě nejméně rok a půl vydrží jeden mostů před exitem na dálnici. Opravy přichází v době, kdy přes Liberec vede jedna z objízdných tras pro cesty do Jablonce nad Nisou kvůli uzavřené křižovatce Rádelský mlýn.

ŘSD má již stavební povolení na rekonstrukci mostu 35-029..2, který je ve směru od Turnova u sjezdu do Hodkovické ulice (k Makru). „Zahájení prací předpokládáme na podzim 2020 a započnou demolicí mostu. Práce předpokládáme za vhodných klimatických podmínek provádět i v zimním období tak, aby rekonstrukce proběhla v co možná nejkratším termínu. Jedním ze soutěžních kritérií bude kromě ceny i délka výstavby,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Provoz bude sveden na druhý most do uspořádání 1 + 1. Provoz pod mostem při probíhající rekonstrukci bude možný v omezené míře a řízen světelnou signalizací. Odhadované náklady jsou 93 milionů korun.

Úsek I/35 s mostem ve špatném stavu v Liberci u Makra. Mapa: www.dopravniinfo.cz
Úsek I/35 s mostem ve špatném stavu v Liberci u Makra. Mapa: www.dopravniinfo.cz

Podstatně větší problém je na stejné silnici dál – most s označením  35-024..2 u bývalého Baumaxu je ve špatném stavu delší dobu a již nyní je na něm částečně omezen provoz, zmizel odbočovací pruh. Na průtahu jsou mosty dva, novější ve směru na Turnov je v lepším stavu a nevyžaduje rekonstrukci.

ŘSD připravuje rekonstrukci staršího mostu, aktuálně běží územní řízení a probíhá příprava dalších stupňů projektové dokumentace. „Technický stav mostu si v nejbližší době vyžádá usměrnění provozu. Stav mostu vyžaduje sledování formou pravidelných mostních prohlídek v tří měsíčním intervalu. Pokud se jeho stav nebude zhoršovat, zahájíme rekonstrukci v okamžiku kdy bude fungovat sjezd na Jablonec nad Nisou na silnici I/65 na Rádelském Mlýně nebo z již opraveného mostu u Makra,“ dodala Ledvinová. Rekonstrukce křižovatky Rádelský mlýn má být hotova na podzim příštího roku. Odhadované náklady jsou více než čtvrt miliardy korun. Až dojde ke stavbě nového, bude muset být provoz sveden do uspořádání 1 + 1 na novější most.

Úsek I/35 s mostem ve špatném stavu v Liberci (v místě, kde je na mapě červenobílá značka upozorňující na dopravní omezení). Mapa: www.dopravniinfo.cz
Úsek I/35 s mostem ve špatném stavu v Liberci (v místě, kde je na mapě červenobílá značka upozorňující na dopravní omezení). Mapa: www.dopravniinfo.cz

ŘSD chystá ale i variantu, že oprava začne kvůli špatnému stavu mostu dříve. „Pak bude odbočení ve směru od Turnova do Jablonce nad Nisou možné na sjezdu u OC Nisa a dále přes ulici České Mládeže,“ dodala Ledvinová.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Tak to holt chodi, jednou prijit musi, nelze nez doufat, ze rekonstrukce probehne rychle,…

Hanzi

Tak alespoň že doufají. V italském Janově taky zřejmě doufali……

Leden

Kvalitní socialistický beton a ocel a kvalitní práce soudruhů ze Staveb silnic a železnic rovná se výdrž mostu maximálně třicet let…

Ondrys

Není se čemu divit, když se cement rozkrádal pro soukromé účely. Bohužel se hodně lidí řídilo heslem „kdo nekrade, okrádá rodinu“, a tato neúcta k cizímu majetku dodnes přežívá a mnohdy je považována za normální…

Jiří Kocurek

A taky z té doby přetrvává přesvědčení, že kdo má něco navíc, tak si na to zaručeně nakradl.

Martin

A zaroven pretrvava rozdeleni spolecnosti na ty co nemaji a na ty co maji… ti co maji, davaji to patricne najevo, ti co nemaji, davaji patricne najevo, ze na ne nekdo musi „slapnout“…
Smutne, snad se to casem zlepsi a budeme si vazit jeden druheho…

Stan

Kecáte. Můj děda v padesátých letech nahradil betonem velkou část kamenných schodů. Podotýkám, že venkovních. A do dneška je to netknuté. Zatímco z dnešních kapitalistických sr…ek se vám to rozpadne do deseti let!

Kubrt

Tak to děda dobře namíchal – což vůbec neimplikuje, že diskutované mosty vybetonovány kvalitně. Problém není kvalita cementu, ale kvalita betonáže.

Leden

A kde ten cement váš děda ukradl? Asi tam pak chyběl do té mostní konstrukce…

Divočák

za hranou, a dost..

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO