Největší zakázka na vodíkové autobusy Solarisu, do německého okresu Rostock jich zamíří 52
Solaris Urbino 12 Hydrogen. Foto: Solaris
Veřejná doprava v regionu Rostock má být v příštích letech založena na vodíkové mobilitě.
Nebude to vodík z metanu?
Správná poznamka
Ze zacatku mozna ano, i kdyz na severu Nemecka maji dost vetrniku. Ale jen proto rikat „vsechno spatne“ je asi jako zavrhovat veskerou elektrifikaci dopravy (vcetne zeleznice), dokud provozujeme uhelne elektrarny.
A kdo tady řekne slovo účinnost, bude označen za zpátečnického škarohlída!
U mě ne anzto termodynamika
Včera tu byl článek, jak v německém městě nakoupili vodíkové busy a oni NEFUNGOVALI. Tak se krásně vrátili k naftě !! Škody zab milióny EUR !!! https://jungefreiheit.de/politik/deutschland/2023/gruene-wasserstoff-busse/
Busy nefungovaly!!!
Někdo ze zdejších diskutujících by jim měl říct, že je to špatně.: – )
Španělé
Smutné je na tom to, že v Polsku se vyrábí různé pohony pro autobusy i vlaky a dodávají ve slušném objemu do zahraničí.
U nas máme bateriové autobusy, tuším jeden vodíkový autobus vyrobil SOR jako testovací. U vlaků mám pocit, že je to ještě horší. Baterivou jednotku Škoda teprve vyvíjí a vodík skoro neexistuje. Ještě, že alespoň něco zkouší CZ Loko.
https://zdopravy.cz/vodikovy-autobus-od-skody-nasadi-dpp-mezi-barrandov-a-jizni-mesto-133241/
Tipuji, že vzhledem k provázanosti vlastníků Škoda Transportation a SOR si nebudou lézt do zelí. Něco na způsob Club Four: DAF, Magirus-Deutz, Saviem, Volvo.
SOR vodíkový autobus jeste nevyvinul
Tak ono stačí přečist diskuzi o instalce vodíkových stanic v tuzemsku a …. to dava logiku.