Největší zakázka na vodíkové autobusy Solarisu, do německého okresu Rostock jich zamíří 52

Solaris Urbino 12 Hydrogen. Foto: SolarisSolaris Urbino 12 Hydrogen. Foto: Solaris

Veřejná doprava v regionu Rostock má být v příštích letech založena na vodíkové mobilitě.

Solaris Bus & Coach vyrobí pro dopravce Rebus Regionalbus Rostock sídlícího v německém městě Güstrow 52 nových autobusů na vodík. Pro polského výrobce jde o dosud největší jednotlivou objednávku na vozidla poháněná vodíkovými palivovými články. Autobusy mají být dodány do konce příštího roku. Z celkové objednávky bude 47 autobusů dvanáctimetrových, pět vozidel bude kloubových. Firma o tom informovala v tiskové zprávě.

Vodíkový Urbino 12 hydrogen je vybaven vodíkovými palivovými články o výkonu 70 kW a na jedno natankování ujede až 350 km. Kloubové autobusy jsou osazeny vodíkovými palivovými články o výkonu 100 kW. Obě varianty disponují trakční baterií Solaris High Power, jejímž úkolem bude podporovat palivový článek ve chvílích maximálního výkonu. Součástí výbavy je rovněž tepelné čerpadlo. Pohonnou jednotkou vozidel bude elektromotor o výkonu 160, respektive 240 kW.

Odběratel nových autobusů, Rebus Regionalbus Rostock, je odpovědný za provozování veřejné dopravy v regionu Rostock. Podle tamních představitelů má být veřejná doprava v okrese v příštích letech založena na vodíkové mobilitě. Jedná se i o cíl dopravce. V lokalitě budou rovněž vybudovány dvě vodíkové čerpací stanice, konkrétně ve dvou depech, Güstrow a Bad Doberan.

Solaris dodal dosud více než 100 vodíkových autobusů Urbino dopravcům z Itálie, Německa, Nizozemska, Švédska a Polska. Dalších 100 vozidel je v procesu výroby. Kloubová verze vodíkového autobusu je nejnovějším modelem v portfoliu výrobce, Urbino 18 hydrogen byl představen v září loňského roku.

Tagy Güstrow Německo Rebus Regionalbus Rostock Solaris vodík vodíková mobilita vodíkové autobusy
13 komentářů