Dražší než Korejci. Největší zakázka na projektování VRT v Česku končí opět vítězstvím Sudopu a Egis

Terminál Jihlava, vítězný návrh. Pramen: Správa železnic/AREP - monomTerminál Jihlava, vítězný návrh. Pramen: Správa železnic/AREP - monom

Nabídka Sudopu vyhrála i přes vyšší cenu, v tendru byli zájemci z Jižní Koreje a Španělska.

Dosud největší zakázka na české železnici na projektování skončila zatím nepravomocným vítězstvím sdružení firem Sudop Group a francouzského Egisu. Správa železnic (SŽ) tento týden vybrala sdružení firem Sudop Praha, Egis Rail, Moravia Consult a Metroprojekt vítězem soutěže na projektování úseku vysokorychlostní trati z Prahy do Brna v úseku Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš. Vítězné sdružení nabídlo cenu  579,2 milionu korun. Sudop soutěž vyhrál, i když byl dražší.

Vyplývá to z oznámení o výběru vítěze Správou železnic, kterou má deník Zdopravy.cz k dispozici. Cena v soutěži měla váhu jen 30 %, zbytek připadlo na  hodnocení kvality týmu a nabízené odbornosti. Vítězství není pravomocné, ostatní účastníci mohou podat námitky.

Sdružení Sudop a Egis Rail v soutěži porazilo na odbornost další dvě sdružení. Jedna nabídka přišla od české firmy Sagasta spojené ve sdružení se španělskou projekční firmou Acciona. Poprvé v soutěži na české železnici byli také jihokorejští zájemci: společnost Dohwa Engineering se státními drahami Korea National Railway ve sdružení s českou společnost NDcon. Pro jihokorejskou firmu šlo o první účast v soutěži Správy železnic, získala už zakázku na projektování vysokorychlostní trati z polských Katovic do Ostravy.

Rozdíl přes 100 milionů korun

Hodnocení probíhalo metodou nazvanou Best Value Approach, podobně vybírala Správa železnic projektanty i ostatních vysokorychlostních tratí. Celkem 70 % váhy v hodnocení měla odborná úroveň uchazeče, jeho schopnost identifikovat a řídit rizika, invence dodavatele a schopnost manažera projektu přispět k naplnění projektových cílů zadavatele.

Nejlevnější bylo česko-jihorejské sdružení s cenou 476,6 milionu korun, vítězné sdružení bylo cenově druhé s cenou 579,2 milionu korun. Česko-španělská nabídka měla hodnotu 595,6 milionu korun. Správa železnic při vypsání soutěže odhadla cenu zakázky na 690 milionů korun.

Úsek VRT Vysočina II je rozdělen na tři části. Kromě samotného úseku Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš řeší i přestavbu uzlu Jihlava. Součástí je modernizace stávající trati z Velkého Meziříčí do Kozlova, respektive stanice Křižanov. Samostatnou zakázkou je terminál VRT v Jihlavě, kde byl již vybrán vítěz architektonické soutěže.

VRT Vysočina II je součástí rychlého spojení Praha – Brno – Ostrava, naváže na úseky VRT Střední Čechy a VRT Vysočina I. Pro VRT Polabí, VRT Střední Čechy a VRT Vysočina I už se dokumentace zpracovávají.

VRT Vysočina. Pramen: Správa železnic

 

Tagy Egis Rail Metroprojekt Moravia Consult Správa železnic Sudop Group Sudop Praha VRT VRT Vysočina Vysokorychlostní tratě v Česku
91 komentářů