Největší vodíková flotila před startem. Kolem Frankfurtu začne jezdit 27 iLintů

Jednotka Alstom Coradia iLint pro provoz v síti Taunus. Foto: RMVJednotka Alstom Coradia iLint pro provoz v síti Taunus. Foto: RMV

Všech 27 jednotek má být v provozu nejpozději v dubnu příštího roku.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Beny

V souvislosti s ukončením provozu na některých souborech bude Hessische Landesbahn v následujícím roce vyřazovat 28x GTW 2/6 a 10x LINT 27. Že by vhodná kvalitní vozidla pro ČR?

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Hessische_Landesbahn

watslaw

Vhodná by ale byla jen ta část „niederflur“ s nástupem 550mm, ta hochflur část ne.

xyz

Z toho, čím jsem tam letos v červenci jel (resp. já jsem jel po dvou tratích okolo Bad Homburgu + něco dalšího jsem viděl ve Friedbergu), tak to vypadá, že ty jejich Stadlery GTW mají nástupní výšku 550 mm nad TK.

Nicméně (docela nezvykle na tento typ vozů) nemají WC.

A jejich prodej jinam znamená, že „uhlíkovou stopu“ za sebou nezamažou, tzn. o to pokrytečtější se – ve vztahu ke globálnímu klimatu – může jevit nasazení vodíkových vozidel na ony „taunusové“ výkony.

xyz

Překvapivě ale ten kdo je koupí jimi pravděpodobně svou stávající vozbu NAHRADÍ takže s tou pokrytečností to nebude zas až tak horký…

Beny

GTW i LINTY 27 by asi měly být v 550 mm.
HLB má i LINTY 41/H které jsou hochflur.

JGR

Je OK, že se vodík vyrábí v Höchstu (velká chemička) a tudíž odpadají náklady na transport. Je však otázka, jako metodou se ten vodík vyrábí, pokud parciální oxidací zemáku vodní parou, pak tato technologie bezemisní není

Kubrt

Měl by to být vodík z chlor-alkali elektrolýzy.

xyz

Jestlipak v těch jednotkách bude WC, na rozdíl od těch vysokopodlažních starších, ale i nízkopodlažních novějších, které na těch výkonech dosud jezdily?

veli.k

Já teda doufám, že čas regionálních jednotek bez WC (tedy s výjimkou S-bahnu) je už pryč 🙂

watslaw

Jednak nevím, na základě čeho v toto doufáte právě zde, a jednak tyto linky mají většinou kratší jízdní dobu než mnohé zdejší S-Bahny, v podstatě jsou to napaječe S-Bahnů na nezadrátovaných tratích (jen některé spoje v pracovní dny dojedou až do centra), tak nevím, proč by na tom měly být lépe. Když jsem tam byl naposled, tak WC neměly ani RExy do Koblenzu.

watslaw

Tak jsem se asi spletl, do toho Koblenzu tam v tom 4 vozovém Flirtu jeden záchod je:
Toilette(n): 1 Universaltoilette (für Rollstuhlfahrende und für alle Fahrgäste) befindet sich im Mehrzweckbereich für Rollstuhlfahrende

watslaw

Spíš bych čekal, že nebudou, ale u těch existujících prý jsou:
Hochflur: Toiletten: 1 behindertenfreundliche Toilette befindet sich im Mehrzweckbereich für Rollstuhlfahrende
Niederflur: Toiletten:
Lint27: 1 Universaltoilette (für Rollstuhlfahrende und für alle Fahrgäste) befindet sich im Mehrzweckbereich für Rollstuhlfahrende;
Lint41: 1 Universaltoilette (für Rollstuhlfahrende und alle Fahrgäste)

xyz

Z toho, čím jsem tam letos v červenci jel, nebylo WC ani v tch vysokopodlažních dvoudílných jednotkách, ani ve Stadlerech GTW (které ve vašem výčtu chybějí).

Mimochodem nejde o jediný typ regionálních vozů bez nich – překvapila mě nepřítomnost WC v menší části Regioshuttle nasazovaných v SRN, konkrétně okolo Offenburgu.

watslaw

O GTW jsem nepsal, protože těma jsem nejel. Z těch lintů si osobně WC nevybavuji (ale nevylučuji to), ale než jsem napsal, že tam nejsou, tak jsem našel ty informace výše, jsou přímo ze stránek RMV, tak se mi nezdá, že by si tam vymýšleli.

xyz

Možná ty údaje platí pro jiné části tohoto dopravního spolku, kde WC v obdobných typech jednotek přítomno je.

Ta oblast Taunusu + okolo Friedbergu mě v tomto ohledu docela překvapila právě tím, že u byť stejného typu jednotek tam WC není na rozdíl od mnoha dalších tras včetně dalších výkonů HLB.