Německý drážní úřad schválil Alstomu vodíkovou jednotku iLint

Vodíková jednotka Coradia iLint na hlavním nádraží v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaVodíková jednotka Coradia iLint na hlavním nádraží v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

V Dolním Sasku budou jezdit jednotky iLint místo dieselových souprav.

Výrobce kolejových vozidel Alstom získal po čtyřech letech časově neomezené schválení k pravidelnému provozu svých vodíkových jednotek Coradia iLint. Finální stanovisko vydal minulý týden německý drážní úřad Eisenbahn-Bundesamt (EBA).

O rozhodnutí informoval server Bahnblogstelle.com. Jde o první vlaky ze sériové produkce s trvalým schválením k provozu.

Jezdit budou v sítí Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG) v Dolním Sasku, všech čtrnáct jednotek má být v provozu během léta. Nové jednotky budou mít zázemí ve městě Bremervörde, kde vznikla i plnící stanice. Součástí kontraktu na dodávku vlaků je smlouva na 30 let údržby a dodávky vodíku. Nasazení vodíkových jednotek umožní vyřazení dieselových souprav. Dosud jezdí v Dolním Sasku dvě jednotky iLint.

Alstom se stal prvním výrobcem, který dotáhl vývoj vodíkového vlaku do sériové produkce a získal pro něj i všechna potřebná povolení.

Stejné jednotky od Alstomu začnou od prosince jezdit také v Hesensku v síti Taunus na linkách RB11 (Bad Soden – Sulzbach – Frankfurt-Höchst (– Kelkheim)), RB12 (Königstein – Kelkheim – Frankfurt-Höchst – Frankfurt (Main) Hbf), RB15 (Brandoberndorf – Usingen (– Friedrichsdorf – Bad Homburg – Frankfurt Hbf)) a RB16 (Friedberg – Friedrichsdorf – Bad Homburg).

Tagy alstom Alstom Coradia iLint EBA vlaky na vodík vodíková mobilita
36 komentářů