Největší továrna na dieselové motory postupně přechází na výrobu elektromotorů

Dieselový motor XUD9 v Citroënu BX TRD. By Vaa https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7223830Dieselový motor XUD9 v Citroënu BX TRD. By Vaa https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7223830

Mezi zaměstnanci rostou obavy o pracovní místa. Dieselové motory jsou složitější a vyžadují více dělníků.

Z Francie přišel další příklad transformace automobilového průmyslu směrem k „zelenější“ mobilitě. Největší světová továrna na dieselové motory ve francouzském Trémery, která patří koncernu PSA, chce během několika let fakticky přejít na výrobu elektromotorů.

Výroba elektrických motorů v závodě by se měla letos zdvojnásobit na 180 tisíc kusů, informovala agentura Reuters. Do roku 2025 chce továrna vyrábět 900 tisíc elektromotorů ročně. Loni vyrobila celkem 1,1 milionu motorů.

Mezi zaměstnanci přitom rostou obavy o pracovní místa. Dieselové motory jsou obecně složitější než elektromotory. Skládají se z více komponent a jejich výroba tak vyžaduje více dělníků, než je tomu u elektromotorů.

Odboroví zástupci však tvrdí, že přechod k výrobě elektromotorů bude pozvolný. Továrna by se tak neměla uchylovat k náhlému propouštění. Místo toho je v plánu omezovat nábor nových pracovníků a spolehnout se na přirozený úbytek v podobě odchodů do penze.

Vzhledem k tomu, že vlády po celém světě přijímají nová opatření a předpisy, které v příštím desetiletí postupně omezí prodej nových vozidel se spalovacími motory, dá se očekávat, že výroba elektromotorů výrazně poroste.

Tagy diesel elektromotory PSA
83 komentářů