Největší stavební zakázka za posledních 15 let. DPP hledá budovatele další části metra D

Odhadovaná cena je téměř 25 miliard korun. Jedna ze stanic bude ležet částečně pod Jižní spojkou.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jfp

Ještě by bylo fajn někdy za 15 let postavit i odbočku Nové Dvory – Modřany, která by (konečně) řešila i místní obsluhu, až s touto odbočkou se budou moci elegantně zrušit vláčky autobusů končících na Lhotce. Do té doby to nepůjde, protože z metra je to jaksi na sídliště daleko. Výhoda návrhu Nové Dvory – Cílkova – Sídliště Lhotka – Labe – Poliklinika Modřany je ta, že zastávky jsou poměrně blízko od sebe (defacto ob 1 busovou zastávku), uprostřed sídlišť, takže se autobusy dají zcela vypustit a nechat jen linky do nepokrytých částí Lhotky okolo Novodvorské a z Modřan dál… Číst vice »

krystof.bohm1

Stavíme metro, více dálnic, modernizujeme železnici a nová vláda, celkově pořád žádná sláva, ale už se aspoň nemusíme stydět. Příkladem z hlediska dopravního by nám mělo být Polsko, z hlediska politického Švýcarsko.

Ryk Mat

Nevím, kdy jste byl v Polsku. Já na podzim a rozhodně bych ani v nejmenším nechtěl, aby se z české železnice stalo něco podobného té polské.

Bert

Takže na prodloužení na hlavní nádraží se nepracuje? Tady by to bez něj oproti linkám A a B bylo ještě horší v tom, že z Náměstí Bratří Synků by se muselo oklikou přes Pankrác.

Frantík

První etapa je z Pankrácu na jih, všechno ostatní je navíc a běh na delší trat.
Nicméně jak zminujete hlavní nádraží – to je věc trasování metra (čili úplně první věc, co se řeší) a je víceméně jistá.

MaT

Mně žena pořád vyčítala, když jsem skloňoval Pankrác nebo Florenc jako by to byl mužský rod (já to bral jako „ten autobusák“). Ale s tím „Pankrácu“ jste to myslím ještě daleko překonal… 🙂

Grossák

Z náměstí Bratří Synků na hlavní jezdí vlak.

Bert

Je pravda, že vlak z Vršovic bude asi pro většinu cestujících nejrychlejší a jezdí i dost často.

Kubrt

Chápu to dobře, že když půjde vše dobře, bude se 2029 jezdit do Písnice, a když hůře, bude se jezdit na Nové Dvory a zbytek trasy rozpracován?

Aleš

Citaci pana Witowského jste pochopil dobře.
Před měsícem a půl ale bylo zveřejněno, že se celý úsek Pankrác -Písnice zprovozní najednou v roce 2029
https://zdopravy.cz/metro-d-v-detailech-razba-35-metru-pod-povrchem-i-prvni-stanice-v-oblouku-111856/
a teď už se jen doufá…

Franklin

A nejen to. V roce 2029 se počítá i úsekem Náměstí Míru – Pankrác. 🙂

https://www.dpp.cz/metro-d/popis-projektu/harmonogram

q89

On toho pan radní A. před volbama nakecá… PR má dobrý, ale to je bohužel u něj všechno…

Pokud jde o metro, I.D2 i I.D3 nemají ještě ani zažádáno o stavební povolení, do Písnice je problém i s výkupem pozemků. Reálnější (a stále optimistické) zprovoznění dalšího úseku je tak 2032. (což neva Pankrác-Nové dvory je navržen na samostatný provoz).

Vladimír

Doufejme.
O to šlo původně v první řadě, nahradit ttasu C, kdyby bylproblém s Nuselákem.
Ale moudré hlavy rozhodly jinak, bude se budovat metro do Písnice.
Stejně, jako když politici prosadili metro do Motola, místo na letiště.
Tenhle stát je na nic.
Když vidím, co se během pár let postaví v Bangkoku, Praha je naprosto divné zkorumpované a hnusné (ohledně výstavby MHD) město.

PetrH

Metro na letiště je nesmysl a metro do Písnice je jasný přínos (běžte se podívat na zácpy na Libušské a na to množství autobusů přijíždějících na Kačerov), namísto „kdyby byl problém“. Časem ale bude i etapa na N.M.

Pat

Ano, ale vzhledem k tomu, že stavba Nové Dvory – Depo Písnice bude jen dostavění stanic na tunely postavené v této stavbě (a stavba depa), tak toto není nějak zvlášť pravděpodobný scénář. Víc bych se bál o úsek Pankrác – Náměstí Míru.

P_V

Ano, působí to komicky, když se píše o 3 km dlouhých „přístupových“ tunelech. Které budou pro jistotu dva a hodně velké. Něco takového bych čekal u ražby úpatního tunelu pod Himálajemi 🙂

Jiří Kocurek

A není jednodušší udělat to takhle, ikdyž je to někomu terminologicky proti srsti? Dělat tunely sice krátké, menšího profilu, ale po dostavbě nepotřebné, to moc velkou úsporu nepřinese.

Jarda Š.

Ty tzv. přístupové tunely mají umožnit příjezd vlaků z depa v Písnici.

jkjk

Celý úsek Písnice – Nádraží Krč má být ražen najedou (TBM) od Písnice (resp. Kunratic), razicí štít se pak má rozebrat ve stavební jámě Nádraží Krč. Úsek Olbrachtova – Nádraží Krč pak už bude ražen NRTM. Jiný postup tedy moc nedává smysl.