Největší jihoamerické aerolinky LATAM požádaly o ochranu před věřiteli
Boeing 787-9 v barvách LATAM. Foto: LATAM
Letecká společnost LATAM je další velkou leteckou společností, která požádala soud o ochranu před věřiteli. Největší dopravce v Jižní Americe
Tak je to správné a tak to má být. Akcionáři své firmě věří a tak jí půjčili peníze a chystají reorganizaci.
U Smartwings akcionáři své firmě nevěří a tak do ní své peníze dávat nebudou. Rovněž tak o reorganizaci nepadlo ani slovo.
Čeká se na státní garance a propouštět se bude až potom. Protože si určitě nebudou držet lidi pro které nemají práci.
Máme ještě co dohánět, abychom v kultuře soukromého podnikání dostihli země třetího světa.
Drmolíte neustále to samé, ale jste mimo. LATAM fakticky vyhlásil bankrot a vstoupil ochrany před věřiteli. Ona půjčka akcionářů je typu DIP a smí se uplatňovat jen a jen v režimu bankrotu (platební neschopnosti) a v podstatě to je záchranný systém, aby společnost nemusela zcela zastavit činnost a nespadla do „výprodeje“ věřitelů. https://www.investopedia.com/terms/d/debtorinpossessionfinancing.asp
Smartwings se v této situaci nenachází (minimálně zatím).
Nicky ma problém ze takhle do hloubky ekonomi ve skole jeste nebrali. Zatim stihli jen zaklady jako má dáti/dal
Mýlíte se, Smartwings i vláda prohlásili, že bez státní garance do konce června končí. V navýšení základního jmění akcionářům nic nebrání. Dříve se na tom neshodli a nyní o to nemají zájem. Jen čekají s nataženou rukou na stání garance.
To je fakt diskuse s brebentilem. Co se stalo LATAM pochopit nechcete a montujete do toho Smartwings hlava nehlava.
Co se stalo LATAM je zřejmé z článku, to mi nemusíte vysvětlovat.
Zajímavý je způsob řešení pokud chápete ten rozdíl:
1) LATAM požádali o ochranu a pomůžou sami akcionáři.
2) Smartwings nadále tvrdí že je zdravá společnost, ale bez státní garance skončí.
Já ten rozdíl chápu dost dobře. Latam se dostal za hranici běžného fungování, je v režimu bankrotu (podle článku 11) a ochrany před věřiteli. V podstatě tedy nemůže nakládat s majetkem, veškeré věci jdou přes soud, část majitelů schrastila nějakou tu likviditu na zachování chodu, jinak by zavřeli krám hned teď okamžitě, což je taková nepříjemná vlastnost bankrotu. Smartwings nejsou v bankrotu, minimálně v současnosti. Toliko rozdíl.
Já Nickymu rozumím, nejsou v bankrotu, takže není důvod se obracet na stát.
Ono ani tak nejde o ten bankrot jako o to, že je to věc akcionářů a u LATAM se dokáží domluvit. Oproti tomu u Smartwings ne a firma spoléhá na státní garanci. Akcionáři tak chtějí podnikat na státní riziko.
Chápu, jakákoliv firma potřebuje provozní úvěr až ve chvíli kdy spadne do bankrotu. Zajímavé pojetí.
Akcionářům nikdo nebrání financovat svojí firmu. Sami se rozhodli žebrat u státu. Zajímavé pojetí to opravdu je.
Nepřekrucujte to demagogu. O žádném úvěru nemluví. Naučte se číst.
No já jsem napsal JAKÁKOLIV FIRMA a věta je sarkastická, jestli nechápete to, že firmě v bankrotu nikdo úvěr nedá. Vůbec to nebylo o Smartwings (které nejsou v bankrotu), ale o nesmyslnosti takové úvahy.
Ale když už na to narážíte a užíváte silných slov demagog: zdopravy.cz dne 18. 5.
„Smartwings podle svých slov žádají pouze o úvěr nebo garanci za úvěr u komerční banky.“
https://zdopravy.cz/smartwings-odmitly-vstup-statu-do-aerolinek-chceme-jen-garance-rikaji-49116/
Kolikrát americké letecké spol. využily v minulosti chapter 11., nespočetněkrát a nikdy nekrachly.
To bych netvrdil. Za všechny Pan Am.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airline_bankruptcies_in_the_United_States#Chapter_11
American využili a nezkrachovali, US Airways využili a nezkrachovali, Delta využili a nezkrachovali, ……..
Tak to máme ty co zůstaly. A těch přes 30 dalších co už to nikdy nerozlétaly?
a kolik těch 30 airlines mělo tržní podíl ? prosím nemanipulujte.
Tržní podíl? Cituji vás: „Kolikrát americké letecké spol. využily v minulosti chapter 11., nespočetněkrát a nikdy nekrachly“.
Krachlo jich hodně. Nemám důvod s tím manipulovat, to je fakt. A byly tam i velké ryby.
A restrukturalizace se netýká lidí, ale zejména dluhů. Tedy peněžních toků, což je v režimu bankrotu tak nějak samozřejmé.
V současném ekonomicko-sociálním kontextu je jasné, že restrukturalizace Smartwings je nezbytná (linky, letadla, lidé) protože zůstávat u stávajícího obchodního modelu se jeví jako značně neefektivní a nákladné. Redukce je nezbytná a tak z malé společnosti bude ještě menší.
O jakém obchodním modelu v souvislosti s lidmi, letadly a lidmi píšete? A jaký je ten lepší? To mě dost zajímá.
Stávající je ten co mají a lepší je ten kdy se společnost dokáže přizpůsobit a pružně reagovat na poptávku tak aby létala s plnými letadly.
Takze nevite.
To je na nobelovku!
Troll Nicky jede ……
a co trollové atat, maďar a další?
Můžeme aspoň srovnávat, jak to vlastnicky funguje v zemích, které jsou někdy pořád již neoprávněně řazeny do skupiny zemí třetího světa.
„nedobre se na to divas Veverko…..“ su enem zvedave, jestli se toto, jak akcionari pomahaji objevi na to tech bannerech na sos smartwings, jak se snazi ukazat narodu, ze vsichni pomahaji a ze mame taky vsichni pomoct z dani..
To jste nemel. Uderka Smartwings zacne za chvili uradovat. Aby ne, kdyz se na jejich intranetu spolecne s apelem na minusovani nove objevuje primo link na konkretni clanek
a videl uz nekdo ten jejich intranet, mame screenshot? nebo je to akorat urban legend?
Pokud je myšlena EFA, tak ano. Tam to je. Není to žádná urban legend
Člověče koukam do ni a nikde to nevidim. A to se fakt snazim.
Karle, asi nekoukate do library/company documents
Ale koukám.
Az se nauci s photoshopem tak bude i screenshot
Ano, neni to urban legend
Uka