Největší dálniční staveniště: V pátek začne stavba dalšího úseku D3
Vizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSD
Celkem má dálnice měřit 170 kilometrů, v provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3 od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k severnímu okraji Českých Budějovic.
O kolik Kč více bude stát jeden dálniční most navíc pro 4 pruhy a krajnici nad kruháčem u KAPLICE NADRAŽÍ, na křížení s 157?
Špičkově udělaný video a ač nejsem expert, tak i projekt dálnice s příslušenstvím se mi zdá naprosto dokonalý. Ve srovnání s tím, co už existuje
Je myšleno to co má ŘSD k D3? Obecně, musím konstatovat, že PR v tomto ohledu má ŘSD opravdu dobře zpracované. V kontextu s vizualizací S10, co má konkurence, fakt minimálně o řád lepší level. Problém začíná s uváděnými časy, pořád se nějak mění, a to ve smyslu posunu do budoucnosti 🙁 . Na druhou stranu, protistrana, to zase dožene reálnou výstavbou. Mimo rychlost výstavby, vnímám i jiný kvalitativní rozměr. Prostě jezdím po A5 dostatečně často a vždy se na ni těším. Je to takový komplexní pocit, který neumím konkrétněji popsat.
A5 vnímám stejně, hlavně ve směru k hranicím. Nejspíše za to může mírný provoz, téměř žádné propady rychlosti a přiměřená klikatost.
Nevíte kdy se tak začne stavět D7 u Chlumčan?
https://zdopravy.cz/obchvat-chlumcan-na-d7-se-zacne-stavet-v-unoru-100821/
Wow, takze nejspis pristi rok bude rozestavenych 5 useku najednou, pres 40km dalnic! Snad to neni naposledy 🙂
podobně dlouhý rozestavěný úsek v kuse by snad mohl být na D35 v letech 24-26, a to 43km od Ostrova po Opatovec, nebo žeby až po Staré Město, tj. 60km? 🙂 a k tomu možná D35 Plotiště-Úlibice dalších 43km a nebo 41km úsek D11 od Jaroměře přes Trutnov na hranice? Musíme doufat
Kolik dekád už to má zpoždění?
Důležité je, že se konečně staví. Ucelená dálnice do Rakouska je ale pořád docela daleko.
Ucelená dálnice do Rakouska je pouhých 20 km v absolutní rovině. Jmenuje se D52.
Která jde po 16ti letech znovu na EIA. Takže je pořád šance že bude dřív dostavěna ta D3. Obojí docela tragédie.
https://zdopravy.cz/dalnice-d52-jde-po-16-letech-znovu-do-procesu-eia-nove-mlyny-prekona-po-moste-100731/
No to ví ti mrtví od Nažidel dobře, co bylo slibů…..
Předposlední úsek D3 začne letos? Podle toho, co je na ceskedalnice, došlo k posunu mnoha úseků dálnic o rok. Jak u D3, tak D35. Na D35 letos zřejmě nezačne nic, přitom třeba obchvat Vysokého Mýta by šel postavit rychle. Začne sice cca 50km, ale z toho 20km na D6, což je jedna z nejméně důležitých dálnic.
Po té tragédii z minulého pátku ve Stochově jsem rád, že D6 vůbec existuje, a že nemusím jezdit po staré silnici, z které mám kvůli tomu traumata. Doufám že během příštího týdne začne i přeložka Krupé.
Oni posunuli D35 kolem VM? Ach jo, takto se té dálnice nedožijeme…
Na D35 se nikde nic neposunulo.
Nemluvím o fyzickém posunu, ale časovém. Obchvat VM se měl tuším stavět letos, pokud to posunuli o rok později, je to škoda. Ikdyž pokud pak zprovozní delší souvislý kus dálnice, tak to dává smysl.
4 úseky D35 mají aktuálně zahájení 2023, další 2 úseky ve 2024.
Karlovy Vary jako jediné krajské město nemají s Prahou přímé spojení Ani po dálnici, ani po železnici. A ten kraj podle toho taky vypadá. Propadl na post nejchudšího kraje ČR, v kraji je vysoká nezaměstnanost a pokud už někdo práci má, tak jeho plat hluboce zaostává za republikovým průměrem. A ten rozvor se neustále zvětšuje. Pokud tedy nějaký kraj potřebuje urychlené vybudování kapacitního spojení, tak je to ten Karlovarský. Jinak tam žádného investora nikdy nikdo nedostane.
Čistě technicky Liberec také nemá ani dálniční ani přímé železniční spojení s Prahou. I když všude jinde ve světě by tu rychlostní silnici za dálnici považovali.
Po D10/R10 je Liberec relativně dobře dostupný. Faktem však je, že železniční spojení je tragické. V každém případě i Liberec potřebuje kvalitní a přímé spojení.
jenže R10/D10 nevede do Liberce 😉
všichni víme jak je to myšlené, ale rejpal si rejpne… navazuje na ní z Turnova kapacitní I/35.. takže Liberec má s Prahou kvalitní dálniční spojení jen část není jako dálnice značená
Jenže KV by neměl být ani kraj a navíc po tom co tam skoro nežijí Rusové, tak je to velice smutný kraj.
Karlovy Vary byly v minulosti krajem vždycky. To jen soudruzi z nich udělali provinční skanzen, který dojili o potřebné devizy. Bez toho, že by do kraje cokoliv investovali zpět. Situaci „vylepšila“ i poslední územně správní reforma, která kraj připravila o 1 300 km2 území a narušila historické vazby v regionu. Do KV kraje historicky patřila Kadaň, Klášterec nad Ohří, Podbořany, Lubenec, Jesenice, Planá, Manětín, Konstantinovy Lázně, Tachov … Smutný, leč krásný kraj, to je …Kraj sklízí následky politických rozhodnutí minulých vlád. Pro vlády zde není dostatečně početná voličská základna a tak je kraj vytlačen na okraj zájmu. A s tím… Číst vice »
KV mají přímé žel. spojení s Prahou, dokonce snad z dvou stran (ústí, občasné pendolino od chebu).A silnice I/6 taky není nejhorší a staví se D6!!! Tak celý KV kraj je takový dost stranou, otázkou, zda měl vůbec vznikat, zda to stále neměly být západní Čechy s Plzní jakožto krajským městem…
Železniční spojení není přímé, je dost s oklikou, akorát se tam dá dostat jedním vlakem. Za 3 hodiny a 19 minut. Přímé spojení tam má akorát autobus za 2 hodiny.
Sám jste si sám odpověděl. Vy byste chtěl jet z Prahy do Varů (115 km) vlakem přes Plzeň a Cheb anebo přes Ústí nad Labem a Chomutov v nejlepším případě 3:19 hod. (ale spíš skoro 4 hod.)? D6 se staví od 80. let a výsledek je zřejmý. Kde nic, tu nic. Místo toho 40 let trvající jen „rádoby diskuse“, ale nikdo z těch diskutujících do kraje nepřivedl ani jednoho investora (krom Parku v Chebu) a taky nikterak nepomohl zastavit ekonomický a sociální propad kraje.Jde právě o to, aby ten Karlovarský kraj právě nebyl „dost stranou“ (to z něj činí právě… Číst vice »
Já tomu asi nerozumím. Takže třeba Jihlava přímé spojení s Prahou po železnici má? A po dálnici? A Ostrava? Není to tam taky se zajížďkou?
Jihlava má dokonce D1 na svém katastru! Se železničním spojením je to horší. Do Ostravy vlakem dojedete prakticky za stejnou dobu jako do těch Varů, ač vzdálenost je více než dvojnásobná. A D1 do Ostravy už tak moc nechybí. Chápu-li to správně, vám jde především asi o D35 …
Po dokončení dálnice za Krušovice je karlovarka rychlá a dostačující…
Opakuji: rozhodující není a nemůže být jen kapacita, ale kapacitní liniové stavby mají rozměr a dopad do oblasti sociální a ekonomické, které jsou výraznými faktory rozvoje regionu. A přesně o to tu v případě KV kraje jde.
A okolo bohaté Německo… dálnice do Varů fakt netřeba.
Vaše šotohodnocení je opravdu mimo. A na okraj, vy znáte osobně ten region na obou stranách hranice? Kdyby totiž ano, nemohl byste napsat takový nesmysl.
Konečně se vyhneme těm skrytým horizontům mezi Kamenným Újezdem a Velešínem.
A nepříjemné serpentině pod Netřebicemi…
Včera večer jsem to jel. Skvela zpráva. Už to dostavte celé, ten usek ve Středočeském kraji chybí jako sůl.
To jsem zvědav, zda se letos začne s dalším úsekem…
Nezačne. A kdo ví zda se začne příští rok.
Spíš ne, vzhledem k tomu, jak se v poslední době protahují výběrová řízení na zhotovitele. Hlavně kvůli dotazům uchazečů – a to neříkám, že jsou dotazy špatně, spíš ten systém je, jako spousta jiných věcí, značně neefektivní.
Výborně, to „účko“ v úseku Kaplice nádraží bylo šílené….jinak krajina okolo krásná, nicméně hrozně nebezpečná cesta.
Jenže to účko si užijeme i po dokončení úseku Velešín–Kaplice (sjezd z dálnice bude na II/157, takže pak k nádraží a přes koleje – sice to nebude účko, ale problémového místa se do dokončení Kaplice–Nažidla nezbavíme…)
Proč se nestaví na hranicích hned tak aby Rakousko spojilo hranice max. 2024? Složitější úsek Kaplice – Nažidla se přeci může udělat pak..?
Úsek Kaplice – Nažidla se má začít budovat letos. A úsek Nažidla – Dolní Dvořiště příští rok. Takže to bude v roce 2025. Teda doufám, že to zase neposunou.
Kaplice Nažidla mají letos jen stavební povolení a výběrové řízení, zahájení stavby je posunuto na příští rok. Úsek ke hranicím má pak vše v příštím roce (nemá stále územní rozhodnutí)
Ono je záhada, proč se ty poslední čtyři kilometry na hranice nebuduji jako jedna stavba s úsekem Kaplice – Nažidla.
No ona to zase taková záhada není, ten poslední úsek je rozšíření obchvatu na plnej profil.
Protože Rakousko zahájí stavbu na hranice nejdříve za 3 roky spíše ještě později. Nemají tam ani EIA ani pozemky nic.
Jeden aby na ty Rakušaky pořád čekal, než se rozhoupou 😁
Jako u Mikulova?
Jo…, přesně to mne taky napadlo. Prostě o rakušáky bych se až tak neobával. Jak jsem se již zmínil, nevím zda k A5, či S10, ale ať Asfinag začne, kdy začne, stejně tam na D.D. bude dřív než naši. Úplně ideální by bylo, až se rozjedou, aby si ty 4 km přes Dolní Dvořiště do vnitrozemí udělali z chodu, jako brigádičku. Nám by to fakt pomohlo. Prozatím se mohou u Dunaje v klidu opírat o lopaty.
Tak za mě teda ne. Já bych radši aby to byla naše dálnice, než rakouský „S“. Z toho úseku mezi hranicema a A7, kde se jezdí 110, bude ještě mrzení až to bude celý propojený.
Na to se čekat nebude. Smlouva o napojovacím bodu je už řadu let uzavřena. Stavba úseku Rainbach-Nord – Wullowitz bude zahájena nejdříve 2028.
Jo ale do Freistadtu mají hotovo dávno a dál čekají až co my, páč zkušenosti mají….
Krátký úsek u hranic vede v trase stávající silnice a je nesmysl ho stavět v předstihu. Klíčový je ten předposlední.