Nejsou strojvedoucí, rok pojedou autobusy. Na dvou tratích kvůli nedostatku personálu odřekli vlaky

Motorová jednotka Alstom Lint, která nasazuje Transdev na tratích v Porůří. Foto: TransdevMotorová jednotka Alstom Lint, která nasazuje Transdev na tratích v Porůří. Foto: Transdev

Omezení platí na celý rok.

Roční náhradní autobusovou dopravu zavedla společnost Transdev na dvou železničních linkách v Severním Porýní-Vestfálsku. Zatímco běžně jsou důvodem takového omezení stavební práce na trati, v tomto případě zůstanou koleje opuštěné z jiného důvodu. Dopravci chybí personál.

Náhradní autobusovou dopravu po dobu platnosti jízdního řádu 2024/2025 oznámil dopravce na svých stránkách, stejně tak organizátor dopravy Verkehrsverbund Rhein-Ruhr. Důvody omezení neuvádějí, přišla s nimi místní média, například Lok-Report. Za rušením vlaků je nedostatek strojvedoucích.

Omezení se týká linek RB 36 Oberhausen – Duisburg-Ruhrort und RE 44 Oberhausen – Bottrop. Výluka přitom nemusí skončit ani příští rok. Správce infrastruktury zde plánuje výluku kvůli stavebním pracím na rok 2026. Lok-Report připomíná, že jde o tratě, na kterých bývá při nedostatku personálu pravidelně železniční provoz omezen a spoje nahrazeny autobusy.

Německá železnice se s nedostatkem personálu potýká několik let, nejde přitom jen o strojvedoucí, ale také například pracovníky provozu dráhy.

Tagy nedostatek strojvedoucích Německo omezení provozu na regionálních tratích Transdev
115 komentářů