Nejsou lidi. RegioJet zruší stevardky ve většině autobusů, cestující o nápoj nepřijdou
Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet
RegioJet během léta skončí na většině vnitrostátních linek se službou, která pomohla žlutým autobusům k jejich velké expanzi. Kvůli nedostatku
Dobrý večer, pry bude končit autobusova preprava Most-Chomutov-Praha? Co je na tom pravdy?
Ne že nejsou lidi, ale nejsou na ně peníze. Jančura tají skutečný stav finančního zdraví své firmy.
Ja bych si za servis klidne priplatil, cokoliv je lepsi nez zelene peklo.
Pokud jsem správně četl, stevardi budou dále tzv. na zemi tj. na odbavení před odjezdem z Prahy či Brna, kdy vyřeší případné reklamace, dezorientované lidi apod. A řidiči asi budou odbavovat ve stanicích, kde RJ nemá personál. To mi dává smysl. Aby jim to šlo efektivněji, budou mít QR kódy, kdy řidič bude mít čtečku a nebude muset vozit hromadu papírů na celodenní linky, do kterých dopisoval nové registrace, škrtal staré atd. To dává smysl.
Duvod je jasny, cenova valka s FlixBusem a snaha o co nejnizsi naklady 🙂
Tak snad Flixbus vyhraje a Jančuráka potopí…
Na jednu stranu by mi ho bylo asi lito, protoze opravdu pozvedl jak autobusovou, tak zeleznicni dopravu na jinou uroven a donutil ostatni(jmenovite teda hlavne CD)k vyraznemu zlepseni.Na 2 stranu by dostal zpet vlastni medicinu, jelikoz kazdy vime, jak uspel na trase Brno-Praha, diky cemuz je dneska tam, kde je…
Není mi úplně jasné, čím povznesl úroven na železnici. Porovnání s ČD bych snesl ve chvili,až bude vypravovat 7000 vlaků denne. jeho věčné argumentace bez dortací je smešná, neboť stát nění pouze vydělečný,ale také zařizuje určité služby pro jeho obyvatele. Nejlepe s nima vymetli myslím, že ve Vídni, kde pokud se nepletu cca rok zpět otevřeli nové nádraží a on si myslel, že dostane nejlepší plac .
IGCT: Já myslím, že „jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet“ = mezi nimi si těžko vybrat, ani jeden to nedělá „pro lidi“, ale pro svůj zisk a ukojení svého ega – žádní filantropové a altruisté to nejsou.
Máte pravdu. Ovšem najde se jistě dost takových, co se před spaním za Radima modlí. 😍😇
Zdali jsou mezi nimi i jeho zaměstnanci, už tak jisté nebude.
Podnikání se prostě dělá pro zisk, Honzo. A pokud se vedle toho i uspokojí potřeby lidí, o to lépe.
Počkejte – no nééé ono se faakt podniká pro peníze? Jéé tak to jste mě teď otevřel oči. A já myslel že se ty autobusy a lidi zaplatí sami. Nebo pánbůh to zaplať? Ty ty ty Radime, tak ty to děláš pro peníze, styď se, proč to neděláš pro ty lidi co? Tak jako ostatní, třeba tady pan železničář v důchodu taky nepracoval celej život za peníze ale zadarmo – pro lidi
Docela se divím, že Radim nevytáhl nacionální kartu. třeba jako ( německé) Penny – Nakupujte hezky česky. To by mohlo znít hezky – Jezděte hezky česky. Nebo České zadky na české sedačky v českém autobusu. 🙂
sedačky jsou německé vyrobené v Turecku a autobus je španělsky 🙂
A ten motor a podvozek Scania nebo Volvo bude zase jiná země 🙂
Přesně tak, Jančura platí daně zkorumpovanému Babišovi, zatímco Flixbus je platí poctivé Merkelové. 🙂
Petr: Pravým důvodem budou mzdové náklady u cest převážně 60 minut jízdy, kdy autobus hodinu jede a hodinu stojí. U tras Praha – Brno, Brno – Ostrava půjde o snahu přesunout cestující z autobusů do vlaků, na které se chce Regiojet zaměřit.
Až bude Jančura nakupovat české autobusy, české vlaky a české sedačky, tak to říkat může. Zatím kupuje ty nejlevnější šunty na trhu – tak jen ať mu Flixbus vrátí to co on dělal jiným.
Až do dna Radime, velkorysost vždycky chyběla
Tý jo,dík za vysvětlení pane Jiřík.Doteď sem vůbec netušil že ty žluté autobusy jsou levnější než tradiční a na všech trzích zavedená značka Sor
Nejlevnější šunty na trhu??? Víte kolik stojí ten Irizar? Kdy jste jel lepším autobusem? A co mají za šunty ty maličkatí dopravci, co jezdí za výplaný pro Flixbus??? Čínské Scanie, odporný Setry s deginem devadesátek, Mans Lions coach a podobný plečky.
Pán bude zřejmě odborník. Odporná Setra, plečka MAN. No ty brďo, to je materiál.
Lidi jsou, jen je třeba je patřičně zaplatit.
A jejich mzdu zaplatí cestující… Asi tak.
tak jaá myslím, že hlavní důvod je ekonomika a konkurence
Dost me to mrzi, protoze to bylo to, co ze zlutych autobusu delalo to, co jsou. Ale chapu ze situace na trhu prace je dost proti zamestnavatelum
Tak ahoj RJ, veskerou vyhodu si ztratil u me 🙂
Mistře Jodo, vy nejet Regiojetem už?
Na lince do KV neruší, ale stejně na mnoha spojích nejezdí……
Tak třeba teď bude KV spolehlivější, když odepsal většinu linek… Jinak za mě logický výběr podle délky jízdy, byť mě to taky osobně mrzí…
Jednou to přijít muselo. Ale aspoň se nevymlouvá jako obvykle a na rovinu řekne, že nejsou lidi.
To právě je ta výmluva
Asi neznáte nikoho, kdo tam kdy pracoval.
Tak se pochlubte, co říkaj ti, co u něj někdy pracovali. Bohužel sám nikoho takového neznám.
Stačí zadat do googlu „práce u regiojetu“ či „práce i studentagency“ a uvidíte hned zkušenosti těch lidí…
zadal jsem do googlu, vyhledal jsem…chce se z toho opravdu zvr*** Dal bych to povinně přečíst všem cestujícím před nástupem do autobusu/vlaku, ať cestující ví, co podporují. Věřím, že dost by si tu cestu s Regiojetem rozmyslelo.
Já tu pracuji 6 let. Práce mě baví. Ale kvůli těmhle změnám budu muset skončit.
Je to naprosto přirozený a rozumný vývoj. A je správné osekat náklady na činnosti nesouvisející s primárním účelem – dopravou cestujících za rozumnou cenu. Další na řadě k eliminaci budou průvodčí ve vlacích.
To už se zkoušelo na jedné lince a zjistilo se, že tak radikálně klesly tržby, že ty průvodčí tam vrátili…
Na které lince? Beroun – Písek průvodčí nejsou a všichni jedou zadarmo, jiné zbytečné motoráky se 4 cestujícíma naopak mají průvodčího. Možná by stačilo na vedení přemýšlet.
Průvodčí ovšem ve vlacích nejsou primárně kvůli cestujícím, kontrola jízdenek je jen malou částí jejich práce.
RJ NEMÁ ve vlacích průvodčí.
Hlavne si pletete pojmy pruvodci, vlakvedouci(toho ma samozrejme i RJ) a stevard 🙂
A povolují předpisy, aby jel vlak bez vlakvedoucího nebo průvodčího ? Teď myslím soupravu – mašina plus vagony, ne jeden orchestrion, tam to asi ohlídá strojvedoucí.
Ani ČD už nemají vlakvedoucí a průvodčí v původním smyslu toho slova, protože už dávno je prioritou jejich činnosti ta „přepravní“ část a o dopravní záležitosti má v povinnostech strojvedoucí – a jak je to upraveno u „privátů“, to je jen jejich vnitřní záležitostí, pokud při tom dodrží obecná pro všechny dopravce platící ustanovení předpisů vydaných SŽDC.
Podle mě se reálně vůbec nic nestane. To téma je mediálně a šotoušsky chytlavé, ale myslím, že pro většinu cestujících ve skutečnosti rozhodují jiné faktory. Kdyby ty stevardky byly opravdu tak důležité, tak by se dávno zavedly po celé Evropě (přinejmenším v zemích s nízkou cenou práce v poměru ke zbytku provozních nákladů).
Reálně je pěkný sledovat ty šotoušské přemety – stewardky jsou špatný, ale bez stewardek je to taky špatný.
Tak tak… kde bude bus výrazně rychlejší a pohodlnější než vlak, nebude nikdo řešit stewardky. A pak je tu ještě faktor ceny jízdenky.
On je někdy bus pohodlnější? Nezažil jsem jedinou trasu, kde bych si řekl, jo ten bus je oproti vlaku pohodlnější.
Liberec, KV? 🙂
Rychlejší jistě – ale pohodlnější ???
Ano, jsou lidé, a počítám se mezi ně, kteří autobus před vlakem preferují i při podobné jízdní době.
Znamená to teda konec palubního prodeje? O to hnusný kafe z automatu nestojím, ale možnost koupit si třeba studenou kofolu za dobrou cenu byla fajn.
Vypadá to tak, bohužel
Regiojet ruší stewardky, protože náklady na ně rostou = je to špatně.
Regiojet by zdražil jízdenky, protože má vyšší náklady = je to špatně.
Regiojet ruší papírové jízdenky, které musí využívat minimum cestujících = je to špatně.
chybí už jen: Regiojet se ruší 🙂
Tak z toho by šotouši samozřejmě měli druhý Vánoce. 🙂
Nejen oni, ale i konkurence železniční a autobusová a i samotní zaměstnanci Regiojetu, neboť firma se svými zaměstnanci zachází jak s otroky. Nebude žádné škody, když žlutá zmije chcípne v tržním prostředí…
To nebylo chytry
..no, tak tady si někdo vylévá žluč a nenávist, že IGCT?
Ani ne, já jen žluté zmiji přeju její vlastní medecínu. Nemám nic proti ostatním dopravcům. A záleží mi víc na blahu a pracovních podmínkách zaměstnanců než na úspěších majitele.
IGCT: Nechte mě hádat – jste fanoušek (nebo dokonce zaměstnanec) ČD a roky závidíte RJ úspěch?
Nejsem zaměstnancem ČD ani jiného dopravce. Je mi jedno, jestli jedu s modrým/černým/zeleným/. Žlutému se zásadně vyhýbá, protože nechci podporovat satanášského dopravce. Jen nechci podporovat firmy, které své zaměstnance brutálně šikanují a je to o nich známo. Proto nepoužívám služeb Regiojetu, Amazonu, Alibaby, České Pošty…
… ale čínskej telefon, počítač, oblečení předpokládám nevadí.
…asi tak jako českému zákazníku ceny volání a dat v ČR…
…do švestek nevydrží.
Nevypadlo vám tam „m“ na konci toho slovesa? A kdybyste nevydržel už i dříve, to vaše hloupé a stále stejně se opakující pruzení by tady asi většině lidi ani nechybělo …
A on ty otroky někdo nutí tam dělat? Jaké podmínky tam panují, zhruba tuším, ale když to zaměstnanci snášejí, je to jejich problém.
Lidi jsou, ale nebudou pro pány podnikatele pracovat za pár šupů,
Ale cestující za pár šupů jezdit chtějí. A kruh se uzavírá
co je to za blábol? 75 procentní slevy nařídila vláda, platí se z daní nás všech, jízdenku podnikatelům stát proplácí v plné výši či se snad pletu?
Mě nikdo žádné slevy neproplácí, já je naopak platím z daní…
Herold: vy nemáte děti nebo nebudete nikdy v důchodu?
Muzete mi vysvetlit, jak jste dosel k presvedceni, ze podnikatelum listky proplaci stat?
Zjevně myslel podnikatele v oboru (osobní) železniční dopravy – to je tak těžké pochopit?
Tak jste si kopnul, pane, ale kdyz pise v “plne vysi” tak by me zajimalo, jak to mysli.
Za duchodce a studenty je to 75%, tak kde je tech 25%. Anebo to mysli jinak?
No, lidi chtějí taky levná data a nedostanou je….
asi se za levná data málo demonstruje
A za levné lístky na vlak se demonstrovalo??? Že jsem si nevšiml
Je to jen nabídka poptávka prostě ty lidi neumí/nechce dostatečně zaplatit. Za 90 nikoho nesežene za 120 už ano a za 150 si může vybírat.
Přesně.
Ale boj se zeleným není jednoduchý
Pokud tam noviny budou, klidně se obsloužím sám
Kolik to stálo? Praha – Brno třeba 400-500? (mzda za 3 hodiny, nějaké odvody) – to je 10-15 korun na osobu, což není zase tak úplně málo
Musíte si ale uvědomit, že z pohledu firmy je steward víceméně nekvalifikovaná práce (narozdíl od řidiče nebo strojvedoucího, které nutně potřebuje i s jejich kvalifikací) a pro funčnost provozu nejsou stewardi v busech potřeba, je to služba „navíc“ čistě pro pohodlí cestujících. Takže firma si spočítá náklady a vyjde jí že než zdražit jízdné (protože všechny výplaty jsou čistě z jízdenek) se vyplatí nechat ceny nebo vypustit „postradatelnou profesi“.
Vypustit profesi je také řešení situace nabídka vs poptávka.
Máte v podstatě pravdu, nicméně si myslím, že silně podceňuje význam služeb, protože to je ta věc, která jednotlivé konkurenty odlišuje. Cestující tak nějak očekává, že se dostane z bodu A do bodu B a schopnosti řidiče většinou příliš neřeší (pokud není hodně špatný). Ale naopak to, že se někdo na něho po cestě usmívá a nosí mu, co mu na očích vidí, může u zákazníků hrát hodně významnou roli. Ale můžu se plést, ukáže čas, kdo má pravdu 🙂
To rozhodně, ale obchodně to musí vyjít jim, ne nám, tak uvidíme.
No, pravdou je, že lidé jsou na dopravce zvyklí a pokud nepřijde někdo jiný, kdo nabídne víc, tak asi nebudou přecházet k někomu jinému (stejně nakonec zjistí, že není moc ke komu).
No vidíte. Na lince do Liberce má rozumnou jízdní dobu jen Regiojet a Flixbus (vlak zde hraje jen roli doplňku pro ty, co nemají auto a potřebují jet v čase, kdy už je RJ i Flix vyprodán) a RJ má menší zpoždění než Flix, takže i bez stewardek bude RJ pro většinu lidí nadále dopravcem první volby na této trase.
Copak recept- nejsou-li domácí, dovezeme levnější zahraniční, nefunguje? Když ne Bulharky, Rumunky, Makedonky, Ukrajinky nebo Moldavanky, tak alespoň Mongolky, Filipínky, Bangladéšanky.
Ukrajinky a Moldavanky jsou velice krásné holky. Jezdím na Ukrajinu často a už mě napadaly choutky, že si v Kyjevě najdu nevěstu 🙂
Je to škoda. Teď tedy už nebude po kom počumovat. Hezké baby, proto jsem s nimi jezdil.
hezký baby ať raději pracujou v jiným průmyslu, a určitě za víc
zejména, když před časem jezdily v plavkách v rámci jakési reklamy na dovolené 🙂
A co prostě místo těch okecávaček říct, že „agenturní“ holka z Ukrajiny na úklidu má lepší pracovní podmínky i finanční ohodnocení… Ono za těch pár drobných mu to nikdo dělat nebude…
Slušný peníze mají za ty cizince zejména pracovní agentury.
To ano „seberou“ jim přibližně polovinu, ale, vysledek je pořád hezčí, než u žluté stewardky…
Nejsou lidi! Tak dnes čtem o zrušení stewardů, zítra to budou řidiči? Strojvedoucí? Lidi jsou, polské drůbeží objednané na zakázku (co nejlevněji) půlku republiky nevybilo. Jenže základní poučka personálistů říká, kdo neuspěje v konkurenčním boji o zaměstnance, neuspěje ani v konkurenčním boji o zákazníka.
A kdo lže, ten krade, kdo krade, ten vraždí a kdo vraždí, skončí na šibenici, dodala by teta Kateřina.
Máte pro nás ještě nějaké podobně světaborné odhalení o firmě, které narostl loni počet cestujících o 29%?
A steward/ka je stejně důležitý jako řidič? Nemůže být naopak možné plat řidiče o něco zvýšit a tím ho udržet, když se steward/ka ubere? (a o přetěžování řidičů prosím pomlčte, v autobusové dopravě je časté, že cestující odbavuje řidič)
Stewardky jsou pro RJ sakra důležití…bez nich by RJ nikdy nebyl tam kde je. Filozofie firmy je na stewardech postavená. S nimi stojí, s nimi padá…
Váš názor Vám nelze upírat.. ale z jiného pohledu je toto tvrzení holý nesmysl.
přesně tak. strojvedoucí i řidiči (zejm. v kamionové dopravě) brzy skončí taky. možná za deset, možná za dvacet let, ale určitě skončí. normálně bych se i vsadil, že na dráze to bude dříve, protože je to daleko předvidatelnější systém a navíc má dopravní cestu víc oddělenou od zbytku světa…
Podobný blábol jsem slyšel před 40 lety- všev budoucnu budou dělat roboti a lidi se budou věnovat jen filozofii a umění. 🙂
No, já si něco podobného pamatuji z dob ještě dřívějších: „poručíme větru, dešti“ …
Otázka trochu mimo, ale nevíte někdo, zda se plánuje omezování autobusových spojů Brno – Olomouc – Ostrava s nástupem dopravce na téměř paralelní trase?
Co se chystá? Flix nebo něco jiného?
Omlouvám se, nenapsal jsem to přesně. Myslel jsem to tak, že Regiojet bude nyní vlaky zajišťovat trasu Brno – Přerov – Ostrava, tak zda nedojde k omezování autobusových spojů na trase Brno – Olomouc – Ostrava
To bych rekl,ze urcite ne..Vlak bude v zavazku a busy na komercni riziko, a uz ted jsou busy nekdy i tydny dopredu, zejmena v patek a v nedeli, vyprodane…RJ si nebude rusit jednu z nejlukrativnejsich linek na ukor vlaku, za ktery dostane zaplaceno stejne, i kdyz pojede poloprazdny(coz nepojede, protoze to tak neni ani ten za CD)
Tak se šotouši dočkali – už nebudou obtěžováni stewardkami, co jim lijou násilím do krku kafe a vnucují noviny.
možná i někdy zas začnu jezdit žlutýma, protože aby mě někdo 5x krát za jízdu opruzoval se sluchátkama, novinama nebo kafem, to fakt nenáším
Dotaz:
A je to opravdu jenom proto že nejsou lidi? Není to třeba úspora za každou cenu?
Osekává to solidně. Možná do tý kooperace s flixem měl jít.. .
Jančura je hlavně tlučhuba. Jsem moc rád, že mu Flix naordinoval jeho vlastní medicínu. Ať se Jančurovi vrátí 2x tolik toho, co zasel. Kdyby v naší zemi existovala spravednost, tak by byla stanovena soudem trvalá renta majitelům zničených dopravců. Nikoliv jednorázová a směšná pokuta. Jančura je prostě takový“ Babiš v dopravě“. No, na každou svi** se vaří voda…
…
Je to smutné, když je někdo tak plný nenávisti k úspěchu druhých…
Jakých druhých, když jde jen o jednoho konkrétního gaunera? Nevšiml jsem si, že by někdo další dělal takové lotroviny, jako ten jeden „jedině a vždy nejlepší“.
ad železničář v důchodu-přesně tak, jak říkáte….
Jančurova firma je soudem usvědčená z porušení zákona. Kdo porušuje zákony, je zločinec a patří do vězení.
„U RegioJetu změní i způsob odbavení. Tradiční papír A4 s plánkem autobusu a čísly jízdenek nahradí snímání přes QR kód“ Zatím mi (kromě mezinárodních spojů) vždy stačilo jen ukázat číslo jízdenky poznamenané na papírku. Znamená to snad, že o cestující bez smartphonů už RJ nemá zájem?
Nevím detaily, ale i u FlixBusu nastoupíte bez smartphonu – mají seznam jmen a čísla rezervace.
QR kód sa nechá aj vytlačiť na papier.
Takže zhoršení služeb. Dneska stačí číslo jízdenky, pokud člověk jezdí pravidelně, nepotřebuje ani to, když jezdí se stejnými stewardy. A vlastně taky asi skončí samostatné cestování menších dětí, kdy stewardky byly super a dohlédly např. na to, aby dítě vystoupilo nebo v případě nějakých problémů informovali rodiče atd. Holt zpátky do auta, bohužel.
@petr776 pravda, takhle jsem kdysi začínal cestovat sám…
Myslím, že když nahlásíte číslo jízdenky, případně aj jméno, tak vás odvezou.
to sice jo ale ručně se opisuje poměrně blbě
To nedělají dobře, to akorát nahraje Flixbusu.
Mezi Plzní a Prahou už jim většinu cestujících sebral vlak, tohle sebere i ten zbytek – kromě těch, kdo potřebují na Zličín a ne do centra, nebo kromě těch masochistů, co po dlouhé cestě po dálnici chtějí zažít ještě dlouhou cestu metrem za další desítky korun… Škoda, že Jančura nešel dřív do vlaků i na téhle lince. Teď přišel i o velkou konkurenční výhodu oproti Flixbusu, zůstaly noviny a špatný kafe zadarmo.
Tak na Plzni je to taky ve velkém problém v tom, že tam snad dva roky se nedá normálně po té dálnici projet a vlak se mírně zlepšil a nasadil dumpingové ceny, aby se srovnal s autobusy.
Zrovna na Plzeň to není ze Zličína dlouhotrvající cesta a lidí tak jezdí pořád dost.
Jak si budou moct cestující dojít sami pro kávu?! Nemá být cestující náhoudou po dobu celé jízdy připoután… Už vidím, jak nese kafe, autobus sebou drbne a někdo jinej má kafe na klíně 😆
A jak pohlídají, aby si někteří cestující nešli pro kafe pětkrát?
Nepohlídají. I tak to bude levnější, než platit tu stevardku.
Když jede stevardka a je plný autobus, platíte za servis po celou dobu jízdy cca 5 Kč. Na některých linkách i méně
Však to kafe je na tom to nejlevnější, to je dražší i ten kelímek…
zvlášť když nevracejí ty hnědý podšálky!
copak podšálky, ale ty kosti od kotlet za sedadly !
Myslím že to kafe nemá moc velkou cenu, to se dá pít fakt jen z nouze..
Hitparáda to není, kavárna to není. Ale z hlediska „kávy z automatu“ patří ty směsi k těm nejlepším na trhu.
A jak se bude řešit situace, kdy autobus cukne a cestující poleje kafem jiného cestujícího, a poničí mu třeba drahý oblek, nebo bílé šaty? Bude za škodu zodpovědný ten cestující, nebo přepravce?
Super bude bezprostředně po rozjetí ta fronta v uličce.. 😀
A pak ti, co si svou kávu zdárně vyrobí, se budou prodírat s vařícím kelímkem zpátky na svý místo.. 😀
A čistit kávovar, doplňovat sypké směsi a kelímky bude kdo? Cestující?? 😀
Jediným řešením bude cedulka na kávovaru: MIMO PROVOZ!! 😀
A uvolněný personál přesunou na vlaky?
Na zahraničí
Nebo se jim na to vykašlou, když dneska jezdí relativně normálně a jsou každý den doma a jinak by museli trávit čas někde v cizině.
Tak někteří na zahraničí vyloženě chtěli… buď je dají na zahraničí, nastrkají se kam se dá, nebo půjdou no…
Podle mě půjdou min. některý na R Brno – Ostrava.
To je dost nepravděpodobné 🙂 Zřejmě Vám uniká skutečnost, že do autobusu stačí klasická lékařská prohlídka, ale do vlaku ne. 🙂 Tam jsou nároky na zdraví daleko vyšší – ať už co se týče zraku/sluchu/kondice. 🙂 Není to z nařízení ČD/RJ/LE… je to z nařízení ministerstva dopravy.
tak vcelku pochopitelné …
ale miluju to „ptydepe“ tiskových zpráv… ja bych to delat nemohl. skutecnost „platíme jim mizerne, museli bychom je platit víc“ napsat do tiskovky jako „máme problem sehnat odpovídající zaměstnance“ .. to bych nevymyslel :).
Kdyby cestující byli ochotní platit více za jízdné, tak by RJ určitě neměl problém přidat peníze i stewardkám a službu udržet. Když ale jízdné stojí 10 let skoro stejně, ale platy rostou, tak je snad logické, že služba se bude muset omezit. RJ nemá ty autobusy dotované jako státní moloch. Nikdo mu nenavýší každý rok dosyp „o inflaci“. Pak jsou jen 2 možnosti – zdražit a cestující možná odejdou a celá služba tak skončí či hledat úspory jinde. Buďte rád, že si vybrali tu mírnější možnost.
Přesně. Tohle ale zaměstanci státního molochu nepochopí. Ten výplatu vždycky dostane, protože to vždycky zajistí stát.
Jsem asi blbej, ale můžete mi laskavě říct, jak mi stát zajišťuje jako zaměstnanci ČD výplatu? Odborníku!!
Tím že vás zaměstnavatel na jeho rozhodnutích absolutně závislí?
JAN: V podobě masivních dotací v řádu miliard ročně. Odborníku!
Prosím o vysvětlení, jste zcela jistě odborník.
Ten Regiojet je od prosince (a jsou to kompenzace, ne dotace) bude mít taky, to vám nějak nesedí.
Regiojet je dostane na konkrétní linky, konkrétní zaměstnance, konkrétní vlaky. Rozhodně nemůže (nesmí) křížově dotovat svůj komeční byznys.
Koukám, že milovníci konspirací si libují v mínusování, kdybyste místo toho pozorně četli (třeba tady na webu), tak si třeba všimnete, že pro ústecký kraj musela vzniknout dceřinka „RegioJet ÚK“. Prostě to musí být ekonomicky oddělené.
Ne, Regiojet to udělal hlavně protože dluží, kam se podívá…
Do švestek nevydrží?
A za podvody na jízdném (vydávání Relaxu za 2. třídu) si RGJ taky nepřijde ročně na málo peněz.
Pokud je to podvod nehlašte to na policii, jistě se vám nevysměje…
Vzhledem k tomu, že ČD jsou největším přijmcem za dané slevy, tak bych to sem raději netahal. Něco jiného je dorovnávat prokazatelnou ztrátu z provozu a něco jiného dostávat kompenzace za něco co stát befelem nařizuje.
Pro Regiojet se tím nic nemění. Výpaty zaměstnaců v komerční dopravě jsou čistě jen z jízdnek, ty mají nějakou hladinu pro vyrovnaný byznys, jestli při tom někdo dostane slevu na udanou cenu jízdenky nehraje žádnou roli pro celkovou kalkulaci.
Jaký podvod?
Třeba takhle nějak?
https://zdopravy.cz/miliardova-injekce-ceskym-draham-zadrhla-ve-hre-je-az-20-miliard-za-pozemky-20617/
rozdělení železnice přineslo ČD už v roce 2008 dvanáct miliard korun za převod takzvané mrtvé dopravní cesty. V účetnictví SŽDC byl pak majetek koupený za 12 miliard oceněn částkou 3,2 miliardy korun. Později SŽDC ještě za 400 milionů korun koupila „živou“ dopravní cestu, tedy pracovníky z řízení provozu. Naposledy ČD získaly tři miliardy korun za převod nádraží.
A co je na tom? „Stát“ si jen přelil rozpočtové prostředky z jedné „kapsy“ do jiné …
Tu se prodají nádraží, tu perony u budovy, tu se dá expresní linka do Plzně nebo Budějovic za vysokou cenu bez výběrka. Roky se neměří pořádně odběr elektřiny (kdo z toho profitoval nejvíc, že by ČD osobní doprava)? Kdyby byl trh zcela liberalizovaný, tak pokud děláte v osobce a ne nákladce, jste už dost pravděpodobně zaměstnanec soukromníka. Protože bez ochrany státu a levicových krajů by ČD během posledních 10 let neztratily 10, ale tak 50% výkonů. A jejich výhled byl krach do 10 let, prohrávaly by jednu linku za druhou. A i ta nákladka by dost upadla, kdyby stát skrze… Číst vice »
Až RJ předvede, jak se jezdí za dotace u soukromníka na tak důležité lince jako Brno-Ostrava, pak se můžeme bavit dál. On vůbec počátek fungování RJ v komerci byl dán unikátními podmínkami – relativně levnými a známými lokomotivami z Itálie (řada 162) a levnými, přitom výbornými OeBB vozy. Za plnou palbu ceny nových vozidel by to nerozjezdil při reálných cenách na našem trhu NIKDY. Nyní ojetiny ve slušné kvalitě došly, taky kvůli tomu, že začal štvát OeBB s vozy, co od nich za levno koupil a teď jim tam leze a škodí. Problém je hlavně to, že se soutěží kontrakt… Číst vice »
Zase nadruhou stranu je ferové říci, nebude steward ale cenu jízdenky vám necháme stejnou při neustále stoupajících cenách. Jen mě pak budou štvát lidi, co si sednou k okýnku a pujdou si třikrát pro kafe a přitom ještě pulku vylijí na mě…
Já bych radši toho stevarda, protože jinak můžu jet s Flixbusem. Nestojím ani tak o kafe nebo noviny zadarmo, ale stevard byl výhoda. Pomohl, hlídal, byl k dispozici. U flixbusu vidíme, jak to dopadá, když je tohle všechno na řidiči.
Přesně tak. Nehledě na (kratších) linkách cestování dětí, tam byly stewardky neocenitelné, tím to končí a zpět do auta…
A jak to u Flixbusu dopadá? Párkrát jsem s ním jel a žádné dopady jsem nepozoroval.
Opilý „východní“ cestující které nikdo neumravní, záchod přetékající na zem… Taky jsem zažil že na hlavním nádraží naskáče zadními dveřmi dovnitř parta cikánů… Ono ale ani ti řidiči nejsou o moc lepší: Vídeň – Praha mě přivítal Chorvat, který si za volantem dával cigárko (venku pršelo). Jednu dobu jsem Flixem cestoval docela často a můžu říct, že co cesta to zážitek. Hlavně nechápu to uvažování vedení firmy. Místo toho aby se zaměřili na mystery shopping / zpětnou vazbu, tak dál rozdávají kupónky jako šílení.
A kde rozdávají teď? Zase na Florenci? Zajdu si pro jeden. 🙂
Hele na to bych úplně nespoléhal 😀 Bývalo to v brambůrkách, na poštách, v takových reklamních stojanech v menzách… Myslím že na to existuje i skupina na FB.
„Zase nadruhou stranu je ferové říci, nebude steward ale cenu jízdenky vám necháme stejnou při neustále stoupajících cenách.“
Filip: A jak dlouho myslíte, že to tak vydrží? Já bych v tom viděl spíše jen první krok, a to ještě učiněný jen proto, že jej k tomu nutí konkurence.
A on nějaký státní moloch u nás má dotované autobusy? Leda snad ARRIVA, kterou vlastní DB.
@Kraul: Člověče, nebyl jste dlouho na slunci bez čepice? Naprostá většina cestujících VHD jde po ceně. „Kdyby cestující byli ochotni…“ to si představujete jak? Zaplatím třeba 80,- na webu a dalších 80,- řidiči s tím „aby mohl váš šéf přidat stevardkám“?? Přečtěte si někde zkušenosti bývalých zaměstnanců pana Radima J… Tohle je prostě PR, někdo prostě nezvládá boj s konkurencí i se svými ambicemi.
Kraul: Ale vždyť právě proto přece Babiš (především pro Jančuru) prosadil slevy platné i v „komerční nedotované“ dopravě, ne jen v té dotované – vždyť ten titulek „Když to Babiš podělá, ukřižuju ho“ je přece právě Jančurova přímá řeč …
Jestli platí RJ nevím a ani to nerozporuju, ale rád bych se Vás zeptal na to. Co by jste jako MAJITEL firmy v obdobné situaci dělal Vy? Ono se to totiž krásně řekne, přidat na výplatu, ale má to své dopady. A ne, nebavím se jen o RJ, představte si, že třeba děláte propisky nebo pěstujete zelí, máte kontrakty na rok dva dopředu za nějaké ceny. Nedej bože budete pracovat v automotive, kdy zákazník chce v prvních třech letech projektu za každý rok slevu 3% (a Vy nevíte dopředu co se bude dít). Děkuji za odpověď
Ono pokud by se firma k zaměstnancům chovala trošku jinak, hned by to bylo o něčem jiném 🙂
A jak se k nim chová? Že chce, aby pracovali? A že je na prvním mistě (na rozdíl od ČD a různých pohrobků ČSAD) zákazník?
A kdo že to vlastně jsou ti pohrobci ČSAD a co mají se s.p. ČSAD dnes společného, tedy někteří kromě loga či názvu? A jejich majitelé nechtějí, aby jejich zaměstnanci pracovali? A proč zde vlastně všichni do vybryndaného kafe stewardek v autobusové dopravě RJ semleli ČD, když ČD autobusovou dopravu neprovozují (tedy nepřímo kromě náhradky)?
Prosím Davida, Kraula a spol. o objasnění, děkuji.
Jak? To bych Vám zážitky mohla vypisovat X hodin, není jich málo… chápu, že jako běžný člověk co do toho nevidí,nemáte představu o tom, jak to chodí..
Můžete příspěvek více rozvést, jak by jste se k nim tedy choval? Děkuji
Super.
To mi absolutně nevadí, alespoň možná zase využiji i jejich autobusových služeb. Přestal jsem těmi autobusy jezdit od doby, kdy stevardi začali být více vlezlí. Už mne to až otravovalo.
Navíc co si budeme říkat, sníží to mzdové náklady firmy (mj. to by mohlo být levnější jízdné, ne? Když spočítám mzdu za spoj a vydělím počtem sedadel, mohlo by to být fajn).
Přeji firmě úspěšnou realizaci změny.
Michal
A kterého stevarda kontrola přistihla, že nebyl vlezlý, ten měl padáka…
Kecy.
Neměl jste po tom stevardovi tak vyzývavě pokukovat 😂
„Navíc co si budeme říkat, sníží to mzdové náklady firmy (mj. to by mohlo být levnější jízdné, ne?“
Tak to asi ne. Předpokládám, že ušetřené finance půjdou úplně jinam, než na zlevnění jízdenek. Mzdové náklady rostou všude a lidi nejsou, takže by se to mohlo hodit třeba řidičům, bez kterých ten autobus fakt nepojede.
Můžete napsat, co to znamená „více vlezlí“? Na začátku cesty odbaví cestující, což je jednoznačně plus, vyřeší případné problémy se sedačkami atd., upozorní na pásy, pak nabídne sluchátka, čtení a pak dělá objednávky kafe příp. ostatního. Nic víc neřeší. Na delší lince projde vícekrát, na kratší třeba pak už jde jen jednou. Nikdy mi steward(ka) nic nenutila, naopak když relaxuju a mám puštěnou třeba hudbu, tak o ní vůbec nevím a jen si pak všimnu, že zmizel kelímek od kafe. Daleko otravnější teď bude, že si někteří jedinci sedají kam chtějí a pak ignorují ostatní, což se stewardkou nešlo, odbavení… Číst vice »
Tak máme hladolety, budeme mít i hladobusy 😀
Naprostý souhlas 👍 jinak spousta lidí ani neuměli najít sedadlo.. Překáželi v uličce a tvořili zpoždění.
Vcelku naprosto pochopitelné a očekávatelné. Při poslední cestě z Liberce jsem si říkala, jak dlouho může vydržet při nedostatku personálu stav, kdy stewardka více jak půl cesty nečinně prosedí a ve vlacích neví kam dřív. Takže logický krok.
Tak to jste zrovna jela asi nějakým volnějším spojem jinak si stew zrovna na této lince sedne max. tak na 10 minut i s hlášením 😂🙈
Pochopitelné hlavně z toho důvodu, že RJ se vydal na začátku úplně proti proudu – všichni dopravci (od aerolinek až po busy) šli cestou snižování nákladů a omezování servisu. Tady v busech nebyla tržní rovnováha, takže to chvíli fungovalo, ale teď, když se k ní z druhé strany přibližujeme, musí už RJ respektovat hlavní proud.
Chvíli? Prakticky 15 let. Než přišel Zelený škůdce
Zelený škůdce? Dělá jen to samé, co SA udělala Asianě, kupříkladu…