Nejen cena, ale i délka výluky. Správa železnic vybírá firmu na modernizaci koridoru podél Berounky
V hodnocení budou mít váhu i opatření, která budou předcházet vzniku mimořádných událostí.
Správa železnic vypsala soutěž na zhotovitele modernizace koridorové trati mezi Karlštejnem a Berounem s odhadovanou cenou 1,6 miliardy korun. O vítězi nerozhodne jen nabídnutá cena, ale i například zkrácení výluk.
„Cílem je kladně hodnotit ty nabídky uchazečů, které pozitivně ovlivní kapacitu a spolehlivost dráhy během stavby, například zkrácením potřebných výluk. Dále budou hodnocena opatření, která budou předcházet vzniku mimořádných událostí a která omezí jiné negativní vlivy stavby na okolí během provádění stavebních prací,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Přesné podíly jednotlivých kritérií zatím nejsou známy, soutěž ještě není na profilu zadavatele. Vypsání soutěže předcházely předběžné tržní konzultace.
Stavební práce budou zahrnovat kompletní rekonstrukci železničního svršku a spodku na přibližně 7,1 kilometru dlouhém úseku, dále mostů a propustků, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a všech ostatních technologií. Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde také přilehlý přejezd. Pro zajištění větší kapacity trati a tím i spolehlivosti dopravy dojde zhruba v polovině úseku k vybudování nové odbočky Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí zejména v okolí obce Tetín.
Po dokončení modernizace se rychlost vlaků zvýší na 100 km/h, po zapnutí ETCS na 120 km/h. Soupravy s naklápěcí skříní zde budou moci jezdit 125 km/h. Práce budou probíhat za jednokolejného provozu, s omezením výluk na nutné minimum. Vlastní stavba by měla začít na podzim příštího roku, hotovo pak bude do poloviny roku 2026.