Nejen cena, ale i délka výluky. Správa železnic vybírá firmu na modernizaci koridoru podél Berounky

Trať 170 (3. koridor) v úseku Karlštejn - Beroun. Pramen: Správa železnice/dokumentace EIATrať 170 (3. koridor) v úseku Karlštejn - Beroun. Pramen: Správa železnice/dokumentace EIA

V hodnocení budou mít váhu i opatření, která budou předcházet vzniku mimořádných událostí.

Zpět na článek
70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joker

Jak rychle se tam jezdí dneska?

Kamil Maršálek

Max je 80 kmh.

Tomáš Záruba

100

súdružka Kolesárová

a pro R a Ex tunel prosím, děkuji

Aaabbb

Teď vypisují soutěž…ještě před rokem jsem četl že teď už budou začínat přípravné práce…

Doctor

Úplně původní termín zahájení optimalizace Beroun – Karlštejn bylo jaro 2021, za rok mělo být hotovo …

Alibaba

U tohodle úseku mě vždy fascinovala vesnice Tetín. Zajímalo by mě, zda by se dalo nějak technicky nenáročně zvládnout postavit přístup zeshora dolů (výškový rozdíl je cca 60 m) na hypotetickou zastávku pod skálou?

MHD

Kabinovou lanovkou. Podobně jako v Gruzii. Některé jsou tam hodně strmé.

Alibaba

Mě spíš napadá výtah a nějaký přístupový tunel.

Hajnej

Technicky nejméně náročné je vozil lidi z Tetína do Berouna na nádraží autobusem…

Alibaba

Toto řešení tam je. Pro cesty směr Praha je pomalejší než hypotetická zastávka dole.

Kování

Celá oblast pod vesnicí je přírodní památka ve které nepostavíte vůbec nic.

Alibaba

To mě připomíná hlášku „Zabij bobra, zachráníš strom.“
I v přírodní rezervaci by se něco mělo dát postavit, není to CHKO natož Národní park.

Zvol

Nesmysl, CHKO je velké území s nižší ochranou krajinného rázu a staví se v nich běžně, s nějakými omezeními. Přírodní rezervace je malé, specificky hodnotné území a stavět se v nich nemůže – zákon č. 114/1992 § 34 odst. 1 písm. c).

Alibaba

Výjimky ve veřejném zájmu jsou možné.

Adam BV

Netušíte, jaký je plán na konverzi trati na AC? Podle mapy staveb ŠŽ (stavby S11+12+13) mají všechny ukončení nejdříve 2026, zakázka na dokumentaci pro konverzi samotného Berouna už běží více než rok, a vyjádření ČD ohledně soutěže na EMU 400 – první jednotky mají být dodané od 2026… Je nějaký důvod neudělat konverzi rovnou v rámci staveb? Protože vlaky osobní dopravy jedoucí dál než do Berouna už teď jezdí s vícesystémovou mašinou, náklad pokud chce dále musí taky, případně přepřahá v Berouně, takže vlastně zbývají jednotky 471 jedoucí do Berouna… Pokud by ČD první nové EMU nasadily sem, mohly by… Číst vice »

Jirka

Taky by mě to zajímalo. Kdysi tu byla informace, že po Radotín by to mělo být do roku 2030 v AC, pokud to platí.

bvovka

myslím že do roku 2026 nebo 2027 kdy skončí Černošice. To i odpovídá dodání nových jednotek. Například v ÚK bude i po modernizaci zachován stejnosměrný proud.

Lukáš Chytil

Stará napáječka v Karlštejně, až se zmodernizuje bude to možné.
Potom samozřejmě zřízení 2 styků AC/DC Beroun a Karlštejn a pak zabezpečovací zařízení.

noerf

Proč se provádí rekonstrukce na koridoru na rychlost 100, při ETCS 120 km/hod. Nebylo by lepší se zamyslet nad variantou, která by umožnila rychlost 160 – 200 km/hod. Tedy úprava trasování, popřípadě nová umístění trati.
Trochu mám pocit, že sice máme lokomotivy i vagóny na rychlost výrazně vyšší, ale některé tratě stále stavíme pro lokomotivy s maximální rychlostí 120 km/hod.

Koro

Kam to chcete trasovat krom scifi tunelu?

Daniel Bečvář

Nové trasování je přece plánovaný tunel do Berouna, kterého se ale samozřejmě jen tak nedočkáme.

Petr Suchý

Myslíte jako Tachlovický tunel? V tom údolí Berounky se to prostě kroutí, takže takovéhle rychlosti tam nejdou udělat. A pokud ta trať výhledově zůstane pro příměstskou a nákladní dopravu, tak podle mě ani nejsou potřeba.

MilanSima

Protože tam, kde trať kopíruje Berounku, těch 160 kvůli obloukům nelze.

Novomír

Ale třeba oblouky pod Tetínem by šly narovnat skoro do přímky. Jak to bude tam? Narovná se to, nebo to povede pořád podle skal?

Lukáš Chytil

Víceméně původní stav, jelikož je tam chráněna krajinná oblast.

Hajnej

Rozdíl azimutů těch dvou přímých přes a za Tetínem je cca 50 stupňů, navíc je přímo pod hradem trať sevřená mezi skály a řeku.
Nějaké rovnání přichází v úvahu leda v té podobě, jako mezi Púchovem a Považskou Bystricou, to jest přejít přes řeku tam a zase zpátky.
Jenže to vše by stálo hříšné peníze a stejně nakonec skončím v Srbsku, kde to bez bourání půlky vesnice výrazně nenarovnám nijak.

qěcy

Jestli myslí SŽ minimalizaci problémů na 171 vážně, tak by měla už hned teď všude vyměnit SZZ a TZZ za provizorní 3. kategorie. Nebo ať vysvětlí, proč to neudělá nyní, nezávisle na celkové modernizací trati.

Lukáš Chytil

Bo bude koridor. Tam jsou někdy od roku 2015 větší investice než 250 tisíc zakázané, taky částečně díky tomu má ta trať už na některých místech poločas rozpadu dávno za sebou.

Doctor

… bylo jasně řečeno : toliko udržovat stávající stav, byť představa takové provizorní reléovky např. v Dobřichovicích s traťovými souhlasy je lákavá ! Ale včera už bylo pozdě.
Jak dlouho to ta elektromechanika ještě vydrží ?

Doctor

Viz. níže – do doby optimalizace nic nového, zachovat stávající stav. Mám to z ověřeného zdroje. Že se vše postupně rozpadá je holá pravda a hrozí zde čím dál častější kolapsy !
Ostuda.

David

Konečně to manekýn a jeho suita pochopila ? Ale ještě není vyhráno, dokud ta hodnotící kriteria nebudou někde viset černá na bílém, protože něco jiného je chlubení SŽ a něco jiného je realita SŽ.

MilanSima

Zajímavé je, že se začne rekonstruovat úsek, který je na trati nejméně problematický.

Pájin

Zkuste se zeptat na ouřadě v Černošicích, obci, která měla být hned po Radotíně a ve finále bude až nakonec.

MilanSima

Ano. O tom jsem četl. I to, že pan starosta Černosic by chtel provoz podobny metru 🙂

Martin Prager

Nu což, vlhké sny páně starostovy jsou jistě krásné, jen jaksi nereálné. Ale to on ví přece také, jen chce (některým) lidem říct, co chtějí slyšet. Koneckonců slibem nezarmoutíš …

Leinad

Dovolili si nechtít kilometr modrého zábradlí a po řadě konstruktivních připomínek odmítnout předělávku se stejnými „chybami.“

Novomír

To jste asi neviděli, s čím SŽDC přišla před 15 lety na setkání s občany do Černošic.
Varianty Mirek a Marek aneb černošický velbloud. Trať měla 2x šplhat nahoru a zase dolů, aby vznikly nadjezdy nad 115 a u přejezdu dnešní odbočky Berounka.
To může být nakonec SŽ ráda, že je tenkrát poslali do hajzlu a najmuli si architekta, který dotáhl do současné podoby.

David

Přejezd na takto frekventované trati nemá co dělat, tečka.

MilanSima

A vy znáte místní poměry? To neni jak v Radotine, kde se přejezd nahradil podjezdem.

qěcy

On se nahradil dalším podchodem s přístupy na peróny plus rozšířením a zvýšením prostoru stávajících dvou podjezdů.
Jinak prostupnost trati v Radotíně pro pěší a cyklisty je přímo vzorová. Kdežto Černošice…

Martin Prager

Njn, když on pan starosta sní o černošickém metru …. Jen blbne lidem hlavy.

David

Zajímavé, že ve Švýcarsku to šlo nahradit téměř všude a u nás to téměř nikde nejde, protože máme „specifické“ místní poměry. Je to asi stejně „specifické“ jako ceny českých operátorů za data.

qěcy

S tím souhlasím. Primějte obce, aby dovolily nahrazení přejezdů nějak realizovat.

XXXD

No zrovna v tom Srbsku by ta náhrada byla dost obtížná, to jsou na této trati horší případy, kde má přejezd zůstat. Pokud vím, ve Všenorech neprošla náhrada přejezdu nadjezdem a v Černošicích nesouhlasili se zrušením přejezdu v Říční. Na druhou stranu by na téhle trati by stejně holt přejezdy zůstaly. Třeba v Dobřichovicích by se ty přejezdy rozumně nahrazovaly opravdu horko těžko.

Martin V.

A neni to skoda predchazet mnozstvi vyluk a mimoradnych udalosti to bude drahy. Nebo tim SZ priznava ze zpozdeni vlaku je snad problem ? My uz jsme na berounske trati na vyluky a mimoradnosti zvykli a nenechame si je vzit !

Koro

Tento úsek je pravý skanzen. Kdo kdy projížděl náhodně Zadní Třebaní musel koukat jako puk.

Vašek

Jenže tato rekonstrukce se Z.T. nedotkne. Největší problémy na této trati byly vždy až Dobřichovice- Praha. ( pohled dojídějícího 1974- cca 2014, kdy jsem ze zoufalství přesedl do auta).

qěcy

Náhodou, zrovna v ZT je ústřední stavědlo a ještě dálkovina 😛

bvovka

Co je ZT a jak to bude s objekty kolem trati a co skalní masivy

JiVe

Zadní Třebaň?

MilanSima

ZT je vůbec specifická stanice. Tipoval bych jediná stanice na koridoru u nás, kde je místo odjezdového navestidla koncovník. Výpravčí ovládá výhybky stavěcími pákami, ale zároveň má moderní JOPku stanice Liteň. A ještě k tomu diriguje většinu úseku tratě 172. 🙂

Doctor

Výpravčí v ZT má celou trať 172. Do Litně dálkovinu JOP, z Litně do Lochovic D3 meldování vysílačkou.

MilanSima

Ano, vsak to jsem myslel. Od Litně do Lochovic to diriguje. Měl jsem napsat drtivou většinu 🙂

os.ka.rek

Je pravda že v místní nádržce stálo pivo ještě v létě 21 korun. 🙂

Tomas Junk

Proč je tam tak malý rozdil rychlosti pro pendolina?

Antiactivist

Nevim jestli se neco nemenilo, DSP nemam k dispozici. Ale v DUR je uvedeno 145 km/h pro naklapecky.

Gregyros

to by s tou 120 km/h pro V130 dávalo větší smysl

qěcy

Jen jestli se v praxi dokáže Pendo ČD na těch 145 přes Karlštejn rozjet.

Kování

Až na podzim? Neustálé odsouvani, kvůli nedostatku peněz. Vzhledem k tomu se dá předpokládat že na jaře žádná velká stavba nezačne protože by už musela být vypsaná, takže další plonkovy rok.

Richard

Tak začnou se dělat Bubny + už se začalo dělat na Kladně. Holt nemůže začít všechno hned

J.K.

A s trochou štěstí ještě začne během roku Smíchov, ne?

Kování

To je dohromady tak 15 km, při naší síti přes 6000km to je na 400 let. Chtělo by alespoň ke 100 km ročně.

MilanSima

Nedávno se psalo, že se má začít v únoru 2024. Tak jedině že na podzim začnou nějaké přípravné práce.

Georg

mela by se zacit delat provizorka na karlstejne

MilanSima

Karlštejn je úplně mimo, stanice se nedotkne vůbec nic, ani nové SZZ. Ten prijde na řadu až s úsekem odbočka Berounka-Karlštejn.

Jarda

tak že by se trochu inspirovali u řsd? že cena tedy nebude vše, ale hledí i na cestující, jen tak dál, at se staví a modernizuje, naše železnice jsou tu mnohdy více než 100 a o toto železniční kulturní dědictví bychom měli náležitě pečovat a vážit si jej.

PvvS

Však se váží. Ale na tuny ..

Pája

Já bych v tom hledal spíše motivaci vedení nepřijít o odměny.

Pája

…SŽ….