Nejen cena, ale i délka výluky. Správa železnic vybírá firmu na modernizaci koridoru podél Berounky
Trať 170 (3. koridor) v úseku Karlštejn - Beroun. Pramen: Správa železnice/dokumentace EIA
V hodnocení budou mít váhu i opatření, která budou předcházet vzniku mimořádných událostí.
Jak rychle se tam jezdí dneska?
Max je 80 kmh.
100
a pro R a Ex tunel prosím, děkuji
Teď vypisují soutěž…ještě před rokem jsem četl že teď už budou začínat přípravné práce…
Úplně původní termín zahájení optimalizace Beroun – Karlštejn bylo jaro 2021, za rok mělo být hotovo …
U tohodle úseku mě vždy fascinovala vesnice Tetín. Zajímalo by mě, zda by se dalo nějak technicky nenáročně zvládnout postavit přístup zeshora dolů (výškový rozdíl je cca 60 m) na hypotetickou zastávku pod skálou?
Kabinovou lanovkou. Podobně jako v Gruzii. Některé jsou tam hodně strmé.
Mě spíš napadá výtah a nějaký přístupový tunel.
Technicky nejméně náročné je vozil lidi z Tetína do Berouna na nádraží autobusem…
Toto řešení tam je. Pro cesty směr Praha je pomalejší než hypotetická zastávka dole.
Celá oblast pod vesnicí je přírodní památka ve které nepostavíte vůbec nic.
To mě připomíná hlášku „Zabij bobra, zachráníš strom.“
I v přírodní rezervaci by se něco mělo dát postavit, není to CHKO natož Národní park.
Nesmysl, CHKO je velké území s nižší ochranou krajinného rázu a staví se v nich běžně, s nějakými omezeními. Přírodní rezervace je malé, specificky hodnotné území a stavět se v nich nemůže – zákon č. 114/1992 § 34 odst. 1 písm. c).
Výjimky ve veřejném zájmu jsou možné.
Netušíte, jaký je plán na konverzi trati na AC? Podle mapy staveb ŠŽ (stavby S11+12+13) mají všechny ukončení nejdříve 2026, zakázka na dokumentaci pro konverzi samotného Berouna už běží více než rok, a vyjádření ČD ohledně soutěže na EMU 400 – první jednotky mají být dodané od 2026… Je nějaký důvod neudělat konverzi rovnou v rámci staveb? Protože vlaky osobní dopravy jedoucí dál než do Berouna už teď jezdí s vícesystémovou mašinou, náklad pokud chce dále musí taky, případně přepřahá v Berouně, takže vlastně zbývají jednotky 471 jedoucí do Berouna… Pokud by ČD první nové EMU nasadily sem, mohly by… Číst vice »
Taky by mě to zajímalo. Kdysi tu byla informace, že po Radotín by to mělo být do roku 2030 v AC, pokud to platí.
myslím že do roku 2026 nebo 2027 kdy skončí Černošice. To i odpovídá dodání nových jednotek. Například v ÚK bude i po modernizaci zachován stejnosměrný proud.
Stará napáječka v Karlštejně, až se zmodernizuje bude to možné.
Potom samozřejmě zřízení 2 styků AC/DC Beroun a Karlštejn a pak zabezpečovací zařízení.
Proč se provádí rekonstrukce na koridoru na rychlost 100, při ETCS 120 km/hod. Nebylo by lepší se zamyslet nad variantou, která by umožnila rychlost 160 – 200 km/hod. Tedy úprava trasování, popřípadě nová umístění trati.
Trochu mám pocit, že sice máme lokomotivy i vagóny na rychlost výrazně vyšší, ale některé tratě stále stavíme pro lokomotivy s maximální rychlostí 120 km/hod.
Kam to chcete trasovat krom scifi tunelu?
Nové trasování je přece plánovaný tunel do Berouna, kterého se ale samozřejmě jen tak nedočkáme.
Myslíte jako Tachlovický tunel? V tom údolí Berounky se to prostě kroutí, takže takovéhle rychlosti tam nejdou udělat. A pokud ta trať výhledově zůstane pro příměstskou a nákladní dopravu, tak podle mě ani nejsou potřeba.
Protože tam, kde trať kopíruje Berounku, těch 160 kvůli obloukům nelze.
Ale třeba oblouky pod Tetínem by šly narovnat skoro do přímky. Jak to bude tam? Narovná se to, nebo to povede pořád podle skal?
Víceméně původní stav, jelikož je tam chráněna krajinná oblast.
Rozdíl azimutů těch dvou přímých přes a za Tetínem je cca 50 stupňů, navíc je přímo pod hradem trať sevřená mezi skály a řeku.
Nějaké rovnání přichází v úvahu leda v té podobě, jako mezi Púchovem a Považskou Bystricou, to jest přejít přes řeku tam a zase zpátky.
Jenže to vše by stálo hříšné peníze a stejně nakonec skončím v Srbsku, kde to bez bourání půlky vesnice výrazně nenarovnám nijak.
Jestli myslí SŽ minimalizaci problémů na 171 vážně, tak by měla už hned teď všude vyměnit SZZ a TZZ za provizorní 3. kategorie. Nebo ať vysvětlí, proč to neudělá nyní, nezávisle na celkové modernizací trati.
Bo bude koridor. Tam jsou někdy od roku 2015 větší investice než 250 tisíc zakázané, taky částečně díky tomu má ta trať už na některých místech poločas rozpadu dávno za sebou.
… bylo jasně řečeno : toliko udržovat stávající stav, byť představa takové provizorní reléovky např. v Dobřichovicích s traťovými souhlasy je lákavá ! Ale včera už bylo pozdě.
Jak dlouho to ta elektromechanika ještě vydrží ?
Viz. níže – do doby optimalizace nic nového, zachovat stávající stav. Mám to z ověřeného zdroje. Že se vše postupně rozpadá je holá pravda a hrozí zde čím dál častější kolapsy !
Ostuda.
Konečně to manekýn a jeho suita pochopila ? Ale ještě není vyhráno, dokud ta hodnotící kriteria nebudou někde viset černá na bílém, protože něco jiného je chlubení SŽ a něco jiného je realita SŽ.
Zajímavé je, že se začne rekonstruovat úsek, který je na trati nejméně problematický.
Zkuste se zeptat na ouřadě v Černošicích, obci, která měla být hned po Radotíně a ve finále bude až nakonec.
Ano. O tom jsem četl. I to, že pan starosta Černosic by chtel provoz podobny metru 🙂
Nu což, vlhké sny páně starostovy jsou jistě krásné, jen jaksi nereálné. Ale to on ví přece také, jen chce (některým) lidem říct, co chtějí slyšet. Koneckonců slibem nezarmoutíš …
Dovolili si nechtít kilometr modrého zábradlí a po řadě konstruktivních připomínek odmítnout předělávku se stejnými „chybami.“
To jste asi neviděli, s čím SŽDC přišla před 15 lety na setkání s občany do Černošic.
Varianty Mirek a Marek aneb černošický velbloud. Trať měla 2x šplhat nahoru a zase dolů, aby vznikly nadjezdy nad 115 a u přejezdu dnešní odbočky Berounka.
To může být nakonec SŽ ráda, že je tenkrát poslali do hajzlu a najmuli si architekta, který dotáhl do současné podoby.
Přejezd na takto frekventované trati nemá co dělat, tečka.
A vy znáte místní poměry? To neni jak v Radotine, kde se přejezd nahradil podjezdem.
On se nahradil dalším podchodem s přístupy na peróny plus rozšířením a zvýšením prostoru stávajících dvou podjezdů.
Jinak prostupnost trati v Radotíně pro pěší a cyklisty je přímo vzorová. Kdežto Černošice…
Njn, když on pan starosta sní o černošickém metru …. Jen blbne lidem hlavy.
Zajímavé, že ve Švýcarsku to šlo nahradit téměř všude a u nás to téměř nikde nejde, protože máme „specifické“ místní poměry. Je to asi stejně „specifické“ jako ceny českých operátorů za data.
S tím souhlasím. Primějte obce, aby dovolily nahrazení přejezdů nějak realizovat.
No zrovna v tom Srbsku by ta náhrada byla dost obtížná, to jsou na této trati horší případy, kde má přejezd zůstat. Pokud vím, ve Všenorech neprošla náhrada přejezdu nadjezdem a v Černošicích nesouhlasili se zrušením přejezdu v Říční. Na druhou stranu by na téhle trati by stejně holt přejezdy zůstaly. Třeba v Dobřichovicích by se ty přejezdy rozumně nahrazovaly opravdu horko těžko.
A neni to skoda predchazet mnozstvi vyluk a mimoradnych udalosti to bude drahy. Nebo tim SZ priznava ze zpozdeni vlaku je snad problem ? My uz jsme na berounske trati na vyluky a mimoradnosti zvykli a nenechame si je vzit !
Tento úsek je pravý skanzen. Kdo kdy projížděl náhodně Zadní Třebaní musel koukat jako puk.
Jenže tato rekonstrukce se Z.T. nedotkne. Největší problémy na této trati byly vždy až Dobřichovice- Praha. ( pohled dojídějícího 1974- cca 2014, kdy jsem ze zoufalství přesedl do auta).
Náhodou, zrovna v ZT je ústřední stavědlo a ještě dálkovina 😛
Co je ZT a jak to bude s objekty kolem trati a co skalní masivy
Zadní Třebaň?
ZT je vůbec specifická stanice. Tipoval bych jediná stanice na koridoru u nás, kde je místo odjezdového navestidla koncovník. Výpravčí ovládá výhybky stavěcími pákami, ale zároveň má moderní JOPku stanice Liteň. A ještě k tomu diriguje většinu úseku tratě 172. 🙂
Výpravčí v ZT má celou trať 172. Do Litně dálkovinu JOP, z Litně do Lochovic D3 meldování vysílačkou.
Ano, vsak to jsem myslel. Od Litně do Lochovic to diriguje. Měl jsem napsat drtivou většinu 🙂
Je pravda že v místní nádržce stálo pivo ještě v létě 21 korun. 🙂
Proč je tam tak malý rozdil rychlosti pro pendolina?
Nevim jestli se neco nemenilo, DSP nemam k dispozici. Ale v DUR je uvedeno 145 km/h pro naklapecky.
to by s tou 120 km/h pro V130 dávalo větší smysl
Jen jestli se v praxi dokáže Pendo ČD na těch 145 přes Karlštejn rozjet.
Až na podzim? Neustálé odsouvani, kvůli nedostatku peněz. Vzhledem k tomu se dá předpokládat že na jaře žádná velká stavba nezačne protože by už musela být vypsaná, takže další plonkovy rok.
Tak začnou se dělat Bubny + už se začalo dělat na Kladně. Holt nemůže začít všechno hned
A s trochou štěstí ještě začne během roku Smíchov, ne?
To je dohromady tak 15 km, při naší síti přes 6000km to je na 400 let. Chtělo by alespoň ke 100 km ročně.
Nedávno se psalo, že se má začít v únoru 2024. Tak jedině že na podzim začnou nějaké přípravné práce.
mela by se zacit delat provizorka na karlstejne
Karlštejn je úplně mimo, stanice se nedotkne vůbec nic, ani nové SZZ. Ten prijde na řadu až s úsekem odbočka Berounka-Karlštejn.
tak že by se trochu inspirovali u řsd? že cena tedy nebude vše, ale hledí i na cestující, jen tak dál, at se staví a modernizuje, naše železnice jsou tu mnohdy více než 100 a o toto železniční kulturní dědictví bychom měli náležitě pečovat a vážit si jej.
Však se váží. Ale na tuny ..
Já bych v tom hledal spíše motivaci vedení nepřijít o odměny.
…SŽ….