Nejdražší vlaková linka v PID se dočkala po čtvrt roce nízkopodlažní jednotky, 810 zůstanou

Jednotka 814 pro linku S34. Foto: RopidJednotka 814 pro linku S34. Foto: Ropid

Dopravce si půjčil jednu Regionovu od Českých drah, ve špičce nasadí stále vysokopodlažní vozy.

Tři měsíce trvalo společnosti KŽC Doprava a pražskému organizátorovi dopravy Ropid, než na pražské železniční lince S34 z Čakovic na Masarykovo nádraží došlo k obnovení alespoň částečného provozu nízkopodlažních jednotek. Vozidla řady 813 z výkonů zmizela loni. O jednu dopravce přišel při nehodě v září, druhou poslal v závěru roku na instalaci ETCS.

KŽC Doprava si pronajala jednotku 814 Regionova od Českých drah. Jde o vozidlo, které splňuje podmínky smlouvu, kterou ale dopravce nadále nebude plnit. Pronajal si pouze jednu jednotku, na zhruba polovinu výkonů tak nasadí stále vysokopodlažní motorové vozy 810.

„Toto částečně nízkopodlažní vozidlo, splňující také požadavky na kapacitu, bude v provozu na spojích označených jako bezbariérově přístupné po dobu 4 měsíců, než se z opravy vrátí jedna ze dvou původních jednotek řady 813. Z provozních důvodů bude toto vozidlo tento týden nasazeno na spojích, které nejsou v jízdním řádu garantovaně nízkopodlažní,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Starostové si stěžují na kvalitu nejdražší vlakové linky v Praze. Ropid smlouvu nevypoví, i když může

Ropid uvedl, že za neplnění požadovaných standardů kvality byla KŽC Doprava již za minulý rok snížena platba za realizované výkony o zhruba 3 miliony Kč. K tomu vyměřila organizace ROPID dopravci v uplynulém čtvrtletí sankci ve výši 300 000 Kč. Více podle smlouvy uzavřené bez jakékoliv soutěže nemůže.

283 korun za kilometr za 44 let starý motorák místo nízkopodlažního mravence. Smlouvu plní, říká Ropid

Praha za provoz linky platí 283 Kč za každý kilometr, jde tak o bezkonkurenčně nejdražší linku v systému PID.

O 7 milionů méně

Původně nasazované jednotky 813 přezdívané také jako mravenec se mají vrátit letos. První na konci června, druhá do konce roku. Do té doby bude na spojích, které nejsou v jízdním řádu označeny jako bezbariérově přístupné, nasazováno druhé náhradní vozidlo v podobě motorového vozu řady 810. „Na nejvytíženější ranní vlaky bude i nadále s ohledem na zajištění potřebné kapacity nasazována dvojice motorových vozů řady 810,“ dodal Drápal.

Ropid podle Drápala uzavřel s firmou nový dodatek smlouvy, kterým se zkrátila platnost kontraktu o rok do 2027. Výkony pak vysoutěží, podmínkou bude ale v případě vítězství jiného dopravce odkup vozidel od KŽC Doprava. To značně snižuje atraktivitu samotného tendru.

Součástí dodatku se stal i upravený výchozí finanční model reflektující dlouhodobé nasazení náhradních vozidel řady 810 a dodatečně dohodnutého vozidla řady 814. „S ohledem na tuto skutečnost se předpokládaná platba kompenzace dopravci za linku S34 za rok 2025 snížila o cca 7 mil. Kč. Limit dalších sankcí, které mohou být na základě skutečného stavu provozu vyměřeny, se současně navýšil na 500 000 Kč,“ dodal Drápal. Dosud byl limit 300 tisíc korun. Dodatek dosud není zveřejněn v registru smluv. Loni měla Praha zaplatit za provoz linky S34 téměř 41 milionů korun.

Bez omluvy. Ropid vysvětluje důvody marasmu vlaků do Čakovic, 810 zmizí nejdříve v červnu

Tagy 814 KŽC Doprava PID Pražská integrovaná doprava ropid S34
39 komentářů