Odklízení „splašené“ regionovy začne ve čtvrtek, na trati kvůli tomu bude výluka

Vykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽ

ČD věří, že nebudou muset vraky rozřezávat.

Od trati z Prahy do Dobříše by měla zmizet ve čtvrtek jednotka 814 Regionova, která tu zůstala po čtvrteční nezajištěné jízdě bez strojvedoucího. České dráhy si naplánovaly na čtvrtek 9. května vyprošťování jednotky. Ta se při vykolejení dostala tak daleko od trati, že vyprostit ji běžným nehodovým vlakem nebylo možné.

České dráhy ve čtvrtek použijí společně s nehodovým vlakem ještě jeřáb. „Plánovaný průběhu prací je takový, že vložený vůz 014.013, který se nyní nachází blíže k trati, bude kolejovým jeřábem postaven na koleje a odtažen do Prahy. Motorový vůz 814.226, který se po nehodě nachází dále od trati, se nejdříve za pomoci lokomotiv pokusíme přiblížit ke kolejím. Pokud se přiblížení povede, tak ho následně kolejový jeřáb zdvihne a dle rozsahu poškození pojezdové části bude rozhodnuto o způsobu přepravy do dopravny v Dobříši a dalším postupu,“ popsal plán mluvčí Českých drah Filip Medelský. K odstraňování budou primárně využity nehodové pomocné prostředky Českých drah, na místě bude pomáhat i Hasičský záchranný sbor.

Další vlak vyjel bez strojvedoucího. Regionova ujela pět kilometrů, pak vykolejila

Dopravce věří, že když využije koleje, bude možné vraky vozidel rychle odstranit bez nutnosti jejich rozřezání na místě.

Odklízecí práce si vyžádají výluku na trati mezi Čisovicemi a Měchenicemi. České dráhy zajistí po dobu výluky ve čtvrtek náhradní autobusovou dopravu, která bude fungovat mezi stanicemi Praha-Zbraslav – Čisovice a opačně. Ze směru od Prahy a Vraného nad Vltavou budou vlaky mimořádně ukončeny v Měchenicích.

Událost se stala ve čtvrtek ve 13:15 ve stanici Čisovice. Prázdná souprava urazila přes pět kilometrů. Souprava dosáhla podle informací Zdopravy.cz rychlosti 100 kilometrů v hodině a projela čtyři železniční přejezdy.

Škodu vyšetřovatelé odhadli na 9,1 milionu korun, příčinu zjišťují. Drážní inspekce pracuje podobně jako policie s variantou selhání lidského faktoru nebo technické závady na soupravě. Strojvůdce byl postaven mimo službu.

Tagy 210 Vrané nad Vltavou - Dobříš 814 České dráhy nehodový vlak
56 komentářů