Nejdražší vlaková linka v PID se dočkala po čtvrt roce nízkopodlažní jednotky, 810 zůstanou
Jednotka 814 pro linku S34. Foto: Ropid

Dopravce si půjčil jednu Regionovu od Českých drah, ve špičce nasadí stále vysokopodlažní vozy.
Ten poctivý nostalgik buďto na někoho důležitého ví něco hrozného nebo z těch ukrutných plateb k někomu důležitému nemalá částka protéká. Jiné vysvětlení neexistuje.
Tato linka je největší ostudou v historii PID…
NCOZ, Sekce závažné hospodářské trestné činnosti a korupce
Prosím zasvěcení – můžete mi to vysvětlit jako natvrdlému?
Z toho co chápu,
KŽC mělo dva Mravence. Jeden šel na instalaci ETCS, druhého někdo roztřelil. Jako záloha jezdí 810, která nesplňuje požadavky. Tři měsíce drama a až teď se objevila regina od ČD.
Potíž je v tom, že je to nejdražší vlaková linka na kilometr v Praze a dlouho se s nedodržováním smlouvy nic nedělo. A maximální pokuta byla 300 000 Kč
„podmínkou bude ale v případě vítězství jiného dopravce odkup vozidel od KŽC Doprava“… nechápu a bojím se pochopit
Augusta neprodělá ani když prohraje. Má to prostě ošéfovaný.
Stejný případ jako v případě vítězství Arrivy v Plzeňském kraji a odkup regiopanteru ČD.
V PK to bylo kvůli evropské dotaci na ty jednotky.
To bylo něco jiného – Panteři koupení za krajské dotace, dotující si dal podmínku.
Tenhle šukafon KŽC je v majetku KŽC (bez dotací) a je nesmysl nutit je k převodu nebo řešit jejich rizika.
No to ani omylem.
Augusta si to skvěle osefoval. Vydělá neskutečný balík, přestože prohraje. Je mi z toho úplně k zblití. 🤮
Je to až k neuvěření, co je tady možné, v době, kdy se zatýká v Motole kvůli masivní korupci.
Vzhledem k faktu, kolik dostává dotaci za km, bude cena za pronájem 814 též odpovídající?
Mrzí mě, že tuto trať nečeká elektrifikace ani zásadní oprava. To by byla skvělá novinka.
Čeká, jen se neví kdy
Ale bude se to předělávat. Poznáš to tak, že se minimálně na rok zastaví doprava. Tady se to řeší salámovou metodou. Vždy se dělá jen část trati
Jako čeká. A #jizbrzy. Naše vnoučata určitě zahájení rekonstrukce dožijí. Mapa SŽ tvrdí že Skály->Čako začnou v roce 28, takže reálně v roce 35 by to mohli stihnout začít. Úsek do Nera tedy čekám v letech 40+. A fakt bych se strašně rád pletl. Jezdím tudy denně. A kupodivu čím víc tu jezdím, tím míň snad asi chci aby se do toho vrhly. To radši stabilních 10min sekeru než zastavený provoz na několik let po pár km, protože najednou to nikdo neumí. Reko a dvě koleje to ale potřebuje.
Ale jakmile bude mít regina MO nebo MM, či jinou závadu, pak stejně nastoupí M 152😉
Wow, ze 70. let rovnýma nohama do 90. let!
Snad takový kulturní šok cestující vydrží!
Když jde půjčit jedna Regionova, proč nejdou dvě? Takhle se vyřeší polovina problému, ale druhá polovina spojů stále bude v nevyhovující kvalitě a kapacitě.
Protože dvě Reginy by byly dražší než penále…
A to jako někomu vadí, že to nemá kvalitu 21. století? A komu? 😁😁😁
Ropidu rozhodně ne.
Pokud stačí i Regionova, tak by bylo na čase celou smlouvu zrušit a přesoutěžit…
Přesně tak. Pokud se narazí na horní hranici smluvních pokut, mělo by to automaticky být porušení tak závažné, že je to důvod k výpovědi.
Mravenec je taková o chlup lepší Regionova ze Slovenska. Ne zázrak moderní techniky.
Právě proto není důvod to nechávat takto předražené. ČD by snadno našly 2-3 regionovy a nejspíš by jezdily tak za 1/3 ceny na km a ještě by bohatě vydělaly. Není jediný důvod zbytečně živit takovýhle spolky.
Nejlepší by bylo, že až bude soutěž na dopravce u linky S3/R43 tak by se linka S34 zrušila a spoje do Čakovic by se oběhově i vozidlově sjednotily s S3.
Mně by se spíš líbilo, až bude po výlukách, do Čakovic protáhnout S5 (R45) a S1 do Dejvic.
Obávám se, že zhlaví Masarykova nádraží takové pravidelné ježdění křížem příliš dobře neumožňuje.
Ten pokrok, kde se to zastaví! Regiošuk
Na Moravě jsou tato vozidla běžnou věcí. Některé linky mají i dvě až tři. O tom se vám tady v zaostalé Praze ani nesní.
V Praze jsme na retroprovoz zvyklí. Nejen že tu jezdí skoro veškeré muzeum KŽC, ale stále se objevují v provozu dvoupatrové vozy Bdmteeo a není to tak dávno co tu dojezdily panťáky 451/452.
Také si tu užíváme Trilobitů, nomen omen. 🙂 Divím se, že tu na Dobříš nejezdí Komárek. 🙂
Ale sní. 9810 jezdí pravidelně 4 x 814.
Langustovi prostě projde všechno. Tady je jasně vidět, jak jsou si všichni rovni a mají stejné šance. Zadání bez výběrového řízení za nejvyšší cenu, neplnění standardu….. Já se ani nedivím, že mu ČD původně Regionovu nechtěli ani půjčit. A proč by to dělali a podporovali konkurenci. Ale asi někdo dostatečně „zatlačil“. A jen na okraj, „pražský motoráček“ to je také kapitola sama pro sebe, slušná dojná kráva. Pokud na něm PID trvá, měl ho už dávno jezdit někdo jiný a za polovic. Tady je jasně vidět, jak se vyplácí „být dostatečně v předklonu“.
Nejsou jediní. Třeba Jermanová v roce 2019 nabagrovala ČD bez jakékoliv výběrového řízení celý Stredočeský kraj. Všichni jsou si rovni a mají stejné šance.
Což je průšvih výrazně větší…
Nemohl by tyhle vlaky provozovat třeba DPP?
To těžko.
Proč si nedají podmínku nový vlak aby tam šel Regio Fox?
Nebude mít ještě větší provozní náklady něž právě rgionova?
Ne nutne: https://zdopravy.cz/18749-kc-za-kilometr-plzensky-kraj-zverejnil-novou-smlouvu-s-cd-149701/
Tady bych řekl, že ty Žraloci jezdí furt, ne jako že tady ta linka o víkendech nejezdí. A jejich více, takže záloha je zastoupena v menším poměru.
S tím, že se na to měla udělat soutěž, s tím souhlasím.
To teď vůbec není na stole; teď je tu nějaká platná smlouva a jediné, co zbývá, je poučit se pro příště. Ovšem, musí být zájem, se poučit.
Největší fraška. nízkopodlažnost není tak důležitá jako klima, ticho ve vlaku a komfort podvozku a odhlučnení
Nízkopodlažnost vozidel na straně dopravce a pořádná nástupiště na straně správce infrastruktury. TO JE základ!
A hlavně výrazně barevnej, ideálně cirkusovej nátěr, že?
přes zimu by ta klima tak nevadila, to by to bylo s mravencem srovnatelné (jen víc vysloužilé), ale ono se blíží vyšší teploty a má to být na 4 měsíce, tzn do půlky července..
😁 to je dobrá parodie….
Jak dlouho trvá zaškolení na nový typ? Strojvedoucí KŽC předpokládám papíry na 814 nemají.
Jeden písemný test.
Vzhledem k tomu, že tam jezdí lidi, kteří jezdili u ČD, nebo tam brigádničí, tak s tím problém nebude.
Maximálně jedno najetí…
Langusta v tom holt umí chodit 🤣
Za nabouraného mravence by měla přijít ze Slovenska jednotka 813.110 aktuálně jezdící mezi Lučencem a Rimavskou Sobotou, už má PID barevné schéma.
A co bude jezdit mezi Lučencem a Rimavskou Sobotou?
Zřejmě to co předtím, než tam začala jezdit ta 813.110, takže 813 nebo 812.
Nějaká bageta.
Ta fotka 813.110 v „PID nátěru“ se objevila někdy kolem přelomu roku, a u KŽC pořád nic, takže mám jisté pochybnosti, jestli skutečně ta 813.110 zamíří někdy do Prahy, nebo je to jen taková myšlenková konstrukce – ano, mě to taky napadlo, když jsem tu fotku viděl 🙂
někde se to snad i psalo, že jí koupil, ale ruku do ohně za to nedám
Nic 😀
*Staré PID barevné schéma, které navíc někdo dělal po paměti, takže má prohozené barvy 🙂
https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=41975 😉
Vskutku krása. Vypadá jak z Ruska nebo KLDR.
To je jistota ze má dojet, nebo jen drb?
Ta jednotka má ten lak už par roku (ale nejezdila nikde) proto je to starý PID