Nedostatek čipů míchá pořadím nejprodávanějších aut. Evropskou jedničkou je Dacia Sandero
Dacia Sandero. Foto: Dacia
Dacia má v první desítce za červenec i model Duster.
Dacia má v první desítce za červenec i model Duster.
Samozřejmě na promo fotkách jsou vždy jiná auta. Viděl jsem i ty jejich holobyty bez rádia i klimy a s černými nárazníky a naši pozéři se posmívali Fábii Junior 😂.
Jak to ti komunisti ve Škodovce dělali, že měli čipů stále dostatek a nemuseli vozit auta parkovat do polí, protože byly neprovozuschopný a neprodejný.
Jak to dělali? Když nebyly tranzistory, tak se nedávalo autorádio. Ale zase se kradly stěrače, protože nebyly.
Druhou otázkou je, jak to dělali soudruzi, když jim došel toaletní papír.
Rudým právem.
jsem si nevšiml, že auto jezdí na toaleťák…
ono na točení volantu a točení kol nepotřebujete žádné čipy…že zkrátka ty auta už jsou dneska zbytečně přetechnizovaný jen proto aby jste při opravách vytáhli z portmonky co nejvíc….auto za komárů jste si dokázali opravit sami teď nevytáhnete ani svíčky z lamp.
Podle vašeho příspěvku soudím, že vaše technické povědomí o tom, jak fungují automobily není moc vysoké. Jinak by jste takový blábol nemohla napsat. Ale i přesto vám zkusím odpovědět. Nic soudruzi řešit nemuseli, když auta žádné
čipy nepotřebovaly. Jak prosté, že ?
Komunisti vyráběli auta bez čipů, takže vlastník /řidič byl schopen si udělat drobnou údržby sám – tím spíše, že se to učilo v autoškole …. v servisu složitější opravu provedli bez počítače, elektrikáři stačil avomet …..
Na Favority byl docela dlouhý pořadník, příčina asi nebyla že bylo všeho dostatek.
A pak se městské autobusy vybavovaly mechanickými převodovkami, protože nebylo dost automatických a na auta byly nekonečné pořadníky protože nebylo dost aut na nasycení poptávky.
Pokud se ne jenom čipy do Škodovky budou vyrábět v Malajsii a posílat je přes celou zeměkouli, tak Evropa nemusí ani snižovat emise, protože je těmito převozy zbytek světa plně doplní.
Přesně víme, kolik paliva se spotřebuje na převoz 1 tuny čipů a kolik jich v té 1 tuně je.
Navíc se tam vyrábí s nulovou uhlíkovou stopou , že ?
Ano, manufakturu na čipy do každého kraje.
Ono to neni jenom cipy. Cim dal vetsi % Evropanu ma hloubeji do kapsy a to i na zapade a diky politice EU zacinaji byt nova auta draha i pro ty na zapade. Byli jsme letos v Rakousku a Duster tam neni nic neobvykleho. Bohuzel diky normam a regulacim EU se nuzky mezi tim co produkuji automobilky a co si preji zakaznici v dnesni dobe rozevrely do nebyvale sire. Jsem zvedav na prodeje elektromobilu v dobe, kdy cela EU prochazi nejrozsahlajsi dluhovou krizi a upadkem prumyslu.
Žít na dluh nejde donekonečna. Přišla doba splácení, ale lidé pořád chtějí večírky.
A jinak také auto na západě přestává být statusovým symbolem a stává se z něj normální nástroj.
A tak jako nechce každej iPhone, i když na něj má, nechce každej třeba Audinu.
Doba splácení se pozná podle toho že se teď půjčuje více než dříve?
Ne, že je najednou všechno považované za samozřejmost buď příliš drahé, nebo není vůbec.
Takže aby zase byl dostatek všeho a to ostatní nebylo tak drahé, tak se musi nejdrive zaplatit dluhy?
Jaksi nezbývá než mít nižší požadavky na objem hmotných statků. Krámy z vás šťastnějšího člověka neudělají.
To je sice možné, ale to nijak nesouvisi s vašimi predchozimi tvrzení.
To sice neudělají, ale i tak se líp brečí v limuzíně, než v tramvaji🙂
Oblíbená fráze mé mámy. 🙂
Tento server se mi od začátku líbil, protože byl o veřejné dopravě. Jako by nestačilo, že 5 minut vysílání rozhlasu se neobejde bez otravných zpráv o autech a provozu, už to máme i tady.
Tento server není o veřejné dopravě, ale o dopravě, má to v názvu, resp. nemá tam slovo veřejná. Je čistě na Vašem uvážení, na jaký článek kliknete nebo demokraticky NEKLIKNETE.
Až na jednu výjimku tady obsah článku vždy odpovídá nadpisu, takže tady si každý může číst jen to, co ho zajímá.
Nedostatek čipů se projevuje.
Víme, co zamíchalo prodeje aut.
Co zamíchalo výsledky prodejů aut? Víme vše.
Pry Dacia je novy model za starou cenu. Tak to ani nahodou, tam bylo poradny zdražení
Ale také značný posun v kvalitě a komfortu oproti předchozí generaci
EU by se měla zamyslet a zafinancovat výstavbu továrny na polovodičové čipy na evropském území. S čipy jsme momentálně závislí komplet na USA a Taiwanu.
A v 5 pětiletce aj celovodiče . Tak to už tu taky bylo 🙂
Dlužno doat, že soudruh Jakeš byl velice erudovaný nejen v elektrotechnice, ale také v ekonomii.
A proto jsou vděčni za samet , že rudí odborníci nepřišli na buben a nemáme životní úroveň se vším všudy jako v Rusku . Bohužel podobní fachmani jsou i dnes v managementu a u některých si jsem jist , že by jim komár nesvěřil ani správu nástěnky
Zrovna spojovat EU a výrobu polovodičů mi nepřijde jako dobrý krok. V tomhle oboru co bylo vymýšleno loni je letos zastaralé. Na takovou rychlost změny není EU připravena co do dotační dokumentace. Daji tam do podmínek dotace, že to má byt řekněme 10nm technologie a než to projde k zákazníkovi, ta je to zastaralé. Velmi zjednodušeně řečeno…
Čipy pro otevírání oken a pro další blbiny se snad dělají dnes na nejnovějších procesech ? Pochybuji.
To opravdu ne, myšleno to bylo obecně, ne přímo na auta. Ale Vám snad dává smysl stavět novou továrnu na starou technologii? Naopak nejvyšší přidanou hodnotu má obvykle poslední technologie a ta by tu měla přijít.
A proč by se měla stavět továrna na starou technologii? Nějak tu vaši argumentaci nechápu…
Opravdu nestaví. protože to stojí fakt šílené peníze ať je to nová nebo stará technologie a levné jednoduché součástky to nikdy nezaplatí. Linky staré technologie obvykle slouží k výrobě méně komplexních čipů a součástek a ty linky už obvykle jsou nebo téměř jsou zaplacené profitabilními top produkty z minulých generací. To je hodně rozjetý vlak a nastoupit do něj je téměř nemožné. Jediné co je možné, že nějaká firma s know how i prachy postaví další fab v Evropě (pár jich tu je), taková geopolitická pojistka. Ale je naivní si myslet, že tam dokáží vyrábět vše, dnešní elektronika je různých… Číst vice »
Mě ano. Většina spotřební elektroniky i dneska jede na poměrně hodně starých čipech. A o ostatních polovodičích nemluvě. Nejnovější technologie sice mají největší přidanou hodnotu, ale pro masivní výrobu a pokrytí většiny trhu postačí i podstatně starší technologie.
To je právě ta věc, dotační podmínky. Představte si, že je vypisuje formát velikosti dvojministra Havlíčka.
Musí to splňovat emisní limity. Ty se nevyvozují ze spotřeby energie, ale ze šířky a rychlosti sběrnice.
https://diit.cz/clanek/jeste-jednou-k-evropske-unii-a-grafickym-kartam
Sice starší článek, ale pochybuji, že by od té doby něco změnilo k lepšímu.
A jaké „čipy“ ta továrna má vyrábět? Protože chybí vše od mikroprocesorů po budiče sběrnic a napěťové regulátory. Také různé automobilky, mají různé subdodavatele, kteří odebírají „čipy“ od různých výrobců. To by těch továren musela být celá řada.
Dá se s tím částečně souhlasit, ale je to dost drahá věc, která potřebuje taky dost specializovaný personál. Nemluvě o vstupních nákladech apod. Není jednoduché do něčeho takového naskočit i když kdoví co Čína plánuje s Taiwanem.
Hmm, věděl jste, že v Neměcku, v Drážďanech je fabrika vyrábějící Power10 procesory?
https://en.wikipedia.org/wiki/GlobalFoundries
Tak polovodiče se dělají i v Rožnově (https://www.onsemi.com/company/about-onsemi/locations/roznov-czech-republic), ale zkuste konkurovat Asii. Kromě toho se tady těžce shánějí inženýři, narozdíl od absolventů různých LBQT fakult.
Výroba stále menších struktur stojí stále větší peníze a křemíková technologie se blíží fyzikálním limitům, a proto počet výrobců čipů stále klesá, a i GlobalFoundries zabalily pokročilejší výrobní procesy (mají odbyt i tak).
Bez porozumění společnosti nemůžete vyřešit žádný současný civilizační problém.
Víra, že technika člověka spasí, je snad už 100 let přežitá.