LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Evropský trh s auty: Škoda předstihla BMW, Sandero 7. nejprodávanějším modelem

Dacia přišla s novou podobou svého modelu Sandero loni na podzim. V srpnu 2017 už bylo 5. nejprodávanějším autem v Evropě. Foto: DaciaDacia přišla s novou podobou svého modelu Sandero loni na podzim. V srpnu 2017 už bylo 5. nejprodávanějším autem v Evropě. Foto: Dacia

Evropský trh s novými vozy zažil v dubnu velkou růstovou vlnu, která přinesla i řadu zajímavých změn v pořadí nejprodávanějších

Evropský trh s novými vozy zažil v dubnu velkou růstovou vlnu, která přinesla i řadu zajímavých změn v pořadí nejprodávanějších značek a modelů.  Zřejmě největším překvapením je další posilování značky Dacia. Její nejmenší model Sandero pronikl poprvé do první desítky a stal se sedmým nejprodávanějším vozem.

Vyplývá to ze statistik o registracích nových vozidel, které zveřejnila Evropská asociace výrobců vozidel (ACEA)  a z detailnější analýzy trhu společnosti JATO Dynamics.

Registrace nových vozů stouply v dubnu o 9,6 % na 1,34 milionu vozidel, jde tak o nejlepší výsledek za duben od roku 2008 a o největší růst za poslední rok. Statistiky jsou ale v březnu a dubnu ovlivněny Velikonocemi. V březnu naopak registrace klesly. Za první třetinu roku stouply registrace v meziročním srovnání o 2,5 % na 5,61 milionu vozidel.

Z velkých trhů zažilo v dubnu pokles jen Švýcarsko, v ostatních zemích registrace rostly. „Duben byl abnormální měsíc, bylo více faktorů, které pomohly růstu. Nicméně výsledky ukazují, že mezi zákazníky i výrobci aut panuje pozitivní nálada,“ řekl Felipe Munoz z JATO Dynamics.

Duben byl ve znamení pokračujícího trendu padajícího zájmu o diesely, jejich registrace klesly o 13.2 %, tržní podíl tvoří už jen 36,7 %. Lidé se přesouvají hlavně k benzínu, jeho prodeje stouply o 25 %. Auta s alternativními pohony se ale už dostávají také na zajímavé hodnoty: díky nárůstu o 53,5 % tvoří už 5,5 % všech registrací, největší část z nich tvoří hybridy. I nadále pokračuje boom SUV modelů, ty za duben dosáhly už podílu 33,3 %. Největším tahounem jsou hlavně malá SUV.

25 nejprodávanějších značek a modelů v Evropě za duben 2018. Foto: JATO Dynamics

25 nejprodávanějších značek a modelů v Evropě za duben 2018. Foto: JATO Dynamics

V žebříčku prodejů dál vévodí Volkswagen a jeho značky, celá skupiny má už i díky velkému růstu Škody podíl 25,7 %. Škoda Auto zažila velmi úspěšný duben, s růstem o desetinu se dostala na osmé místo před BMW a Fiat. Za celý rok zůstává Škoda desátá.

Zřejmě největším překvapením je další tažení Dacie. Ta v celkových prodejích stoupla už na 15. místo, v prodejích podle modelů se dostala poprvé i do první desítky. Nové verze Sandera se prodalo jen za duben téměř dvacet tisíc kusů, což znamená sedmé místo. V Česku vyráběných aut je Škoda Octavia 9., Fabia 18. Škoda Karoq patřila v dubnu k největším skokanům, ve své kategorii kompaktních SUV se již dostala do první desítky před Seat Ateca. Výrazně větší nárůst, než celý trh, zaznamenaly za duben Hyundai či Toyota.

Tagy ACEA JATO Dynamics registrace automobilů Evoropa
15 komentářů