Metro k pražskému letišti není nijak odůvodnitelné. Železniční trať bude komfortnější, argumentuje IPR

Terminál Dlouhá Míla, vizualizace. Autor: AFRY a Pavlíček Hulín architektiTerminál Dlouhá Míla, vizualizace. Autor: AFRY a Pavlíček Hulín architekti

Už v roce 2001 doporučila srovnávací analýza na pražské letiště vést železnici.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

Ode zdi ke zdi. Prvně dlouhá léta jen autobusy a nyní vagón nápadů na svedení všech druhů dopravy. Už chybí jen tramvaje a drožky 🤪

Igor

Však tramvaj z Dědiny bude brzo na Dlouhé Míli a pak už jen kousek k letišti. Docela i věřím, že bude dříve než vlak.

david

Nejvic se tesim na cyklostezku na sdilena kola a kolobezky!

Frantisek X

To metro je tam snad k vlaku jen variantně. Tramvaj jeho funkci nepřevezme už vůbec. Ovšem vést je tam z Motola nedává smysl, leda přetrasovat příměji i s tím, že nebude papírově úplně plné (reálně ale nejspíše plnější, než papírově vytížená „chalupoida“). Ovšem v době, kdy je hlásána potřeba „konkurence druhů dopravy“, a místo diverzifikace směrů dochází naopak k přílišné centralizaci a podněcování dopravního konzumu, bych se nedivil. 🙂 Trochu ji nabourává jen roztahování uzlů (Dlouhá Míle vs. Ruzyně, Zahradní město vs. Skalka, Dvorce vs. Kublov, hlavní nádraží vs. Muzeum apod.), jež však vede buď k uplatnění převozu navíc, nebo… Číst vice »

Dálnice

V čem přesně bude spočívat komfortnost té železniční vlečky na letiště? Že budu muset přestupovat s kufrem na metro abych se dostal domů?

Libor

Tak většina spíše přesedne na jiný vlak. Jinak z hlaváku je určitě pohodlnější cesta vlakem než metrem, kde si po většinu trasy ani nesednete a zastavuje na „milionu“ zastávek, kde se lidé hrnou dovnitř a ven.

Martin Verner

Jenže z hlaváku vám tenhle vlak taky nepojede, ne? To až někdy zase „již brzy“, až/pokud se natáhnou ty tunely spodem.
A jinak – ano, s přestupem na metro. Stejně jako pro většinu cestujících, kdyby tam některá ta linka metra vedla přímo.

Frantisek X

Ten vlak měl fungovat jako metro – s přestupy v Dejvicích (A), Bubnech (C) a Novém Městě (B). Problém je, že se – asi i vzhledem k umístění P+R až při Dlouhé Míli na odbočce (a neochotě v Ruzyni aspoň soupravy spojovat) – prosazuje varianta se souhrnným množstvím vlaků neúnosným pro Liboc a Dejvice při povrchovém vedení, což hází do celé věci slušné „vidle“. Zvláště, když už bylo metro tím směrem přivedeno, akorát odkloněno k nemocnici, aby se je vůbec podařilo aspoň „papírově“ zaplnit. „Náhradní“ varianta odklonu do Zličína je pak (při existenci tramvají, vlaků i B) „zachraňována“ megalomanským parkovacím… Číst vice »