Nečekané posuny v žebříčku prodejů aut. Hyundai a Dacia vytlačily Volkswagen
Prodeje nových aut v Česku narazily zřejmě na svůj vrchol. Druhý měsíc po sobě klesají a i přes velké ovlivnění
Prodeje nových aut v Česku narazily zřejmě na svůj vrchol. Druhý měsíc po sobě klesají a i přes velké ovlivnění srpnovým nárůstem kvůli změně emisních norem za celý rok registrace stagnují.
Zajímavý je i vývoj v prodejích jednotlivých značek: po dlouhé době se na druhé místo v říjnu vrátil Hyundai, na třetí pronikla podruhé v historii českých statistik Dacia.
Podle statistik Svazu dovozců automobilů klesly registrace nových aut v říjnu meziročně o 15,04 %, celkem úřady přihlásily 19 704 vozidel. Za celý rok celkově registrace nových osobních vozů od ledna do října klesly o půl procenta na 227 488 kusů.
Říjnová čísla jsou ovlivněna ještě rekordními srpnovými registracemi, ale také faktem, že z trhu řada modelů dočasně zmizela, protože neprošly ještě novými emisními testy. Patrné je to zejména u Volkswagenu, několik let dvojce českého trhu. V říjnu prodal o téměř polovinu méně aut než loni v říjnu. Spadl tak na čtvrté místo.
Škoda Auto na prvním místě naopak ještě posílila (i přes nepatrný pokles) svůj tržní podíl nad 37 %, což je jeden z nejlepších výsledků v historii firmy. „Desátý měsíc letošního roku se vepíše do historie firmy také jako rekordní měsíc v počtu příchozích klientských objednávek. Škoda v říjnu počtem 10 669 objednaných vozů překonala dosavadní rekord z března 2017,“ říká šéf Škody Auto pro ČR Luboš Vlček.
Překvapením je hlavně druhá a třetí příčka: Hyundai i přes pokles v meziročním porovnání o 21 % skončil v říjnu na druhém místě s 1573 auty. Dacia naopak pokračuje ve své jízdě nahoru: v říjnu prodala o 85 % více aut než před rokem a s 1286 vozy byla třetí. Po čtvrtém Volkswagenu je na pátém místě Peugeot, šestá už je Toyota, na sedmou pozici spadl Ford.