Dopravci Lidé Železnice

Nebeský představil plány s Českými drahami. Chce s nimi expandovat do zahraničí

Václav Nebeský. Foto: MMR
Václav Nebeský. Foto: MMR

Nový předseda představenstva Českých drah Václav Nebeský představil poprvé veřejně své plán se státním dopravcem. V nepříliš konkrétní prezentaci uvedl, že firmu chce připravit více na liberalizaci a expandovat s ní do zahraničí.

„Strategii jsem stavěl na znalosti toho, co jsou slabé stránky Českých drah a jak je možné odstranit,“ uvedl Nebeský. Podle něj mají České dráhy deset let na to, aby se připravily zcela na otevření trhu. „Nejsou na to úplně dobře připraveny. Není to vinou managementu,“ řekl Nebeský. Připomněl, že například v Rakousku stát masivně podpořil své státní dráhy. „Jde hlavně o síťovost. Tu žádný malý dopravce nezajistí,“ tvrdí Nebeský. Chce proto připravit novou strategii i pro dceřiné firmy.

Podle něj bude pro dopravce český trh malý. „Hodně se focusuje (zaměřuje, pozn. redakce) na vyjednávání s kraji, ale je potřeba si uvědomit, že Českým drahám bude český rybníček malý. Proto chceme expandovat v zahraničí,“ uvedl Nebeský. Mělo by jít o expanzi v rámci střední a východní Evropy, protože tyto státy mají podobné technologické zázemí. „Pracoval jsem i na pohraniční stanici, takže mám zkušenosti, jak tam provoz funguje. V Německu neexistuje operativa, když se něco stane, vlaky stojí, lidé jsou smutní,“ řekl Nebeský. Uvedl, že s firmou je mentálně spojený celý život.

Nebeský se chce zaměřit podle něj i na personální problémy. „Chybí přes 200 strojvedoucích, není to dobře,“ dodal. Chce současně řešit problém se zbytným majetkem i zapojení do developerských projektů. Podle Nebeského musí firma pro budoucí strategii získat lidi, chce zlepšit komunikaci s odboráři.

Jsou to obecné floskule,“ okomentoval poslanec ANO 2011 a podnikatel Pavel Juříček předloženou strategii. „Ale jinak samozřejmě jste sympaťák a vypadá to, že jste profesionál,“ řekl například. „Vaše jméno rezonuje mezi železničáři v pozitivním smyslu,“ uvedl jeho stranický kolega Martin Kolovratník. Podle Kolovratníka je zárukou dobré volby fakt, že ho podpořil předseda dozorčí rady Pavel Kysilka. Nebeský napoprvé dozorčí radou neprošel, nezískal v prvním kole dostatek hlasů.

Ten vyzdvihl jeho snahu o digitalizaci firmy. „Firma žije excelem, to se musí změnit. Data musí být online k dispozici hned pro management i obchodníky,“ řekl Nebeský. Podle něj jsou dnes vozidla jedoucí počítače a na to musí firma reagovat.

Kde vidí České dráhy za deset let? „Až se trh otevře, tak bych rád, aby člověk přišel na nádraží a když uvidí vlak Českých drah, bude s ním chtít jet,“ upřesnil Nebeský.

Po jednání výboru se Nebeský také vyjádřil ke kritice jeho volby ze strany opozice. Ta mu vytýkala především spojení jeho manželky Olgy s dotační kauzou Agrofertu a premiéra Andreje Babiše (ANO). „To absolutně odmítám. Tu auditní zprávu nepsala má žena, psalo ji 20 lidí napříč resorty. Taková obvinění jsou lidsky nízké“ řekl novinářům. Podle opozice také nemá Nebeský dostatečné předpoklady pro řízení státního dopravce. Nový šéf ČD k tomu jen řekl, že mu podmínky výběru dozorčí rady nepřísluší komentovat, za kritikou je však podle něj především politická hra.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Papaja501
Host
Papaja501

Dejme mu prostor…..třeba překvapí…..I když si myslím, že má politické poslání a to je udělat prostor kamarádúm soukromníkům a sponzorům jeho strany……Expanze ven…..ano s tím co máme, jedině na východ….bohužel. Omlouvám se.

Brkoslav
Host
Brkoslav

Další NEEMAND VE VEDENÍ STÁTNÍ FIRMY, TAK JSEM JIZ DLOUHO NEPOBAVIL, EXPANDOVAT DO ZAHRANIČÍ A S CIM PANE NEBESKÝ. To dopadne jako s ČA za vedení PODRZDESTNIKA TVRDÍKA. Trafiky stále fungují!!

Petr
Host
Petr

A čím chtějí expandovat? Možná by bylo dobré, aby si nechal udělat audit ŽKV a pracovníků.

_Pavel_
Host
_Pavel_

Teď ale nebudou mít kam růst a doma budou jen ztrácet, není možné, aby kam se přihlásí, tam uspěli. Později se taky bude moc stávat, že dálkové vlaky nebudou o spolupráci dopravců, ale cizí společnost si to odjede celé sama.

jal
Host
jal

expandovat do zahraničí – zajímavý eufemizmus pro rozprodej dceřiným společnostem národních dopravců jiných států.

Luboš
Host
Luboš

Nomen Omen, říká se. Budeme se tedy modlit. Zatím za to, aby ta liberalizace ( bordelizace ), spolu s expanzí ( výbušnou to rozpínavostí ), nás, hloupé uživatele služeb ČD nepřivedla na scestí, aby spolu se slabými stránkami ČD nezanikly i samy České dráhy, když už i management na úkol zajistit konkurenceschopnost v konkurenčním prostředí předem přiznává, že firma „jaksi není na takový náročný skok ve formě“. Zaměřujícíce se na zahraničí, souběžně si nechá MD podrážet nohy ( viz článek Jízdenkový chaos ). Před týdnem mne vezl strojvedoucí, který pamatoval ještě Radeckého, souprava upravena z motoráčku Husákových let, do RegioSharku… Číst vice »

Sinep Anigav
Host
Sinep Anigav

´Nomen Omen´ –> jöö, ta představa, jak zahraničím sviští VR vlak v korporátním najbrtu s nápisem SKY – JET 😉

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

„… síťovost. Tu žádný malý dopravce nezajistí,“
A tvrdí, že ví jak to chodí v zahraničí. Švýcarsko nezná, nebo ho ignoruje záměrně?

Jackub
Host
Jackub

Kecy, kecy, plác, plác… Opravdu jen obecné floskule a pořád stejné nic neříkající fráze… 🤔🙄😏

Martin K.
Host
Martin K.

God, safe the ČD.

ČD4ever
Host
ČD4ever

Safe???

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ano, strčit je do trezoru. Tak trochu fiakr, což?

Martin K.
Host
Martin K.

Tímto se omlouvám za dočasný blackout. Překlep a následná nekontrola…

Georg
Host
Georg

„nekontrola“? takze ani anglicky, ani cesky?

johny
Host
johny

Tak po ČSA i České dráhy teď mají svého Jardu Tvrdíka

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Je to člověk zevnitř, ne nějaký hejpočkej z ulice. To je hlavní! 😀

Dalibor
Host
Dalibor

Teda to se tak těším, až budu moci projet celou evropu v digitalizované době ČD. Tleskám. akorát v daném „projevu“ vbímám dost obecných proklamací a málo konkrétních cílů. Tj žvásty žvásty, skutek utek.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Jen aby ta expanze do zahraničí nedopadla stejně bledě jako u ČEZu. Rumunsko, Bulharsko, Albánie … a ještě to prodělává. Přímé vlaky do Vídně, Berlína a Budapešti jezdí. Chce to vylepšit spojení do Mnichova a do Varšavy a nevím, co chtít víc?

Zelenay
Host
Zelenay

To ČD ani na ty režijky ze zisku nevydělají, už chápu proč to odbory chtějí na daňovém poplatníkovi..
Malej rybníček, do zahraničí. 😀 😀 😀 To je sranda, co tam má to ANO dál. Každý týden nějaký jejich „expert“ někam nastoupí..

Ondra
Host
Ondra

Bože, to je ale bl***

Karlos
Host
Karlos

To je ale debil 😀 prvně by to mohlo fungovat u nás..

Snekacz
Host
Snekacz

O panu Nebeském se mluvilo v kuloárech jako jasném kandidátovi již před dvěma měsíci. A ejhle, ono to tak dopadlo. Najednou se snížily požadavky na tento post, již nebylo třeba úplné vysokoškolské vzdělání, praxe ve firmě s minimálně 300 zaměstnanci, dostatečná jazyková vybavenost. Politická hra podle pravidel jednoho člověka, co potřeboval ošéfovat si další podnik. Výsměch všem zaměstnancům.

suri
Host
suri

Sancta simplicitas!

BoH
Host
BoH

Já bych se focusoval na to, aby Nebeský nevypustil ČD celý rybníček, jinak z toho budou jejich zaměstnanci smutní.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Pokud se bude chovat jako v Unicontrols, tak skoro nebude chodit do práce a bude řešit akorát svoje kšefty (nevýhodné pro firmu samozřejmě). Otázka jen je, jak velké ty kšefty budou, zda to ČD vydrží. ČD jsou přece jen o něco větší než Unicontrols.

Cestující LBC MHD
Host
Cestující LBC MHD

Do reklamy na ČD jako model docela dobrej, ale ta strategie je dost dětinská. Tak snad ho bude někdo koučovat a ty blbosti mu nedovolí zrealizovat.

Qěcy
Host
Qěcy

Ve které pohraniční stanici pracoval?

Kubrt
Host
Kubrt

Kopíruji z LinkedIn VN: 2000-2003 ČD – Tvoření technologických postupů úkonů, technologie (doprava i přeprava) pohraničních přechodvých stanic, oragnizaování mezinárodních výlukových prací, technologie seřaďovacích stanic (tvorba tzv. technických zpráv), tajemník štábu zimní ochrany (tvorba tzv. zimních opatření), člen škodní komise. Železniční hraniční přechody: Hrádek nad Nisu – Zittau (Varnsdorf), Frýdlant v Čechách-Zawidów, Královec-Lubawka, Meziměstí-Mieroszów, Lichkov-Międzylesie. Seřaďovací stanice: Liberec, Hradec Králové hl.n., Pardubice hl.n., Česká Třebová.

Marty-t2
Host
Marty-t2

jejda – tak to je mi vážně ČD líto… Ač na první pohled mi připadá jako manekýn, po přečtení jeho názorů a firemní strategie mu ale asi jinak než “Jarda Tvrdík od ČD” neřeknu… Tak snad zbývá jen doufat, že se totálně mýlím…

Osasco
Host
Osasco

A to je jako ta nelepší strategie ze všech kandidátů ::-)
Co kdyby se někdo podíval na jeho bakalářku?

Iva D.
Host
Iva D.

Když nic, tak aspoň je veselo. Taková 150 a 810, to je jedoucí počítač!

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce