Nebeský představil plány s Českými drahami. Chce s nimi expandovat do zahraničí
Václav Nebeský. Foto: MMR
Nový předseda představenstva Českých drah Václav Nebeský představil poprvé veřejně své plán se státním dopravcem. V nepříliš konkrétní prezentaci uvedl,
Dejme mu prostor…..třeba překvapí…..I když si myslím, že má politické poslání a to je udělat prostor kamarádúm soukromníkům a sponzorům jeho strany……Expanze ven…..ano s tím co máme, jedině na východ….bohužel. Omlouvám se.
Další NEEMAND VE VEDENÍ STÁTNÍ FIRMY, TAK JSEM JIZ DLOUHO NEPOBAVIL, EXPANDOVAT DO ZAHRANIČÍ A S CIM PANE NEBESKÝ. To dopadne jako s ČA za vedení PODRZDESTNIKA TVRDÍKA. Trafiky stále fungují!!
A čím chtějí expandovat? Možná by bylo dobré, aby si nechal udělat audit ŽKV a pracovníků.
Teď ale nebudou mít kam růst a doma budou jen ztrácet, není možné, aby kam se přihlásí, tam uspěli. Později se taky bude moc stávat, že dálkové vlaky nebudou o spolupráci dopravců, ale cizí společnost si to odjede celé sama.
expandovat do zahraničí – zajímavý eufemizmus pro rozprodej dceřiným společnostem národních dopravců jiných států.
Nomen Omen, říká se. Budeme se tedy modlit. Zatím za to, aby ta liberalizace ( bordelizace ), spolu s expanzí ( výbušnou to rozpínavostí ), nás, hloupé uživatele služeb ČD nepřivedla na scestí, aby spolu se slabými stránkami ČD nezanikly i samy České dráhy, když už i management na úkol zajistit konkurenceschopnost v konkurenčním prostředí předem přiznává, že firma „jaksi není na takový náročný skok ve formě“. Zaměřujícíce se na zahraničí, souběžně si nechá MD podrážet nohy ( viz článek Jízdenkový chaos ). Před týdnem mne vezl strojvedoucí, který pamatoval ještě Radeckého, souprava upravena z motoráčku Husákových let, do RegioSharku… Číst vice »
´Nomen Omen´ –> jöö, ta představa, jak zahraničím sviští VR vlak v korporátním najbrtu s nápisem SKY – JET 😉
„… síťovost. Tu žádný malý dopravce nezajistí,“
A tvrdí, že ví jak to chodí v zahraničí. Švýcarsko nezná, nebo ho ignoruje záměrně?
Kecy, kecy, plác, plác… Opravdu jen obecné floskule a pořád stejné nic neříkající fráze… 🤔🙄😏
God, safe the ČD.
Safe???
Ano, strčit je do trezoru. Tak trochu fiakr, což?
Tímto se omlouvám za dočasný blackout. Překlep a následná nekontrola…
„nekontrola“? takze ani anglicky, ani cesky?
Tak po ČSA i České dráhy teď mají svého Jardu Tvrdíka
Je to člověk zevnitř, ne nějaký hejpočkej z ulice. To je hlavní! 😀
Teda to se tak těším, až budu moci projet celou evropu v digitalizované době ČD. Tleskám. akorát v daném „projevu“ vbímám dost obecných proklamací a málo konkrétních cílů. Tj žvásty žvásty, skutek utek.
Jen aby ta expanze do zahraničí nedopadla stejně bledě jako u ČEZu. Rumunsko, Bulharsko, Albánie … a ještě to prodělává. Přímé vlaky do Vídně, Berlína a Budapešti jezdí. Chce to vylepšit spojení do Mnichova a do Varšavy a nevím, co chtít víc?
To ČD ani na ty režijky ze zisku nevydělají, už chápu proč to odbory chtějí na daňovém poplatníkovi..
Malej rybníček, do zahraničí. 😀 😀 😀 To je sranda, co tam má to ANO dál. Každý týden nějaký jejich „expert“ někam nastoupí..
Bože, to je ale bl***
To je ale debil 😀 prvně by to mohlo fungovat u nás..
O panu Nebeském se mluvilo v kuloárech jako jasném kandidátovi již před dvěma měsíci. A ejhle, ono to tak dopadlo. Najednou se snížily požadavky na tento post, již nebylo třeba úplné vysokoškolské vzdělání, praxe ve firmě s minimálně 300 zaměstnanci, dostatečná jazyková vybavenost. Politická hra podle pravidel jednoho člověka, co potřeboval ošéfovat si další podnik. Výsměch všem zaměstnancům.
Sancta simplicitas!
Já bych se focusoval na to, aby Nebeský nevypustil ČD celý rybníček, jinak z toho budou jejich zaměstnanci smutní.
Pokud se bude chovat jako v Unicontrols, tak skoro nebude chodit do práce a bude řešit akorát svoje kšefty (nevýhodné pro firmu samozřejmě). Otázka jen je, jak velké ty kšefty budou, zda to ČD vydrží. ČD jsou přece jen o něco větší než Unicontrols.
Do reklamy na ČD jako model docela dobrej, ale ta strategie je dost dětinská. Tak snad ho bude někdo koučovat a ty blbosti mu nedovolí zrealizovat.
Ve které pohraniční stanici pracoval?
Kopíruji z LinkedIn VN: 2000-2003 ČD – Tvoření technologických postupů úkonů, technologie (doprava i přeprava) pohraničních přechodvých stanic, oragnizaování mezinárodních výlukových prací, technologie seřaďovacích stanic (tvorba tzv. technických zpráv), tajemník štábu zimní ochrany (tvorba tzv. zimních opatření), člen škodní komise. Železniční hraniční přechody: Hrádek nad Nisu – Zittau (Varnsdorf), Frýdlant v Čechách-Zawidów, Královec-Lubawka, Meziměstí-Mieroszów, Lichkov-Międzylesie. Seřaďovací stanice: Liberec, Hradec Králové hl.n., Pardubice hl.n., Česká Třebová.
jejda – tak to je mi vážně ČD líto… Ač na první pohled mi připadá jako manekýn, po přečtení jeho názorů a firemní strategie mu ale asi jinak než “Jarda Tvrdík od ČD” neřeknu… Tak snad zbývá jen doufat, že se totálně mýlím…
A to je jako ta nelepší strategie ze všech kandidátů ::-)
Co kdyby se někdo podíval na jeho bakalářku?
Když nic, tak aspoň je veselo. Taková 150 a 810, to je jedoucí počítač!
Resp. každý ví, že je toto potřeba. A zatím to vždy pohořelo na skutečnosti, že jsou ČD státní firma. Pracoval jsem na manažerské pozici v soukromé firmě, nyní dělám u ČD a je fakt, že zde většina procesů trvá opravdu neskutečně dlouho a najít člověka, odpovědného za něco konkrétního, je velmi náročné. Dost v tom u ČD ale hrají osobní sympatie a to je špatně, ale s tím už se dá jen velmi těžko cokoliv dělat…
Překvapilo mě, že na ČD už znají excel. To jsem nečekal.
No jistě, tabulku vytisknout a odnést na jiné místo. 🙂
ČD excel (Excelsior) zrušily…
A proto je to jak to je a vypadá to s nimi jak vypadá…
Berte to z části jako recesí příspěvek. 😁
recesní…
Bože, to je zase protekční panáček.
Mně se to líbí, ale je fakt, že to jsou obecné cíle a tohle o ČD ví každý, kdo alespoň trochu rozumím managementu.
Expanze do zahraničí – to je přesně to, co ČD nyní potřebuje. Příkladem jiné neúspěšné expanze polostátní a.s. do zahr. je např. ČEZ.
Tak nemusí se jednat hned o Balkán. Začal bych třeba sousedními státy, stejně tak postupuje RegioJet a Leo Express. 🙂
Takové SNCF denně doma prodělávají několik milionů euro. Zato zahraniční divize osobní a nákladní dopravy jim vydělávají.
To je divné, ne? Když mají funkční model podnikání v zahr., tak proč jej nepoužijí i doma?
Protože Socialistické žluté vesty, odbory a jiné zamrzlé výdobytky.
PS: jako strojvedoucí bych byl v padesáti v důchodu. A penzi ve výši platu by mi posílali do domova důchodců s lékařskou a lázeňskou péčí, který je zdarma. Holt výdobytky socialistických vlád podpořených masivnímu odbory.
A o liberalizaci železničních trhu se ve Francii může mluvit jen šeptem.
Síťovost malý dopravci nezajistí? Mohl by někdo panu generálnímu vysvětlit, co je to IDS? Zkušenosti z pohraniční stanice? To je jako všechno, co ví o provozu v jiných zemích? Uf.
Taky me hned napadl Ropid treba
Přesně! Samotná železnice síťovost nezaručí, když je její síť tak řídká (a to je u nás přitom relativně hustá). Konkurentem je auto, které dojede odkudkoli kamkoli (i když tam třeba nezaparkuje). Síťovost musí být napříč VŠEMI DRUHY VEŘEJNÉ DOPRAVY. Sice tvorba IDS v krajích postupuje pomalu, ale jde jednoznačně správným směrem. Mezikrajová síťovost teď vypadá trochu divoce, ale to se taky vstřebá.
Síťovost nezajistí sami od sebe ani velcí dopravci. Impérium Z zásadně nedělalo přípoje na vlak v kraji X, neboť ČD jsou pro ně konkurencí.