Návrat vlaků na část zarostlé trati je blíže. SŽ plánuje obnovu dvou kilometrů k Mariánské Týnici

Obnovu trati si vymohl Plzeňský kraj.
Po téměř třiceti letech by mohly znovu jezdit vlaky na části trati z Kralovic do Mladotic na severu Plzeňského kraje.
Správa železnic vyslyšela žádosti kraje o obnovu 2,3 km dlouhého úseku dnes již prakticky neexistující trati k blízkosti národní kulturní památky Mariánská Týnice. Tento týden uzavřela smlouvu se společností Sagasta na projektovou přípravu obnovení zhruba kilometru tratě od přejezdu u stanice Kralovice po budoucí zastávku s pracovním názvem Kralovice město.
Kontrakt za 8,4 milionu korun je již v registru smluv. Sagasta má připravit technickoekonomickou studii, záměr projektu a projektovou dokumentaci.
Správa železnic původně počítala s konzervací celé dráhy podle nového zákona, kraj si ale prosadil obnovu části trati. „Postupujeme v tuto chvíli v souladu s memorandem uzavřeným s Plzeňským krajem, městem Kralovice a obcí Mladotice – do plánu projektové přípravy jsme zařadili investiční akci, která řeší rekonstrukci stávající trati mezi Kralovicemi a Mariánskou Týnicí. V rámci ní budou nově zřízeny i zastávky Kralovice škola a Mariánská Týnice,“ uvedl v únoru mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Dokument nyní uvádí pracovní název zastávky Kralovice město.
Tři vlaky denně, plánuje kraj
Jde o část, kde jsou ještě zbytky kolejí. „Železniční svršek je narušen nánosem splavené zeminy z okolních polí. Kolejiště je zarostlé náletovými dřevinami. Železniční spodek je značně narušen jejich kořenovým systémem,“ uvádí Správa železnic ve smlouvě. Vlaky zde mají jezdit maximální rychlostí 60 km/h.
„Za prodloužení trati bojujeme pět let. Pak by mohly jezdit přímé turistické vlaky Praha – Rakovník a Rakovník – Týnice,“ uvedl na začátku roku Čížek. Kraj se zavázal k objednávce tří vlaků denně. Přímé vlaky mají zvýšit dostupnost Mariánské Týnice, která je od roku 2018 národní kulturní památkou a nově tzv. Centrem baroka.
Zbývající část trati do Mladotic obnovou neprojde. „Zůstane z pohledu dopravní obslužnosti zbytná a již byly zahájeny kroky k přerušení provozuschopnosti. V tomto modelu potom může být zrušen svršek a na tělese dráhy se v tomto případě ve vybraných úsecích předpokládá zřízení stezky,“ dodal Gavenda. Vlaky z Kralovic do Mladotic jely naposledy v roce 1997.