Návrat lidí do MHD? Za prvních jedenáct dní v srpnu jezdí metrem o 11 % více cestujících. I přes zdražení
Soupravy metra pro linku C. Foto: Pražská integrovaná doprava
Ještě v červenci počet cestujících v metru klesal.
Ještě v červenci počet cestujících v metru klesal.
U kratších cest (tak do 30 min max), a zejména do centra, kam jet autem je neskutečná pakárna, je MHD furt nej. V ostatních případech je auto bez náhubku oproti MHD s ním jasná volba.
Až skončí prasečí rypáky, vrátím se taky. Je to neskutečně depresivní koukat se na ty smutné stíny bez tváře. A čekat na útok fanatického svědka Kovidova.
V červenci se odjelo taky na D, skončila škola i ta hrstka ZŠ / SŠ dělá nějakou frekvenci ….
Nárůst počtu cestujících v metru zjevně souvisí i s tím, že množství výluk po celé Praze učinilo povrchovou MHD nepoužitelnou.
To je rozhodně jeden z důvodů, já do práce normoš preferuji jet přímo tramvají, ale teď musím i metrem … v opačném případě bych jel jednak déle, jednak musel jít cca dvojnásobnou vzdálenost pěšky.
Kouzlo statistiky: z prvnich 11 dni v lonskem roce bylo 7 pracovnich a 4 vikendove, letos 8 pracovnich a 3 vikendove. Spis bych ten narust videl v tom, nez rostoucim nadseni pro MHD.
Logicky jsou v Praze ve větší míře turisté ze zahraničí. Ti cenu neřeší.
Odrazující jsou povinné respirátory. V Maďarsku v MHD nemají ani roušky a světě div se, žádné mrazáky na ulicích se nekonají.
Maďarsko má snad nejvyšší smrtnost na Covid v EU, to bych za příklad nedával ani omylem.
Smrtnosť je podiel úmrtí medzi infikovanými, to s mierou šírenia vírusu veľa nemá. Navyše je to ťažko merateľný údaj keďže skutočný počet infikovaných je ťažko zistiteľný – ak nejaký štát zbytočne netestuje zdravých ľudí, smrtnost štatisticky vyletí veľmi vysoko, ale to neodráža žiaden reálny problém.
Ak sa vám nepáči Maďarsko, môžeme dať ako príklad Švédsko kde rúška nezrušili len od 1.7., ale nepoužívali ich nikdy, ani na vrchole druhej vlny. Napriek tomu žiadne mrazáky na uliciach, ani kolaps zdravotníctva nenastal.
Argumentační faul: Úkrok stranou.
Nie, odpovedal som na to o čom píšete – a potom v druhom odstavci pridal iný priklad ako samostatný podporný argument.
to je otázka psychologie, když někoho na nějakou dobu zavřete, bude zkrátka trvat, než se zase bude zvyk vracet nazpět…říkat, že nebude někdo jezdit s rouškama MHD je hloupost. Pokud si někdo pořídí auto kvůli roušce, tak by se spíš měl nechat vyšetřit
Nikdo nemluvi o porizovani auta kvuli rousce, ale o pouzivani jiz vlastneneho auta k cestam, na ktere pred tim pouzival MHD. Ja to mam do prace hodinu autem i MHD a proste nechci mit dve hodiny denne na pise respirator (rouska podle narizeni nestaci). Ja bych naopak vysetroval lidi, kterejm dve hodiny denne s omezenym prisunem kysliku nevadej.
Respirátor přísun kyslíku opravdu neomezuje, pokud zrovna někam neběžíte.
Podle oxymetru, ktery mam na hodinkach se moje saturace s respiratorem pohybuje kolem 97, bez nej 99.
OK, donutil jste mne vyhledat si, co to je a jak to funguje.
Pokud jsou dvě procenta rozdílu v nasycenosti zásadní problém, pak asi musíme lidem v prvé řadě zakázat kouřit a zakázat provoz všech spalovacích vozidel ve městech.
Gratuluju! Můj propad podle oxymetru je mnohem větší. Jenom už to nezměří náběh na omdlení (po 12-15 minutách), po 35-40 minutách už to není jenom o náběhu. Stačí drobný zdravotní trabl (trochu astma atp.) a už tu okrasu na čumáku moc nedáváte, to je celé. Jezdím většinou autem, musím, bohužel. Je to věkem, je to léty, resp. ne každý je vysportovaný junák, jako diskutující Jaaa, který to ale stejně nepochopí. 20 % z dřívějších pravidelných uživatelů MHD v Praze se stále do MHD ještě plně nevrátilo a důvod jsou náhubky. To je statistický výstup. Nikdo se nedováží ozvat, i když… Číst vice »
Víte, já používám kvalitní FFP2 nebo FFP3 respirátor od společnosti 3M, ne čínský šmejd. Dýchá se mi s ním mnohem líp než přes šitkový turecký nebo čínský, který fasujeme v práci, a ještě dvakrát mnohem líp, než přes hadrovou roušku, co jsem nosil úplně nejprve. Jsem schopen v tomto respirátoru vyběhnout (ne vyjít, ale vyběhnout) několikery schody nebo 70 m dlouhý (30 m vysoký) eskalátor z metra. Pak se sice v podchodu už docela slušně zadýchávám a respirátor mne dusí, to po vás ale samozřejmě nikdo dělat nechce. Orwell a Lewis jaksi řešili něco jiného – a to zneužití systému… Číst vice »
svata prostoto!
ksefty se zdravotnickym materialem: respiratory, testy a nove tlaci farmafirmy aby vydelali na vakcinach. politici z toho maji uplatky a provize. co takovi nezavisli poradci madar prymula atd?
a jeste nebyla rec o nasledcich prehrati v respiratoru v teple sezone
Pokud si to myslíte, vyvracet vám to nebudu …. já jsem v důsledku potíží s dýcháním prostě ten čenich ustřihl, takže dýchám v pohodě dírou ….
Je prokázáno – v Praze to zkoumali vědecké týmy, že MHD není zdrojem nákazy …. čili nedává smysl „ochrana dýchacích cest“ – před kým a čím ….
„Vědecké týmy“ zjistily, že virus se nevyskytuje na površích. Ale nezkoumaly aerosoly, protože ty jsou hodně lokální. Ale o ty právě u respirátorů jde – nemáte distanc 2 m, tak nekažte vzduch ostatním svými bacily.
Jinak jsem zatím neviděl ani jednu vědeckou studii, která by tvrdila, že je to závažnější problém třeba pro starší osoby. Jestli to není spíš psychické, jak psal pán výš…
Pointu síce máte, ničmenej stále platí že ak by v MHD malo prebiehať nejaké zásadne relevantné šírenie, stopy by sa našli aj na povrchoch (i keď by nevyhnutne nemuseli byť zdrojom infekcie).
Ne. 🙂
A co nebezpeci kolapsu z prehrati v respiratoru v teple sezone? (neklimatizovane vnitrni prostory)
Vy v tom nahubku chodíte i doma, i spíte, ne? Ne každý jede sockou do 10 minut. A pokud to máte mít na sobě pulhodiny a máte auto a máte kde parkovat, tak proč ho nepoužít. Ono to bohatě stačí nosit v obchodacich. Ne pro každého je jezdit sockou zážitek jako pro vás. A když navíc ještě musí mít na puse tohle, tak u delších cest rád zvolí auto.
Prečo by si niekto dobrovoľne vybral menej komfortný mód dopravy? Ak na auto má peniaze, nemá dôvod sa dusiť v MHD. Ja som bol začiatkom 2020 na pokraji toho že auto predám, nakoniec som si ho nechal kvôli pandémii. Teraz žijem v štáte kde sa rúška nenosia, auto 99% času stojí pred domom, ale zatiaľ ho držím a financujeme pre prípadnú cestu za hranice. Povinnosť handry na ksichte je pre mňa jediný dôvod nevyužívať verejnú dopravu akéhokoľvek druhu. Z tohto dôvodu som napr. od začiatku pandémie až do 7/2021 neletel a všade jazdil autom (prípadne vlakom ak to bolo v… Číst vice »
Roušky/respirátory mi ani tolik nevadí, spíše naopak jsem si odvyknul na narvaná metra. Dokud byl lockdown a metro bylo prázdné, tak jsem jezdil ale ted jak je narváno tak prostě radši jezdím autem.
Mozna ziju v nejaky socialni bubline, ale v mem okoli spousta lidi presedla do aut kvuli tomu, ze v MHD jsou (uz jako v jedny z mala evropskych zemi) povinny respiratory a dokud tahle buzerace neskonci, do MHD se nevratej.
Nebo to prostě jen říkají.
Jako ze by prejeli Prahu metrem a tam presedli do auta a prijizdeli do prace jen demonstrativne par set metru? To si nemyslim. Navic taxikar mi ve stredu rikal, ze tolik aut v ulicich v srpnu nikdy nebylo.
Provoz je opravdu neskutečný. Že by se už v půl sedmé ráno stálo přes celý Nuselák, to z dob před koronou nepamatuju. Teďka je to standard.
To bude spíš tím, že dále je uražená magistrály do dvou pruhů…
Ja treba zacal jezdit autem. Do prace to mam MHD 45 minut, autem 15 minut. Pred coronou jsem jezdil MHD, ted autem.
V jedné z mála evropských zemí? Zatím jsem se setkal ve většině států s tím, že je zakrytí dýchacích cest ve veřejné dopravě stále povinné (a dokonce se dodržuje více než tady).. V některých oblastech ve Skandinávii jsou jen doporučené (a lidé je i tak často nosí), navíc tam je to i kompenzováno rozestupy a vyšší frekvencí spojů i mimo spičku
Ted jsem se vratil z dovoleny ve Francii. V obou zemich staci na rozdil od CR rousky, vcetne letadel nebo TGV. Navic az od 6 let, ne od 3 jako u nas.
Chtel jsem napsat pres Nemecko, coz je ta druha zeme, o ktery mluvim. Nak mi to vedro nedela dobre, zlaty dvacitky v Normandii.
A jaký je pocitový rozdíl mezi rouškou a respirátorem?
Výrazný
?
Já rozdíl nepociťuju.
Ale pociťujete, akorát tu trolujete.
A je to opravdu tak, ve většině zemí stačí chir. rouška a je to dost znatelný rozdíl.
Asi jako mezi kanadami a teniskami.
Pokud se bavíme o chirurgické roušce a ne různých doma vyrobených šmejdech, tak je ten rozdíl opravdu výrazný.
Víte, mně se líp dýchá přes kvalitní respirátor než přes chirurgickou roušku, ale asi jsem teda divnej, nebo co…
V Škandinávii to už umiera. Švédsko slintáky nikdy nemalo (boli chvíľu odporučené, ale nie, nenosili sa), Dánsko ich zrušilo tento týždeň, Island už mesiace dozadu, Nórsko zruší všetky obmedzenia vrátane slintákov o cca mesiac. Zostáva len Fínsko, tam sa skutočne nosia (na základe odporúčania, povinnosť myslím nemajú).
A vy ve všech těchto zemích pravidelně jezdíte VHD. 🙂
Nie, pravidelne VHD jazdím iba vo Švédsku, inde to len sledujem z diaľky 🙂