Ve Středočeském kraji vyjede od 1. září více spojů, kraj ruší další covidová omezení

Motorový vůz 810 v Ledečku. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaMotorový vůz 810 v Ledečku. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Obnovení nočních rozjezdů vlaků o víkendech zatím kraj ani Praha neplánují. Návrat spojů bude postupný.

Od posledního metra začnou opět jezdit autobusy do regionu, vrací se spěšné vlaky linky R41 z Prahy do Kolína a Kutné hory. Noční rozjezdy zůstanou zrušené.
Více než 80 % cestujících se už vrátilo podle informací Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) po pandemii do autobusů a vlaků.

Kraj se potýká s nedostatkem finančních prostředků na veřejnou dopravu ve svém rozpočtu. Aktuálně projednává se starosty obcí a měst omezení nebo zastavení provozu na 12 regionálních tratích. To by mělo přinést úsporu přes 50 milionů korun.

Autobusové a vlakové spoje jezdí ve Středočeském kraji v důsledku pandemie stále podle omezených jízdních řádů, s koncem letních školních prázdnin se však v kraji rozjede více spojů.

Od 1. září dojde k prvnímu nárůstu kapacit, reagujeme na prodloužený provoz metra v Praze, od posledního metra pojedou autobusy do kraje. Podle vývoje situace budeme od 1. října plánovat další navýšení spojů,“ uvedl ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Zdeněk Šponar při natáčení podcastu Cesty Zdopravy.cz. Upozornil, že postupný návrat spojů do jízdního řádů organizátor plánuje i s ohledem na počty řidičů, které mají dopravci k dispozici. „Je to pochopitelné, dopravci propustili řidiče na začátku pandemie v loňském roce, musí si obstarat personál zpět,“ doplnil Šponar.

Návrat spojů ve Středočeském kraji od 1. září 2021

• Posílení večerních autobusových spojů PID a opětovné zavedení autobusů do regionu, které navazují v Praze na poslední metro v Praze.
• Návrat spěšných vlaků linky R41, která dle standardního jízdního řádu jezdí z Prahy do Kolína a Kutné Hory.
• Zkrácení večerních intervalů regionálních vlaků na hlavních železničních tratích z Prahy do Středočeského kraje (zkrácení intervalu zpravidla z 60 na 30 minut).

Od 1. října pak plánuje IDSK další zkracování intervalů u autobusových spojů s ohledem na vyhodnocení zářijové obsazenosti. Naopak noční rozjezdy vlaků o víkendových nocích z pražského hlavního nádraží mezi druhou a třetí hodinou ranní se do jízdního řádu zatím vracet nebudou. „Dohodli jsme se s Prahou, že budou zrušeny i nadále, že nebudeme peníze investovat do spojů, které z hlediska pandemického nebudou úplně využity,“ řekl ředitel IDSK.

Celý rozhovor s novým ředitelem IDSK Zdeňkem Šponarem vám přineseme formou podcastu v pátek. Mimo jiné jsme v rozhovoru otevřeli i téma zdražování jízdného PID. To se k letošnímu 1. srpnu zvýšilo ve vnějších pásmech PID skokově o čtvrtinu. Jízdenky pro jednotlivé jízdné zdražily více, dlouhodobé předplatní kupony naopak méně a staly se tak proti cestování na jednotlivé jízdenky výhodnější než dosud. Zdeněk Šponar se domnívá, že je nezbytné začít zdražovat jízdné v dalších letech průběžně, aby už nedocházelo k takovým cenovým skokům. Detaily uveřejníme v novém díle podcastu tento pátek včetně komentáře IDSK k aktuálně projednávanému omezení dopravy na některých regionálních železničních tratích v kraji.

 

Tagy IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje Středočeský kraj Zdeněk Šponar
19 komentářů