Navigace navedla řidiče kamionu na Tachovsku na mostek přes Mži, vůz tam uvízl
Uvízlý kamion na mostku přes Mži. Foto: Policie České republiky
Mostek je lehce poškozen, probíhá vyprošťování kamionu.
Mostek je lehce poškozen, probíhá vyprošťování kamionu.
Jiné super příběhy ze spedice: https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=216175#p216175
https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=216214#p216214
Mě občas přijde, že v dnešní době je řidičák překonán. Každý jelito co umí kroutit volantem podle navigace může jezdit
Nevím co tady někteří diskutující vymýšlí jako omluvu řidiče, který je zřejmě idiot, neschopný posoudit, po jaké komunikaci s kamionem lze jezdit a za cenu úspory nebo zkrácení trasy, ztratil soudnost a vjel kamionem na cestu, pro něj absolutně nevhodnou. Za to by měla být pokuta aspoň 10 tis. a ne „usmolené“ 2 tisíce. Výmluvě na navigaci už neuvěří ani malé dítě.
Myslím, že celá ta vyproštovací akce bude stát provozovatele kamionu mnohem víc, než usmolených 10 tisíc.
video z vyprošťpování:
https://1url.cz/VrGyJ
tuší prosím někdo, kde ten kamion projel nějaký zákaz jízdy??
dle panorama pohledu na mapy.cz od návsi na konec obce (kde je začátek polňačky) žádné omezení značkou není..
protože na náves můžou jen vozidlo do 3,5 s povolením OÚ kločov… Značka je před vjezdem tady : https://mapy.cz/turisticka?pano=1&source=base&id=1900943&pid=81375811&newest=0&yaw=1.633&fov=1.299&pitch=0.227&x=12.7388609&y=49.8104898&z=16
děkuji, ale nejel ten náklaďák opačným směrem??
„Kamion se sem dostal nedopatřením po cestě z Pavlovic“ + tomu odpovídá i záběr z kamery, právě v tom směru, o kterém se píše jsem žádnou značku nenašel
omlouvám se, že tak hnidopiším, ale ta značka je důležitá indicie
Zajímalo by mě která navigace má tu lesní cestu vůbec zakreslenou.
Třeba měl turistickou verzi map a chtěl jet po zelené….
Pochopím, že ho tam poslala navigace, ale když viděl ty prkna, to měl odvahu na to vjet? Já bych se tam bál i s kolem.
Ridici kamionu jsou celkove vykvet: https://tv.idnes.cz/domaci/kamion-v-protismeru.V220916_120725_idnestv_krr
Ještě, se nemusí stahovat sběrač kvůli hakovnici…
A co teprve řidiči osobáků… 14 km v protisměru https://zdopravy.cz/svaz-nemeckych-dopravcu-chce-po-statu-rychlejsi-obnovu-provozu-na-zrusenych-tratich-127327/
ale ten se tím neživí ……..
tak ted bude platit jak mourovatej
Co by měl platit, stavbu nového mostu v dálničních parametrech? Těch pár shnilých prknýnek a práci hasičů zaplatí pojišťovna a vyproštění to bude holt na něm (spíš na firmě).
Nějaký „vtipný BOREC“ (Creshaw 1) dal na mapy.cz (https://mapy.cz/s/judarelega) do fotky toho mostku právě tu s tim kamionem. Tak to je TOP! 😁😂😜
(… jo a je z ní vidět jméno „nešťastné“ firmy. 😏)
tady najdete i video, kudy projel, je to točeno z nějakého vozu, který tam jel k té havárii
https://www.krimi-plzen.cz/a/pokracujte-rovne-pravila-navigace/
Aha díky, takže to nebyla očividně nebyla chyba navigace, ale chyba mezi volantem a sedadlem a navigace j jen výmluva…
tak samozřejmě, že to byla především tupost řidiče, údajně přehlédl/nerespektoval dopravní značku(y), nedošlo mu, že polní a následně lesní cesta určitě není to správné a ten most určitě ani z kabiny nevypadal jako vhodný pro kamion (minimálně šířkou), takže určitě mu mohlo dojít, že tamtudy nemá jezdit…..
na druhou stranu nepovažuji případné autonomní
auto (zvláště v současnosti) za samospasitelné, jak píšou někteří níže, i ta už mají za sebou havárie…
Dobrý no, ve finále se toho až tolik nestalo. Ale děsím se toho, že dědek dostane flastr a o nějakou chvíli později ho na podobný cestě potkám znova, nedejbože někde na dálnici v protisměru nebo uváznutýho na přejezdu a místo reakce bude čučet jak pětikilovej datel.
Mě fascinuje to (ČTK) zdůrazňování „navigace navedla“, „navigace špatně vyhodnotila“, „dostal se nedopatřením“… Navigace nemá mozek ani odpovědnost, čili prostě řidič ignoroval dopravní značení a jel kam neměl a je úplně jedno jestli mu to radila nebo neradila navigace… Všichni víme, že navigace umí dělat divná doporučení, když mají svou chvilku, takže se jich slepě držet je poněkud darwinovské.
Těžká nákladní doprava by měla mít přímo zákaz jezdit mimo dálkové komunikace (tj. dálnice a silnice I. třídy), mimo krátkého dojezdu do místa nakládky/vykládky.
Jo, to takovým nehodám zabrání zcela určitě. Mnohem víc než znaščka zákaz vjezdu všech vozidel nebo značka zákaz vějzdu nad 3,5 tuny.
Lidi prostě dělají chyby, nejsou neomylní. Nepomůže ani zastřelit.
Mimochodem, pane neomylný: Co to je krátký dojezd, může dovézt turbínu do Dalešické elektrárny? Je to asi 30 kilometrů po dvojkách. Nebo podle vás pojede jen z vlečky od Temelína, kak se prostě desublimuje?
Bylo by to fajn, ale v praxi nevymahatelné a navíc ani nekontrolovatelné.
Ten řidič naklaďáku má málokdy u sebe nějaký papíry, kde je adresa firmy, kam jede. Takže bychom si vlastně nepomohli, řidič řekne, že jede támhle kousek do obce do nějaký firmy a PČR už ho nemá jak zkontrolovat, jestli si nevymýšlí.
Je to na druhou stranu stejně nesmyslné, jako rozestup 1,5m od cyklistů.
To nevadí, že brutální tresty/zákazy nejen že nefungují. Brutální nepřiměřenost trestu/zákazu je pro některé naprostý fetiš, ikdyž to situaci ještě zhorší. Ale oní jsou tak přesvědčení o své neomylnosti, že brutální zákaz bude fungovat… psychopati.
samozřejmě to neplatí pro železnici, stahovačky, hákovnice…. tam je to chyba systému!
Ne prvotní chybou je používání zákazových značek prakticky všude jako nejjednodušší řešení, ale kolikrát není jiná možnost než projet zákaz. Mám projetou velkou část evropy, ale tolik zákazů vjezdu pro NV nebo hmotnostní jako u nás jsem jinde neviděl. A člověk normálně otupí a přestane tyto značky respektovat. Jako příklad uvedu potraviny, které mají rampu pro zásobování za zákazem vjezdu NV a je to bez jakékoliv dodatkové tabulky, tady je vidět systém značení a přemýšlení a systému umisťování kdy jinde je povoleno dopravní obsluze. U nás se neuvažuje, že by tam třeba mohli jezdit popeláři, ti kdyby tam odmítli jezdit… Číst vice »
To jsou přesně ty chyby, které zavaděč brutálních regulací odmítá přiznat – že on sám dělá non+ultra brutální chybu z vlastní neznalosti, ale o to vehementněji.
A ještě Vám, mě a dalším, když zmíníme chybu v systému, dávají mínusy, nebo nadávají.
Tak ale za nesmyslné umístění značek na soukromém pozemku stát nenese vinu (viz Vámi užitá rampa u potravin)
Až na to že dopravní značení stanovuje městský úřad, že….. Majetkové poměry u pozemků, na nichž komunikace leží jsou druhořadé.
To by nic neovlivnilo, jel po jedničce, cíl měl blízko, jenom blbě odbočil.
Tady je jednoznačně vidět, že povinné psychotesty (dopravně psychologické vyšetření) pro dané skupiny řidičů jsou jen cár papíru.
Ty testy mají odhalovat přesně takové patologické chování, jako je inklinace k nerespektování dopravního značení a zákonů vůbec, ale neodhalují vůbec nic. Vidíme to každý den na cestách v tisícovkách případů, tohle je jen vrchol. Ale základ to má „základní“ – nerespektování dopravní značky zákaz vjezdu.
Týpek dostane blokovku, ale co mu příště zabrání vjet do křižovatky na červenou nebo pod závory na žel. přejezd, když je mentálně schopný udělat něco takového, jako zaparkovat na dřevěném mostku? Vůbec nic.
Jste si absolutně jist, že se před značkou mohl otočit?
1. To nevím, ale v rozhovoru uvedl, že se mohl otočit na nějakém místě ještě daleko od toho mostu a uvažoval o tom.
2. Když se před zákazovou značkou nelze otočit, rozhodně není řešení ji ignorovat (například výšky podjezdů atd.)
a jaké je tedy pak řešení?
Když mám jet svým osobním autem někam, kde to vůbec neznám, tak vždy „obětuji“ pár minut a na místní situaci se doma přes počítač podívám. Když už to není časově možné, tak zastavím, kde je to povoleno a použiji mapy v telefonu. A je úplně jedno, jestli tím cílem je nějaká Horní Dolní nebo centrum Kodaně. Navigaci jako takovou používám pouze pro odhad času cesty, když jedu nějakou dálkovku. Jsem naprosto přesvědčený, že dost značná část řidičů z povoiání není schopna mapy vůbec číst a bez navigace by netrefili ani doma do ledničky. Já se např. v roce 1997 dostal… Číst vice »
„použiji mapy v telefonu.“
A u toho se taky dá udělat chyba. Například v tom, že vy uvažujete jen o osobním autě, se kterým se dá vytočit skoro kdekoliv. Zatímco s nákladem se kolikrát jezdí i tam, kam vy a mapy s osobákem nemohou, ale šofér náklaďáku má u sebe výjimku ze zákazu vjezdu. Viz atuobus na parkovišti na Lysé Hoře.
Dělal jste někdy takový test, aby jste věděl co mají odhalovat?
Jednoznačně to popisuje Příloha č. 3 k vyhlášce č. 277/2004 Sb. VII. Nemoci, vady nebo stavy způsobující duševní poruchy vylučující nebo podmiňující zdravotní způsobilost k řízení motorových vozidel skupina 1 a 2 1. Duševní poruchy vylučující zdravotní způsobilost k řízení motorových vozidel jsou nemoci nebo stavy, které způsobují takové zdravotní komplikace nebo odchylky, které jsou nebezpečné pro provoz na pozemních komunikacích, a to zejména a) organické duševní poruchy projevující se demencí (demence u Alzheimerovy choroby, vaskulární demence, demence u chorob klasifikovaných jinde, nespecifikované demence), b) organický amnestický syndrom, c) organicky podmíněné poruchy osobnosti a poruchy chování, d) nespecifické organické nebo… Číst vice »
Ty jsi totální teoretik. Pokud hledáš pět míst denně tak tě takové capiny ani nenápadnou. A nedej Bůh hledat na jednu nakládku čtrnáct skleníku od Sevilly po Valencii . Z toho by ti prasklá hlava. Typické domácí mistr 😜
Proto takovy clovek musi byt vyrovnany , musi zvladat emoce , nesmi byt labilni , projevy zkratkoviteho jednani nulove , bez dusevnich poruch atd. Presne jak vyse popsano. Od toho ta teorie je. Na to nemusi byt nikdo mistr. Ne jako ti autisti v nakladaku mezi mb a kolinem . Bez klaksonu jezdit neumi , najizdet na zenskou co jede 80km/ h je jejich denni chleba , 50 ve vsi? K smichu. No a pak takovy umounenec proste jede kam nema. Protoze nema na to , vsechny cinnosti souvisejici s rizenim zvladat . Bohuzel jich jsou plne silnice. Rvou na… Číst vice »
To spíš vypadá , že ti chodil za manželkou a ty se s tím neumíš vyrovnat nebo jezdíš jako tydyt . Jezdím často a s kamiony problém nemám , jsou predvidatelni . O poznání horší jsou piloti které popisujes jako vzor ctnosti. Nepřemýšlel i v souvislostech a ani ne tak agresivní jízda jako arogantní.
Petře, mrkněte se na ta videa co jsou v komentářích. Kozel byl z ČR (předpokládám, že řidič taky). Vy by jste po takové cestě jel? Já teda ne. Už ve vsi, když by se cesta (na asfaltu) zužovala, tak bych byl opatrný a koukal se kam budu muset případně couvat na otáčení. Ve chvíli, kdy za vesnicí končí asfalt (bavíme se stále o situaci ČR, kde jsem domácí) zastavuju a dál nejedu, volám na firmu nebo zákazníkovi, jaký má vjezd do areálu, protože by mne bylo sakra divné jet z asfaltové silnice (jedu-li navíc s Frigem). Ale je pravda, to… Číst vice »
A to si myslíte, že odhalí jeden test? Mícháte hrušky s jabkama. Lékařský posudek se nerovná jeden test. Zaplaťte si dva tisíce, udělejte si ten test a pak pochopíte k čemu je určen, tedy možná, ale alespoň budete mít šanci.
„Řidič nepoužívající mozek“ se nenalézá jen v Polsku, ale bohužel i u nás. Asi jeho měsíční brigáda skončí v mínusu. Snad mu to hoši od kohouta zpříjemní, až dostane vyúčtování.
Nehoda , pojišťovna , děda pokuta a domu za babičkou
To vyprošťování asi pojišťovna nezaplatí…
A ani nemrkne. Možná si to dají i do interního oběžníku .
Díky za uvedení odkazu na mapy! Aspoň vidíme, jak velký úlet to byl…
Náhodou, projet po tak úzké cestě dokáže málokdo. Jen se prostě neměl kde otočit, když viděl, že to jede do průseru.
A nevíme, kde měl vykládku, ono s náklaďákem se běžně jezdí ledaskam, například s materiálem na stavbu cyklostezky, nebo pro dřevo do lesa. Židle opravdu nevznikalí v alzaboxu.
S chlaďákem se běžně jezdí do lesa vykládat, leda že by jel pro mafii s mtrvolou.
Není všechno o dálnicích. Zrovna ovoce a zelenina se nakládá na místech , kde většina místních diskutujících sklapuje i zrcátka a ty tam musíš dostat a nepoškodit bednu. To se týká i brodu . A zákazových značek před podobnými nakladkama je mraky. Děda byl třeba starý kozák tak to podcenil , spíš se divím že se pustil i na ten most
Petře, reaguji na Vás znova. Byl to Čech v České republice. Už jste někdy jel nakládat v ČR s chlaďákem po takové cestě? V Rumunsku nebo Srbsku by mne to nepřekvapilo (na Slovensku trochu), ale v ČR bych sem jel bez mrknutí možná pro dřevo (pravda, s klanicema jsem nikdy nejezdil). S Frigem bych raději couval od konce asfaltu půlku vesnice (i když je to srašnej vo*er s tím couvat, chápu).
Nojo, návěs chlaďák, to mně nenapadlo 👏👏👏👌👍
Jasně a proto se s chlaďákem šinul do stále narůstajícího průseru.
Tak po kilometru už jenom věřil , po dvou doufal .
Podobná nehoda se stala před lety na severní Moravě.
Pětašedesátiletý řidič kamionu???
Ideální brigáda na důchod, nebo má řídit autobus/vlak?
No jak vidno, mentálně má nanejvýš na osobní auto…
Pán má 74 roků, je kardiochirurgem. https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Pirk
Mimochodem myšlenkový zkrat se může stát komukoliv, vč. strojvedoucího. A pak se to tady háže na Správu že za návěstlidlem se Stůj umožnila posun a tím pádem Pnedolíno bouralo.
Mínusy máš zřejmě za to , že nerozrisujes silnici a koleje. Na dráze to sice je taky pravda, ale až od 105 let věku takže vlakové lodi měl posun uhnout klidně i na peron. 😜
V Praze to zapasuje obří pickup mezi tramvaje v oblouku kam se řidič řítil jako zběsilý a vůbec nic neviděl a tady to zkouší jiný řidič s kamionem projet po mostku po kterém bych se bál i projít… Stále si někdo myslí že je autonomie v řízení dopravních prostředků nesmysl?
Tady selhala ta automatika, autonomní řízení by taky jelo dle navigace
Ale neprojelo by to přes zákaz.
Tak to by nedojelo nikam. 🤣
Vy budete jeden z tech lumpu co rozmackavaji autem kanalizace protoze zakaz vjezdu neresi , otlouka domy protoze tam se preci vejdete , a co parkovani na chodniku? I to zvladnete? Co na tom ze novy stal pul mio a po takovym co nerespektuje ty nejzakladnejsi predpisy je ve stavu jako pred opravou.
A rozpoznani znacky neselhalo?
Jo to selhalo taky, ale kdo ví co by ten algoritmus provedl…. Až by neměl kudy pokračovat…….
No určitě by neudělal tu největší hloupost háji nějaký řidič s IQ 70
Prostě zastaví, co by dělal? Pokud by byl schopný tak by začal couvat, ostatně kamery by měl v okruhu 360 stupňů kolem sebe. Kdyby to nešlo, tak zavolá domů a bude se to řešit s majitelem anebo si zavolá speciální odtahovku.
No nevím, ta důvěra v bezchybnost mapových podkladů a umístění značek, které umisťuje nechybující člověk na popud nechybujícího úředníka… jako ty rychlostníky u Františkových lázní…
Jo bez porušení předpisů se dostat na místo, kde nemůžu pokračovat, je klidně možné.
Jenže pak přichází na řadu, co udělá řidič(autonomní nebo lidksý) když se nevejde do zůžení, nemůže projet zatáčku,… pojede dál aby to zablokoval? Nebo pojede zpátky a zkusí jinou cestu(třeba včetně důvěry v navigaci, když příště poradí jinou odbočku).
Proč majitelem? Dopravce dál bude mít zaměstnance jako dispečera a mechanika.
Ale určitě ne podle navigace pro pěší a cyklisty
Autonomní řízení by se nenavigovalo na pěší lávku, ale jen podle silnic pro normální provoz v dané váhové kategorii. Navíc i autonomní auto zastaví, když nemá dost místa na bezpečné projetí nějakého místa. Za to lidský řidič je schopen to napasovat i do úzké uličky, kde se zasekne mezi zdmi dvou domů anebo tady jede na mostek, který na to nemá ani dostatečnou šířku, ani nosnost.
Tak sem hod info o takovém proziravem autě. Třeba za mě vsadí i sportku. 😜
Autonomní řízení by mělo navigaci správně nakonfigurovanou.
Ale ani to není všespásné, protože data v navigacích nejsou prosta chyb – onehdá mě chtěla navigace poslat touhle „zkratkou“: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9lUFvxZdXy6DEn&x=16.3099037&y=50.3731663&z=19
Nicméně před navigací mají prioritu značky. Auto by do zákazu nevjelo. Však taky rozumná navigace po sjetí z trasy vypočítá novou.
Technická: ta nehoda tramvají nebyla v oblouku. On tam prostě odbočil ze Spálené a začal předjíždět, aniž by ho vůbec zajímalo, jestli v protisměru něco nejede.
Ano, tam byl rovný úsek ještě před zastávkou tramvaje, na kterou nechtěl počkat. Autonomní řidič by se ani nepokusil objíždět tramvaj zleva a určitě by nejel proti jiné tramvaji do protisměru.
Ok díky, každopádně je to idiot a sebral bych mu papíry na furt. Těch macho v amerických pickupech je v Praze až moc a opravdu z nich jde často strach…
2 ze 6.000.000 lidí, to je zcela jistě statisticky vypovídající hodnota.