Nástup nových nočních vlaků. Praha získá během dvou dnů spojení s Bruselem i Čopem

První noční vlak European Sleeper dorazil z Bruselu do Prahy. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPrvní noční vlak European Sleeper dorazil z Bruselu do Prahy. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

European Sleeper nabídne tři spojení týdně, RegioJet bude jezdit denně.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

A to se mi všichni smáli, když jsem před mesicem psal, ze ten Brusel je fajn i na cestu do Londýna… protože když z Prahy chci letět v 22 Ryanair a být před půlnoci na letisti hodinu od Londýna, nebo vstávám ve 4 ráno, abych letěl v 7 ráno a byl v Londýně v centru v cca 12 hodin, jedu tím spacim vlakem a následně Eurostar. A cenovka ? Vite jaký balík doplatku platíte Ryanair za děti, zavazadla atd ? Ve vlaku do 14 let jsou součástí ceny dospělého, Neboli pro 1 dospěly a 2 děti levnější než busy či… Číst vice »

Peter

Zní to trochu komicky, když Brusel stojí v nadpisu vedle malé exslovenské vesničky Čop 🙂

M@trixX

Praha zacina na nocnej zeleznicnej mape vyzerat naozaj zaujimavo. Brussel, 2x Zurich, Cop, Przemysl, Budapest, Humenne, Warszawa, Graz (a Berlin). Neni vela miest, ktore maju take mnozstvo tak roznorodych cielov. Len tak dalej!

Vojtech

A mnohem, mnohem více je mist, kde to po cestě zastavuje !!!!

jouda

Kde jste přišli na odjezd 21:38 z Prahy? V jízdním řádu je totiž veden jako prodloužení RJ 1021 do Košic, který jede z Prahy ve 21:52.

PetrN

Zajímavá je zmínka o možnosti cesty do Londyna…. Chtěl bych viděl masovhistu, který do Londýna pojede vlakem nějakých 20 hodin a tak 5x dráž, když může za pár stovek letět 😀

Kubrt

Nemusí to být masochista, stačí panický strach z výšek. A takoví lidi jsou 🙂
Snad nikdo soudný si nemyslí, že noční vlaky si ukousnou nějaký zásadní podíl z veškerého evropského cestování (IAD, BUS, LET), ale nějakou cílovou skupinu mají a pokud jí někdo dokáže podchytit, nota bene na komerční bázi, klobouk dolů.

PetrN

Smysl mají v režimu point to point, určitě ne v rámci nejistých přestupu. Kdo má strach z výšek, má možnost jet autobusem, i to vyjde násobně levněji než vlak. Upřímně tu poptávku nechapu, odkud se bere. Kdo pojede 30 let starým lůžkovým kupem za cenu, za kterou by na dané trase měl 3 zpáteční letenky. Když podobnými vozy jezdil RegioJet do Chorvatska, a stalo to pár stovek, tam to smysl mělo, a logicky to jezdilo plný. Ale tomuto fakt nerozumím.

Pavouk

Třeba já vždy raději pojedu vlakem, leteckou dopravu vůbec nepoužívám. Ceny jsou v pohodě přijatelné a čas opravdu neřeším, nikdy a nikde.

Kamil Novotný

Abych měl jednu dovolenou za rok, když bych jezdil vlakem 😅. Na vlak není čas 😅

Pavouk

Každý má tolik času, jak si to sám nastaví.

PetrN

Nesmysl. Běžný člověk má omezené množství dovolené a nakládá s ním tak, jak umí. Někdo ho ztrácí ve vlaku, jiný za tu dobu stihne 5 atrakcí v cílové destinaci, které má díky levnější letence zdarma oproti tomu, co zaplatí za vlak a pak v něm 12 hodin tvrdne 😂🤦

Pavouk

:-)))
No doufám, že takto nikdy nedopadnu. Nemám žádný důvod o dovolené něco „stíhat“ a atrakce pro mne rozhodně nejsou nijak atraktivní.

PetrN

To je vtipný no 🙂 Holt jsou lidi, kteří chtějí o dovolené něco vidět, a ne ji strávit ve vlaku 😀 Holt každý má jiný druh cestování, já chci něco zažít, vám stačí čas a peníze utratit v 30 let starém železničním kupé. Ok, zvláštní druh turistiky, ale ať si každý cestuje jak chce 😀 Ale sorry, říct někomu, kdo cestuje aktivně, že by takto nechtěl dopadnout ..To je slušný 😀 Já bych zas nechtěl dopadnout tak, že o dovolené uvidím železniční kupé a možná slunečník na pláži 😀

Vojtech

Hele do Londýna, Amstru, Berlína a hlavně především Švýcarska, ale i na Monzu jezdíme na otočku na 1-2 akce během 1 dne a vlak je ideální… příští týden jedu do Kolina nad Rýnem na Depeche mode, večerní odjezd z Kolina v 23.50 a v 9 ráno Praha ( ve 14 rodina oslava jinde)… jak to jinak stihnete? To budu celou noc v autě řídit ? Lyžovat jsme byli letos 3x. V pátek večer luzkem do Ch, přes den lyžuje a nocnim luzkem zpět. V pondělí šli děti do školy. Náklady nižší jak autem a řídit to ?????

KarelzNádraží

Tak to nejezdíte na dovolenou. Dovolená je od toho, aby si člověk odpočinul a ne se někam honil to můžete zůstat v práci a dovolenou si nechat proplatit to vyjde lépe.

PetrN

Čas neřeším, prachy neřeším …To by mě fakt zajímalo, co děláte, když máte neomezené množství volná, že ho můžete plýtvat na zbytečnou cestu vlakem 😀 Holt ne každý je rentiéři, aby bral prachy za nic a nemusel řešit ani je, ani naprosto vyhozený čas. 😀 Za mě je tento projekt odsouzený k záhubě, Češi fakt nejsou národ, který bude připlácet za to, aby mohl jet za více peněz méně pohodlne a pětkrát déle vlakem. A pár šotoblaznu to fakt nevytrhne

Jaaa

Ona je dost otázka, jestli dovolená je pro vás opravdu “sbírání atrakcí” pro selfíčka na Instáči, nebo chcete odpočívat.

PetrN

Když chci odpočívat, určitě si nesednou na 15 hodin do vlaku. To fakt není odpočinek, ale vrchol masochismu 😀

Pavouk

Nemám ani náhodou neomezené množství volna ani peněz. Ale své volno rozhodně nikdy netrávím honičkami.

Jaaa

Třeba já takhle do Británie cestuju. Ne proto, že bych že bych měl strach z létání, ale z důvodu opruzu na letištích, chování leteckých společností a cestovnímu prostoru v letadlech. Nebaví mne to.

Vlak je fajn.

PetrN

Takže než 2 hodiny „vopruzu na letišti“ tak raději 20 hodin vopruzu ve vlacích a nádražích, sledování zpoždění a nerovovani, zda na mě bude vlak čekat a zda neuviznu někde v Bruselu nebo na pařížském severním nádraží? 😀 Chování leteckých společností? Konkrétně co tím myslíte? Chování železničních společností vám nevadí? 😀 ….Já se omlouvám, každý ma to své a ať si každý cestuje jak chce, někoho baví sedět celé dny ve vlacích a utratit za to cenu letenky na druhý konec sveta, ale já téhle filozofii, ať se snažím sebevíc, nerozumím, proč platit násobně víc za násobně delší a méně… Číst vice »

Pavouk

Ono totiž existují i lidé, kteří nepřepočítávají každou vteřinu na peníze. Je jasné, že to pro vás nepochopitelné je.

PetrN

Tu nejde o přepočítávání vteřiny na peníze. 😀 Tu jde o tom že z mého pohledu platíte daleko víc za daleko horší službu

Vojtech

Přijde doba kdy tomu porozumíte…

M@trixX

Ini ludia si pohodlie mozu predstavovat inac.
Ta cesta lietadlom ma nenormalne vela medzikrokov, kazdy trva nepredvidatelne dlho, vzdy je medzi nimi kopa cakania a pesich presunov, a stale treba davat pozor.
Navyse, vo vela mestach sa na letisko ide vlakom, takze tej stanici sa clovek aj tak nevyhne.
Lietadlom to je na vela miest rychlejsie, ale celu tuto odyseu, kym clovek konecne vzlietne, kritizuju aj fanusikovia lietania. Pohodlne to naozaj neni.

Vojtech

Pro 1 dospěly a 2 dětské to levnější, vyspime se, nemusíme vstávám v noci a jsme na poledne v centru a hlavně když večer skončí koncert, tak letadlo letí až druhy den. My tím jezdíme cca 10-15 x ročně,

Vojtech

Jo synku, až ti v Londýně předvedou otevření gate v 18.18 a zavření v 18.25 ( je to přes kilometr) a pak budeš horko těžko kupovat nové letenky (+6 tis) a k nim seeting 3 místa vedle sebe ( děti, bezpečnostní požadavek) za dalších 3×150 GBP a 4 x zavazadlo za 6 tis, budeme mít jinou debatu o vlaku. Anebo v kolik konci v Amsterdam, Berlíně, večer koncert? Cca22.30 končilo Rammstein. A jak budu ráno v Praze a použitelný ( Tj aspoň trosku vyspaný). Doteď jediné Flixbusem a ten je paradoxně dražší, než vlak.

John

Jak symbolická města pro českou vládu i nemálo Čecháčků 🤪

El Barto

Jak přínosný příspěvek, navíc zcela k tématu…

Ferda Vomáčka

To víš, linku do Moskvy ti nikdo dělat nebude, to musíš k sousedům…

Honza R.

„Start dvou dálkových spojů z Prahy dvou dnů vyšel náhodně. European Sleeper oznámil termín už loni, RegioJet plánoval původně linku do Čopu spustit už na přelomu roku. Nakonec dojde k zahájení nových spojů prakticky během 24 hodin.“
V první větě asi vypadlo slovo „během“.
A „prakticky 24 hodin“ je tedy reálně víc jak 27,5 hodiny. 🙂

zlá sůl

Rejpal

mgr.pavel

Nemusí pršet, stačí když kape.

Jsem zvědav, kdo z nich nabídne lepší či horší kvalitu. ES představil historické vozy (holt nic novějšího nelze sehnat), RJ je znám svou nekvalitou už roky.

Souboj to jistě bude zajímavý.. 🙂 (čistě v kvalitě, nikoliv v nějaké konkurenci, každý jezdí jinam)

Vojtech

S ostrým přestupem v Amstru to vychází na Londýn v 9:57, s jistějším přestupem v Bruselu pak na 11:57. Zmíněných 13:57 je zbytečně pozdě.

Vojtech

To leteckým rejpalum nevysvětliš jmenovče. Já takto jezdil před par lety ICE z Německa až do Londýna za 99 EUR a byly nabídky dokonce za 49 EuR.. pak GB vystoupila z EU a akci ubylo,

Petr

Do Bruselu nemá takový vlak téměř šanci uspět. Maximálně tak pro Grétu. Obecně letecká doprava je zvýhodňovaná, protože neplatí spotřební daň za palivo. Aby vlak uspěl, tak by musel zlevnit a naopak letecká doprava zdražit.

Twix

To se tu opakuje v každé diskuzi, že z Prahy do Bruselu se přece létá. Samozřejmě. Ale ten vlak se snadno naplní i když z Prahy do Bruselu nepojede ani jeden cestující. Však z Berlína už to nějakou dobu jezdí, tak se teď může přidat část Saska a Česka.

Caracas

Za elektřinu se žádná spotřební daň neplatí.

Samo

Nightjety OBB vašu teóriu vyvracajú, lôžka sú často vybookované mesiace dopredu a to napriek pomerne nehoráznym cenám.

PetrN

Ne. Vlak by musel zlevnit. Vaše návrhy na zdražování letecké dopravy jsou úchylný zelený debilismus.

Beda

Aha

Pepisu

A kdo je tedy nakonec dopravce European Sleeperu v ČR? Tabule SŽ píší Regiojet.

peter.hudec88

ČD appka ho píše ako „vlak na obchodní riziko společnosti ČD a.s.“

Jan

Takže z Londýna přes 2 noci a 2 přestupy až na Zakarpatí, fakultativní prohlídka Bruselu a Prahy. Kam se hrabe Čedok…

Hugo

Cestovka dobrý, já takhle jel před léty až na Bajkal, to tehdá Jarda Jagr hrál v Omsku, a tam jsme zrovna vystoupili ráno z vlaku, na nádraží si dali sprchu (veřejné sprchy na nádraží) a šli se podívat po okolí. Koupili lístky na další noční spoj.

Mirek

Spojení na západ vítám, ale vzhledem k problémům jakých jsem byl svědkem na karlově náměstí v Praze, kde nás cca 15 letí východní sousedé EU žádali o cigára a alkohol, nebo peníze na ně, tak z projektu přímého spojení Praha-Čop začínám mít obavy, jen pro pochopení jsem student, který se omamným látkám vyhýbá jak jen může a pak při cestě ze školy se stane tohle, já se upřímně nevím, že někteří naši spoluobčané nadávají

Zbyněk

Jakože když začne jezdit vlak z Ukrajiny, bude se vám to stávat 10x denně, protože Karlák obsadí davy somráků z východu? Prosím vás… Když po vás somrají denně bezdomovci a feťáci, ani si toho už nevšimnete, ale jednou má nějaký takový blbec východní přízvuk, a už se nám bortí republika…

noerf

Na Ukrajinu jezdí každý den dost autobusů, takže to můžete brát tak, že některé autobusy nahradí vlak.
A pokud zmiňujete chování některých pubertální vyrostků, tak podobně byli vnímáni občané Česka, Slovensko, Polska, Maďarska po revoluci, když mohli volné cestovat a začali tam někteří pracovat.

troglj

Co jste to za studenta, který se vyhýbá omamným látkám? Ostatní je vyhledávají.

V.N.

Tohle spojení je prioritně určeno pro Ukrajince, jedoucí domů či navštívit své rodiny. Nikoliv pro Čechy, kteří jedou poznávat krásy Zakarpatí..

Středohor

Proč ne?

Jan Soukup

Píše prioritně, nikoliv pouze.

Caracas

Sám píšete, že Vás požádali. Co tedy bylo na tom Karláku za problém? V tom, že mne někdo o něco požádá, tak v tom já žádný problém nevidím.