Nástup Arrivy do Zlínského kraje se odkládá, zastupitelé materiál posunuli
Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Klíčové hlasování o budoucnosti veřejné dopravy ve Zlínském kraji odložili dnes zastupitelé na leden. Materiál počítá s výrazným navýšením peněz
Tak by mě zajímalo jak zastupitelé pořešili to, že vlaky od arrivy se nevlezou na 1/3 perónů v zastávkách. (Bylnice- Horní Lideč )?Maximální možná délka vlaku je 31m. Jednotky, které chcou nasadit, jsou podstatně delší. Jednotka 845 má 45m , Alstom lint 41 má 42m, Stadler GTW, který by tam měl jezdit po roce 2022 má 39 m. Jediná jednotka, která je použitelná, je Alstom lint 27 , ale těch mají pouze 3ks. Tak budou asi lidi skákat mimo peróny nebo nevím jak to je namyšleno.
Součástí zakázky jsou i menší Lint 25.
Provozní soubor B (nezávislá trakce) = linky Os Rožnov p. R. – Vsetín – Bylnice, Os Vsetín – Velké Karlovice, Sp Staré Město u Uh. Hradiště – Uherský Brod – Bylnice, Os Uherský Brod / Újezdec – Luhačovice doba trvání 2019 – 2029 (10 let) – Kraj bude dál jednat s Arrivou. Celkem 1,869 milionu vlakokilometrů / rok Na této trase by mělo k největšímu skoku ve kvalitě. Arriva tu nasadí: 3 ks Alstom LINT 27, 7 ks Alstom Lint 41 (oba typy zapůjčené od Leo Express). V přechodném provozu do ledna 2022 jednotky 845, poté už jen vozy… Číst vice »
ano, ale zrovna v tom úseku, o kterém mluvíte, by měly jezdit hlavně linty 27.
Tak když chtějí navýšit dopravu tak třema kusama to asi neodjezdí. Asi se nechme překvapit po Novém roce jak to dopadne na zastupitelstvu.
Odkládá nebo ruší?
nevyjdou dveře do té delky i tym delším?
Ať žije odporová regulace výkonu, ztráty jsou povolené! Tornádem navěky a nikdy jinak! Dveře se nemusejí otvírat, použijte jiné! Pořádný heavy metal? Brzdící Tornádo ječí líp než Rob Halford!
Jistě by se dalo napsat mnohé i na adresu motorového vozu řady 810 a jeho reinkarnace v podobě Regionovy. A neexistence IDS Zlínského kraje, to je snad ani slušně okomentovat nejde. Pozdě už bylo.
Co by to tedy znamenalo při přímé vlaky do Brna?
„Navýšení má přinést náklady navíc zhruba 300 milionů korun, o dalších sto milionů korun mají stoupnout výdaje na autobusy. “ Takže 400 mil. Kč. To je plusmínus stejná částka, kterou ve Zlínském kraji ročně stojí kompenzace tzv. Babišovného, že. Věřím, že ti samí šetrní zastupitelé, kteří jsou proti navýšení roční úhrady za vlaky/autobusy, jsou i proti tzv. Babišovnému. 🙂
Svobodní mají jako jediní rozum… bohužel, dneska se jen rozhazuje. 🙁
Hm… mě se zdá životaschopný plán KDU/STAN jak zastavit vystěhovávání ze Zlínského kraje za lepším do jiných krajů (Brno,…) = rozhýbat hromadnou dopravu, zlepšit zdravotnictví.
Z hlediska pravomocí KDU/STAN dělají na kraji co můžou Za tragicky pomalé budování silnic nemůžou, bo je to pravomoc/zodpovědnost státu (t.č. Dan Ťok a Richard Brabec a Klára Dostálová)
Tak těch cestujících moc ubylo,ty poslední 3 grafikony na Vláře katastrofa,ježdění od nevidím do nevidím ,vše zpožděné ,nádraží viz Uh.Brod doslova katastrofa (prý se nepočítalo s takovou dopravou),dřív jezdila kača hore,dole ze Staráku do Kunovic a z Veselí do Bylnice ke každému vlaků a byl pokoj a vše fugovalo.Pak to jezdilo St.Město -Bylnice to ještě jezdilo a pak to zprasily totálně . Ze Staraku do Hradiště,přestup Z Hradiště do Brodu,přestup,rychlíkem do Újezdce ,přestup a pak hurá na Vláru pokud bylo zpoždění ,tak jim ten osobní ujel kvůli obratu v Bylnici a chodili i pěšky a nebo mrzli 2 hodiny venku… Číst vice »
Anebo jsme si v dopravě u výpračího koupili lahváče a dvě hodiny na lavičce chlastali 🙂 Jo, to byly zlaté časy.
Prosím pana Sůru, aby vzal montérky, šel do depa pod kanál vyzoušel si drážní provoz a pak začal tady něco kvákat!!!! Kromě těch 460 což fakt už humus je totálně mimo mísu!!!!
A kde vidíte pana Sůru kvákat? To jsou citace krajských zastupitelů, které jen sepsal.
Kde? Například v tvrdohlavém opakování umanutých manter v komentářích …
Hlavní problém opozice je kritika hlavně ve vožení vzduchu, tedy v rozsahu, ono to už nyní byla vozírna vzduchu v tom kraji, Čunek nyní zešílel budovánímm pomníků svojeho ega, doprava + nemocnice. Zadlužení kraje má jít skokově z 600 mio na 1,2 mld splátek ročně. Svobodní v čele s Pajonkem dělají dusno a béčkový seladon si jen tak s mlžením zařídím a neptejte se více, nevystačí… Samozřejmě, že tento rozsah rozhazování je cesta k bankrotu, na druhou stranu jako svobodní potřebujeme exemplární případ politické idiocie, tak tedy huš huš Čunek rozhoď dluhů ještě více, více a více. 😀
Pro Pibik… kde jste vzal čísla, která uvádíte? Loňské splátky dluhů 102.000.000 Kč. A pokud jde o zadlužení, tak po katastrofách v hospodaření zejména vinou ODS (zóna Holešov, krajské zdravotnictví s hrozící insolvencí zlínské nemocnice,…) se ČSSD/KSČ báli cokoliv pořádného dělat, takže po nich zůstal obrovský vnitřní dluh.
A pokud jde o Svobodné, tak je vcelku jedno co říkají, protože jsou hlásnou troubou Valenty, kterému radí „hrobař ODS“ Libor Lukáš = pokud by se Svobodní dostali k moci, tak budou dělat vše pro blaho Valenty a podobných lidí, kteří si namastili kapsu třebas na Holešovské zóně.
Zvýšení výdajů, chybička se vloudila, pravda až po propadů příjmů od států to bude splátka… http://zlinskykraj.svobodni.cz/2018/12/cunkuv-hazard/ Svobodní s Valentou nemají nic společného.
Svobodní a Soukromníci kandidovali ve Zlínském kraji společně. https://volby.cz/pls/kz2016/kz351?xjazyk=CZ&xdatum=20161007&xkraj=12&xnumnuts=0&xstrana=52
„…Stanislav Mišák, za jehož vlády se ke zlepšení kvality vozového parku neudělalo vůbec nic, naopak docházelo k další degradaci železnice.“
Pane Sůro, z čeho vychází Vaše informace, pokud to není obyčejná lež? Jistě, neudělalo se toho mnoho, ale proběhl nákup jednotek 844, modernizace vozů 842, u kterých se zábranilo aspoň zmíněné degradaci, skončilo nasazování vozů Btx (s „tramvajovými“ sedačkami), omezilo se nasazování vozů řady Bmx, i těch 810tek ubylo.
Skutečně chcete tyto kroky ozačovat jako „vůbec nic“ a „degradace železnice“?
Ano, to, co se dělo ve Zlínském kraji, je postupná degradace železnice. Na páteřních tratích naprosto šílené soupravy typu 460 nebo Honekry, neustále klesající objednávka na železnici. Žralok a pseudomodernizaci 842 to nevylepší. Vyjádřím vám to v celokrajských číslech (zdroj ročenka dopravy). Zlínský kraj 2009 5,685 milionů cestujících, 2018 3,949 milionů cestujících. Pro argumentaci, že regionální doprava klesá všude, malé srovnání s Libereckým krajem (ano, to je ten kraj, který pochopil, co jsou soutěže, protože výmluvy typu 810 a nic více nejde už mu nestačily). 2009 4,112 milionu cestujících, 2017 5,912 milionů korun. Efekt soutěží a nasazení nových vozidel. Takže… Číst vice »
Přesně tak. A zrovna ti, co za dopravu v minulosti odpovídali, dnes na zastupitelstvu měli největší starosti. Posluchače jen napadne, zda to, co říkají, myslí vážně, nebo sledují nějaké jiné zájmy. Divím se,že těmi vlaky vůbec ještě někdo jezdí. Když vyjedu na kole z Velkých Karlovic a mám po své levé ruce vlak do Vsetína, tak tentýž vlak vidím po své levé ruce mezi Ústím a Vsetínem. Jednotky 844 jsou spíš putovní výstavka, místo nich klidně přijede regionova nebo 842+Btax. Kraji to bylo celá léta úplně ukradené. Podobně je na tom autobusová doprava, která na některých linkách jezdí podle mírně… Číst vice »
Modernizace mot. vozu 842 za ty peníze a že to dělal Šumperk není špatná .Já na nich jezdil tak nějaký novinář mi nebude něco vykládat.Slovo pseudo je tedka moderní.844 je jich málo.460 šrot ale mněl zmizet dávno..
Takže k vozovému parku žádný zásadní argument. Ano, 460 a Honekry bohužel stále jezdí, ale nijak to nepopírá zlepšení, která jsem již uvedl. Navíc došlo k výraznému zlepšení vozového parku v dálkové dopravě, která ve Zlínském kraji na mnoha relacích supluje regionální dopravu. Ad degradace, pokud tím pojmem nazýváte stav, kdy kraj nenasypal dalších 100 až 300 milionů Kč do dopravy, pak souhlasím. Jen abychom se za dalších 10 let úplně stejně nebavili o jiném oboru, který je podfinancovaný, protože se finance přesunuly do dopravy. Podle mě má doprava ve Zlínském kraji jiné problémy, např. chybějící IDS, nespolehlivost systému (zpoždění… Číst vice »
Tak ještě jednou: v Libereckém kraji jde do vlaků stejně, jako před deseti lety. Omlouvám se, ale zlepšení železnice není o tom, že se utratí evropské dotace za pár žraloků. Dálkovou dopravu nijak kraj neovlivňuje, tady se bavíme konkrétně o úspěších ČSSD na železnici.
IDS chybí, proto má být příští rok zaveden. Proč ho nezavedli dříve? Proč nedošlo ke zlepšení jízdních řádů dříve? Znovu opakuji, degradace.
Pane Prokope, mám za to, že jste ty problémy kraje popsal moc hezky.., tak tedy nerozumím tomu, že nechápete onu degradaci veřejné dopravy v kraji, když problém ano. Ovšem minulá vedení s ním nedělala nic. Právě komplexní zlepšení všeho – nejen vozového parku, ale především IDS, návaznosti, přestupy, apod.se v kraji v současnosti řeší a bude snad brzy zavedeno, než bude úplně pozdě.
Jak uz tu kdo vzpomnel zvire nahore, nechapu, ze zlinsti soudruzi S URBANEM V ZADECH nedokazala uskutecnit aspon tu IDS a obnovu vozoveho parku. To se vubec nebavim o pripojich a jinak mizernem spojeni smer Brno nebo mezi krajskymi mesty.
No nevím, ale Liberecký a Zlínský kraj bych s dovolením nesrovnával, co se železnice týče. Stačí se podívat na mapu – do Liberce míří téměř všechny tratě v okolí, zatímco do Zlína vede lokálka a jinak jsou tratě spíše kolem dokola… Vzhledem k obecně rostoucí dopravě do větších (třeba krajských měst) a klesající mezi menšími celky se pak výsledku není co divit… Tím nechci říct, že nová vozidla nemají smysl – ale především tam, kde je potenciál. A ano, ve Zlínském kraji to žraloci neřeší, protože prostě nejezdí v hlavním dopravním směru. Otázka, jestli by kraj neměl tu částku navíc… Číst vice »
Pro Jan1203 Dobrý den, co myslíte tím „zapracovat na Baťově dráze“? Mluvíte o výstavbě železnice z Vizovic (via Valašská Polanka)? Pokud Vás chápu správně, tak mám 2 poznámky (=2 otázky na Vás). 1.) Výstavba železnic, si myslím, není úlohou kraje, ale státu. (a hlavně peníze na výstavbu stát neposílá na kraj, ale o těchto penězích chce rozhodovat, myslím, Ministerstvo dopravy a vláda ČR). Pletu se? Pokud jo, tak v čem? 2.) Z hlediska šancí Zlínského kraje jak ovlivnit výstavbu železnic je asi jediná šance/pravomoc a to územní plán (celokrajský územní kraj se jmenuje Zásady územního rozvoje). A pokud čtu správně,… Číst vice »
Dobrý den, děkuji za odpověď. Ano, myslím úsek Vizovice – Valašská Polanka. 1) Samozřejmě vím, že výstavba železnic je věcí státu. Přesto myslím, že existuje určitý prostor, jak může kraj stavbu ovlivnit, byť nejsem odborník na správní právo. Tak zaprvé kraj může deklarovat svůj zájem o trať a lobovat za ní u státních orgánů. Zadruhé může dát najevo zájem o objednávání osobní dopravy, pokud by trať stála . Pak i ten zmíněný územní plán. V neposlední řadě může kraj působit jako mediátor při problémech s výkupy či stavebním řízením, popř. aktivně zasáhnout, např. případ Chropyně – údržbu nadjezdu vzít na… Číst vice »
Dobrý den,
posílám zdroj ze kterého jsem čerpal. https://www.kr-zlinsky.cz/aktualizace-zasad-uzemniho-rozvoje-zlinskeho-kraje-cl-1239.html.
Detaily jsem nezkoumal, protože já osobně pochybuju o reálnosti železnice z Vizovic. Protože terénní podmínky by asi stavbu notně prodražily. Pokud vezmu převýšení současné silnice, tak na 16 km je to 250 m stoupání a klesání 150 m (zdroj: mapy.cz, trasa přes kopec kde leží Pozděchov)
Dostavba 331
Troufám si tvrdit, že jedním z omezujících faktorů při plánování funkční IDS je nedostavění trati 331 (= až do Polanky) a nemožnost této trati lépe využít k provázání jednotlivých krajských vlakových linek (např. UH-ZL- VS-Rožnov nebo KM-ZL- HL-Bylnice) tak, aby se nemuselo zbytečně přestupovat, což je faktor, který cestování hromadnou dopravou znehodnocuje. Osobně jsem ochoten podstoupit v rámci kraje max. JEDEN PŘESTUP, jinak volím jízdu autem.
Dobrý den, níže napíšu proč je mi by mi nevadilo, jestli z důvodu vysokých nákladů padne záměr na železnici Vizovice via V. Polanka, tj. že mi je jedno jestli ve Zlíně/Vizovících se musí přestupovat do busu po EXISTUJÍCÍ silnici. Proč? Protože mě osobně jako cestujícího zajímá 5kritérií (řazeno od nejdůležitějšího k míň důležitému) 1.celkový čas cesty „od dveří ke dveřím“ – tj. pokud zastávka bus/vlak je někde daleko/mimo dosah MHD, tak garance, že když dojedu autem, že budu mít kde zaparkovat. 2. garance že dojedu +- na čas. 3. garance, že když nasednu, tak nemusím věnovat pozornost cestování, ale můžu… Číst vice »
Dobrý den,
máte pravdu, od Pozděchova dál by asi byly potřeba tunely – viz odkaz na wiki. I tak ale bych návrh nezatracoval, neboť potenciál mi přijde nemalý.
Jinak v případě trati na Mošnovské letiště investoval kraj spolu s OPD, takže jak vidno i kraj může stavět trať, byť toto není zrovna nejlepší příklad.
O kousek výš jsem postnul proč je mi vcelku lhostejné jestli má být vybudována železnice za situace, kdy existuje silnice – tj. že cestu můžu absolovat s přestupem. Přestupy mi příliš nevadí (pokud na sebe navazují a při drobném zpoždění na sebe počkají)- mnohem důležitější jestli pojedu hromadnou dopravou nebo autem je těch 5 bodů, které jsem napsal výše.
Tak mohl by nám to ukázat ten žlutej dobrák.
Bohužel, soudruzi z bývalé koalice ČSSDKSČM v minulosti NASLIBOVALI hory-doly. Dokonce i dostavbu trati 331 a samozřejmě IDS. Pro kraj a potažmo železnici udělali málo, snad jen prosazení dálkoviny na Vláře a reko Bylnice a Bojkovic(?), zmatlali stanici UB. Vždyť i ty dráty do Zlína musela nakonec posunout dopředu až stávající koalice v čele s p. Čunkem. A teď chtějí zase skanzenovat , pohrobci 🙁
Dnešní cesta po Vláře. Když nepočítám Slovacky Express tak tam jezdí 810s privesakem, regionova, catry s privesakem nejaky quatro jsem tam taky videl ale dneska me dostala 714 a tři Btx. Tam i 845 bude pokrok.
Vypada to spise na nejake natlaky odjinud aby tym tohle muzeum zustalo.
Co už.
Tak nějak.
Tak Vám přeji ať to ti němci zvládnou ve Zlínském kraji.Vím kdo je podmazaný.
Dle autora článku je ř.844 degradace …
Kolik % výkonů 844 je?
17% výkonů v 844 …to nejsou nepodstatné výkony.
tuším, že PaKo naráží na toho Mišáka a on před 2010 nebyl na kraji, kdy se rodila smlouva na dotaci sharka z veřejných prostředků kraje a ROP.
Pro „petr.r“
Prosím o Váš zdroj, když tvrdíte: „mišák a on před 2010 nebyl na kraji“
Protože dle české wiki byl Stanislav Mišák … krajským zastupitelem od r. 2000, náměstkem hejtmana od r. 2006
nebyl starostou otrokovic a do kraje se dostal až 2012?
Pro petr.r Není lepší se pokusit si zjistit/ověřit fakta? A až pak je fakta použít jako argument ke svým názorům? Podle níže uvedených zdrojů jste neuvedl kvalitivní informace = pan Mišák z ČSSD byl na kraji už od r. 2004 (náměstkem od roku 2006, hejtmanem od r. 2008 a spolurozhodoval o investiční dotaci pro České dráhy = čehož dnes České dráhy patrně „zneužívají“ a chtějí patrně přemršenou provozní dotaci po Zlínském kraji. Čili dnešní kritika ČSSD se mi zdá jako HOOODNĚ pokrytecká Dotace pro ČD na nové vlaky (=za jejichž provoz nyní ČD prý žádají přemrštěnou částku po Zlínském kraji)… Číst vice »
kde měla jít arriva s lintama, tam jezdí shark v jakým taktu?